Eli minulla on ollut aina epäsäännöllinen kuukautiskierto. Viime kesänä menkat olivat poissa 4kk ja ne saatiin alkamaan Terolut-kuurilla. Jonkin aikaa menkat tulivat suht säännöllisesti, kunnes taas syksyllä ne jäivät tulematta. Tuolloin sain 3kk:n Terolut-kuurin. Taas menkat alkoivat ja ne jatkuivat suht säännöllisinä kevättalveen.
Nyt kuukautisia ei ole kuulunut ainakaan 2 kuukauteen. Jossain vaiheessa oli pari päivää kestävä todella niukka rusehtava tiputteluvuoto. Sen jälkeen kaksi-kolme päivää ja taas pientä rusehtavaa tiputteluvuotoa n. 4pv. Vuoto oli niin niukkaa, että sidettä ei olisi välttämättä tarvinnut.
Nyt on ollut vaihtelevasti useammankin kerran päivässä menkkaoireita. Juilii niin kovasti, että olen varma menkkojen alkavan, mutta ei tule kuin valkovuotoa. Lisäksi vasemmasta rinnastani tulee maitoa pisaroita. Enemmänkin kun 6-vuotias tyttäreni nujuaa päälläni. Rinnat ovat välillä todella kipeät ja ne ovat turvonneet c-liiveistä ulos. Vielä vähän aikaa sitten liivit olivat aika väljät. Tätä on jatkunut jo 20pv.
Raskaustestejä olen tehnyt, mutta negaa ovat näyttäneet. Viimeisimmästä yhdynnästämme on nyt 22pv ja sekin oli keskeytetty, joten raskaus on aika epätodennäköinen ja näkysi jo varmasti testeissä. Viimeisimmän testin tein päiväseltään yli 4 tunnin pidättelyn jälkeen keskiviikkona. Se oli Apteekin oma testi ja luulisi näyttävän oikein.
Minulta otettiin Papa-koe viime kesänä ja kaikki oli ok. Ainakin kilpirauhasarvot otettiin ja nekin oli ok.
Pitäisikö minun olla huolissani tästä ja näistä oireista? Kivut eivät ole miellyttäviä ja jatkuvasti saa pelätä, milloin lorahtaa menkat housuun. Jatkuvasti olen joutunut pitämään suojaa, kun menkkatuntemukset ovat niin voimakkaita.
Nyt pelkään, että minulla on jokin aivolisäkkeen kasvain tuon maidon tulon takia. Ennenkin menkat ovat heitelleet, mutta menkkaoireita ei ole ollut ennen kuin menkat ovat alkaneet, paitsi nyt viimeisen vuoden aikana.
Olen lisäksi todella väsynyt. Onko nämä nyt pitkittyneet PMS-oireet? Kannattaisiko minun varata taas aika lääkärille jo näiden menkkaoireiden takia? Niin ja klamydiakin on poissuljettu vaihtoehto.
Voiko tämä liittyä jotekin munasarjojen toimintaan? Esikoistani yritettiin 6kk. Joskus aikoinaan munasarjat on ultrattu, olisikohan siitä yli viisi vuotta. Silloin niissä ei ollut mitään häikkää.
E-pillereitä en halua syödä, koska aikaisempien kokeilujen jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että ne eivät sovi minulle.
Olen kohta 26-vuotias. Normaalipainoinen.
Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Onko oireet aivan normaaleja vai pitäisikö pyytää tarkempia tutkimuksia? Onko menkkojen poisjäännistä terveydellistä haittaa?
Kuukautisoireet, maitovuoto, ei menkkoja?
taasmenkkojaeikuulu
1
233
Vastaukset
- kokemustaonkyllä
suosittelen käymään lääkärissä ja pian.
Itselläni oli samat oireet ja minulla oli kohdun ulkopuolinen raskaus ja se ei näkynyt raskaustesteissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006524
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313900törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303315Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3811792- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471053Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889