Peräpukamat

ceri

En tiedä kuuluuko tämä tänne mutta laitan nyt kumminkin.Olen alle 30 ja olen huomannut peräaukon luona sellaisen ylimääräisen pahkuran josta "roikkuu" ihan kuin nahanpalanen.Ilmeisesti peräpukama?Vessassa käydessäni paperiin tullut pari päivää verta ja sitä ilmestyy silloin tällöin.Kun menee lääkärille ja jos lääkäri huomaa suoraan että on ulkoinen peräpukama niin alkaako ne enää sitten tähystämään peräsuolta lääkärissä tai sairaalassa?Onko leikkauksen jälkeen kuinka kipeä?
Toivottavasti jollain olisi kertoa omakohtaisia kokemuksia asiasta.

Hyvää alkukesän jatkoa kaikille! :)

13

18571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pia

      on ainakin sekä ulkoisia että sisäisiä pukamia ja välillä ne räjähtelee.Uskon et niitä on joka ihmisellä.Jos niitä aletaan leikkomaan niin et muuten istu ainakaan kuukauteen.mullakin retkuu röörin ympärillä yks...

    • auts

      Ja tietysti synnytys ja raskaus pahensi asiaa.
      Pitäis mennä lääkäriin ja hoitaa asia kuntoon mutten ole viitsinyt (lue uskaltanut).
      Eipä se ole tässä vuosien aikana hävinnytkään joten se lääkärireissu on varmaan vielä edessäpäin...

    • Meer

      Peräpukamat on yleensä hyvin kivuliaita. Jos et ole tuntenut voimakasta kipua, kyseessä saattaa olla sukupuolitauti nimeltä visvasyylä kondylooma.

      • ceri

        Mulla ei voi olla mikään sukupuolitauti tietystä asiasta johtuen jota en halua ruveta erittelee julkisilla palstoilla&ja koska se ei nyt liity tähän asiaan mitenkään.


      • höpö

        peräpukamat voi myös olla kivuttomia


    • Maple

      Mene vain rohkeasti lääkäriin, siellä asia selviää. Minulta leikattiin peräpukamat muutama vuosi sitten ja se oli aivan pieni leikkaus, vaikka vaiva oli suuri. Leikkauksen jälkeen pääsin heti kotiin ja pari päivää olin sairaslomalla, koska olen istumatyötä tekevä.

      • miesjaperäpukama

        Minulla on kanssa ulkonen pukama ja lääkärille meno jo hirvittää. Mut pakkohan tolle on jotain tehdä.

        Kauan se leikkaus kestää ja onks siel paljonkin jengiä leikkaamassa?


    • kala

      Pitääkö peräpukamassa näkyä aina verisuoni? Minuakin kiinnostaa nämä nahanpalaset. Pitääkö peräsuolen olla aina siistin supun näköinen vai jos se on epäsymmetrinen ja jossain reunassa isompi poimu, niin onko se peräpukama?

      • Oma hoito= ei noloo oloo:)

        moro. 1. jokaisella yksilöllinen peräreikä:):/.
        2. roikkuvat nahanpalaset, tai niinkuin näppylät taitavat olla juuri näitä ulkoisia peräpukamia.

        Ja sitten asiaan. Eli olin itsekkin ihan hämillään kun huomasin sellaisia omassa takamuksessa ja kun otin selvää netistä, niin tajusin että ne ovatkin ulkoisia peräpukamia=(!
        En olisi koskaan kehdannut lääkäriin mennä sanoen että "joo peräpukamat vaivaa;DD"!!! joten katsoin kuinka ne yleensä hoidetaan ja koska rasvaakaan en kehdannut mennä ostamaan ja kuulin että rasva ei edes poista pukamia, vaan lievittävät ainoastaan oireita, niin kuulkaas tämä friidu päättikin ottaa vaarin tästä hirtto tekniikasta:)! eli tarvitsin vain puhdistus ainetta, lankaa ja pinsetit, sekä tietysti peilin ja riittävän valon. Tein lankaan hirttosolmukan ja pinseteiden avulla sain pallerot solmukan keskelle ja sitten vaan kiristin. Pukamat naksahtelivat yksi toisensa jälkeen pois kun kylmän viileästi hirtin JOKAISEN!


      • keijonen
        Oma hoito= ei noloo oloo:) kirjoitti:

        moro. 1. jokaisella yksilöllinen peräreikä:):/.
        2. roikkuvat nahanpalaset, tai niinkuin näppylät taitavat olla juuri näitä ulkoisia peräpukamia.

        Ja sitten asiaan. Eli olin itsekkin ihan hämillään kun huomasin sellaisia omassa takamuksessa ja kun otin selvää netistä, niin tajusin että ne ovatkin ulkoisia peräpukamia=(!
        En olisi koskaan kehdannut lääkäriin mennä sanoen että "joo peräpukamat vaivaa;DD"!!! joten katsoin kuinka ne yleensä hoidetaan ja koska rasvaakaan en kehdannut mennä ostamaan ja kuulin että rasva ei edes poista pukamia, vaan lievittävät ainoastaan oireita, niin kuulkaas tämä friidu päättikin ottaa vaarin tästä hirtto tekniikasta:)! eli tarvitsin vain puhdistus ainetta, lankaa ja pinsetit, sekä tietysti peilin ja riittävän valon. Tein lankaan hirttosolmukan ja pinseteiden avulla sain pallerot solmukan keskelle ja sitten vaan kiristin. Pukamat naksahtelivat yksi toisensa jälkeen pois kun kylmän viileästi hirtin JOKAISEN!

        Eikö tuo ole vähän arveluttavaa? Mitäs sitten kun ei onnistukaan, ja joudut naruines päivines meneen lekuriin...


      • sentään
        keijonen kirjoitti:

        Eikö tuo ole vähän arveluttavaa? Mitäs sitten kun ei onnistukaan, ja joudut naruines päivines meneen lekuriin...

        Mahtais lekuria vähän hymyilyttää?


    • Hygienia ja Bepanthen..

      Minulla oli aika pahat kutiavat peräpukamat, kokeilin peräpuikkoja ja ne lievittivätkin mutta lopullinen apu tuli kun aloin huolehtimaan hygieniasta hyvin... Pesin peräaukon pari kertaa päivässä, kuivasin hyvin ja levitin Bepanthen salvaa sen jälkeen, painoin pukamia sisälle samalla.. Pikkuhiljaa noin kahden kuukauden ja kahden Bepanthen tuubin jälkeen pääsin vaivasta eroon...Olin sitä ennen kärsinyt vaivasta varmaan puolivuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe