ONko taa reumantapaista???

ssssss77

Tuntuu etta kannan jotain 100kg kokosia painoja olkapailla, kun tuntuu etta maa vetaa mun kroppaa puoleensa tai jotain... Elikka kadet tuntuu painavilta, jalat, aakk... Mulla on ollut monenmoisia kummia kipuja ja tuntemuksia lihaksissa/niveleissa. Oli jopa turvonnut polvi ja jalkapohjatkin, mutta reumaa ei nakynyt kokeessa. Kun vaikka istun paikallani koneella jonkun aikaa niin olo tuntuu jahmettyneelta... olkapaat, rintalasta ym ym.. Jos nojaan vaikka hetkenkin kateeni, esim. pitkallaan ollessa niin tuntuu etten paase ylos! Ja sitten tekee niin kipeaa tuolle kadelle etta. Sitten on myos kuumotusta esim. olkapailla ja niskassa. Iho on valilla siis tosi kuuma, ei kuumetta. Tulehdusarvot verikokeessa normaalit. Valila ollu myos outoja hengitysvaikeuksia. Rintakehaa kutittaa, yskiminen ei auta. ja kun painaa niin kipeilee.

6

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enpä tiijä

Enpä tiedä, onko reumaa. Mulla on samanlaista. Mulla on monta reumatyyppiä akuuttina, mutta on monta muutakin terveysongelmaa. Joten en osaa sanoa, kuuluuko tuo reumaan vain ruoka-aineyliherkkyyteen, vai sydämen puutteelliseen toimintaan????

Onko Sulla muita sairauksia? Onko sydänsairauksia, entä lääkityksiä?

Mulla tänäänkin oli hartioissa ja olkapäillä sekä käsivarsilla aivan kuvaamasi tunne. Mutta myös kipuja. Ei pientäkään hekteä jaksa käsillä tehdä, kun tuntuu, et hartiat ja olkapäät sekä käsivarret ryytyy siihen paikkaan.

Osalta tiedän, että mulla on myös ruoka-aineilla vaikutusta. Siihen kuuluvat sekä liha, vilja kaikessa muodossa, sokerit yms.
      Annahan olla kun en ole lintsannut ruokavaliostani, ja on oikein hyvä olo. Menen vetäsemään leipäpalan, niin jo seuraavan yönä on kudokset tuossa kunnossa.

Sopimattomat ruoka-aineet aiheuttavat mulla lihasten ja kudosten jännittymistä, eikä se vapaudu millään liikunnalla, jumpalla eikä hieronnalla.
      Myös sähkö tekee samaa, esim. tietokoneen aiheuttama sähkökenttä. Olen vähän aikaa tässä, niin olen kuin kipsiin valettu jäykistynyt möhkäle.

• Enpä tiijä

Vielä jäi maintisematta, että mullakin iho on välillä niin kuuma, kuin juhannuskokkoa poltettaisiin iholla. Ja kuumeisen tunne, niinkuin olisi 50 astetta kuumetta, mutta mittariin kuumetta ei nouse.

Mulla kyllä CRP nousee, mut LA ei ehdi reagoida. Hengitysvaikeuksia mullakin. Kutina, oli mieletön. Nyt olen pahimmilla kutinajaksoilla syönyt Aeriusta ja Ataraxia. Se helpottaa.
      http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/Pages/AlphabetProductList.aspx?letter=a&group=ATARAX

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?pagetype=2&catalog=yasalescatalog&productid=4370(yabasecatalog)

Kivut ne on mullakin, mutten pysty sanomaan, ovatko ne reumasta vai ovatko ne tästä reagoinnista.

Lääkäreistä ei ole apua, levittelevät vain käsiään. Eräs oletus on, että kyseessä on reumatyyppi, joka reagoi ruoka-aineisiin. Näin arveli Heikki Isomäki 25 vuotta sitten.

Mutta tätä puolta ei varmasti edes aleta tutkimaan, sillä eihän tämä tuo lääketeollisuudelle rahaa, jos ruokavaliolla hoidetaan tautia.

• 787833

Mulla on myos ruokaaine herkkyyksia silloin talloin ja polyallergia. Tarkasti en tieda mille olisin allerginen, mutta olen perus allergia(veri)kokeissa kaynyt, joten en ainakaan maidolla, vehnalle, maapahkinalle, kananmunalle ole allerginen. Ja homeelle en myoskaan. Ma heraan valilla yolla siihen ettei happi meinaa kulkee, joku kutisee keuhkoissa ja tuntuu et on limaa kurkussa. Voiko hoyhenille olla allerginen? Mista sen voi tietaa mille, tai onko jollekin allerginen... kun ei kai nyt kaikkea voi kayda testaamassa. On siis tullu semmosia kohtauksia et tuntuu et kurkku turpoo, verenpaine nousee, kutisee, tulee nappyja... GRR. Sydankayrat monta kertaa otettu, kaikki ok. Olen nuori. Sina? Ajattelin jo itse fibromyalgiaa. Olen mennyt yleensa aina 12 maissa ennen nukkumaan, tai myohemmin. Tuli paljon univelkaa, voiskohan unenlaadulla olla jotain merkitysta kipuiluun... Tuntuu et voi pikkasen paremmin kun menen nyt aikasemmin nukkuun. Ku mulla oli verenpaineki noussu vaik oon vasta parikymppinen. Ahistusta ollu vuosia.

• cccniin

niin ja mulla myos sappikivet, eli sappikivitauti. En tieda miten muuten se vaikuttaa terveyteen...

• Enpä tiijä

No tää ruoka-aineyliherkkyys ei lainkaan ole sama asia, kuin testereillä todettava. Tämä ei tule missään Suomessa käytössä olevissa allergiatesteissä ilmi, vaikka olisit kuinka kipeä, ne testit eivät näytä yhtikäs mitään.

Maailmalla on testejä, jotka näyttävät tämänkin ruoka-aineyliherkkyyden, joka aiheuttaa kipua, tulehdusta, kudosten turpoamista, nivelten jäykkyyttä, uupumusta jne. Minutkin on testattu sillä testillä, ja uskomatonta, se näytti juuri ne ruoka-aineet, jotka minulle kipua ja tulehdusta aiheuttivat.

• eeeee777

mika se testi on nimeltaan??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3296
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      540
      1549
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      796
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe