IPSC-peruskurssi helatorstaina 2.6.2011.

SRA-turvallisen ampujan kurssi jäi nyt sitten järjestämättä, mutta tuli juuri tieto että Suomussalmen urheiluampujat suunnittelevat vastaavaa IPSC-peruskurssia helatorstaille.

Aion osallistua itsekin, kun minulla ei IPSC-lisenssiä varsinaisesti olekkaan, vaikka kisannutkin olen. Mukaan varmasti mahtuu tutustumaan lajiin ja porukkaan.

Ilmoittelen lisää kun tiedän paremmin.

27

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Max Lowinski

Pärjäsikkö kisoissa miten jos ihan harrastajapohjalta ja ilman lisenssiä. Oliko kova taso?

• En ole tuloksia seurannut, mutta alle 40%. Voittaja yleensä pohjoismaiden mestari.

Tarkoitus olisi päästä tänä kesänä 40-50% väliin jos vaan nuo minun lataukset pelittää eikä tule mutkaan häröjä.

• harras harrastaja

Pankaa ne vitun tussarit pois. Taas joku teikäläinen teloitti ex-perheensä.

• Kerroppa miten tämä liittyy SALn alaisen lajin turvakurssiin?

"Meikäläinen" omisti luvallisia metsästysaseita, jollaisella myös surma tapahtui. Metsästysaseita löytyy Kuhmosta jokseenkin paljon enemmän kuin kilpa-aseita, joten miksi hyökkäät urheiluampujien kimppuun kun tietääkseni kukaan IPSC-ampuja ei ole teloittanut ketään?

Osaan vastata kyllä kysymykseeni itsekin; kärsit hoblofobiasta, hankkiudu hoitoon.

• Practical ammunnan peruskurssi (säännöt) helatorstaina 2.6 klo 930-1800 Kajaanissa. 50€. Ilmoita mahdollisimman pian Kauniston Vesalle osallistumisesta. 050-5454817.

• UP!

• trappaaja

Kai sinne vielä mahtuu mukaan. Tarvitaan kai oma ase matkaan, kai haulikko riittää kun muuta ei oo.

• liuui

Korjataas ny vähän ettei ihan paskaa täällä puhuta...eli virallisiin IPSC kisoihin osallistuminen VAATII IPSC-peruskurssin suorittamisen, lajiseuran jäsenyyden, ja tätä kautta pääsyn SAL:n IPSC Suomen turvallisten ampujien listoille. Tämän jälkeen pitää vielä kilpailla jotta status pysyy. "Harrastuspohjalla" olevia ei pitäisi kilpailuun hyväksyä missään tapauksessa. Senhän takia tämä laji on turvallinen, kilpailija on osoittanut hallitsevansa vaadittavan asekäsittelytaidon tason. Jos Korhosella ei ole kurssia käytynä, et todennäköisesti ole turvallisten ampujien listoilla ja sitä kautta et todennäköisesti ole osallistunut IPSC kisoihin...tai sitten kilpailun johtaja ei piittaa säännöistä.

• Suomussalmen kisat voi ampua SRA ja IPSC statuksella. Minulla on SRA-tuomarin kortti. Jäi nyt vaan tuo IPSC kurssi väliin kun tuli mahtava allerginen nuha eikä jaksanut aamulla ajaa Kajaaniin. Toivottavasti jaksaa lähteä lauantaina kisoihin.

• liuui

Juuri näin, eli Suomussalmen kisat eivät ole IPSC kisoja vaan paikallisen seuran omat pakkanaalit johon vaaditaan jompi kumpi kurssi. Ihan vain tarkennukseksi ettei joku kehu osallistuvansa IPSC kisoihin ilman vaadittavia judansseja.

• liuui kirjoitti:

Juuri näin, eli Suomussalmen kisat eivät ole IPSC kisoja vaan paikallisen seuran omat pakkanaalit johon vaaditaan jompi kumpi kurssi. Ihan vain tarkennukseksi ettei joku kehu osallistuvansa IPSC kisoihin ilman vaadittavia judansseja.

Siellä tuli eilen komentoja välillä IPSC ja välillä SRA tyyliin. Hieman harmittaa kun ei saa itse otetta SRA-tuomarointiin kun joutuu sitä lontoon murretta kuuntelemaan.

Joskus homma on toiminut niinkin hyvin että SRA ja IPSC porukka on jaettu eri ryhmiin ja säännöt ovat sitten olleet ryhmissä oikein.

Sen voin sanoa eilisestä, ettei pää pysy perässä peitteisillä rasteilla helteessä. Toki turvallisuus toimii yms. mutta jää rautoja ampumatta jne. Tuomarin päällekkin peruutin kerran kun meni ihan pasmat sekaisin jossain parin lippaallisen sokkelorastissa. En uusinut, ei se niin vakavaa ole. Pääasia että paukkuu ja taidot pikkuhiljaa kasvaa.

Suomussalmen kisat ovat level 1 kisoja.

• KuppaTane

Oon aina ollu sitä mieltä että oot Esa aika pätevä kaveri. Oispa sinunlaisiasi enemmin.

• Asiasta perillä olev

Eikös K0rh0sella ole ollut jo vuosikausia diplomi kätenvaihdossa vauhdissa, joten kyllä lisenssi on kunossa. Ei muuta kuin ilmottaudut niihin vasemmakäden kisoihin.

• TAHDISSA MARS

Vielä julkeatte pilkata vaikka toisella on tennisky....pää,nivelkulumat käessä ja astmankin saanut pöpelikössä harjoitellessaan.Joka äidin toivevävy.

• khäyrä

Helatorstai meni jo.

• Herra varjele

Juhannus-ammunnathan on vasta edessä.

• Herra varjele

Tarkoitan, ainahan Juhannuksena joku pruukaa ampua jonkun, niinkuin juhlan kunniaksi.

• N310 kivääriin...

Juhannuspäivänä ampumiskilpailut Kajaanin raviradalla. Lajeina ispda, sars, sekä kivääriskeet. Juhannuksen tähden kaikilla vapaa pääsy, jopa ilman ampujan statuksia. Oma ase ei välttämätön mutta pakollinen. Ilmoittautumiset tähän viestiketjuun josta Esukki kirjaa ne ylös. Osallistujien promilleraja 1,5, siis alaraja.
      Tervetuloa mukaan.

• Lentiiran isoin kivä

Timo T.A kävi Lentiiran lomakylässä, kai näit sen Karavaanarit ohjelmassa.
        Sen innoittamina ajateltiin perustaa ampumaseura: Lentiiran Työväen Ampujat=
        LTA. Lentiirasta ei vain löydy työväkeä, kaikki ovat kortistossa.
        Perustetaan seura Lentiiran Pummien Ampujat =LPA. Tämä ei tietenkään tarkoita, että ampuisimme ohi eli siis pummin. Ihminen on ihmiselle susi ja Lentiiran sudet on kaikki ammuttu mut pummeja riittää.

• Vaihdan vauhdissa

Vasemman käden runkkauskilpailussa tarvittava "ampujan lisenssi" on EU direktiivin 4243/44 edellyttämä diploomi käden vaihdossa vauhdissa. K0rh0nen veti ko. kurssia Kuhmossa pari vuotta sitten. Osallistuin sille itsekkin ja sen jälkeen ei ole kuti jäänyt piippuun.

• SAL-kurssi. Tiedonvälitys vain hieman tökki. Ilmeisesti kurssi jäi monelta väliin.

• korpraaliksi haluava

Oliko em. kurssi myös MPKY:n kurssi ja oliko sillä kertausharjoitusvastaavuus? Kyselen vaan kun hiukan kiinnostaa.

• sama edelleen

Unehtu kysyä vielä että saako tuon kurssin hyväksytysti suoritettuaan VKR-kortin?

• Pälvikalju
        sama edelleen kirjoitti:

Unehtu kysyä vielä että saako tuon kurssin hyväksytysti suoritettuaan VKR-kortin?

Minnäe saen koskenlaskijadiplomin, on pirtin seinällä, kun kävin vartin istumassa venneessä 30v sitten. Ei ou ihme että olen arvostettu isäntä Lentierassa. Kyllä hivelöö ihanasti.

• SAL-kurssi. Tiedonvälitys vain hieman tökki. Ilmeisesti kurssi jäi monelta väliin.

• Rummukaes Tane

Piätkö näetä käenvaehtokurssia millon, oes kiinnostusta. Voesin tuuva poekakaverinnii mukana, häntäe kiinnostaa.

• nih.

Mitä yhteistä näette????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe