Kysymys miniläppäristä

Olen ajatellut hankkia miniläppärin.

Miten on, onko ohjelmien asennus jostakin syystä rajoittunutta miniläpppäreihin ? Siis tilaahan siellä on vähemmän, mutta ettei noin vain kävisi ohjelmien asennus ?

Mitä muita päällimmäisiä rajoitteita on olemassa verrattuna normaalikoon kannettaviin ?

jari

8

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fundamentalist

"Mitä muita päällimmäisiä rajoitteita on olemassa verrattuna normaalikoon kannettaviin ?"

-Miniläppäreissä on yleensä levytilaa riittävästi mutta keskusmuistista
      on pulaa, mutta noin yleensä ottaen kaikki ohjelmat niissä kyllä pyörivät.

-Sisäisen DVD/CD aseman puute. Käytettävä ulkoista asemaa tai
      asennettava ohjelmat tikulta tai netistä.

-Tehon puute. Vähänkään uudemmat pelit eivät pelitä.

-Näytön pienuus ja muutenkin surkeus.
      Väritarkkuutta vaativia juttuja ei kannata ajatella eikä videoeditointikaan
      ole herkkua.

-Näppäimistökään ei ole romaanikirjoittajan tasoa, käy kyllä
      satunnaiseen kirjoitteluun.

• Valtava kiitos.

Selvitti paljon.

Tulee kakkoskoneeksi joka kulkee mukana. Opiskelen.

Pitää opetella käyttämään tikkua tiedonsiirrossa, on olemassa tikku kyllä.
      Eikö se itse kerro mitä pitää tehdä se tikku ?

Peleistä en välitä vähääkään, en ole koskaan pelannut pelejä kuin poikasena korttipelejä. Baarien pelitkin ovat minulta koskemattomat.
      Sain työpaikkallani huoltamolla joskus tarpeekseni niiden kilinästä ja jatkuvasta markkojen vekslaamisesta pelaajille.
      Näin myös paljonko ylläpitäjä tienaa niillä. Ei niillä kukaan rahaa ota.
      Ihan sopivaa on niillä tienata en sillä, mutta rahanhimossa niitä on mieletöntä pelata.

Lisää muistia saa ostaa sitäkin jos loppuu, mutta koska minulla on toinenkin kone aina, niin pyrin pitämään siinä vain välttämättömät.

Akun kesto on ratkaiseva asia asiassa. Ei muuta, kyllä minä kantaisin normaalikokoistakin.

yst. jari
      http://jarinhotelli.blogspot.com

• fundamentalist

• fundamentalist kirjoitti:

"Eikö se itse kerro mitä pitää tehdä se tikku ?"

Ei kerro, se on tyhmä kuin saapas.
        Tuossa vähän ohjetta.
        http://www.helsinki.fi/atk/neuvonta/ohjehakemisto/usb_muistitikun_kaytto.html

Hyvä kiitos.

Luin jo ohjeet. Läppäri on ohjelmassa syksyllä.

Minä en tiedä minkä alan fundamentalisti olet, isot silmät ainakin, ei minulla noin isoja silmiä.
        Nenä minulla muistuttaa enemmän kuvan fundamentalistia. Kävisi aidosta roomalaismallisesta-. Muuten olen ihan pöllön näköinen ja oloinenkin joskus minäkin.

Toivon että käyt täällä vastailemassa minulle, mutta kutsun Sinut ystäväksi profiilisivupuolella, en loukkaannu vaikka et siihen vastaisikaan.

Saatan tarvita vastauksia kysymyksiin atk- puolella.

Linkin ohjeet olivat hyvät. Laitan linkin muistiin.

yst jari

• fundamentalist
        jarlau kirjoitti:

Hyvä kiitos.

Luin jo ohjeet. Läppäri on ohjelmassa syksyllä.

Minä en tiedä minkä alan fundamentalisti olet, isot silmät ainakin, ei minulla noin isoja silmiä.
        Nenä minulla muistuttaa enemmän kuvan fundamentalistia. Kävisi aidosta roomalaismallisesta-. Muuten olen ihan pöllön näköinen ja oloinenkin joskus minäkin.

Toivon että käyt täällä vastailemassa minulle, mutta kutsun Sinut ystäväksi profiilisivupuolella, en loukkaannu vaikka et siihen vastaisikaan.

Saatan tarvita vastauksia kysymyksiin atk- puolella.

Linkin ohjeet olivat hyvät. Laitan linkin muistiin.

yst jari

Fundamentalist on minulla vain nimi täällä, sillä ei ole juuri mitään
        tekemistä oikean minäni kanssa.

Ei, ei ole sinulla näin isoja silmiä, mutta oletkin aika nuori
        kuvasta päätellen.

Ystäviä ei ole koskaan liikaa :-)

• Kiitos

Olen aika hyvin ajan kanssa ilman aktiivista opiskelua oppinut käyttämään konetta ja tietysti lisää tulee koko ajan oppia tarpeiden mukana.

Keski-iässä jag.

Täällä saa vastauksia hyvin tällaisiin, ja minulla on tallessa se yliopiston ohje, sieltä saattaa löytyä lisääkin.

Mahdollisesti kun opiskelen Ylioistossa avoimen puolella otan 5 op kurssin koskien tietotekniikkaa.

kevättä
      jari

• Minulla on kakkosvehkeenä ollut miniläppäri vuoden verran, ja tyytyväinen olen enempi kuin paljon. Kaikki olen siihen saanut asennettua mitä tarvitsenkin. Kriittiset lapsenlapsetkin ovat käsittääkseni tyytyväisiä. Olisiko kohteliaisuutta vai mitä. Pikkupelit toimivat, raskaammat eivät, silloin siirrytään pönttökoneelle.

• Ei niissä ole mitään rajoittunutta ohjelmistojen asennuksen osalta. Oleellinen rajoite on pieni koko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe