Mihin ovat kadonneet monta hyvää ketjua täältä? Olen niin raivona, etten tiedä miten päin pitäisi olla. En edes tiedä mihin pitää osoittaa reklamaatio. Palstalaiset, osaatteko selventää tätä asiaa?
Siis mitä? Missä? Kadonneet?
129
169
Vastaukset
- M.B.
Hehe.. Suu soukemmalle kettu, tällä palstalla EI SAA huudella kadonneiden ketjujen perään. Joku noussut jumalasta seuraavan paikalle tai sitten siivoilee omia jälkiään poistattaen kokonaisia ketjuja :)
Mii it is not ..V*U!!! Minä en voi hyväksyä, käsittää tai ymmärtää tätä. Olen niin kiukkuinen, että pelihousut on revitty ja seuraava onneton kohde on luoja ties mikä. Minä en myöskään ole poistanut omia ketjujani. Enkä koko historiassa kuin kaksi omaa viestiäni.Laitoin kyllä palautetta tuonne mihin se on mahdollista, mutta tuleeko sieltä edes vastausta?
Jos v*u näin saapasjalkamaista ja typerää touhua täällä harrastetaan, minusta nähden koko S24-kirjoittelu saa olla. On paikkoja joissa näitä osataan hieman enempi arvostaa. Voi perseensuti että ottaa päähän. Olen aiemminkin ihmetellyt, mihin on hävinnyt ketjuja, ja vielä enempi ihmetellyt, kun kukaan ei edes tunnu kyselevän niiden perään.
Minä en jätä asiaa tähän. Jos edes maailmasssa jotain oikeudenmukaisuutta on jäljellä. Ei minulla muutakaan tekemistä ole kuin taistella koko loppuelämäni. Aivan sama kuka tai mikä on vastassa.
Mitä kaikkia on poistettu? Voisiko joku ystävällisesti listata näitä?- M.B.
Itse en ole viimekerran jälkeen kun kiinnitin vastaavaan asiaan huomioni, niin jaksanut olla sen kiinnostuneempi asioista mitä tämän palstan ketjuihin tulee. Jos jokin kirjoitus tuntuu hyvältä, kannattaa se kopioida itselleen jonnekin ylös pohdintaa varten :)
Ja jos ajatuksia herää niin ottaa asia uudelleen esiin. M.B. kirjoitti:
Itse en ole viimekerran jälkeen kun kiinnitin vastaavaan asiaan huomioni, niin jaksanut olla sen kiinnostuneempi asioista mitä tämän palstan ketjuihin tulee. Jos jokin kirjoitus tuntuu hyvältä, kannattaa se kopioida itselleen jonnekin ylös pohdintaa varten :)
Ja jos ajatuksia herää niin ottaa asia uudelleen esiin.Mää:
Minä en voi uskoa että suhtaudut näin lammasmaisesti asiaan. Eihän tässä ole mitään tolkkua. Muistan sinunkin ketjujasi, joita on poistettu. Aika monta. Ihmettelin jo aiemmin, kun kukaan ei kysellyt niiden perään. Its eolisin halunnut kysellä, mutta ajattelin jos se oli tarkoitus ettei kyselläkään. Mitä hevon vitun helvettiä tämä on?
On niin paljon paskaa, mitä säilytetään. Ja poistetaan hyvää. Miksi? Ylimielistä, vallankäyttöä väärin perustein. Kuka prkl kuvittelee olevansa niin suuri, että katsoo oikeudekseen tehdä näin? Minä en hyväksy tätä. Vaikka minua ei kiinnosta enää pätkääkään kirjoitella enää mihinkään, niin tätä asiaa tulen jankkaamaan niin kauan kuin se saa vastauksia.
Me olemme antaneet kaikki jotain itsestämme tänne. Tehneet jotain sellaista, mikä on tarpeellista. Suurta. Ja v*u ihan ilmaiseksi. Mutta maksamalla kovan hinnan siitä tavallaan. Ja se mitätöidään tällä tavalla. Kuin elämämme pyyhkäistään pois. Noin vain.- M.B.
elisakettu kirjoitti:
Mää:
Minä en voi uskoa että suhtaudut näin lammasmaisesti asiaan. Eihän tässä ole mitään tolkkua. Muistan sinunkin ketjujasi, joita on poistettu. Aika monta. Ihmettelin jo aiemmin, kun kukaan ei kysellyt niiden perään. Its eolisin halunnut kysellä, mutta ajattelin jos se oli tarkoitus ettei kyselläkään. Mitä hevon vitun helvettiä tämä on?
On niin paljon paskaa, mitä säilytetään. Ja poistetaan hyvää. Miksi? Ylimielistä, vallankäyttöä väärin perustein. Kuka prkl kuvittelee olevansa niin suuri, että katsoo oikeudekseen tehdä näin? Minä en hyväksy tätä. Vaikka minua ei kiinnosta enää pätkääkään kirjoitella enää mihinkään, niin tätä asiaa tulen jankkaamaan niin kauan kuin se saa vastauksia.
Me olemme antaneet kaikki jotain itsestämme tänne. Tehneet jotain sellaista, mikä on tarpeellista. Suurta. Ja v*u ihan ilmaiseksi. Mutta maksamalla kovan hinnan siitä tavallaan. Ja se mitätöidään tällä tavalla. Kuin elämämme pyyhkäistään pois. Noin vain.Joo no, minun huutoihini poistettujen ketjujen perään vain irvailtiin ja ehdoteltiin, että ne narsistit juurikin pisimpään jää huutelemaan perään.. Itselläni ei ole ollut tarvetta edes pahimpia ilmiselviä veemäisyyksiä pyytää poistoon omalta osalta, kun ei ole tarvetta peitellä sitä, että mitä olen :)
Kuorinkin lammasturkin yltäni vasta tositilanteessa. Mun rajojen yli saa kävellä mennen tullen palatessa mutta ei se ilman vaurioita käy, loppupeleissä. Ilman vaurioita sille toiselle. Ja niin kiltti olen, että varoitan useaan kertaan ennen kuin alan.. kuspääksi. Se vaan, että kuka ylimielisesti nekin varoitukset sitten sivuuttaa, voikin käydä itkemässä omaa uhriuttaan ihan rauhassa, ilman mun empatiseerausta. Suon ihmisille ihmisarvon. Mutta en kaikille. Tosin pätee ehkä enemmän IRL, ei niinkään palstalla..
*kröhm*
Jatkaa päiväunia raitoihinsa kääriytyen...
Kannattaa kopioida itselleen niitä parhaita paloja talteen.. Niin ne ainakin säilyy sitten kun joku saa päähänsä poistaa omaa tuotantoaan ja siinä sivussa muidenkin. Tai toisin päin. Saa päähänsä poistaa muiden tuotantoa ja siinä sivussa omaansa.
Suomessa on sananvapaus. Lakipykälä se ja se.
Missä ovat ne kaikki palstailijat, jotka ovat kirjoitellet tänne? Viime aikoina vielä poikkuksellisen paljon uusia. Eikö ketään hetkauta vähääkään se, mitä olette luoneet? Tämä ei ole pelkkää kirjoittelua. Jos tänne tuodaan omia ajatuksia, sisintä, jotain itselle kuuluvaa, niin se on mielestäni suuri asia. Joskus ainoa kommunikointimuoto. Ainoa asia miten saat äänesi kuuluville. Kertoa mikä mättää. Jaat julkisesti sen, mitä ehkä et voi käsitellä muutoin.No voi hemmetti! :(
Kyllä kadonneet ketjut harmittaa muakin. Monet niistä sisältää sellaista intuiitiolla 'carpe diem' hetkessä elettyä tarinaa, jota ei kukaan enää saa kasaan jos väkisin alettais yrittämään. Turhauttaa tämä jokaista osallistujaa.Perkele. Minä en aio hyväksyä tätä. Homman nimi on nimittäin sellainen, että kyse ei todellakaan ole pienestä asiasta, ainakaan itselleni.
Minä olen tuonut itsestäni tänne paljon. Te olette lukeneet siitä. En koskaan aiemmin ole pystynyt kirjoittamaan näin kuin olen tänne kirjoittanut. Enkä voi hyväksyä sitä että se otetaan minulta pois. Tai sitä mitä muut kirjoittajat ovat tuoneet. Ne ovat todella arvokkaita kokemuksia, kirjoitettuja sanoja, mutta jonkun ihmisen ääni siellä aina puhuu. Ja monesti palaan jotain lukemaan, kun tarve ilmenee tai on voimia syventyä.- M.B.
Mitämitä, onko mun kana ja kalkkunatarinakin mennyt poistoon??
Kateellisten panettelua ja pienimunaisten huuhaata siinä tapauksessa, sanon minä. elisakettu kirjoitti:
Perkele. Minä en aio hyväksyä tätä. Homman nimi on nimittäin sellainen, että kyse ei todellakaan ole pienestä asiasta, ainakaan itselleni.
Minä olen tuonut itsestäni tänne paljon. Te olette lukeneet siitä. En koskaan aiemmin ole pystynyt kirjoittamaan näin kuin olen tänne kirjoittanut. Enkä voi hyväksyä sitä että se otetaan minulta pois. Tai sitä mitä muut kirjoittajat ovat tuoneet. Ne ovat todella arvokkaita kokemuksia, kirjoitettuja sanoja, mutta jonkun ihmisen ääni siellä aina puhuu. Ja monesti palaan jotain lukemaan, kun tarve ilmenee tai on voimia syventyä.Muistan kun Tempun kanssa kerran päiviteltiin kadonneiden perään niin lopulta meihin vissii hermostuttiin (by ylläpito?) kun kaikki kommentit hävis sitämukaa kun niitä kirjoiteltiin. En ihmettele vaikka tämäkin ketju kohta lähtis. Täällä tapahtuu välillä kummaa, ja ei aina oikeudenmukaista. :/
- M.B.
M.B. kirjoitti:
Kateellisten panettelua ja pienimunaisten huuhaata siinä tapauksessa, sanon minä.Huh,, piti käydä kopsaamassa itelleen eikä vaan suositella toisille :)
M.B. kirjoitti:
Kateellisten panettelua ja pienimunaisten huuhaata siinä tapauksessa, sanon minä.Onko sun kalkkunakokki-tarina viety pois? S*a, nyt taidan hermostua ihan kunnolla. Aivan käsittämätöntä mielivaltaa.
- M.B.
yxex kirjoitti:
Muistan kun Tempun kanssa kerran päiviteltiin kadonneiden perään niin lopulta meihin vissii hermostuttiin (by ylläpito?) kun kaikki kommentit hävis sitämukaa kun niitä kirjoiteltiin. En ihmettele vaikka tämäkin ketju kohta lähtis. Täällä tapahtuu välillä kummaa, ja ei aina oikeudenmukaista. :/
Tuo on niin totta. Muutama pohdinta lisää siitä kuka on saanut tehtäväkseen "valvoa" tätä palstaa sivusilmällä, niin kohta jo lähtee.. kuin leppäkeihäs, poistoon..
M.B. kirjoitti:
Kateellisten panettelua ja pienimunaisten huuhaata siinä tapauksessa, sanon minä.Ymmärrän yksittäisen oman kommentin poiston, mutta kokonaisen ketjun hävitys, siinä sabotoidaan ryhmää ihmisiä kertaheitolla.
yxex kirjoitti:
Muistan kun Tempun kanssa kerran päiviteltiin kadonneiden perään niin lopulta meihin vissii hermostuttiin (by ylläpito?) kun kaikki kommentit hävis sitämukaa kun niitä kirjoiteltiin. En ihmettele vaikka tämäkin ketju kohta lähtis. Täällä tapahtuu välillä kummaa, ja ei aina oikeudenmukaista. :/
Siis onko näin käynyt ennenkin? Olen ollut täällä niin vähän aikaa, etten tiedä näitä kuvioita. Oikeudenmukaisuutta? Sanoisin että syvästi halveksittavaa käsittämätöntä pikkusieluisuutta. Nyt nimittäin on minulle aivan sama mitä tehdään. Tulen antamaan samalla mitalla ja enemmänkin takaisin jos mulle aletaan. Ei mitään rajaa näy olevan jonkun päässä. Mitä siellä mahtaa olla?
- M.B.
elisakettu kirjoitti:
Siis onko näin käynyt ennenkin? Olen ollut täällä niin vähän aikaa, etten tiedä näitä kuvioita. Oikeudenmukaisuutta? Sanoisin että syvästi halveksittavaa käsittämätöntä pikkusieluisuutta. Nyt nimittäin on minulle aivan sama mitä tehdään. Tulen antamaan samalla mitalla ja enemmänkin takaisin jos mulle aletaan. Ei mitään rajaa näy olevan jonkun päässä. Mitä siellä mahtaa olla?
Tai jollakin harmittanut omista henkilökohtaisuuksistaan avautuminen. Sellaistakin varmasti sattunut joskus..
Tai sitten on liipannut liian läheltä jokin juttu =D - M.B.
elisakettu kirjoitti:
Onko sun kalkkunakokki-tarina viety pois? S*a, nyt taidan hermostua ihan kunnolla. Aivan käsittämätöntä mielivaltaa.
Juu, ei ollu, mutta kävin ottamassa itelle talteen :)
Sun 'halun matka' on hävinnyt...mitähän muita? :(
Iltasatu oli arkistossa.Olen niin käärmeenä, että oksat pois. Tottakai se "Halun matka" oli tärkeä minulle. Erittäin tärkeä ja mielestäni myös hyvä, asiallinen ketju, mistä moni olisi saanut jotain. Mutta erittäin paljon muita ketjuja. Kaikki ei päältä päin näytä aina asiallekaan, mutta tiedän kokemuksesta, että jokainen sana ja rivi, mikä on tuotettu, on tärkeä sille ihmisille, joka on ne luonut. Nyt kyllä tekisi mieli nostaa seinälle joku. Kun vain tietäisi kenet.
- M.B.
*pitää villastaan kiinni kynsin hampain*
:) Johonkin kalahtanut kalikka saanut aikaiseksi puolustusreaktion, jonka seurauksena laitattanut poistoon.. Tai sitten jotain muuta, jota ei osaa edes arvata, että mitä..
Nyt ulos määkimään, menis tää.. M.B. kirjoitti:
*pitää villastaan kiinni kynsin hampain*
:) Johonkin kalahtanut kalikka saanut aikaiseksi puolustusreaktion, jonka seurauksena laitattanut poistoon.. Tai sitten jotain muuta, jota ei osaa edes arvata, että mitä..
Nyt ulos määkimään, menis tää..Ulos. Hieno homma. Minä olen niin vihainen, etten pysty kuin istumaan tässä ja puristelemaan näppäimistöä. Varmaan kävisin jonkun kimppuun jos menisn ulos. Parempi huutaa täällä. Vaikka ääni taitaa käheytyä.
elisakettu kirjoitti:
Ulos. Hieno homma. Minä olen niin vihainen, etten pysty kuin istumaan tässä ja puristelemaan näppäimistöä. Varmaan kävisin jonkun kimppuun jos menisn ulos. Parempi huutaa täällä. Vaikka ääni taitaa käheytyä.
Jos saat ylläpidolta tietoa niin kerro meillekin.
Olis kiva tietää miten tää systeemi toimii.
1. onko ylläpito ainoa joka pystyy poistamaan koko ketjun
2. voiko joku palstavihaaja poistaa koko ketjun klikkaamalla ketjun jokaisen kommentin nappulaa 'ilmoita asiaton viesti'
Jälkimmäinen on aika pelottava vaihtoehto, jos joku hullu alkaa askartelemaan, voi täällä pian olla autiota ja tyhjää :/yxex kirjoitti:
2. voiko joku palstavihaaja poistaa koko ketjun klikkaamalla ketjun jokaisen kommentin nappulaa 'ilmoita asiaton viesti'
Jälkimmäinen on aika pelottava vaihtoehto, jos joku hullu alkaa askartelemaan, voi täällä pian olla autiota ja tyhjää :/Kiukkuni taitaa vain kasvaa mitä pidemmälle päivää eletään. Jos minä koskaan saan selville mikä tässä on takana, niin aivan varmasti minä tuon kaiken julki. Ja takaan sen.
- M.B.
yxex kirjoitti:
Jälkimmäinen on aika pelottava vaihtoehto, jos joku hullu alkaa askartelemaan, voi täällä pian olla autiota ja tyhjää :/Jos joku on päässyt ylläpidoksi ylläpidon paikalle ... Vapuksi tuuraamaan ja tunnistanut itsensä toisten jutuista.. 8'}
Ehkä hieman kaukaa haettua... M.B. kirjoitti:
Jos joku on päässyt ylläpidoksi ylläpidon paikalle ... Vapuksi tuuraamaan ja tunnistanut itsensä toisten jutuista.. 8'}
Ehkä hieman kaukaa haettua...Hmm. Todella pelottava ajatus. Mutta oikeasti tämä alkaa mietityttämään. En nimittäin näe minkäänlaista järkevää, asiallista syytä tähän. Ja minä sen verran realisti olen, etten näe mörköjä tässä. Mutta mätää on ja pahasti nyt jossain. Tämä on aivan selkeästi tarkoituksellista ja tahallista, suora hyökkäys eri ihmisiä, identiteettiä vastaan.
- 17+18
"Olen niin käärmeenä, että oksat pois. Tottakai se "Halun matka" oli tärkeä minulle. Erittäin tärkeä ja mielestäni myös hyvä, asiallinen ketju, mistä moni olisi saanut jotain"
Mistä päättelet että ketjusta on moni saanut jotain????? Jos se oli samanlainen kuin useimmat muut niin yleensä niitä on kommentoinut hyvin pieni vakioporukka, jos ovat niin "antoisia" MONILLE niin miksei näy komppaajia ja keskustelua? Tietyistä ketjuista tietää jo suunnilleen etukäteen ketkä muutama niissä tulee keskustelemaan. 17+18 kirjoitti:
"Olen niin käärmeenä, että oksat pois. Tottakai se "Halun matka" oli tärkeä minulle. Erittäin tärkeä ja mielestäni myös hyvä, asiallinen ketju, mistä moni olisi saanut jotain"
Mistä päättelet että ketjusta on moni saanut jotain????? Jos se oli samanlainen kuin useimmat muut niin yleensä niitä on kommentoinut hyvin pieni vakioporukka, jos ovat niin "antoisia" MONILLE niin miksei näy komppaajia ja keskustelua? Tietyistä ketjuista tietää jo suunnilleen etukäteen ketkä muutama niissä tulee keskustelemaan.Mainitsemassani ketjussa oli erittäin monipuolinen joukko kirjoittajia moninaisine teksteineen kommentoinut seksuaalisuudesta. Koukkuntumisesta narsistisuhteessa. Symbioosista ja sen vaikutuksista. Seksuaalisuuden ja tapojen ilmentymistä.
Vakikirjoittajien lisäksi muidenkin palstojen kirjoittajia, enempi tai vähempi kirjoitelleita ja satunnaisiakin vierailijoita, hyvin paljon erilaisia näkemyksiä. Mielenkiintoisia näkökulmia. Sellaista asiatietoa ja kokemusperäistyyttä joka ei jättänyt kylmäksi. Kirjoituksissa oli paljon oivaltavia ja täydentäviä seikkoja paljon vaiettuun aiheeseen: seksuaalisuus N-suhteessa. Moni ajattelee näitä asioita mutta keskustelu voi olla vaikeaa, se olisi tuonut ehkäpä helpotusta siitä tiedosta, mitä kokemuksia muilla on asiasta.
On omaehtoinen näkemys mikä kirjoitus tai ketju on hyvää tai huonoa. Kyseissä ketjussa ei ollut asiattomuuksia. Ja komppaaminen kirjoittajien kesken tarkoittaa usein olevansa samaa mieltä jostakin asiasta toisen kanssa, se ei tee kirjoituksista sen kehnompia. Minä en voi vaikuttaa sihhen, onko kukaan kanssani tässä samaa mieltä. Mielipiteitä niinkuin ihmisiäkin on erilaisia. Mutta tässä tuonkin vain oman näkemykseni esille. Muutahan en voi.
Minun suuni on tukittu tehokkaasti monenkin ihmisen toimesta elämäni varrella. Hyvin julmasti. Se johti siihen, etten pystynyt puhumaan. Sitten kun löysin tavan saada ääneni kuuluville, niin se otetaan minulta pois. Siksi tämä on niin suuri ja merkityksellinen asia minulle.
Missä lymyää ne kaikki kirjoittajat, jotka ovat tuoneet itsestään jotain tänne? Eikö kukaan todellakaan välitä oikeuksistaan sanoa mitä sisin kätkee? Hyväksyä, että se otetaan pois, minkä on sydänverelläkin jakanut?
Itse olen oman sieluni repinyt tänne. Mutta en voinut uskoa, että se jollekin muulle voi olla niin kauheaa katsottavaa että haluaa sen kiskoa pois näkyvistä.Joku taho järjesti meille klara vappenit. Mutta vaikka tekstin muotoon muutetut puheemme hävisi, ollaan silti itse vielä olemassa. Halaus sulle muru, ymmärrän menetyksen tunteesi =)
yxex kirjoitti:
Joku taho järjesti meille klara vappenit. Mutta vaikka tekstin muotoon muutetut puheemme hävisi, ollaan silti itse vielä olemassa. Halaus sulle muru, ymmärrän menetyksen tunteesi =)
Minä olen menettänyt elämässäni paljon. Minä menetin myös jotain, kun tulin tänne. Ja mitä olen kirjoittanut, käyttämäni aika ja energia, olen vienyt sen jostain muusta pois. Minä tein valintoja. Katsoin että tämä on tärkeää minulle. Ja jos minulta otetaan se pois lupaa kysymättä, niin en anna sitä anteeksi. Nyt joku meni liian pitkälle.
Yx; halaan sinua kultaseni. Olet oikeasti olemassa, tiedän sen. Ja se on tärkeää.
- d.i.c.e
Ääh...Who cares...
d.i.c.e : ehket välitä. Se on sinun asiasi. Mutta tämä ei ole pikku asia minulle. Luulen että nyt minusta alkaa oikeasti tulla raivotautinen kettu, mutta en aio hyväksyä sitä että suutani tukitaan jatkuvasti. Nyt riitti.
elisakettu kirjoitti:
d.i.c.e : ehket välitä. Se on sinun asiasi. Mutta tämä ei ole pikku asia minulle. Luulen että nyt minusta alkaa oikeasti tulla raivotautinen kettu, mutta en aio hyväksyä sitä että suutani tukitaan jatkuvasti. Nyt riitti.
"Minun suuni on tukittu tehokkaasti monenkin ihmisen toimesta elämäni varrella. Hyvin julmasti. Se johti siihen, etten pystynyt puhumaan. Sitten kun löysin tavan saada ääneni kuuluville, niin se otetaan minulta pois."
Tuo huomioiden raivosi on vähintäinkin ymmärrettävää ja oikeutettua!
Täällä kun ollaan puhuttu narsismista, niin nyt huomaamme ettemme omista edes omia kommenttejamme, ja meidät voidaan puhaltaa syrjään tuosta vaan. Olo on taas kuin don quiotella, taistelemassa peitsellä tuulimyllyjä vastaan :)yxex kirjoitti:
"Minun suuni on tukittu tehokkaasti monenkin ihmisen toimesta elämäni varrella. Hyvin julmasti. Se johti siihen, etten pystynyt puhumaan. Sitten kun löysin tavan saada ääneni kuuluville, niin se otetaan minulta pois."
Tuo huomioiden raivosi on vähintäinkin ymmärrettävää ja oikeutettua!
Täällä kun ollaan puhuttu narsismista, niin nyt huomaamme ettemme omista edes omia kommenttejamme, ja meidät voidaan puhaltaa syrjään tuosta vaan. Olo on taas kuin don quiotella, taistelemassa peitsellä tuulimyllyjä vastaan :)Nyt olen siinä mielentilassa, että voisin käydä sotaa oikeasti. Aseilla tai ilman, paljain nyrkein, kynsin ja hampain. Suullani, kehollani. Eikä ole mitään väliä kuka tai ketä on vastassa. Olen vahva ja aion kyllä sen myös osoittaa. Minua tai kavereitani ei jumalauta kaadeta. Lähdetkö taistoon mukaan soturi?
elisakettu kirjoitti:
Nyt olen siinä mielentilassa, että voisin käydä sotaa oikeasti. Aseilla tai ilman, paljain nyrkein, kynsin ja hampain. Suullani, kehollani. Eikä ole mitään väliä kuka tai ketä on vastassa. Olen vahva ja aion kyllä sen myös osoittaa. Minua tai kavereitani ei jumalauta kaadeta. Lähdetkö taistoon mukaan soturi?
Aina valmiina sotaan Milady.
Kunhan näytät mulle sen tuulimyllyn niin kaadan sen piruvie.
Tosin saattaa käydä niinkuin kohdassa 3:26 ;)
http://www.youtube.com/watch?v=44Fze3GXwRsyxex kirjoitti:
Aina valmiina sotaan Milady.
Kunhan näytät mulle sen tuulimyllyn niin kaadan sen piruvie.
Tosin saattaa käydä niinkuin kohdassa 3:26 ;)
http://www.youtube.com/watch?v=44Fze3GXwRs:)
Mutta kompuroiva toverikin autetaan pystyyn :)
Minä uskon, että on ihmisiä jotka ovat valmiita taistelemaan oikeiden asioiden puolesta. Minkä itselleen tai toisten puolesta tärkeäksi näkevät.
Minä otin aivan järjettömän riskin alkamalla kirjoittamaan tänne. Tiedän että itsepähän sanoin ne asiat, mitä suustani tai kynästäni on lähtenyt, mutten voinut totuutta muutellakaan. Nyt katson, että otinko koko riskin aivan turhaan?
Minua on varoitettu. Jo heti ensimetreillä. Ajattelin että katsotaan nyt miten pitkään tätä lystiä riittää. Olen pahoillani vain siitä, että olisin halunnut jättää taakseni jotain arvokasta. En tieddä paljonko sitä aikaa on, mutta aion käyttää sen jäljellä olevan kuten näen parhaaksi. Ja aion myös taistella. Kaikkia niitä vastaan, jotka minua kohtaan ovat epäoikeudenmukaisia.- M.B.
elisakettu kirjoitti:
:)
Minä uskon, että on ihmisiä jotka ovat valmiita taistelemaan oikeiden asioiden puolesta. Minkä itselleen tai toisten puolesta tärkeäksi näkevät.
Minä otin aivan järjettömän riskin alkamalla kirjoittamaan tänne. Tiedän että itsepähän sanoin ne asiat, mitä suustani tai kynästäni on lähtenyt, mutten voinut totuutta muutellakaan. Nyt katson, että otinko koko riskin aivan turhaan?
Minua on varoitettu. Jo heti ensimetreillä. Ajattelin että katsotaan nyt miten pitkään tätä lystiä riittää. Olen pahoillani vain siitä, että olisin halunnut jättää taakseni jotain arvokasta. En tieddä paljonko sitä aikaa on, mutta aion käyttää sen jäljellä olevan kuten näen parhaaksi. Ja aion myös taistella. Kaikkia niitä vastaan, jotka minua kohtaan ovat epäoikeudenmukaisia.Eikö sulla säily omat kirjoitukset kun sulla on rekattu nimimerkki, niin omissa nimissä jossakin omassa tallessa ollenkaan? Ajattelin vain, että jos ei itse ole poistelemassa kirjoituksiaan, niin eihän tuosta rekkauksestakaan ole sitten mitään hyötyä, jos ei sitä kautta voi säilyttää omaansa....
elisakettu kirjoitti:
:)
Minua on varoitettu. Jo heti ensimetreillä. Ajattelin että katsotaan nyt miten pitkään tätä lystiä riittää. Olen pahoillani vain siitä, että olisin halunnut jättää taakseni jotain arvokasta. En tieddä paljonko sitä aikaa on, mutta aion käyttää sen jäljellä olevan kuten näen parhaaksi. Ja aion myös taistella. Kaikkia niitä vastaan, jotka minua kohtaan ovat epäoikeudenmukaisia."Minua on varoitettu. Jo heti ensimetreillä."
Öö...sorry, nyt oon vähän pihalla...siis varoitettu mistä vaarasta...ja täälläkö varoitettu vai siellä real elämässäsi?
"En tieddä paljonko sitä aikaa on, mutta aion käyttää sen jäljellä olevan kuten näen parhaaksi."
Rajoittaako jokin ulkopuolinen taho tai asia sinun täälläoloasi?
Anteeksi uteliaisuuteni kamu-kulta. :)M.B. kirjoitti:
Eikö sulla säily omat kirjoitukset kun sulla on rekattu nimimerkki, niin omissa nimissä jossakin omassa tallessa ollenkaan? Ajattelin vain, että jos ei itse ole poistelemassa kirjoituksiaan, niin eihän tuosta rekkauksestakaan ole sitten mitään hyötyä, jos ei sitä kautta voi säilyttää omaansa....
Ei ne rekatuillakaan jää talteen jos ei erikseen tallenna johonkin ohjelmaan. Sitten toinen menetys on ne kavereiden menetetyt kommentit..koko dialogi kerralla pois.
yxex kirjoitti:
"Minua on varoitettu. Jo heti ensimetreillä."
Öö...sorry, nyt oon vähän pihalla...siis varoitettu mistä vaarasta...ja täälläkö varoitettu vai siellä real elämässäsi?
"En tieddä paljonko sitä aikaa on, mutta aion käyttää sen jäljellä olevan kuten näen parhaaksi."
Rajoittaako jokin ulkopuolinen taho tai asia sinun täälläoloasi?
Anteeksi uteliaisuuteni kamu-kulta. :)Saat udella. Se on terveellistä :)
Minua varoitettiin jo viime vuonna. Monta kertaa. Että pidän suuni kiinni. Ja niinhän minä luulin sen pitäväni. Sitten kun aloin julkisesti kuitenkin, kaikista aikomuksistani huolimatta, jakaa kokemuksiani ja ajatuksiani, niin sain varoituksen. Se oli selkeä viesti siitä mitä tulee tapahtumaan. Eli kannataisi kuulemma olla varuillaan. Yön pimeydessä ja sitä rataa... Hieno homma. Mutta en sitten voinut antaa pelästyttää itseäni riittävästi. Minua oikeasti kaivelee se, että olen menettänyt jotain hyvää noiden poistettujen tuotantojen kautta. Koska sitten olisi sama ollut poistaa kaikki muukin (minun) tuottamani. Tuli vaan tunne, että tein kaiken turhaan. Minun palkkani tästä ei ole materiassa mitatattavissa. Se on suuri mitä olen saanut. Mutta hinta saattaa olla katkerampi kuin olisi ollut tarvis. En silti kadu mitään. Tein oikein ja sillä siisti. Ottaa vaan päähän se että olisi pitänyt tehdä vähän enemmän. Siksi minä olen puhunut ajasta. En tiedä paljonko sitä on jäljellä. Ja nyt en piruvie pysty edes kirjoittamaan sitä mikä olisi pitänyt tehdä. Ja jotain merkityksellistä on viety pois.elisakettu kirjoitti:
Saat udella. Se on terveellistä :)
Minua varoitettiin jo viime vuonna. Monta kertaa. Että pidän suuni kiinni. Ja niinhän minä luulin sen pitäväni. Sitten kun aloin julkisesti kuitenkin, kaikista aikomuksistani huolimatta, jakaa kokemuksiani ja ajatuksiani, niin sain varoituksen. Se oli selkeä viesti siitä mitä tulee tapahtumaan. Eli kannataisi kuulemma olla varuillaan. Yön pimeydessä ja sitä rataa... Hieno homma. Mutta en sitten voinut antaa pelästyttää itseäni riittävästi. Minua oikeasti kaivelee se, että olen menettänyt jotain hyvää noiden poistettujen tuotantojen kautta. Koska sitten olisi sama ollut poistaa kaikki muukin (minun) tuottamani. Tuli vaan tunne, että tein kaiken turhaan. Minun palkkani tästä ei ole materiassa mitatattavissa. Se on suuri mitä olen saanut. Mutta hinta saattaa olla katkerampi kuin olisi ollut tarvis. En silti kadu mitään. Tein oikein ja sillä siisti. Ottaa vaan päähän se että olisi pitänyt tehdä vähän enemmän. Siksi minä olen puhunut ajasta. En tiedä paljonko sitä on jäljellä. Ja nyt en piruvie pysty edes kirjoittamaan sitä mikä olisi pitänyt tehdä. Ja jotain merkityksellistä on viety pois.Arvoituksellinen kettu! :)
Toivottavasti kimpussasi ei ole jotain niin hullua että tekisi sulle jotain pahaa. Tuollainen uhkailu, ' Yön pimeydessä ja sitä rataa' on kovaa henkistä väkivaltaa, mun mielestä. :/
Useimmat meistä (kaikki?) varjelevat ID.ään täällä, se on selviö.yxex kirjoitti:
Arvoituksellinen kettu! :)
Toivottavasti kimpussasi ei ole jotain niin hullua että tekisi sulle jotain pahaa. Tuollainen uhkailu, ' Yön pimeydessä ja sitä rataa' on kovaa henkistä väkivaltaa, mun mielestä. :/
Useimmat meistä (kaikki?) varjelevat ID.ään täällä, se on selviö.Minä en tiedä mitä tulee tapahtumaan. En jaksa olla aina peloissani. Tiedän missä tapahtuu ja ehkä milloin, mutta en voi sille mitään. En voi paetakaan. Eli teen tämän sitten mikä minun on tehtävä. Minä valitettavasti tein itseni tietyllä tavalla tunnistettavaksi heti kättelyssä. Mutta en ymmärtänyt silloin sitä että se tulee johtamaan tänne saakka. En voinut tietää tämän matkan pituutta tai leveyttä, se on ollut suurempi kokemus kuin kuvittelin. Ja se jatkuu niin kauan kuin haluan tai pystyn. Mutta en aio hyväksyä mitään esteitä tielläni. Minulla on tähän oikeuteni ja siksi myös en lakkaa räksyttämästä meidän kaikkien oikeuksien puolesta.
- WD
Kyllä hävisi niin monta hyvää ohjetta sekä hengentuotetta , että olivat ilmeisesti narsistille liikaa ja ketjut poistettiin.
- M.B.
:) Totuus tulee lohikäärmeen suusta (:
*vois vetasta pienet päikkärit* Niin mutta eikös vain ylläpito voi poistaa? Sieltäkö se narsku löytyy?
Bongasin tämän ohjesivuilta:
"Ilmoita asiattomasta viestistä
Jos törmäät keskustelupalstoilla asiattomaan sisältöön, ilmoita siitä ylläpidolle. Jokaisen viestin alapuolella on linkki "Ilmoita asiaton viesti". Linkkiä klikkaamalla avautuu lomake. Kun lähetät lomakkeen, ylläpito saa tiedon asiattomasta viestistä ja se voidaan poistaa palvelusta."Kyllä olen samaa mieltä. Olen vihainen muidenkin puolesta. Ja itse sain hurjasti niistä toisten kirjoituksista. On ilo aina palata lukemaan jotain tiettyjä uudelleenkin.
- Pohiskelija
Kannattaa laittaa palautetta. Varmaan on seriffinä joku katkeroitunut narsisti, joka kohta poistaa tämänkin.
Tällainen kaavake siis löytyy tuon asiaton viesti-nappulan alta. Siinä kysytään meiliosoite ja perusteet, joten ylläpito tietää kuka poistovaatimuksen on tehnyt?
"Anna sähköpostiosoitteesi ja perustelu miksi haluat, että viesti poistetaan.
Sähköpostiosoitteesi
Valitse viestin sisältöä parhaiten kuvaava vaihtoehto:
Viestissä on kyse henkeen, terveyteen tai vapauden riistoon liittyvästä uhkauksesta
Viesti sisältää kunnianloukkauksen, herjauksen, tekijänoikeusrikkomuksen, tai se on muutoin lainvastainen
Viesti on Suomi24:n sääntöjen vastainen
PerusteluTekstin maksimimäärä on 2000 merkkiä
Lähetä Peruuta
Haluatko tämän palstan sheriffiksi?
Jätä poliisille vinkki epäilyttävästä aineistosta"Joku ( ei joku =) pelaa nyt omilla säännöillään, katuu jotain tai tuntee jotain mikä aiheuttaa kohtuuttomia reaktioita. MIelestäni siinä ketjussa ei ollut mitään "sellaista" .
Mielenkiintoista. Pitäisikö sittenkin taipua omaan sheriffiin ? Jaksaisiko hän tutustua todellisuuteen ?- M.B.
Kannatan Carableaa edelleen. Temppu on oikeassa siinä suhteessa, että sheriffillä pitäisi olla henkilökohtainen tatsi palstaan, että pystyisi sitten paremmin tarkastelemaan sitä, että mitä poistaa ja että miksi, mikä on mahdollisesti pelkkää kiusantekoa tai vastaavaa...
M.B. kirjoitti:
Kannatan Carableaa edelleen. Temppu on oikeassa siinä suhteessa, että sheriffillä pitäisi olla henkilökohtainen tatsi palstaan, että pystyisi sitten paremmin tarkastelemaan sitä, että mitä poistaa ja että miksi, mikä on mahdollisesti pelkkää kiusantekoa tai vastaavaa...
Lynett ja Mää. Ja moni muukin on tuonut tämän asian esille. Sheriffi ehkä olisi todellakin tarpeen. Enkä tarkoita pelkästään viestiketjupoistamispyyntöjen vuoksi. On täällä paljon muutakin katseltavaa.
- A
M.B. kirjoitti:
> Kannatan Carableaa edelleen.
Niin teen minäkin. Vasta kun on olemassa poliisi, on edes jotakin toivoa vapaudesta. - M.B.
elisakettu kirjoitti:
Lynett ja Mää. Ja moni muukin on tuonut tämän asian esille. Sheriffi ehkä olisi todellakin tarpeen. Enkä tarkoita pelkästään viestiketjupoistamispyyntöjen vuoksi. On täällä paljon muutakin katseltavaa.
No enpä tiedä olenko varsinaisesti tuonut ajatusta esille, alkaa vain tuntumaan siltä, että ajatus on enemmän kuin hyvä.. Ja kannatan kahdella kädellä..
\o/ M.B. kirjoitti:
No enpä tiedä olenko varsinaisesti tuonut ajatusta esille, alkaa vain tuntumaan siltä, että ajatus on enemmän kuin hyvä.. Ja kannatan kahdella kädellä..
\o/Selvä. Laitetaan sitten toimeksi.
- hekohekotin
Ilmeisesti joku ylläpidosta on tajunnut että täällä on Narsisteilla tarkoitus laitistaa alkanut keskustelu narsismista....Vihdoinkin järjen hiven tällä paltsalla, oikeaan suuntan.......buaaahahahahahaaaaaaaa!!!!!
- d.i.c.e
Miten niin latistaa? :)
Lupasin kertoa kun asiaan saa selvennystä. Selvennystä ei ole edelleen tullut, monista ylläpidolle esitetyistä kysymyksistä huolimatta.
Silmäillessäni ketjua huomaan olleeni aika pahalla tuulella. Anteeksi kirosanat lukijat. Ja lupasin selvittää asian. No, ehkäpä jonakin päivänä...
Minä olisin voinut buukata sen Halun matka -ketjun uudelleen, tietysti se on tallella. Mutta se ei anna niitä upeita kirjoittajia ja heidän kommenttejaan uudelleen takaisin, sitä en voi vaatia tai edellyttää, siksi jätin sen tekemättä. Haluan vain sanoa nöyrät kiitokset kirjoittajille ja pahoittelen kovasti, koska useita erinomaisia ja oivaltavia sekä ajatuksia herättäviä tekstejä tuo mainitsemani ketju sisälsi. Tämän olen ylläpidollekin perustellut useaan otteeseen. Miksi heiltä ei vastausta herunut, en tiedä.
Poistojen takana on aina ihmisiä. Vapun seutuun katosi useita ketjuja, samoin mennä kuukauden aikana niitä on hävitetty. Aina ei asiattomuudella ole sijaa. Mistä löytyy syy? Löytyykö syy katkeruudesta, syyllisyydestä, vahingonteosta, pahantahtoisuudesta, vai mistä? Miksi poistettujen ketjujen perään ei kysellä? Selvennykseksi: minä en puhu narsistisesta säilyttämisen tarpeesta. Minä puhun oikeuksista ja perustelluista vastauksista.
Pohdintaan hypoteettisesti ajatellen:
Mikä osuus voisi olla kirjoittajien luomiin verkostosuhteisiin ylläpitoon?- yksi narskun uhri
"Mistä löytyy syy? Löytyykö syy katkeruudesta, syyllisyydestä, vahingonteosta, pahantahtoisuudesta, vai mistä? "
Sieltä se taitaa löytyä. Mutta eri tavalla kuin sinä taisit tarkoittaa. yksi narskun uhri kirjoitti:
"Mistä löytyy syy? Löytyykö syy katkeruudesta, syyllisyydestä, vahingonteosta, pahantahtoisuudesta, vai mistä? "
Sieltä se taitaa löytyä. Mutta eri tavalla kuin sinä taisit tarkoittaa.Kommenttisi herättää uteliaisuuteni yksi narskun uhri.
Haluatko täsmentää? Haluan selventää, ettei minulla ole selkeää mielikuvaa tästä hommasta, mitä ja miksi on tapahtunut. Siksihän minä ketjullani kyselen asioita. Ihmisillä on vastauksia. Aina.
- 6+9
Enpä tiedä mitkä ketjut ovat kadonneet mutta olen sitä mieltä että jos on siivottu turhaa hölynpölyä sisältäviä ketjuja niin HYVÄ juttu"
- ????????????????????
Ensimmäistä kertaa luin tämän ketjun, en ole poistoja huomannut. Suu auki hämmästyksestä luin vakiporukan reaktioita poistoon?!? Onko tämä joku tsoukki, onko jotain poistettu? Ei voi olla totta että tuollainen hirmuinen raivo oikeasti syntyy siitä jos ylläpito poistaa kirjoituksianne!!!! Ei voi olla totta, että ihan selkeä toisten mainipuloiminen niin että tavalliset kirjoittajat ja lukijat poistuu palstalta yritetään estää joidenkin kirjoitusten poistolla?!? Tai poistetaan ketjuja joissa on vakiporukan keskinäistä diibadaabaa?
Ei voi olla totta, että tästä nousee tuollainen raivo?!? EIhän?!?
Tosin on tuttua ainakin tuntemani narsisti kohdalla, että syystä jota ei pystynyt itse edes arvaamaan saattoi nousta hirvittävä raivo niin että joskus pelotti jopa oman hengen puolesta. ???????????????????? kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa luin tämän ketjun, en ole poistoja huomannut. Suu auki hämmästyksestä luin vakiporukan reaktioita poistoon?!? Onko tämä joku tsoukki, onko jotain poistettu? Ei voi olla totta että tuollainen hirmuinen raivo oikeasti syntyy siitä jos ylläpito poistaa kirjoituksianne!!!! Ei voi olla totta, että ihan selkeä toisten mainipuloiminen niin että tavalliset kirjoittajat ja lukijat poistuu palstalta yritetään estää joidenkin kirjoitusten poistolla?!? Tai poistetaan ketjuja joissa on vakiporukan keskinäistä diibadaabaa?
Ei voi olla totta, että tästä nousee tuollainen raivo?!? EIhän?!?
Tosin on tuttua ainakin tuntemani narsisti kohdalla, että syystä jota ei pystynyt itse edes arvaamaan saattoi nousta hirvittävä raivo niin että joskus pelotti jopa oman hengen puolesta.Kiitos kommentista. Haluan että ymmärrät että kyseessä on minun raivoni, ei vakioporukan tai palstakirjoittajien yleensä. Pitäisin tiukkaa linjaa tässä.
Jos luit tämän ketjun jossa olen möykännyt, siinä on vastaukset kysymyksiisi. Mutta vain omalta osaltani. Minä en vedä tähän soppaan ketään muuta mukaani, tämä on vain yksinomaan omaa taisteluani ja omista syistäni.
Voit pitää möykkäämistäni narsistisena jos haluat. Kieltämättä se minuakin hirvittää kun luin noita kirjoituksiani uudelleen. Mutta olinkin kiukkuinen. NPH en kuitenkaan ole, jos niin haluat ajatella tai uskotella.Subjektiivinen käsitys tuo "turhaa hölynpölyä sisältäviä ketjuja".
Tämä herättää ajatuksia aina. Haluaisitko täsmentää näkemyksiäsi tästä?No kiitosta vaan T. Moni ajattelee että narsista loukkaantumistani, tietenkin, enkä voi kieltää etteikö siinä olisi osasyynsä. Mutta. Esimerkiksi symbioosi-kirjoituksesi, kirjoittaisitko ne uudelleen? Numerokirjoittajien kommentit? Vakikirjoittajien omakohtaiset näkemykset? Oli myös kandia, hindua, nikkejä, satunnaisia vierailijoita: miten saan heidän kommentit puristeltua uudelleen? Kirjoitus elää hetkessä, tunnetilassa, kuten luovuus yleensä. Sinä tiedät tämän temppuilija. Maalaisitko repimäsi taulusi uudelleen, jos sinulta sitä pyydetään? Samanlaisena, samanarvoisena? Olisko se sama asia? Vai uniikki, ainutkertainen, sen hetkinen?
- M.B.
elisakettu kirjoitti:
No kiitosta vaan T. Moni ajattelee että narsista loukkaantumistani, tietenkin, enkä voi kieltää etteikö siinä olisi osasyynsä. Mutta. Esimerkiksi symbioosi-kirjoituksesi, kirjoittaisitko ne uudelleen? Numerokirjoittajien kommentit? Vakikirjoittajien omakohtaiset näkemykset? Oli myös kandia, hindua, nikkejä, satunnaisia vierailijoita: miten saan heidän kommentit puristeltua uudelleen? Kirjoitus elää hetkessä, tunnetilassa, kuten luovuus yleensä. Sinä tiedät tämän temppuilija. Maalaisitko repimäsi taulusi uudelleen, jos sinulta sitä pyydetään? Samanlaisena, samanarvoisena? Olisko se sama asia? Vai uniikki, ainutkertainen, sen hetkinen?
Hetkessä kaikki on kiinni ja hetken myötä katoavaista :)
Tervehdys EK, piitkästä aikaa!
Juups, joskus pohtinut issessein tämän narsismin nostettua päätään, että nykyisin sellainen normi-ihminen on tasainen ennenkaikkea. Ja jokatilanteessa järkevä. Ihanneihmisen ihanne normirooli, jota kohti kun ei jaksa räpiköidä tarpeeksi ahkerasti, vaan joskus jopa tuntee yli äyräiden, niin sitten onkin heti narsisti, tai ainakin vihjailut on rivien välistä luettavissa.. Kaik on niin ihantisoitu äärimmilleen ja aina kaiken vastakohta on automaationa narsistin leima ottaan - PAM..
*huh, väsyttävää tällä helteellä, sellainen* - M.B.
elisakettu kirjoitti:
Mulle leima ja! ...huutelee kettu luolastaan...missä tempun kumileimasin, missä missä...
Olin kiltti mutta käännähdin kesken leimaamisen.. Se joutui jonnekin mun villojen sekaan.. pitäisi ajella pois mokoma karvakasa läkähdyttämästä..
*puuh* Mielenkiintoinen puheenvuoro. Ai maalaat päälle vai? Okei. Mutta huom, et yritä tehdä sitä uudelleen? Tai esimerkiksi tehdä paremman kuin ensimmäisen? Teet itsesi vai kenen vuoksi? Entä miten arvotat toisen vision samasta aiheesta?
Haluanko jättää itsestäni jotain muille? Pistit pahan... Okei, en ole pohtinut asiaa N-palstaillessani. Se on totta, että pienestä pitäen olen halunnut kirjoittaa, joo, kyllä, ehkä jotain sellaista mikä olisi säilyttämisen arvoista. Jos siis osaisin kirjoittaa. Tai jakamisen arvoista. Missä olisi sanomaa. Mutta piruvie, kuka hullu olisi uskonut, että ensimmäiset tekstini kirjoittaisin N-palstalle hölynpölyineen kaikkineen? :-D
Joo, haluaisin minä jättääkin jotain. En sanoisi että tämä on oikea paikka siihen. Kun kirjoitukseni kuitenkin poistetaan. Tai sitten niillä ei ole mitään arvoa muille. Olen saanut täällä paljon. Ja antanut itseäni, mutta sitä kautta ymmärtänyt, hiukan enemmän. Ja rakentanut palikkaa toisen päälle. Ovatko ne säilyttämisen arvoisia? En tiedä. Toisinaan sitä haluaa kommentillaan ottaa osaa toisen kokemaan, jakaa se tunne. Jos siitä jotakin hyötyä tai iloa olisi. Niin. Tavallaan olet oikeassakin. *jahtaa siis omaa häntäänsä"
Minä katson temppuilija että tätä palstaa me teemme yhdessä. Kaikki kirjoittajat, omana itsenään. Se on kokonaisuus. Sellainen jota ei voi rikkoa. Ei pelkästään itseni vuoksi, mutta myös heidän muiden, jotka ovat jakaneet aikaa kanssani. Kiitän siitä sydämellä.M.B. kirjoitti:
Hetkessä kaikki on kiinni ja hetken myötä katoavaista :)
Tervehdys EK, piitkästä aikaa!
Juups, joskus pohtinut issessein tämän narsismin nostettua päätään, että nykyisin sellainen normi-ihminen on tasainen ennenkaikkea. Ja jokatilanteessa järkevä. Ihanneihmisen ihanne normirooli, jota kohti kun ei jaksa räpiköidä tarpeeksi ahkerasti, vaan joskus jopa tuntee yli äyräiden, niin sitten onkin heti narsisti, tai ainakin vihjailut on rivien välistä luettavissa.. Kaik on niin ihantisoitu äärimmilleen ja aina kaiken vastakohta on automaationa narsistin leima ottaan - PAM..
*huh, väsyttävää tällä helteellä, sellainen*"Normi-ihminen" ja "ihanneihminen". katoavaista kansanperinnettä, vain kauniit korulauseet jäljellä joissakin sanoissa.
Meissä kaikissa elää kaikkea. Miksi emme voi vai ottaa ja hyväksyä sitä mitä olemme? Karvoineen, villoineen ja temppuineen kaikkineen?
Itsensä tunnistaminen on merkillinen juttu. Kaihtaa, näkee, sulkee silmänsä. Ehkä joskus, katsoen, ymmärtäen, hyväksyen itsensä. Olevansa sinut roolinsa kanssa. Silloin vasta ihminen on todella vapaa.
*tervehtii villaista ja temppuilevaa palstakirjoittajaa ilolla*temput teki joo..... :D
*punastelee kettu luolassaan eikä tohdi päivänvaloon eksyä, kun kaikki on luettavissa naamalta*M.B. kirjoitti:
Olin kiltti mutta käännähdin kesken leimaamisen.. Se joutui jonnekin mun villojen sekaan.. pitäisi ajella pois mokoma karvakasa läkähdyttämästä..
*puuh*:-D
sanos muuta...osuu leimasinkin paremmin...Veitpä sanat suustani ystäväiseni. Jos siis saan sanoa niin? Komppaan sun kommenttiasi täysillä ja uskoisin että tällä näkemykselä on kannattajia muitakin. Meidän ei tarvitse nimetä heitä. Me tiedämme, tunnemme sen. Kuuluisaan sisäpiiriläisyyteen ei kuuluta. Siihen halutaan astua. Halutessaan. Vapaa vyöhyke, jossa annetaan tilaa. Jaetaan vastavuoroisuuden periaattella. Sisäsyntyinen ajattelumalli, ei valioliiga joka pelaa sarjaotteluita erilaisten palkkioiden ja prenikoiden toivossa. Mutta antaen, saaden.
Hmm... vastavuoroisuus, josta tulee mieleen...palstatarkoitus.Kyllä sille on tarkoituksensa. Narsistinen minäni, ennen ja nyt. Ennen: kirjoitan siitä joskus, tarinan vissiin kun saan ne muotoiltua. Tämänhetkistä/nyt; ylpeys, riippumattomuuteen pyrkimys, taistelua kynsin ja hampain saavutetuista eduista antamatta periksi, joidenkin ulkoisten arvoinen säilyttämisen tärkeys. Nämä ainakin. Saapi luetella mitä lukija näkee, yritän hillitä narsistista loukkaantumistani ja siitä seuraavaa raivoa :-)
Mutta olen karistellut materialismin itsensä tärkeyden mikä liittyy statussyboliikkaan, kaatanut kulisseja, nöyrtynyt maailmalle ja itselle ja paljastanut vajavaisuuksiani, sanonut jopa tarvitsevani apua. Ymmärtänyt mitä edellyttää täysipainoinen parisuhde ainakin teoreettisella tasolla, ja sen etten voi kahlita ketään/mitään vain siksi että minä haluan/tarvitsen/vaadin/pyydän. Opettelemalla käörsivällisyyttä ja kuuntelemalla joskus muitakin. Opettelemaan hyväksymistä. Hautaamalla kaunat tarpeettomina ja opettelemalla ajattelemaan, että reagointini on itsestäni lähtöisin, ei toisesta. Vastuu on kuulijalla ja se koskee myös tekemiäni toimia ja sen seurauksia; olen itse vastuussa enkä voi velvoittaa/syyllistää muita jos asiat eivät suju haluamallani tavalla.- A
elisakettu kirjoitti:
"Normi-ihminen" ja "ihanneihminen". katoavaista kansanperinnettä, vain kauniit korulauseet jäljellä joissakin sanoissa.
Meissä kaikissa elää kaikkea. Miksi emme voi vai ottaa ja hyväksyä sitä mitä olemme? Karvoineen, villoineen ja temppuineen kaikkineen?
Itsensä tunnistaminen on merkillinen juttu. Kaihtaa, näkee, sulkee silmänsä. Ehkä joskus, katsoen, ymmärtäen, hyväksyen itsensä. Olevansa sinut roolinsa kanssa. Silloin vasta ihminen on todella vapaa.
*tervehtii villaista ja temppuilevaa palstakirjoittajaa ilolla*> Meissä kaikissa elää kaikkea. Miksi emme voi vai ottaa ja hyväksyä sitä mitä olemme? Karvoineen, villoineen ja temppuineen kaikkineen?
Koska osa meistä palvelee kuolemaa eikä elämää.
> Ehkä joskus, katsoen, ymmärtäen, hyväksyen itsensä. Olevansa sinut roolinsa kanssa. Silloin vasta ihminen on todella vapaa.
Kiellän tuonkin. Vapaus ei ole absoluuttisesti tavoiteltavaa. Hyvin paljon tärkeämpää kuin olla vapaa on palvella elämää. Vapaus on vain vangille tärkeintä. Ja perustuu siis hänen tietämättömyyteensä siitä mitä elämä on. A kirjoitti:
> Meissä kaikissa elää kaikkea. Miksi emme voi vai ottaa ja hyväksyä sitä mitä olemme? Karvoineen, villoineen ja temppuineen kaikkineen?
Koska osa meistä palvelee kuolemaa eikä elämää.
> Ehkä joskus, katsoen, ymmärtäen, hyväksyen itsensä. Olevansa sinut roolinsa kanssa. Silloin vasta ihminen on todella vapaa.
Kiellän tuonkin. Vapaus ei ole absoluuttisesti tavoiteltavaa. Hyvin paljon tärkeämpää kuin olla vapaa on palvella elämää. Vapaus on vain vangille tärkeintä. Ja perustuu siis hänen tietämättömyyteensä siitä mitä elämä on.Hmm...pistät minut tiukoille valmentaja. Taas lisää ajatustyötä siis. No, tämähän on tiedossa, ei se koskaan lopu. Pala sieltä, toinen täältä, luullen ymmärtäneensä jotakin, palaten sitten taas liki lähtökohtaansa. Punniten arvot, ajatukset, tarkoituksen. Mennen taas joskus eteenpäin, ehkä.
Mitä kuuluu A? Ilo kohdata sinut.- A
elisakettu kirjoitti:
Hmm...pistät minut tiukoille valmentaja. Taas lisää ajatustyötä siis. No, tämähän on tiedossa, ei se koskaan lopu. Pala sieltä, toinen täältä, luullen ymmärtäneensä jotakin, palaten sitten taas liki lähtökohtaansa. Punniten arvot, ajatukset, tarkoituksen. Mennen taas joskus eteenpäin, ehkä.
Mitä kuuluu A? Ilo kohdata sinut.Tuntuu että löydän rytmin aina tarvittaessa. Jos kapula putoaa niin muiden ei tarvitse lopettaa soittamista siksi aikaa kun tulen mukaan.
Tuo vapautta koskeva ajatus on hyvin tärkeä. Vapauden mahdollisuus on olemassa vasta kun on olemassa poliisi. A kirjoitti:
Tuntuu että löydän rytmin aina tarvittaessa. Jos kapula putoaa niin muiden ei tarvitse lopettaa soittamista siksi aikaa kun tulen mukaan.
Tuo vapautta koskeva ajatus on hyvin tärkeä. Vapauden mahdollisuus on olemassa vasta kun on olemassa poliisi.Sinä oletkin osa kokonaisuutta. Istut peliin kuin palanen toisiin.
Mutta vapaus; se mitä arvelin että on vapauttavaa tavallaan hyväksyä itsensä. Meissähän on hyvää ja pahaa. Kieltämällä emme näe. Myöntämällä totuuden hyväksyy molempien puolien olemassaolon. Tavallana se on helpotus, vapauttava kokemus. En tarkoita että vapaus on rellestää siinä tilassaan, mutta vapaus hyväksyä itsensä puolet ensin. Mitä teemme sillä vapauttavalla tunteella? Alamme pilkkoa ominaisuuksiamme, mielessämme siis jälleen, hajoittaen ja tarkastellen niitä osuuksia. Miksi olemme sellaisia? Miten muuten voimme tarkastella itseämme kuin ensin hyväksymällä olemassaolomme? Tämän jälkeen voisimme palvella elämää. Täysipainoisesti. Vaikka itseämme siinä samalla rakennammekin. Eräs pohdintani.
Minä en kai ymmärtänyt mitä tarkoitit. Kerrotko?- A
elisakettu kirjoitti:
Sinä oletkin osa kokonaisuutta. Istut peliin kuin palanen toisiin.
Mutta vapaus; se mitä arvelin että on vapauttavaa tavallaan hyväksyä itsensä. Meissähän on hyvää ja pahaa. Kieltämällä emme näe. Myöntämällä totuuden hyväksyy molempien puolien olemassaolon. Tavallana se on helpotus, vapauttava kokemus. En tarkoita että vapaus on rellestää siinä tilassaan, mutta vapaus hyväksyä itsensä puolet ensin. Mitä teemme sillä vapauttavalla tunteella? Alamme pilkkoa ominaisuuksiamme, mielessämme siis jälleen, hajoittaen ja tarkastellen niitä osuuksia. Miksi olemme sellaisia? Miten muuten voimme tarkastella itseämme kuin ensin hyväksymällä olemassaolomme? Tämän jälkeen voisimme palvella elämää. Täysipainoisesti. Vaikka itseämme siinä samalla rakennammekin. Eräs pohdintani.
Minä en kai ymmärtänyt mitä tarkoitit. Kerrotko?Puhut kuinka on vapauttavaa hyväksyä itsensä ja se on helpottava vapauttava kokemus. Ei kukaan muun kuin vangituksi itsensä tunteva kaipaa vapautta.
Koen että minulla itselläni on vapautta aivan tarpeeksi. En tarvitse sitä enempää, enkä halua, en kaipaa, en toivo. Uskon että vapaus on eräs ihmisen itselleen luoma jumala. Sellaisena ihmisen luomuksena kuollut käsite, toiveuni.
Vapaus on harha. Se on keskenjäänyt yksilönkehityksen vaihe, kuvitelma omnipotenssista. Elämän tarkoitus on palvella elämää eikä näitä oman keskenjääneen yksilönkehityksen harhoja,
Kulttuurimme on keskenkasvuinen ja sen jumala on äidistään erkanemattoman lapsen itkupotkuraivarin voimalla toivoma klausuuli siitä, että maailmassa vallitsisi vapaus ja erityisesti hänen maailmassaan.
Jotenkin noin :) A kirjoitti:
Puhut kuinka on vapauttavaa hyväksyä itsensä ja se on helpottava vapauttava kokemus. Ei kukaan muun kuin vangituksi itsensä tunteva kaipaa vapautta.
Koen että minulla itselläni on vapautta aivan tarpeeksi. En tarvitse sitä enempää, enkä halua, en kaipaa, en toivo. Uskon että vapaus on eräs ihmisen itselleen luoma jumala. Sellaisena ihmisen luomuksena kuollut käsite, toiveuni.
Vapaus on harha. Se on keskenjäänyt yksilönkehityksen vaihe, kuvitelma omnipotenssista. Elämän tarkoitus on palvella elämää eikä näitä oman keskenjääneen yksilönkehityksen harhoja,
Kulttuurimme on keskenkasvuinen ja sen jumala on äidistään erkanemattoman lapsen itkupotkuraivarin voimalla toivoma klausuuli siitä, että maailmassa vallitsisi vapaus ja erityisesti hänen maailmassaan.
Jotenkin noin :)Oho ! Toit ihan uutta väriä tähän. En ole asiaa koskaan noin syvällisesti pohtinut vapaudesta.
"Elämän tarkoitus on palvella elämää eikä näitä oman keskenjääneen yksilönkehityksen harhoja,"
Eikö? Eikös itsensä kehittäminen ole edellytys, että täysipainoisesti pystyy palvelemaan elämää, eri saroillaan?- A
elisakettu kirjoitti:
Oho ! Toit ihan uutta väriä tähän. En ole asiaa koskaan noin syvällisesti pohtinut vapaudesta.
"Elämän tarkoitus on palvella elämää eikä näitä oman keskenjääneen yksilönkehityksen harhoja,"
Eikö? Eikös itsensä kehittäminen ole edellytys, että täysipainoisesti pystyy palvelemaan elämää, eri saroillaan?Keskenjääneellä yksilönkehityksellä tarkoitin vapaus-käsitystä, jossa vapaus on absoluutti. Kuva liikkeestä pisteestä aa pisteeseen bee. Rajoittamattomuuden kuvasta siis.
Elämää ei palvella sillä että tarraudutaan rajoittamattomuuden mielikuvaan. Vapaudenkaipuu absoluuttina on keskenjäänyt, luovutettu ja surkastunut minä takertuneena mahdottomaksi asetettuun toiveeseenj"vapaudesta", joka näin toimii itsepetoksen ja tekosyyn funktiona sille, että voi olla kasvamatta ... öö ... aikuiseksi? - M.B.
Hmm, minäkin olen tainnut sanoskella, että en hae täältä ystäviä. Mutta niinhän se, alkuaikojen palstalle eksymiseni olikin, pelkkää eksymistä. Ei ystävänhakutarkoituksessa tehty tarkoituksellinen etsintä ja hakumatka, vaan pelkkä eksyminen, sitten kokeilu, sitten viihtyminen, sitten jääminen, sitten jääräpäinen taistelu omasta oikeudesta olla ja kirjoittaa palstalla, tavoille oppiminen (ehkä), jonkinasteinen addiktoituminen, sitten astui kuvioon mukaan huoli niistä jotka eivät pitkään aikaan kirjoita palstalle, nyt sen hyväksyminen että koen täällä kirjoitellessani myös ystävyydellisiä tuntemuksia monia kohtaan ja toivon, että pystyn omalta osaltani olemaan sen tuntemuksen arvollinen vastaanottaja ja myös antaja :)
Mutta hassu on järjestelmä :) - M.B.
Eli narsistisesti: Itseensä =D
M.B. kirjoitti:
Hmm, minäkin olen tainnut sanoskella, että en hae täältä ystäviä. Mutta niinhän se, alkuaikojen palstalle eksymiseni olikin, pelkkää eksymistä. Ei ystävänhakutarkoituksessa tehty tarkoituksellinen etsintä ja hakumatka, vaan pelkkä eksyminen, sitten kokeilu, sitten viihtyminen, sitten jääminen, sitten jääräpäinen taistelu omasta oikeudesta olla ja kirjoittaa palstalla, tavoille oppiminen (ehkä), jonkinasteinen addiktoituminen, sitten astui kuvioon mukaan huoli niistä jotka eivät pitkään aikaan kirjoita palstalle, nyt sen hyväksyminen että koen täällä kirjoitellessani myös ystävyydellisiä tuntemuksia monia kohtaan ja toivon, että pystyn omalta osaltani olemaan sen tuntemuksen arvollinen vastaanottaja ja myös antaja :)
Mutta hassu on järjestelmä :)Joo, Mää: eipä tullut mieleen palstailua aloittaessa että bittimaailmassa voi kaivata kirjoittajakavereita ja kokea ystävyyttä. Jos multa olisi asiaa gallupoitu asiaa kirjoittelun aloitettuani, olisin tokaissut nou wei, nevö tu mii. Mutta; ei koskaan pidä sanoa ei koskaan. Mutta arvotinkin nettikirjoittelua melko alas edellisessä elämässäni.
Positiivinen, hieno asia. Muistan talvella Mää kun pykäsit Villapakan pystyyn ja olin siinä käsityksessä että lähden välillä puuhastelemaan muita hommia, niin silloin jo tuntui ikävä. Puhumattakaan mikä matka sen päälle on jo reissattu. Monet kirjoittajat tuntuvat läheiseltä ei pelkästään arvomaailmansa, mutta myös suvaitsevaisuuden ja moninaisen tuen ja tiedon vuoksi. Monta yötä on valvottu, itkua itketty ja naurettu näin ketun vinkkelistä.- A
M.B. kirjoitti:
Mutta hassu on järjestelmä :)> Hmm, minäkin olen tainnut sanoskella, että en hae täältä ystäviä.
Minä taas nimenomaan olen kirjoittanut profiiliini että etsin ystäviä (monikossa) ja työskentelen oppiakseni rakastamaan (ystävistä on apua tässä opiskelussa). A kirjoitti:
> Hmm, minäkin olen tainnut sanoskella, että en hae täältä ystäviä.
Minä taas nimenomaan olen kirjoittanut profiiliini että etsin ystäviä (monikossa) ja työskentelen oppiakseni rakastamaan (ystävistä on apua tässä opiskelussa).Vastauksesi oli Määlle, mutta haluan sanoa sinulle A sen, että olet pahuksen oikeassa tuossa, että ystävistä on apua opiskelussa. Sinä olit yksi niistä ensimmäisistä, joka otti pelokkaan ketun opastukseensa pimeällä metsätiellä. Minulla on melkoisen hyvä muisti joissakin asioissa, joissakin taas huono. Mutta tämän minä muistan kuin ne muutkin auttavan kätensä tarjonneet. Kiitos
- A
elisakettu kirjoitti:
Vastauksesi oli Määlle, mutta haluan sanoa sinulle A sen, että olet pahuksen oikeassa tuossa, että ystävistä on apua opiskelussa. Sinä olit yksi niistä ensimmäisistä, joka otti pelokkaan ketun opastukseensa pimeällä metsätiellä. Minulla on melkoisen hyvä muisti joissakin asioissa, joissakin taas huono. Mutta tämän minä muistan kuin ne muutkin auttavan kätensä tarjonneet. Kiitos
Ole hyvä. Muoviset lelut eivät riitä kenellekään. :)
http://www.youtube.com/watch?v=Ld3dCbn1TEU A kirjoitti:
Ole hyvä. Muoviset lelut eivät riitä kenellekään. :)
http://www.youtube.com/watch?v=Ld3dCbn1TEUTykylevitsistä muistin taas yhden takauman. Minä olen leikkinyt leluilla. Minun on myös haluttu leikkivän niillä. Minulla on vielä sellainen vaihe edessä, jossa leluilla tehdäänkin muuta.
- M.B.
elisakettu kirjoitti:
Tykylevitsistä muistin taas yhden takauman. Minä olen leikkinyt leluilla. Minun on myös haluttu leikkivän niillä. Minulla on vielä sellainen vaihe edessä, jossa leluilla tehdäänkin muuta.
http://www.youtube.com/watch?v=wXMeZwO2qZ0
Jokohan toimisi taas postaus... välillä jää junnaamaan paikoilleen minuuteiksi tää toiminto.. M.B. kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=wXMeZwO2qZ0
Jokohan toimisi taas postaus... välillä jää junnaamaan paikoilleen minuuteiksi tää toiminto..Postauksessa mättää tosiaan jotain, ja aikatoiminnoissa.
Mää; hiuksia nostattava video. Olen ennenkin sanonut, että sulla on uskomaton kyky löytää näitä; biisejä ja videoita.
Linkkejä ei aina ymmärretä. Se on sinänsä sääli, koska visuaalisesti saamme suuria oivalluksia, kun emme kuitenkaan kaikkea kirjoitettua jaksa lukea tai ymmärrä. Minäkin alussa, palstalle tullessani, en tajunnut miksi pitää koko ajan biisejä laittaa. Se oli kai se sun eka Villapakkailta, kun ymmärsin että siinä on jotain muutakin. Biisien lisäksi visuaaliset videot, animaatiot, kuvat, tekstit jne ...joskus kuva voi selittää enemmän kuin tuhat sanaa. Kysymyshän on kognitiivisessa mielestä myös oppimis- ja hahmotuskyvystä; maksimoidaan annettu ja vastaanotetaan enemmän, joka asettelee ne palikat oikein päin.Niin totta Temppu. Olin aika tiukkanutturainen täti aikoinaan. Mutta se ei tehnyt minua onnelliseksi, vielä happamemmaksi vaan. Leikkimielisyys ja hulluttelu taas saa kanssaihmisetkin vapautumaan. Ja huomattavasti hauskempaa itselle. Naurusta seuraa hyvä, rauhallinen olo.
- M.B.
Visuaalisesti ajattelin erityisesti uppoavan sinuun :)
Ihan muistin nukkeleikkiaatoksesta ja A:n kommentista muovilelujen riittämättömyydestä tämän, itsellenikin uudehkon tuttavuuden.
Olen haaveillut oman marionetin rakentamisesta, en vain ole saanut aikaiseksi vasta kuin alustavaa materiaalipähkäilyä ja mahdollista kokoluokkaa mietiskeltyä. Ehkä joku päivä ryhdyn tuumasta toimeen.
Toisinaan kuvista löytää merkityksiä, jotka avaavat uusia uria ajattelulle, mikä on mielestäni ihan positiivinen asia. Eikä kaikkien tarvitse löytää samasta kuvasta samoja asioitakaan, vaan jokainen voi naatiskella niistä pienistä asioista, joita itse niistä milloinkin löytää ja halutessaan jakaa ja raottaa ja vaihtaa ajatusten siemenpottuja toisten kanssa.
Itse jäin kiinni tuohon biisin nimeen :D Tulee koko ajan mieleen jouluinen lumiukko animaatio tuosta nimestä, joten olen hieman jäykkä itse tuolle biisille. Mutta video on mielestäni visuaalisesti kaunis. - M.B.
elisakettu kirjoitti:
Postauksessa mättää tosiaan jotain, ja aikatoiminnoissa.
Mää; hiuksia nostattava video. Olen ennenkin sanonut, että sulla on uskomaton kyky löytää näitä; biisejä ja videoita.
Linkkejä ei aina ymmärretä. Se on sinänsä sääli, koska visuaalisesti saamme suuria oivalluksia, kun emme kuitenkaan kaikkea kirjoitettua jaksa lukea tai ymmärrä. Minäkin alussa, palstalle tullessani, en tajunnut miksi pitää koko ajan biisejä laittaa. Se oli kai se sun eka Villapakkailta, kun ymmärsin että siinä on jotain muutakin. Biisien lisäksi visuaaliset videot, animaatiot, kuvat, tekstit jne ...joskus kuva voi selittää enemmän kuin tuhat sanaa. Kysymyshän on kognitiivisessa mielestä myös oppimis- ja hahmotuskyvystä; maksimoidaan annettu ja vastaanotetaan enemmän, joka asettelee ne palikat oikein päin.Linkitys on hieman porukkaa kahtiajakava hommeli :D
Mutta kun siihen sukeltaa, siitäkin tulee oma mielenkiintoinen lisänsä palstalle.
Videot, joiden tekoon on paneuduttu tarinoineen ja vaivannäköineen päivineen, ovat joskus kadoksissa, ikäänkuin niillä olisi jo unohdettu merkitys muuna kuin artistin myynninedistämisvälineenä.
Tuolla samalla artistilla on muitakin visuaalisesti mahtavia videoita. Teepippalot ovat oma suosikkini :) M.B. kirjoitti:
Visuaalisesti ajattelin erityisesti uppoavan sinuun :)
Ihan muistin nukkeleikkiaatoksesta ja A:n kommentista muovilelujen riittämättömyydestä tämän, itsellenikin uudehkon tuttavuuden.
Olen haaveillut oman marionetin rakentamisesta, en vain ole saanut aikaiseksi vasta kuin alustavaa materiaalipähkäilyä ja mahdollista kokoluokkaa mietiskeltyä. Ehkä joku päivä ryhdyn tuumasta toimeen.
Toisinaan kuvista löytää merkityksiä, jotka avaavat uusia uria ajattelulle, mikä on mielestäni ihan positiivinen asia. Eikä kaikkien tarvitse löytää samasta kuvasta samoja asioitakaan, vaan jokainen voi naatiskella niistä pienistä asioista, joita itse niistä milloinkin löytää ja halutessaan jakaa ja raottaa ja vaihtaa ajatusten siemenpottuja toisten kanssa.
Itse jäin kiinni tuohon biisin nimeen :D Tulee koko ajan mieleen jouluinen lumiukko animaatio tuosta nimestä, joten olen hieman jäykkä itse tuolle biisille. Mutta video on mielestäni visuaalisesti kaunis.Nukkeajatuksesta tuli vielä mieleen se, miten olin kuin nukke. Ja mielleyhtymä tuli sitten tuosta videosi lopusta, kuinkas kävikään. Mielenkiintoista...
Lumiukosta ajattelen narsistisuhteen olevan yhtä lumiukkoa. Miettikääs omalle kohdalle :-)
Ja kaunis biisi tämäkin, jälleen kerran (kaksi viivettä alussa)
http://youtu.be/ubeVUnGQOIk- M.B.
elisakettu kirjoitti:
Nukkeajatuksesta tuli vielä mieleen se, miten olin kuin nukke. Ja mielleyhtymä tuli sitten tuosta videosi lopusta, kuinkas kävikään. Mielenkiintoista...
Lumiukosta ajattelen narsistisuhteen olevan yhtä lumiukkoa. Miettikääs omalle kohdalle :-)
Ja kaunis biisi tämäkin, jälleen kerran (kaksi viivettä alussa)
http://youtu.be/ubeVUnGQOIkTosiaan, olethan käyttänyt mollamaija-kuvausta!! Joka on aikasen osuva :)
Ja kyllä, taivaissa liidellään, jalkojen alla tyhjää, ja ukko on kylmä kuin jääpuikko, joka sulaa olemattomiin rakkauden auringonpaisteessa.. M.B. kirjoitti:
Tosiaan, olethan käyttänyt mollamaija-kuvausta!! Joka on aikasen osuva :)
Ja kyllä, taivaissa liidellään, jalkojen alla tyhjää, ja ukko on kylmä kuin jääpuikko, joka sulaa olemattomiin rakkauden auringonpaisteessa..:-D
Mää: kirjoita kirja tai jotain, jooko? Uskon että sulla on aineistoa jo käsissäsi ja sitä tulee lisää matkan varrella.- M.B.
elisakettu kirjoitti:
:-D
Mää: kirjoita kirja tai jotain, jooko? Uskon että sulla on aineistoa jo käsissäsi ja sitä tulee lisää matkan varrella.:) Aloitin itseasiassa tuossa kolmisen vuotta sitten ja pienen päähenkilön nimi oli Elisa :)
Hanke kaatui koneen kaatumisen myötä =D Niiiin mun elämää, niiiin mun elämää... Mutta, eipä siinä mittään. En ollut ehtinyt kehitellä asiaa pidemmälle kuin sen ekan kappaleen verran, niin ehkä koneen kaatuminen esti minua junnaamasta kiinni tarinassa, jolle ei ollut näkyvissä jatkoa alun jälkeen. (Elisa jäi kangaskauppaan ihastelemaan syvän violettia samettikangasta, eikä ollut hajuakaan siitä, että minne sitten)
Mutta annan asian hautua tiedostamattomassa.
Aikani kuluksi voisin tietenkin laittaa tämänhetkisen suosikkini parhaimmat palat 1700-luvulta. Onkohan suorille kirjalainauksille olemassa mittaa, jonka rajoissa on liikuttava?? Vai saako laitella kokonaisen kappaleen.... M.B. kirjoitti:
:) Aloitin itseasiassa tuossa kolmisen vuotta sitten ja pienen päähenkilön nimi oli Elisa :)
Hanke kaatui koneen kaatumisen myötä =D Niiiin mun elämää, niiiin mun elämää... Mutta, eipä siinä mittään. En ollut ehtinyt kehitellä asiaa pidemmälle kuin sen ekan kappaleen verran, niin ehkä koneen kaatuminen esti minua junnaamasta kiinni tarinassa, jolle ei ollut näkyvissä jatkoa alun jälkeen. (Elisa jäi kangaskauppaan ihastelemaan syvän violettia samettikangasta, eikä ollut hajuakaan siitä, että minne sitten)
Mutta annan asian hautua tiedostamattomassa.
Aikani kuluksi voisin tietenkin laittaa tämänhetkisen suosikkini parhaimmat palat 1700-luvulta. Onkohan suorille kirjalainauksille olemassa mittaa, jonka rajoissa on liikuttava?? Vai saako laitella kokonaisen kappaleen....Laita, laita! 1700-luku? Ootko Skotlannissa? Mielenkiinnolla odotan mitä olet löytänyt... Ja kirjoja ehdit kirjoittaa, mutta pääasia kun kirjoitat. Halutaan lukea niitä, nam!
- M.B.
elisakettu kirjoitti:
Laita, laita! 1700-luku? Ootko Skotlannissa? Mielenkiinnolla odotan mitä olet löytänyt... Ja kirjoja ehdit kirjoittaa, mutta pääasia kun kirjoitat. Halutaan lukea niitä, nam!
Höpsistä. Siis tämänhetkisestä lempikirjastani, jossa myös eräällä sivulla animus ja animakin mainitaan, on 1700-luvulta ja englantilainen :)
M.B. kirjoitti:
Höpsistä. Siis tämänhetkisestä lempikirjastani, jossa myös eräällä sivulla animus ja animakin mainitaan, on 1700-luvulta ja englantilainen :)
Mielenkiintoista...Hmm...Mitä siellä kerrotaan animuksesta ja animasta, Mää?
- M.B.
elisakettu kirjoitti:
Mielenkiintoista...Hmm...Mitä siellä kerrotaan animuksesta ja animasta, Mää?
Se oli niiin pitkä kappale juurikin se, muistaakseni, enkä nyt löytänyt enää samoille sivuille selatessani. Kirja on ehkä ennenkaikkea jollakin mystisellä tavalla hulvaton ja tuli mieleen tuosta eilisestä henkinen-ruumiillinen jaottelukeskustelunpätkästä, koska siinähän on toki siitäkin letkautettu jotakin, romaanissa :)
- M.B.
Tristram Shandy - elämä ja mielipiteet by Laurence Sterne.
Suomalaisesta saattaa löytyä tyyliin ha-la-val-la, eli samalla määrällä kolikoita kuin yhteen käteen mahtuu laskettavia sormia irtosi omani, vahinkolöytö :)
*tämä ei ole mainos, vaan kehoitus* (lukemiseen kannustava, tietenkin) imhettelijöille tietoisku ;) - M.B.
"Monesti noilla videoilla oleva tarina tuo aivan uuden ulottuvuuden itse kappaleeseen..."
Kyllä! Niinkin päin :) - M.B.
Jebamunjee, eipä kestä :) Toivon sulle täyteläisiä laareja pulloillaan yllätyslöytöjä!! Tristramin päälle tietenkii...
- M.B.
Mmm, ja ilmainen versio on projekti gutenbergissä, mikäli harrastaa englantia :)
http://www.gutenberg.org/catalog/world/readfile?fk_files=1444495&pageno=1 - M.B.
M.B. kirjoitti:
Mmm, ja ilmainen versio on projekti gutenbergissä, mikäli harrastaa englantia :)
http://www.gutenberg.org/catalog/world/readfile?fk_files=1444495&pageno=1Onpas siellä muunkin kielisiä kirjoja.. Vautsibautsi..
- en muista nimim
Kiitos vaan mutta en halua täsmentää koska siitä on palstaa kritisoineet kirjoittaneet jo monen kuukauden ajan täällä ja yleensä kritiikkiin on suhtauduttu ylimielisesti, mitätöivästä ja joskus jopa ivallisesti.
Muistan nähneeni kommenttisi edellisellä nimimerkillä joskus. Pahoittelen, jos olen ollut osallistunut ylimielisesti, mitätöivästi tai ivallisesti kirjoituksiisi.
Kirjoitukset yleensä, samoin kun niitä luetaan, ovat osa tunnetilaa. Uniikkeja. Samanlaisena ne eivät koskaan herätä vastaanottajaa tai antajaa, samankaltaisia tunteita kyllä voi olla. Mikä tunnetila johtaa mihinkin, siihenhän vaikuttaa kuulijan/lukijan muutkin tapahtumat ympärillään. Siksi emme aina tavoita samaa virettä tai tasoa uudelleen, emme kykene elämään samaa tilannetta täysin uudelleen. Kuten tämä ketju. En osaisi raivota samalla lailla, se vaati silloin jotain. Ja jotakin muutakin.
Keskustelupalstat ovat keskustelupalstoja. Jos haluaa etsiä sieltä jotain omiin kysymyksiin, mieltä askarruttaviin seikkoihin vastauksia, voi saada niitä. Samoin voi saada enemmän ja sellaista mitä ei tarvitse, halua tai sietää. Palstailun idealogia kun on myös tyydyttää lukuisten eri kirjoittajien tarpeita, erilaisten ihmisten, erilaisten tunnetilojen ja virittyneisyyden tasoa. Yhtenä hetkenä olemme asiallisia, toisena masentuneita, kolmantena iloittelijoita. Kaikkia tunnetilojakin tarvitaan. Jokaiselle omansa, tiettynä aikana, vakavasta huumoriin, asiallisuudesta kepeyteen. Kollektiiviseen käyttäytymiseen yleensä kuuluu se, että ketään ei loukata. Jos loukataan, saa napakasti takaisin. Jos on loukattu, voi senkin sanoa. Jos olen loukannut, haluan pyytää anteeksi. Minä en välttämättä ole huomannut sellaista. Ei aina voi tietää, miten omat sanat toista koskettaa.- kyllä se siitä
elisakettu kirjoitti:
Muistan nähneeni kommenttisi edellisellä nimimerkillä joskus. Pahoittelen, jos olen ollut osallistunut ylimielisesti, mitätöivästi tai ivallisesti kirjoituksiisi.
Kirjoitukset yleensä, samoin kun niitä luetaan, ovat osa tunnetilaa. Uniikkeja. Samanlaisena ne eivät koskaan herätä vastaanottajaa tai antajaa, samankaltaisia tunteita kyllä voi olla. Mikä tunnetila johtaa mihinkin, siihenhän vaikuttaa kuulijan/lukijan muutkin tapahtumat ympärillään. Siksi emme aina tavoita samaa virettä tai tasoa uudelleen, emme kykene elämään samaa tilannetta täysin uudelleen. Kuten tämä ketju. En osaisi raivota samalla lailla, se vaati silloin jotain. Ja jotakin muutakin.
Keskustelupalstat ovat keskustelupalstoja. Jos haluaa etsiä sieltä jotain omiin kysymyksiin, mieltä askarruttaviin seikkoihin vastauksia, voi saada niitä. Samoin voi saada enemmän ja sellaista mitä ei tarvitse, halua tai sietää. Palstailun idealogia kun on myös tyydyttää lukuisten eri kirjoittajien tarpeita, erilaisten ihmisten, erilaisten tunnetilojen ja virittyneisyyden tasoa. Yhtenä hetkenä olemme asiallisia, toisena masentuneita, kolmantena iloittelijoita. Kaikkia tunnetilojakin tarvitaan. Jokaiselle omansa, tiettynä aikana, vakavasta huumoriin, asiallisuudesta kepeyteen. Kollektiiviseen käyttäytymiseen yleensä kuuluu se, että ketään ei loukata. Jos loukataan, saa napakasti takaisin. Jos on loukattu, voi senkin sanoa. Jos olen loukannut, haluan pyytää anteeksi. Minä en välttämättä ole huomannut sellaista. Ei aina voi tietää, miten omat sanat toista koskettaa.Haluaisin vastata kommentteihisi elisakettu mutta tuntuu että ympärilläsi on sellainen suojamuuri että vastavuoroisuus on mahdotonta. Taisit jossain toisessa ketjussa pohdiskellakin sitä suojamuuri -asiaa. Ihan kaikella ystävyydellä.
kyllä se siitä kirjoitti:
Haluaisin vastata kommentteihisi elisakettu mutta tuntuu että ympärilläsi on sellainen suojamuuri että vastavuoroisuus on mahdotonta. Taisit jossain toisessa ketjussa pohdiskellakin sitä suojamuuri -asiaa. Ihan kaikella ystävyydellä.
Kiitos vastauksestasi. Mietin tuota mitä sanoit suojamuuristani. Näetkö todella niin? Tämä on tärkeä asia koska minähän teen tätä omaa sielunmatkaani juuri siksi, että karsin panssariani pois, en halua lisätä sitä. Olen ollut hyvin avoin tällä palstalla, tuonut itseästäni ulos asioita joita ei ole ollut helppo kertoa. Ehkäpä muut sitten näkevät minussa sellaista, mitä itse en havaitse?
Kaikki vie aikansa. Joihinkin asioihin on valmis vasta sitten kun on valmis siihen. Vastavuoroisuuteen pyrin ihmissuhteissani. Tässä bittimaailmassa sen estää esimerkiksi joskus se, etten pysty/ehdi/tai kertakaikkiaan jaksa pohtia asioita tarvitakseni muuta tilaa ympärilleni. Mutta palaan aina kuitenkin, kun olen valmis siihen. Minun kanssani on lupa kommunikoida, en rakenna tarkoituksellisia esteitä tietoisesti, suojelen sen verran identiteettiäni kuin täytyy, ja jaan mielelläni pohdintoja erilaisten kirjoittajien kanssa, kun se on mahdollista.- kyllä se siitä
elisakettu kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Mietin tuota mitä sanoit suojamuuristani. Näetkö todella niin? Tämä on tärkeä asia koska minähän teen tätä omaa sielunmatkaani juuri siksi, että karsin panssariani pois, en halua lisätä sitä. Olen ollut hyvin avoin tällä palstalla, tuonut itseästäni ulos asioita joita ei ole ollut helppo kertoa. Ehkäpä muut sitten näkevät minussa sellaista, mitä itse en havaitse?
Kaikki vie aikansa. Joihinkin asioihin on valmis vasta sitten kun on valmis siihen. Vastavuoroisuuteen pyrin ihmissuhteissani. Tässä bittimaailmassa sen estää esimerkiksi joskus se, etten pysty/ehdi/tai kertakaikkiaan jaksa pohtia asioita tarvitakseni muuta tilaa ympärilleni. Mutta palaan aina kuitenkin, kun olen valmis siihen. Minun kanssani on lupa kommunikoida, en rakenna tarkoituksellisia esteitä tietoisesti, suojelen sen verran identiteettiäni kuin täytyy, ja jaan mielelläni pohdintoja erilaisten kirjoittajien kanssa, kun se on mahdollista."Kaikki vie aikansa. Joihinkin asioihin on valmis vasta sitten kun on valmis siihen."
Kyllä, itseään ei kannata pakottaa mihinkään yhtään enempää kuin mihin pystyy tai haluaa. Itsekin lyön välillä jarruja päälle ja joskus jään tyhjäkäynnille tai sammutan koko moottorin hetkeksi aikaa. Pysähtyminen auttaa näkemään olennaisen ja tarkistamaan suuntaa. Tämäkin on pitänyt oppia kantapään kautta kun sitä niin mielellään vaan puskisi vaikka läpi harmaan kiven eikä ymmärrä että tästä ei nyt pääsekään noin helpolla läpi. Joskus asiat vaan loksahtavat kohdalleen kun antaa niiden loksahtaa. Alitajunta tekee työtään kuitenkin jatkuvasti ja tavallaan uskon siihen että aika parantaa, mutta se ei silti tarkoita sitä että asiat lakaistaan maton alle.
Mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa? :) kyllä se siitä kirjoitti:
"Kaikki vie aikansa. Joihinkin asioihin on valmis vasta sitten kun on valmis siihen."
Kyllä, itseään ei kannata pakottaa mihinkään yhtään enempää kuin mihin pystyy tai haluaa. Itsekin lyön välillä jarruja päälle ja joskus jään tyhjäkäynnille tai sammutan koko moottorin hetkeksi aikaa. Pysähtyminen auttaa näkemään olennaisen ja tarkistamaan suuntaa. Tämäkin on pitänyt oppia kantapään kautta kun sitä niin mielellään vaan puskisi vaikka läpi harmaan kiven eikä ymmärrä että tästä ei nyt pääsekään noin helpolla läpi. Joskus asiat vaan loksahtavat kohdalleen kun antaa niiden loksahtaa. Alitajunta tekee työtään kuitenkin jatkuvasti ja tavallaan uskon siihen että aika parantaa, mutta se ei silti tarkoita sitä että asiat lakaistaan maton alle.
Mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa? :)Mikäs kiire ? :-D Niin, asian tiedostaa kyllä, mutta usein (omalla kohdallani) tuskastun, haluan enemmän ja nopeammin, ja kärsimättömänä ahdistun; nyt kaikki mulle ja heti. Työläs prosessi irrottautua tästä ajattelu-, toimintamallista. Määrätynlaista laiskuutta ja saamattomuutta täytyy opetella, mutta se saattaa taas aiheuttaa syyllisyydentunteita (glunks).
Oppia kantapään kautta ja pysähtyminen; niin, siellä ne avainsanat taitavat olla. Tämän vaellusmatkan aikana on tullut hieman opeteltua tuota kärsivällisyyttä ja tavallaan; suo aikaa itselleen. Se on ollut hyvä kokemus, mutta ymmärtäminen, sisäinen kokemus siitä tulee vasta kun on oppinut sen rauhan kuuntelemisen itsessään. Vavahduttava kokemus. Tässä oravanpyörämaailmassa.
Alitajunta prosessoi todellakin asioita kaiken aikaa. Levon hetkellä nuo palikat tavallaan asettuvat paremmin kohdalleen. Rytmitys ( A, jota kutsun valmentajaksi on usein muistuttanut tästä). Jos tahdonvoima ei anna aikaa pysähtymiselle, kampean piikkimatolla pötköttämään. Rauha tulee kuin nurkan takaa, kaaosmyrsky laantuu. Toisessa ketjussa tuli viitattua itsensä rajaamiseen. Se on todellakin opeteltavissa oleva asia, mutta tahdon asia.
- 1+3
Olipas erikoinen ketju. Alun täysin käsittämättömästä raivosta jotain poistettuja kirjoituksia kohtaan (what!oikeesti??) muutaman henkilön tylsään itsekehuskeluun. Hohhoijaa...
- ihankäsittämätöntä
Se on sellasta täällä. Narsismipalstalla. Usein käsittämätöntä Niin kuin elämä narsistin kanssa. Narsistin oman itsen kaikkinielevää tärkeyttä ja yletöntä itsensä mahtavana ja erinomaisena ja itsensä ylitse muiden pitämistä.
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174736
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2002578Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731677Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291605- 211369
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221305Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641217- 1461081
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42952- 171924