Miten ja miksi sanoa huumeille ei

sano ei huumeille

Pauliina Blomqvist, 15 vuotta
Porvoo

Miten ja miksi sanoa huumeille ei

No ensinnäkin huumeet ovat turhia. Monet kuolevat huumeitten yliannostukseen. Nuorille tullaan sanomaan, että haluavatko he maistaa tai kokeilla ja, että niihin ei muka jää koukkuun. Siinä käy niin, että nuori kokeilee, -se tuntuu hyvältä-, ja jää siihen kiinni ja haluaa vain lisää. Huumeet tietysti maksavat aivan mielettömästi ja nuori alkaa varastamaan rahaa vanhemmiltaan ja kun ei enää voi heiltä, alkavat varkaudet, että nuori tai huumeita käyttävä saisi rahaa huumeisiin. Huumeita tarvitsevien pitää varastaa huumediilereille niin, että he saavat huumeita vastalahjaksi varastamisesta. Kun on ottanut huumeita ja on aivan sekaisin, sitä kuvittelee kaikenlaista ja näkee näkyjä. Eräs poika oli ottanut huumeita; hän oli mennyt parvekkeelle, luullut olevansa lintu ja tippunut alas ja kuollut.

Huumeista ei pääse eroon, vaan niihin jää koukkuun. Jos joku tulee tarjoamaan huumeita, niin sano suoraan ei kiitos ja lähde pois. Koskaan ei kannata ottaa juotavaa ventovieraalta, koska juoma saattaa sisältää esim. juuri jotain huumetta.

Eli huumeille ei! Huumeet tappavat, niihin jää koukuun, niihin menee rahaa, jos ottaa liikaa niin kuolee, näkee harhoja ja tekee typeriä juttuja.

Vaikka kuinka tekisi mieli kokeilla, niin se ei kannata. Siinä käy niin, että ei tiedä enää milloin on yö ja milloin päivä kun menee tarpeeksi sekaisin. Huumeilla tulevaisuus pilaantuu…Huumeiden käytössä ei ole järkeä; aivan turhia huumeet…Nuorille vaaraksi.

http://www.sanohuumeilleei.net/fi/pauliina_blomqvist.html

1

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panii_kissa

H i H

Olipa jännä mielipide kirjoitus. Pauliina Blomqvist, 15 vuotta Porvoo

Pakko myöntää että kuin kaikua lukisi, mutta jos tämä on tänne laitettu minulle kommentoitavakseni, niin on pakko sanoa että tuo esimerkki : ”lapsesta, joka ottaa huumetta ja kuvittelee olevansa lintu ja lähtee lentoon, mutta putoakin kuin kivi parvekkeelta” niin tuon äitinikin sanoi minulle jo 60 luvulla, joten se on ilmeisen hyvä neuvo lapsille.

Onko tämän linkittäjällä ollut tarkoitus epäillä minua neiti porvoolaiseksi?
      niin H i H

Minä asun ihan Helsingissä, mutta hauska huomata että meitä söpöjä pikkukissuja on paljon enemmän kuin noita huumehörhöjä. Hyvä Pauliina, ja terveiseni Porvooseen, siellä asuu ainakin _kissan ystäviä, jos sinnepäin joskus eksyn, mökkikaupoille. miauuu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5206
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3621
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3233
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2395
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      28
      1996
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1917
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163