Hei olen lähdössä pidemmäksi aikaa reissuun tai siis asumaan tuonne USAhan ja olisinkin kaivannut tietoa matkatavaroiden painosta. Siellä reissanneena olen tietoinen että per henkilö/2 matkalaukkua koneen ruumaan ja paino 30kg, mutta olen siis lähdössä pidemmäksi aikaa ja tavaraa tulee varmasti yli 30kg mukaan, niin osaatteko yhtään sanoa mikä on veloitus ylimeneviltä kiloilta ??? Ja saako olla ylimääräistä ???
Kuulin huhun minkä mukaan jollakin olisi ollut ylimääräistä ja olisi joutunut purkamaan tavaroita ja jättämään finnairille säilytykseen ??? Olisis tuokin aika noloa .... Mutta olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa tai oisko parempi rinkauttaa finnairille ?
Matkatavarat ja paino
11
11806
Vastaukset
- pupuliina
ehkä parempi rinkauttaa finnairille niinkuin itse totesit?
- J_K
Miten ois:
http://www.finnair.fi
Ja sieltä vasen laita valitaan matkustusohjeet, sitten oikea laita matkatavarat ja sitten oikea laita ylipainomaksut.
http://www.finnair.fi/web/finnair/scripts/template_2level_white.jsp?BV_SessionID=@@@@0184449653.1085740544@@@@&BV_EngineID=cccgadclikdggjicfjlcgeedfondglm.0&pageid=-12794 - postipoika
Laita ihmessä jotain menemään postitse Ameriikkaan. Kirjat, vaatteet yms. menevät kätevästi näinkin. Ja tulee halvemmaksi kuin maksaa ylipainomaksuja lentoyhtiölle.
- @@@
Olen huomannut, että liikakilojen hinnat ovat ihan lentokenttä kohtaisia Suomessa. Kerran olisin joutunut maksamaan muutamasta yli kilosta 500 euroa, joten jätin saattajalleni ylimääräiset. Postitse lähettäminenkin tulee todella kalliiksi. Kannattaa myös ottaa mahd. kevyt matkalaukku. Paikanpäältähän sitä voi ostaa sitten jos tarvetta tulee!?
- Meira
Jenkkeihin matkustettaessa matkatavaroissa käytetään ns. piece conceptia, eli sinulla saa olla mukanasi 2 matkalaukkua, joiden yksikköpaino saa olla max 32 kiloa. Eli yhteensä sinulla saa olla Jenkkeihin 64 kiloa matkatavaraa jaettuna kahteen matkalaukkuun, jotka painavat max 32 kiloa per kappale.
Jos yksi matkalaukku painaa yli 32 kiloa tai sinulla on 3 laukkua, joudut maksamaan ylipainomaksua, vaikka kokonaismatkatavarapaino ei ylittäisikään 64 kiloa.- minä
Oho ... !!! Soitin perjantaina finnairille ja kyselin asiaa. Sanoivat että kahden erillisen matkalaukun paino saa olla yhteensä 30kg (?) Ja kaikista ylimenevistä kiloista joutuu maksamaan yhtä kiloa kohden 22e, joten onhan se kallista vaikkakin vain parille extra kilolle.
Milloin tälläinen tieto on ollut voimassa ?? Kirjoitit että matkalaukun (1) paino saa olla 32 kg ja kahden 64kg .. Täytynee taas soittaa finnairille maanantaina ja tarkistaa asia jos ymmärsin väärin mitä virkailija sanoi.
Kiitos kaikille vastauksista- - postipoika
minä kirjoitti:
Oho ... !!! Soitin perjantaina finnairille ja kyselin asiaa. Sanoivat että kahden erillisen matkalaukun paino saa olla yhteensä 30kg (?) Ja kaikista ylimenevistä kiloista joutuu maksamaan yhtä kiloa kohden 22e, joten onhan se kallista vaikkakin vain parille extra kilolle.
Milloin tälläinen tieto on ollut voimassa ?? Kirjoitit että matkalaukun (1) paino saa olla 32 kg ja kahden 64kg .. Täytynee taas soittaa finnairille maanantaina ja tarkistaa asia jos ymmärsin väärin mitä virkailija sanoi.
Kiitos kaikille vastauksista-Veikkaan että tuo 64 kg on maksimiyhteispaino, minkä yksi matkustaja saa kuljettaa tavaraa mukanaan. Tästä 30 kg on ilmaista, ja ylimenevältä osalta maksetaan tuo kertomasi määrä ylipainomaksua per kilo. Yksittäinen laukku saa painaa max. 32 kg.
Jos sulla tulee 10 kg extraa, se maksaa economy postipakettina n. 50 euroa, ylipainoa kertomasi laskutavan mukaan tulisi 220 euroa! Vastaavasti 20 kg economy-paketti jenkkilään kulkee n. 70 eurolla, ja maksaa maltaita ylipainona koneessa.
Paketti menee n. parissa viikossa perille. Itse olen tavaraa lähetellyt postitse kerran Australiastakin Suomeen, ja säästin valtavasti rahaa.
Yksi tapa on tietenkin ostaa tavarat periltä. - Meira
postipoika kirjoitti:
Veikkaan että tuo 64 kg on maksimiyhteispaino, minkä yksi matkustaja saa kuljettaa tavaraa mukanaan. Tästä 30 kg on ilmaista, ja ylimenevältä osalta maksetaan tuo kertomasi määrä ylipainomaksua per kilo. Yksittäinen laukku saa painaa max. 32 kg.
Jos sulla tulee 10 kg extraa, se maksaa economy postipakettina n. 50 euroa, ylipainoa kertomasi laskutavan mukaan tulisi 220 euroa! Vastaavasti 20 kg economy-paketti jenkkilään kulkee n. 70 eurolla, ja maksaa maltaita ylipainona koneessa.
Paketti menee n. parissa viikossa perille. Itse olen tavaraa lähetellyt postitse kerran Australiastakin Suomeen, ja säästin valtavasti rahaa.
Yksi tapa on tietenkin ostaa tavarat periltä.Mutta asia on juuri niin kuin kirjoitin:
Yhdellä matkustajalla saa olla mukanaan matkatavaraa 2x32 kiloa, eli yhteensä 64 kiloa (max kahdessa laukussa, yhden laukun max paino 32 kiloa). Tämä sisältyy LIPUN HINTAAN. Ei siis mene ylipainokustannuksia.
Käykääs katsomassa vaikka Finnairin sivuilta (www.finnair.fi -> Matkustusohjeet -> Matkatavarat -> Kirjattava matkatavara (Suomesta -> USA ja Kanada - > Suomeen). Jos ette minua, alalla työskentelevää usko... =)
Tämä tosin on voimassa vain reittilennoilla, joten jos olet matkustamassa lomalennolla, matkatavaramääräykset ovat erilaiset. - juse47
Meira kirjoitti:
Mutta asia on juuri niin kuin kirjoitin:
Yhdellä matkustajalla saa olla mukanaan matkatavaraa 2x32 kiloa, eli yhteensä 64 kiloa (max kahdessa laukussa, yhden laukun max paino 32 kiloa). Tämä sisältyy LIPUN HINTAAN. Ei siis mene ylipainokustannuksia.
Käykääs katsomassa vaikka Finnairin sivuilta (www.finnair.fi -> Matkustusohjeet -> Matkatavarat -> Kirjattava matkatavara (Suomesta -> USA ja Kanada - > Suomeen). Jos ette minua, alalla työskentelevää usko... =)
Tämä tosin on voimassa vain reittilennoilla, joten jos olet matkustamassa lomalennolla, matkatavaramääräykset ovat erilaiset.siis,Finkun USA:n reittilentojen lipun hintaan sisältyy 2x23kg matkatavaraa....ei 2x32kg
Käykääs katsomassa vaikka Finnairin sivuilta (www.finnair.fi -> Matkustusohjeet -> Matkatavarat -> Kirjattava matkatavara (Suomesta -> USA ja Kanada - > Suomeen).
- juippi
...mistä roikkuisi eli lentoyhtiöstä.
Jenkkilöihin mennessä mulla usein kaksi matkalaukkua sisäkkäin ja takaisin tullessa molemmat täynnä tavaraa. Tuo painoraja on eri mutta mielestäni kaikki lentoyhtiöt EU-USA välillä sisällyttää ruumaan kaksi laukkua.
Edelleen olen ymmärtänyt omasta kokemuksesta että laukut tosiaan saa painaa ainakin 30kg kappale ts matkatavaraa voi olla melkoisesti mukana. Päinvastoin taas on aasian ja tyynenvaltameren lentoliikenteessä jossa ruumaan saa vain yhden laukun. Kovin isolla laukkumääräällä taas ei kande mennä maailmanympäri.
Kerroppa mitä ne Finnairilta jorisevat toisella kerralla, jos vaikka puhelimeen vastaisikin jotain tietävä :) - Omaisuus mukana
Olen matkustanut 7 matkalaukun kanssa koska maksoin ylimääräisistä laukuista. Niistä on kuitenkin ilmoitettava etukäteen. On halvempi maksaa ylimääräinen 32kg:n laukku kuin ylittää painoraja edes hiukan. Kannattaa punnita laukut todella huolella ja mitata ne ehkä noin 30kg painoisiksi ettei tule ikäviä yllätyksiä. Sääntö on 32kg ja lentoyhtiön ei tarvitse tehdä siitä poikkeuksia. Sitä paitsi verrattuna ylipaino "sakkoihin" ylimääräinen laukku ei ole kallis. Mutta, jokainen tekee omat ratkaisunsa. Jos haluaa riidellä lentokentällä ja viivästyttää jonoa niin voi toimia toisinkin. Itse pidän helpompana maksaa suosiolla omista taakoistani. Kannattaa myös muistaa laukun koko rajoitukset, laukkua ei saa olla kooltaan enempää kuin 158cm/sivu (esim.. pituus leveys korkeus). Normaaleilla matkatavaroilla ei tuon kokoisesta laukkusta yleensä edes tule ylipainoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516953Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414674HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972657- 1381944
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321569Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161419
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191105mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101049