Skoda Fabia Combi 1.2 Tsi DSG Elegance

Skodisti

Olen ajanut Fabiallani nyt reilut 42000 ja uskokaa tai älkää, se on paras Skoda malli, minkä olen koskaan omistanut. Keskikulutus 4.9 litraa, eikä mitään korjattavaa ole tullut tänä aikana. Ainoastaan 30000 huolto, joka teki rapiat 280 euroa. Suosittelen todellakin autoa, vaikka sitä pitääkin odotella tilaamisen jälkeen nuo3-5 kk. Aikaisemmat 2 kpl Skoda mallit olleet Octavia combi malleja ja myöskin automaatteja.

98

4216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Octavia Combi

No jos42000km ajetussa autossa olisi ollut jotakin korjattavaa se ei olisi kovin mieltä ylentävää.

Jos haluat ajaa "ahtaalla" autolla siitä vaan meidän perhe ajaa uudella Octavia 1.4 Combilla siinä on Fabiaan verrattuna ruhtinaalliset tilat.

En tarkoita haukkua autoasi vaan ilmaisin sen olevan tarpeisiimme liian ahdas.

• dieseliä 4,2l/100km

aivan, kyllä Ocu on kaikin puolin parempi ajettava ja hiljaisempi.

• huhoj

Näinhän se on, minulla oli tuossa yksi auto jossa oli jo alle 20 000 km. kaikenlaista vikaa.
        Ps. minulla tulee noin 10 000 km. ajoa vuodessa joten auto vaihtuu jo tuossa 40 000 km.

• skodisti

Oletko katsonut Octavian ja Fabian sisätilojen eroja? Etuistuimen leveys on 3.5 cm kapeampi Fabiassa, samoin takaistuimen. Istuma korkeus on Fabiassa noin 5 cm korkeampi. Tavaratilassa on jonkin verran kokoeroa ja se ehkä tekee rajoituksia nelihenkiselle perheelle. Moottori on aivan sama, samoin DSG vaihteisto. Varustelu on Fabiassa vakiona parempi, joten siitähän on hyvä tehdä vertailuja. Äänieristys aika lähelle samaa luokkaa molemmissa. Minun valintani oli hintaystävällisempi Fabia.

• Tyytyväinen odottaja

Samanlaista Fabia Combi elg DSG vetokoukulla olen odotellut jo yli 7kk,eikä vielä tietoa koska saan.Hyvää kannattaa odottaa.

• onni potkii

mutta tosiasialle ei voi mitään, se on helkkarin ruma auto.

• 4u25

Kauneushan on katsojan silmissä.

• skodisti

Eikö se ole aivan sama, minkä näköinen se auto on, kun se täyttää vain sille edellyttävät tehtävänsä? Auton perimmäinen tarkoitushan on päästä paikasta A paikkaan B. Eli auto tarpeiden mukaan. Ei se ole mikään kauneuskilpailu.

• ei nyt noinkaan
        skodisti kirjoitti:

Eikö se ole aivan sama, minkä näköinen se auto on, kun se täyttää vain sille edellyttävät tehtävänsä? Auton perimmäinen tarkoitushan on päästä paikasta A paikkaan B. Eli auto tarpeiden mukaan. Ei se ole mikään kauneuskilpailu.

Kuvitelmista ja luuloista huolimatta autot aika samanlaisia ajoltaan ja luotettavuudeltaan, joten kyllä ulkonäöllä on ainakin minulle merkitystä.

• pöhkönnnäköne
        skodisti kirjoitti:

Ei ole kyllä sama. Autojen muotoiluun käytetään valtavasti resursseja auton valmistajilla. Fabiankin muotoiluun on käytetty satoja, ellei tuhansia miestyötunteja. Lopputulos vois varmasti monen mielestä olla mairittelevampi.

Mielestäni edellinen fabia oli huomattavasti onnistuneempi muotoilultaan, kuin tämä nykyinen.
        Muuten ei kyllä ole pahaa sanottavaa nykyisestä fabiasta, sen mitä sillä kerran muutama satakilsaa ajoin.

• ikoniko

Paras Skodamalli, no se ei ole paljoa se.

• supperi

Tiesitkö, että Fabia on Saksan eniten maahantuotu auto pienissä perhe autoissa. Ei se siiis ole pelkkää puppua, etteikö Fabialla ole ne omat kannattajansa ja rahalle saa suht hyvän vastineen. Siis laatu ja hinta kohtaavat toisensa .

• ei kiinnosta
        supperi kirjoitti:

Tiesitkö, että Fabia on Saksan eniten maahantuotu auto pienissä perhe autoissa. Ei se siiis ole pelkkää puppua, etteikö Fabialla ole ne omat kannattajansa ja rahalle saa suht hyvän vastineen. Siis laatu ja hinta kohtaavat toisensa .

Mulle on kuule aivan sama ostaako nixmanni nahkahousuja tai skodan fabioita.Minä asun Suomessa ...

• ▄▄▄
        ei kiinnosta kirjoitti:

Mulle on kuule aivan sama ostaako nixmanni nahkahousuja tai skodan fabioita.Minä asun Suomessa ...

No jos sinua ei kiinnosta niin miksi ylipäätään vaivaudut tänne kirjoittelemaan. Hinaa itsesi muualle.

• tää on tätä

Suomalaisten mielestä parhaat autot on näköjään Toyota Yaris ja Skoda Fabia.

• f6tvgy7uh8iko

Vai pieni pentu eikä ymmärrä autosta. No sinä olet iso aikuinen etkä myöskään ymmärrä autoista tuskin muustakaan. Tasan näkyy menevän paitsi että toi pentu saattaa joskus vielä alkaa ymmärtään , sulla se on myöhäistä. Jos Skoda on auto niin aasi on hevonen.

• suit,sait, silleen.
        supperi kirjoitti:

Skoda Fabia on kohottanut myyntiään suomessa noin 100% tämän vuoden aikana. Erittäin hyvä saavutus Skodalle. Octavia on eniten myyty automalli (noin 4 tuhatta kpl) tänä vuonna ja johtaa Golffin myyntiä yli sadalla kappaleella.

• 30

Skoda Fabia Classic on hyvä auto.
      Skoda Fabia Combi Active 1.2 TSI DSG on huippu hyvä auto.
      Skoda Fabia RS on AUTO.

• otan osaa

Jaaha. no siinä tapauksessa sinä et ole ikinä saanut ajaa kunnon autolla.

• Skodan laatu hyvä

Luokassaan tosiaankin laadultaan sitä parasta laatua. Eli hinta/laatusuhde on kohdallaan. Jos joku muuta väittää, niin pettää itseään, tai ei ymmärrä autojen laadusta mitään.

• drft6g7y8huj
        Skodan laatu hyvä kirjoitti:

Luokassaan tosiaankin laadultaan sitä parasta laatua. Eli hinta/laatusuhde on kohdallaan. Jos joku muuta väittää, niin pettää itseään, tai ei ymmärrä autojen laadusta mitään.

Ja sinäkö ymmärrät autoista hah..Taidat olla ajanut vain idän ihmeillä ja kyllä niistä varmasti Skeida on paras mut sit kun otetaan mukaan muutkin autot niin Skeida pitää perää.. Halppis autoja ja nimikin sellainen ettei kehtaa ääneen sanoa.

• 53245345
        drft6g7y8huj kirjoitti:

Ja sinäkö ymmärrät autoista hah..Taidat olla ajanut vain idän ihmeillä ja kyllä niistä varmasti Skeida on paras mut sit kun otetaan mukaan muutkin autot niin Skeida pitää perää.. Halppis autoja ja nimikin sellainen ettei kehtaa ääneen sanoa.

hohhoijjaa. Taas on äiti sammunut ja lapsi löytänyt värikkäitä tabletteja äidin huoneesta ja nappailee niitä keskioliuen kera. Käyhän vatsahuuhtelussa.

• Nasse setä
        drft6g7y8huj kirjoitti:

Ei Skoda ole mikään halpa auto, mutta kylläkin hintansa väärti. Autoja on ollut meikäläisellä kolmenkymmenen vuoden ajan noin 25 kappaletta, Mersusta, Bmw.hen, Citroenista Volvoon. Nykyinen Octavia on kylläkin miellyttävin auto, mikä koskaan on ollut. En epäile myöskään Fabian hyvää laatutasoa. Toinen tykkää tytöstä, toinen äidistä, kolmas molemmissa. Eli kaikissa autoissa on jotain hyvää ja jotain vielä parempaa.

• Voi rakas lapsi.
        53245345 kirjoitti:

hohhoijjaa. Taas on äiti sammunut ja lapsi löytänyt värikkäitä tabletteja äidin huoneesta ja nappailee niitä keskioliuen kera. Käyhän vatsahuuhtelussa.

Hohhoijaa tosiaan. Kylläpäs siinä tuli taas autoiluun liittyvää faktatietoa. Tietääkö äitisi että valvot vielä. Menehän maate että jaksat opiskella ja saat isona ostettua Fabian.

• premiumia kehiin
        Nasse setä kirjoitti:

Ei Skoda ole mikään halpa auto, mutta kylläkin hintansa väärti. Autoja on ollut meikäläisellä kolmenkymmenen vuoden ajan noin 25 kappaletta, Mersusta, Bmw.hen, Citroenista Volvoon. Nykyinen Octavia on kylläkin miellyttävin auto, mikä koskaan on ollut. En epäile myöskään Fabian hyvää laatutasoa. Toinen tykkää tytöstä, toinen äidistä, kolmas molemmissa. Eli kaikissa autoissa on jotain hyvää ja jotain vielä parempaa.

Mulle kyllä kelpaas ihan hyvin Vovlo, Bmw.stä ja Mersusta puhumattakaan...

• Pirimator Premium

Kyllä passaa verrata Mersun, Bemarin, Volvon ja Ynnämuidensellaisten
        ylihintaisia kötöstyksiä livakka liikkeiseen järkiautoon tsekkiläiseen
        Skodaan. Skodan kanssa elämä on kuin tanssia kevyen upean daamin
        kanssa. Mersut, Bemarit, Volvot ja Ynnämuutsellaiset ovat raskaasti
        vietäviä kuin janhuspölkyt.

• mieluumin Lada
        Pirimator Premium kirjoitti:

Mua kiinnostais enemmän Lada joka on samaa tasoa kuin Skodakin ja aivan eri tasoa kuin nämä Mersun Bemarin ja Volvon ylihintaiset kötykset. Lada on kevyesti vietävä kuten Skodakin ja sekin on näille kahdelle yhtenäistä että kun leviää niin voi ottaa kilvet mukaan ja jättää auton tienvarteen. Noi kallimmat joutuu pakosta korjauttamaan.

• Skodisti
        premiumia kehiin kirjoitti:

Kyllä kelpaisi minullekkin Volvot ja Mersut, mutta Volvojen ja Mersujen hinnat huitelevat puolta suuremmilla kymmenluvuilla, kuin Fabian. Joten valintani pysyy vieläkin noilla varusteilla, mitä Fabia tarjoaa Skoda Fabiassa. Onhan se hyvä, että jokainen voi päättää, mitä rahoillaan ostaa.

• 1604196IRs
        otan osaa kirjoitti:

Jaaha. no siinä tapauksessa sinä et ole ikinä saanut ajaa kunnon autolla.

Joku ajaa siis kunnon autolla........ei sen väliä kun mä ajan parhaalla eli Skoda Octavia RS!! Kunnollisella ja parhaalla on tietenkin suuri ero senhän kaiki tietää.

• kai.kaiki,..
        1604196IRs kirjoitti:

Joku ajaa siis kunnon autolla........ei sen väliä kun mä ajan parhaalla eli Skoda Octavia RS!! Kunnollisella ja parhaalla on tietenkin suuri ero senhän kaiki tietää.

kaiki ,kaiku, kaiko ???

• Vain vähän löpöä
        Skodisti kirjoitti:

Kyllä kelpaisi minullekkin Volvot ja Mersut, mutta Volvojen ja Mersujen hinnat huitelevat puolta suuremmilla kymmenluvuilla, kuin Fabian. Joten valintani pysyy vieläkin noilla varusteilla, mitä Fabia tarjoaa Skoda Fabiassa. Onhan se hyvä, että jokainen voi päättää, mitä rahoillaan ostaa.

Ruotsin Teknikens värld teki koeajon Skoda Fabian diesel mallilla ja ajoi yli 2000 kilometriä yhdellä tankillisella, eli 45 litralla. Täytyy sanoa, ettei monella autolla ajeta noin pienellä kulutuksella 2000 kilometriä. Kyllä pakko on todeta, että Fabia on köyhän miehen kulkupeli. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot tuovat lisää säästöä.

• kivoja poikia
        kai.kaiki,.. kirjoitti:

kaiki ,kaiku, kaiko ???

Eiköhän se ole kanki, se juttu mitä skoda"miehet" tykkää lutkuttaa ja ottaa takakonttiinsa.

• Äijä poju
        drft6g7y8huj kirjoitti:

Opettele undulaatti ilmansuunnat ja pidä päätäsi veden alla 10 min. Uskallatko?

• Ei se oo koosta kii
        premiumia kehiin kirjoitti:

Eiköhän autojen koot pienene, kunhan vuosi vaihtuu. Hyvänä esimerrkinä on Fabian myynnin kasvu, yli 100% viime vuodesta. Onhan siinä eroa, jos auto kuluttaa alle viiden litran, kuin kymmenen sadalla. Ainakin minun kukkarolleni. Ehkä sinunkin.

• naudi
        Pirimator Premium kirjoitti:

Kyllä ainakin audi A4 on ketterä käsitellä kokoisekseen, napakka ja intensiivinen.
        Enkä nyt skodaa tässä hauku, ajanut kun en ole kyseisellä merkillä. Kyydissä tullu istuttua -09 fabiassa, mutta eihän se sama asia kun ajaminen.

• d+d+d+d+d+d+d
        drft6g7y8huj kirjoitti:

niin..... Eiköhän se maine ja se ettei kehtaa sanoa sanaa skoda ääneen, ole niiltä takatuuppari skoda ajoilta. Eli 120L vai mikä se takamoottorinen nyt olikaan.

• SannaHN
        Nasse setä kirjoitti:

Tähän on kyllä pakko vastata. Mulla tulee ajoa vuodessa noin 30 000 km ja tällä hetkellä alla Octavia. Vaihdoin juuri sen Fabiaan koska halusin hieman pienemmän. Tuntu hyvältä ja näytti myös hyvältä. Se on totta että kauneus on katsojan silmässä. Octaviaan olen ollut kaksi vuotta todella tyytyväinen ja nyt sitten nähdään Fabian tilanne kun saan sen kuun lopussa. Olen tyytyväinen päätökseeni.
        Minulla myös on ollut merkkejä moneen eri lähtöön ja tämä nykyinen o ollut ehdottomasti paras kaikista!!!!!

• fy faan

En mä vaan kehtais ajaa niin rumalla håmåkopperolla.

• Fabbi

• joo joo
        Fabbi kirjoitti:

Itävaltalainen Gerhard Plattner ajoi Skoda Fabia 1.2 TDI GreenLinella
        Itävallasta Tanskaan ja takaisin Itävaltaan yhdellä 45 litran tankillisella.
        Kokonaismatka oli 2006 km ja on jonkun sortin virallinen maailman
        ennätys. Kulutus oli vain 2.2 l/100 km.

http://carscoop.blogspot.com/2011/05/gerhard-plattner-does-it-again-drives.html#more

Niinpä , täällä Suomessa menee varmaan 1,8 litralla satasella, on sen verta paremmat kuskit ainakin suolisivuilla.Taitaa mennä käytännössä vähintään 4 litraa satkulla. No aivan sama , meikä ei ole tientukkona testaamassa kuin pienellä pääsee.

• No,no poju

No no poju, kasvahan sinäkin vähän, niin saat ensi mopon käyttöösi ja ehkä joskus jopa Fabian. Ei se ulkonäkö vaan tarve ja säästö ovat pääasia ainakin minulle.

• vai säästö

Taitaa vaivata rahapula kun tuommosia kirjoittelet..mitä meinaat saada hautaasi mukaa. Perikunta ryyppää sun säästös, nauti elämästäs...

• Hiilijalan jäljet

Joo,rahapula vaivaa noin 85% kansasta, joten pakko se on laskea kulutukset ja muut menot. Siinä olet oikeassa. Sen vuoksi Skoda Fabia on tarkoitettu tuolle 85% osuudelle suomen kansasta. Hyvä valinta, jopa suurituloisellekkin. Eikä hiilijalanjälkiä jää edes nimeksikään.

• Hyvää odotellessa
        Hiilijalan jäljet kirjoitti:

Joo,rahapula vaivaa noin 85% kansasta, joten pakko se on laskea kulutukset ja muut menot. Siinä olet oikeassa. Sen vuoksi Skoda Fabia on tarkoitettu tuolle 85% osuudelle suomen kansasta. Hyvä valinta, jopa suurituloisellekkin. Eikä hiilijalanjälkiä jää edes nimeksikään.

Tilasin Skoda Fabia Combi DSG Eleganssin. Odotusaika noin puolivuotta. Tehdas ei kerkeä valmistamaan niin paljon, kuin autoja menisi kaupaksi. Saksaan menee suurin osa tuosta Skoda mallista.

• hyvää kannattaa odot
        Hyvää odotellessa kirjoitti:

Tilasin Skoda Fabia Combi DSG Eleganssin. Odotusaika noin puolivuotta. Tehdas ei kerkeä valmistamaan niin paljon, kuin autoja menisi kaupaksi. Saksaan menee suurin osa tuosta Skoda mallista.

Minä olen odottanut jo 8kuukautta vastaavaa mallia,vieläkään ei tietoa toimitusajasta .Väri on rally grei vihreä.

• amerikanskoda

Kiinnostais tietää kun toi sun nimimerkki on tollanen että mitä hyvää odotat?

• Hyvää odotellessa

Ei se nimimerkki miestä pahenna, jos ei mies nimimerkkiään. Hyvää kannattaa kuitenkin odotella ja ajaa oculla lisää kilometrejä. Molemmat sarjassaan hyviä autoja. Kannattais kokeilla sinunkin.

• aito skoda

Hitto miten hienoksi laitettuja noi kuvien oikeat Skodat. Ne vw-skodat nyt näytti ihan tyypillisille tuninkipuppeleiden volkkareille.

• Fabbi

Eipä tarvitse yhtään ihmetellä miksi Tsekki ja Slovakia on
      tänään Euroopan Detroit. Kun tuohon kööriin lisätään
      vielä suomalaisten veljeskansa Unkari, niin siinäpä on Euroopan auto- ja
      konetekniikan sykkivä sydän.

• amerikanskoda

Unohdit Romanian ja Venäjän. Laatu tosiaan niinkuin Detroitista. Paskaa...

• skodisti

Automalleittain laskettuna Fabian ensirekisteröinnit lisääntyivät 208% kolmen ensimmäisen kuukauden sisällä tänä vuonna, eli 2011. Täytyy siinä jotain hyvää olla, kun myynti lisääntyy noinkin paljon.

• 1234321234%
        skodisti kirjoitti:

Automalleittain laskettuna Fabian ensirekisteröinnit lisääntyivät 208% kolmen ensimmäisen kuukauden sisällä tänä vuonna, eli 2011. Täytyy siinä jotain hyvää olla, kun myynti lisääntyy noinkin paljon.

Eli viimevuoden 3 viimeisen kuukauden aikana myytiin vain 1 auto..Olisiko lähestyvä joulu vaikuttanut asiaan??

• hyvä, mikä hyvä
        skodisti kirjoitti:

Fabia on kaikkein eniten kasvattanut myyntiään automalleittain laskettuna. Prosenteissa lisäystä169%.Aika hyvä.

• faktaa.savosta

Suomen kansalla ja eritoteen vanhuksilla on vain rahat vähentyneet ja elintaso laskenut. Ja kun on jonkunlainen autonromu oltava varsinkin maalla asuvilla koska bussiliikenne vähenee koko ajan niin tollanen halppis kelpaa..Ajetaan muutama vuosi, joudutaan vanhainkotiin, harppua soittamaan , lääkäri ei enää kirjoita ajooikeutta, niin eipähän jää perikunnalle tapeltavaa.

• Voi voi

Suurin osa Fabian ostajista ovat nuoria ja keski-ikäisiä ihmisiä. Joten siinä sinulle vähän tietoa Fabiaa ostavista henkilöistä. Sitäpaitsi Fabia ei ole halpis auto. Vertaa myöskin varustetasoa ja hintaa. Aika hyvä ostos kaiken kaikkiaan.

• voi voi ja voi
        Voi voi kirjoitti:

Suurin osa Fabian ostajista ovat nuoria ja keski-ikäisiä ihmisiä. Joten siinä sinulle vähän tietoa Fabiaa ostavista henkilöistä. Sitäpaitsi Fabia ei ole halpis auto. Vertaa myöskin varustetasoa ja hintaa. Aika hyvä ostos kaiken kaikkiaan.

Fabian hinta alkaen 15t€ HALPPIS

• joopa joo

Tunnetusti vähiten rahaa on juuri nuorilla ja varhaisessa keskiiässä Tarttis saada asunnot ostettua ja maksettua, niinpä ei ole väliä millä romulla ajaa. Fabia on halppis auto ja Skoda merkkinä halppis merkki...

• on se mahtava

Fabia kompi on myös helvetin hienon näköinen, sporttisen menevä, sellainen matalan leveä. Ja tsi-kone hakkaa kaikki kulussa, myös veekasit.

Perskeles, tuota odottaisi vaikka 5 vuotta tilausajaltaan, DDR:n malliin kun he odottivat aikoinaan Wartburgiaan.

• kykkäpäti

Niin ja sen 5 vuoden aikana saisit ehkä säästettyä käsirahankin..

• Ei enää kloppi
        kykkäpäti kirjoitti:

Niin ja sen 5 vuoden aikana saisit ehkä säästettyä käsirahankin..

Minäpä olen odottanut jo lähes kuusikymmentä vuotta Fabiaa ja nyt se tulevana kesänä pitäis sitten tulla. Juuri tuo Fabia Combi Elegance DSG 1.2 TSI. Joten on se varmaankin odottamisen arvoinen. Sen näkee, ken elää.

• 1.2 TSI
        Ei enää kloppi kirjoitti:

Minäpä olen odottanut jo lähes kuusikymmentä vuotta Fabiaa ja nyt se tulevana kesänä pitäis sitten tulla. Juuri tuo Fabia Combi Elegance DSG 1.2 TSI. Joten on se varmaankin odottamisen arvoinen. Sen näkee, ken elää.

Provinssissa kun asuu joutuu hankkimaan pari autoa kun julkinen liikennekin on mitä on. Saimme juuri Fabia Combin, minusta se on tuntunut ihan näppärältä. Ajattelin lukea mitä muut käyttäjät autosta ovat pitäneet. Ketjun kirjoitukset eivät vaan kovin asiapitoisilta vaikuta. Olisikohan ketjua jossa olisi asialliasia kokemuksia luettavana?

• moottoritie on kuuma
        1.2 TSI kirjoitti:

Provinssissa kun asuu joutuu hankkimaan pari autoa kun julkinen liikennekin on mitä on. Saimme juuri Fabia Combin, minusta se on tuntunut ihan näppärältä. Ajattelin lukea mitä muut käyttäjät autosta ovat pitäneet. Ketjun kirjoitukset eivät vaan kovin asiapitoisilta vaikuta. Olisikohan ketjua jossa olisi asialliasia kokemuksia luettavana?

Ne asiattomat kirjoitukset ja keskenkasvuiset aivokääpiöiden kirjoitukset voi jättää omaan arvoonsa ja jatkaa asia pohjalta. Minulla ollut Fabia jo pari vuotta combi mallina ja kuskaan lapset harrastuksiin ja emännän töihin ja itse menen kalastamaan jopa todella huonoja kylä teitä ja aina olen perille päässyt. Joten Fabia on siihen tarkoitukseen todellakin oiva ja varma perille viejä. Voin suositella myöskin vaativimmillekkin henkilöille kyseistä kulkupeliä. Asumme itse pääkaupunki seudulla ja hyvin on mennyt myöskin ruuhkissa ja moottori- teillä.

• Uusi auto tilaukseen
        moottoritie on kuuma kirjoitti:

Ne asiattomat kirjoitukset ja keskenkasvuiset aivokääpiöiden kirjoitukset voi jättää omaan arvoonsa ja jatkaa asia pohjalta. Minulla ollut Fabia jo pari vuotta combi mallina ja kuskaan lapset harrastuksiin ja emännän töihin ja itse menen kalastamaan jopa todella huonoja kylä teitä ja aina olen perille päässyt. Joten Fabia on siihen tarkoitukseen todellakin oiva ja varma perille viejä. Voin suositella myöskin vaativimmillekkin henkilöille kyseistä kulkupeliä. Asumme itse pääkaupunki seudulla ja hyvin on mennyt myöskin ruuhkissa ja moottori- teillä.

Ruotsalaiset Skodan omistajat tyytyväisempiä autoonsa, kuin WW.n omistajat. Sekin kertoo jotain Skodan hinta/laatusuhteesta. Siis valitsen Skodan seuraavaksi autoksi ja tietenkin pikkuruisen Fabian dsg automaatilla. Maantiekulutus vain 4.4 litraa sadalla.

• Yksi tyytyväinen
        Uusi auto tilaukseen kirjoitti:

Ruotsalaiset Skodan omistajat tyytyväisempiä autoonsa, kuin WW.n omistajat. Sekin kertoo jotain Skodan hinta/laatusuhteesta. Siis valitsen Skodan seuraavaksi autoksi ja tietenkin pikkuruisen Fabian dsg automaatilla. Maantiekulutus vain 4.4 litraa sadalla.

Myös suomalaiset Skodan omistajat ovat tyytyväisempiä auton omistajia, kuin WW.n omistajat. Siispä Skoda liikkeeseen ja hankkimaan vähä päästöisiä Helkama OY.n maahan tuomia Skoda autoja.

• ????
        Uusi auto tilaukseen kirjoitti:

Miten noin pienen auton kulutus voi olla noin suuri? Tänäpäivänä Passat/Superb kokoluokalla on toi tai vähän alhaisempi kulutus.

• Pienet päästöt29
        ???? kirjoitti:

Miten noin pienen auton kulutus voi olla noin suuri? Tänäpäivänä Passat/Superb kokoluokalla on toi tai vähän alhaisempi kulutus.

Skoda, kuin Skoda, kaikki vähäkulutuksisia ja vähä päästöisiä, kokoon ja ulkonäköön katsomatta.

• Saksa ensin
        Pienet päästöt29 kirjoitti:

Skoda, kuin Skoda, kaikki vähäkulutuksisia ja vähä päästöisiä, kokoon ja ulkonäköön katsomatta.

Skoodaa ei riitä Suomen markkinoille, koska Saksaan on tilattu todella paljon kaikkia Skoda malleja. Tsekki tehdas tekee autot ensin Saksan markkinoille ja sen jälkeen tulee muiden maiden markkinat Saksan jälkeen. Joten odotusajat voivat siirtyä monella kuukaudella.

• Olis hyvä tietää
        Saksa ensin kirjoitti:

Skoodaa ei riitä Suomen markkinoille, koska Saksaan on tilattu todella paljon kaikkia Skoda malleja. Tsekki tehdas tekee autot ensin Saksan markkinoille ja sen jälkeen tulee muiden maiden markkinat Saksan jälkeen. Joten odotusajat voivat siirtyä monella kuukaudella.

Tilasin Skoda Fabia Combin Eleganssin DSG.llä 12.5. Tietääkö kukaan, milloin kyseistä mallia aletaan valmistamaan ja milloin autoja tullaan tuomaan Suomeen?

• Nyt se tuli
        Olis hyvä tietää kirjoitti:

Tilasin Skoda Fabia Combin Eleganssin DSG.llä 12.5. Tietääkö kukaan, milloin kyseistä mallia aletaan valmistamaan ja milloin autoja tullaan tuomaan Suomeen?

Tilasin Fabia Combin marraskuun puolessa välissä ja nyt tuli viime keskiviikkona auto. Hienolta tuntuu Fabia Combi elegance Dsg vaihteistolla. Nyt jo tuli ensimmäinen tuhat täyteen ja keskikulutus oli 4.6 litraa/sata km. Hiljainen ja mukava ajaa Contin renkailla.

• Säästöliekillä
        Nyt se tuli kirjoitti:

Tilasin Fabia Combin marraskuun puolessa välissä ja nyt tuli viime keskiviikkona auto. Hienolta tuntuu Fabia Combi elegance Dsg vaihteistolla. Nyt jo tuli ensimmäinen tuhat täyteen ja keskikulutus oli 4.6 litraa/sata km. Hiljainen ja mukava ajaa Contin renkailla.

Skoda Fabia on Saksan viidenneksi suosituin auto ja eniten maahan tuotu automalli .Saksalaiset tietävät, missä voi säästää. Yksi mahdollisuus on säästää autoilussa. Uskalattako suomalaiset ajatella samaa säästömahdollisuutta? Ei se auton ulkonäkö ole niin tärkeää, vaan sen auton tehtävä. Siirtää itsensä ja muut paikasta A, paikkaan B.

• reiska`
        Nyt se tuli kirjoitti:

Eikö jo ala harmittamaan, ku heikoimmat turbokoneet ja dsg automaatit on saman pellin alla. Jos luet yleisön osastoja ja autolehtiä, volskin pikkuturbot ei kestä 100tkm, ja automaattiloota on toinen susi. Ja mitä on autos jälleenmyynti arvo, kun 2-3 vuotta olet ajellut, riippuu kilometreistä, mutta tuskin kukaan kymppi tonnia antaa enää.

• Vihreä greenline
        ???? kirjoitti:

Onko Fabian kulutus mielestäsi suuri, kun Greenline Fabia menee jo alle neljän litran sadalla? Maantiekulutus 3.4 litraa sadalla. Minun mielestäni se on jo aika hyvä saavutus. Joka muuta väittää, ei ymmärrä yhtikäs mitään auton kulutuksen eikä muunkaan suhteen. Vielä, kun tuloksen saa automaatti vaihteisella autolla, sitä voi jo sanoa vihreäksi autoksi.

• Tuli juuri

Skoda Fabia dsg tuli juuri ennen juhannusta. Saas nähdä, kuinka tulee huomauttamista. Ainakin tuntuu nyt hyvältä ostolta. Aika näyttää, miten Skoda kulkee ja pelittää.

• ripulix

Jopa suden olet ostanut. 42tkm ei autolle ole pitkä matka, ei pitäs remontteja vielä siinä vaiheessa tulla. Mutta todennäköstä on , ettei se 100tkm se turbokone nää. Ja keskikulutus 4.9, varmaan tyhjäkäynnillä olet ajellu, motarilukemana uskon, mutta jos kaupunki pyörittelyä, ja kone kylmänä kiihyttelyä, nii todellinen lukema yli 8l. On kuitenki kyse alkeellisesta bensakoneesta.

• Hyvä kone pelittää

Kuule, olen ajanut toisella Fabiallani 135000 ilman minkänlaisia harmeja. Kone on juuri tuo turbo tsi. Joten siitäpä vertailemaan muitakin pienten autojen kestävyyksiä. Ainakin tämä on ollut hyvä yksilö.

• Paras, ainoa,

ensimmäinen ja viimeinen?

• Kokemusta on

Niin tarkoititko, että Skoda voi ola se ensimmäinen, sekä viimeinen auto, millä ajat? Silloinhan Skooda on maineensa veroinen, eli hyvä ja luotettava auto. Niin se muuten onkin.

• Combi Elegance

kaikkea sitä autolle nimeksi keksitäänkin.

• Ei paha nimi

Eihän se Combi elegance ole mikään nimi, mutta Skoda on. Tiesitkö, että Skoda Fabian myynti on Suomessa kasvanut 162%. Aika hyvä tulos, vaikkakaan auton ulkonäkö ei ole kummoinen. Moni kakku päältä kaunis, mutta silkkoa sisältä.

• ö
        Ei paha nimi kirjoitti:

Eihän se Combi elegance ole mikään nimi, mutta Skoda on. Tiesitkö, että Skoda Fabian myynti on Suomessa kasvanut 162%. Aika hyvä tulos, vaikkakaan auton ulkonäkö ei ole kummoinen. Moni kakku päältä kaunis, mutta silkkoa sisältä.

Ai myytiinkö viimevuonna vain 2 Fabiaa..

• Combi tietenkin

Tein juuri tänään kaupat suomen suosituimmasta automallista, Skoda Fabiasta ja tietenkin automaatilla,sekä combin suurella tavaratilalla. Tulee joskus puolenvuoden päästä ja tietenkin vuoden 2012 mallia.

• Ruotsalaisten auto

Skoda Fabian myynti nousi Ruotsissa kuukauden aikana kesäkuussa 24. 6 %. Eikö tämä kerro jotain hinta-laatu suhteesta ja siitä, että ruotsalaiset ostavat muita, kuin omiaan, eli Volvoja ja Saabeja. Yli 2700 Fabiaa kesäkuussa. Octavian myynti kasvoi myös 20.4 %. Aika hyvä saavutus Skodalla ja vieläpä Ruotsissa.

• Saukki

Sain juuri uuden Fabia Elegance DSG.n noin 9 kuukauden odotusajalla. On ilo ajella hiljaiselle Fabialla ja pienellä kulutuksella. Käy koeajamassa, niin tulet yllättymään.

• premium'

OLipa hyvä että ei mennyt yliajalle, olisihan siinä isäkin hermostunut.

• Saukki
        premium' kirjoitti:

OLipa hyvä että ei mennyt yliajalle, olisihan siinä isäkin hermostunut.

Mutta, kun se isä olen juuri se sama henkilö, joka sain sen Fabian. Voi verrata jopa Octaviaakin miellyttävämpään ajettavuuteen. Sehän on tietenkin Fabia combi elegance DSG 1.4 fsi.

• en ole automyyjä

Jos 6-9 kuukauden odotus tuntuu pitkälle, kannattaa käydä koeajamassa
        Seat Ibiza ST. Sen saa noin 10 viikon toimitusajalla. Tekniikaltaan suunnilleen sama kuin Fabia. Itse olen tyytyväinen Seatiin eli on makuasia.

• Sama hinta
        en ole automyyjä kirjoitti:

Jos 6-9 kuukauden odotus tuntuu pitkälle, kannattaa käydä koeajamassa
        Seat Ibiza ST. Sen saa noin 10 viikon toimitusajalla. Tekniikaltaan suunnilleen sama kuin Fabia. Itse olen tyytyväinen Seatiin eli on makuasia.

Eihän sillä mitään väliä, vaikka odottaisi viisi vuotta, kun vaihtoauton hinta pysyy samana vaihtohetkellä. Nehän ovat lähes ilmaisia kilometrejä, mitä pitempään ajaa vanhalla autolla.

• kokemuksella
        Sama hinta kirjoitti:

Eihän sillä mitään väliä, vaikka odottaisi viisi vuotta, kun vaihtoauton hinta pysyy samana vaihtohetkellä. Nehän ovat lähes ilmaisia kilometrejä, mitä pitempään ajaa vanhalla autolla.

Ei se ihan noin mene. Tottakai automyyjä ottaa huomioon toimitusajan ja vähentää olettamansa ajokilometrit hyvityshinnasta. Hän ei vaan kerro sitä asiakkaalle.
        Ei ne automyyjätkään ihan uunoja ole. Kilometrit eivät siis ole ilmaisia vaan hyvityshinta on sitä pienempi, mitä pidempi toimitusaika on.

• Uusi on
        kokemuksella kirjoitti:

Ei se ihan noin mene. Tottakai automyyjä ottaa huomioon toimitusajan ja vähentää olettamansa ajokilometrit hyvityshinnasta. Hän ei vaan kerro sitä asiakkaalle.
        Ei ne automyyjätkään ihan uunoja ole. Kilometrit eivät siis ole ilmaisia vaan hyvityshinta on sitä pienempi, mitä pidempi toimitusaika on.

Eihän ne autonmyyjät tosiaankaan ole uunoja, mutta kun kauppaa pitää tehdä, niin joskus vain on tehtävä niitä häviön kauppojakin. Esim. Vaihdoin autoa vuoden 2007 Skoda Octavia Elegance A ja sain siitä vaihdossa 20100 euroa, kun jaksoin odottaa noin 7 kuukautta. Se uusi auto on muuten Skoda Fabia Combi DSG Elegance kaikilla varusteilla ja talvirenkailla. Pidin itse sitä hyvänä kauppana, vaikka annoinkin välirahaa 3800 euroa.

• katsokaa totuus
    • asiamies poliisi

paskaa koko vag konserni, pitäs lailla kieltää kansalaisten kusettaminen.eihän nuo kestä 100 000,km kun kone paskana ja aski. kuluttajaasiamielle asiaa.

• Vaihtoa lykkää

Vaihdan aina kolmen vuoden välein autoa, minkä se on aina kestänyt. Jatko onkin seuraavan auton omistajan probleema. Seuraavaksi tulee se uusi malli Octavian ja Fabian välikoosta. Myynti alkaa 2012. Tutustumisen arvoinen kulkine.

• maikki
        Vaihtoa lykkää kirjoitti:

Vaihdan aina kolmen vuoden välein autoa, minkä se on aina kestänyt. Jatko onkin seuraavan auton omistajan probleema. Seuraavaksi tulee se uusi malli Octavian ja Fabian välikoosta. Myynti alkaa 2012. Tutustumisen arvoinen kulkine.

Skoda Fabia dsg mennyt nyt 9650 km ja polttoaineen keskikulutus 4.8 litraa. Minusta todella pieni kulutus.

• Fabiasta haaveileva
        maikki kirjoitti:

Skoda Fabia dsg mennyt nyt 9650 km ja polttoaineen keskikulutus 4.8 litraa. Minusta todella pieni kulutus.

Ootkos Maikki mitannut todellisen kulutuksen vai onko tuo 4.8 litraa satasella ajotietokoneen väittämä ? Niissähän on todellisuudessa 0.5 - 0.8 litran ero per 100 km, talvella saattaa ero ola suurempikin.

Jos todellinen kulutus on 4.8 litraa sataella, niin se on todellakin vähän !

• maikki
        Fabiasta haaveileva kirjoitti:

Ootkos Maikki mitannut todellisen kulutuksen vai onko tuo 4.8 litraa satasella ajotietokoneen väittämä ? Niissähän on todellisuudessa 0.5 - 0.8 litran ero per 100 km, talvella saattaa ero ola suurempikin.

Jos todellinen kulutus on 4.8 litraa sataella, niin se on todellakin vähän !

Joo, kyllä keskikulutus on noussut nyt talvikeleillä ja renkailla, mutta vain litran lisä kulutuksella. Ajo on ollut sekalaista kaupunki ja moottoritie ajoa. Pidän kuitenkin kulutusta suht koht pienenä. Kulutus on laskettu tankkausten välillä, eli ei ajotietokoneen näyttämällä kulutuksella.

• SannaHN

Hyvä kuulla. Oman mustan pahoilaseni saan 28.9

• Hgyteejb

Ostin juuri Fabia RS DSG vaihteistolla. Nyt vaan odottelen tehdas herkkuja. Minulle kyllä tehot riittää. Kiihtyvyys 0-100 alle 10 sek ja huiput pikkasen vajaa 230kmh

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6904
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3806
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3498
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3445
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2949
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2654
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13