Muita kroonikkoja?

AniLin

Oon 32v, migreeni ollu 13-vuotiaasta asti. Nuorempana oli pari kertaa kuussa yhden päivän kohtauksia jotka päätty rajuun oksentamiseen. Raskauksien jälkeen migreenit on pikkuhiljaa muuttunu yhä pitempikestosiks ja nyt viimesen puolen vuoden aikana oon ollu tiputuksessa useita kertoja. Viimeks pari päivää sitten jota edelsi viikon kohtaus ja sitä ennen 2.5 vkoa sitten jota edelsi kuukauden kohtaus. Pahoinvointia ei oo enää ollu migreenin yhteydessä lasten jälkeen.

Nyt vihdoin viimein lähete Taysiin kipupolille ja aletaan tutkimaan syitä eikä vaan hoitamaan seurausta. Mulla migreeniä aiheuttaa lähes kaikki. Painokkaasti ja kiivaasti puhuminen, stressi, kiire, huutaminen, kova tuuli, välkkyvät valot, hajut, äänet ja pahimpana krooninen jännitysniska ja hartiat.

Onkos täällä muita kroonikoita?

8

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohta 60 vuotta.

      Suurinpiirtein saman ikäisenä on minunkin migreenini alkanut. Selvänä kohtauksellisena 2-4 krt kuussa. Helpotti murrosiässä. Välillä oli tunne sen tulosta,mutta meni ohi.
      25-vuotiaana kroonistui ja muutti muotoaan . Synnytyksen jälkeen alkoi kaikkein pahempi jakso,jota on sitten jatkunut ja eipä tunnu olevan loppua.
      Kaikki mahdollinen lääkearsenaali on kokeiltu (epilepsia,migreeni ja verenpaine)lääkkeet. Minulle ei vaan sovi lääkkeet,joten olen yrittänyt sinnitellä. Ei ole paljon hyötyä,kun lääkkeistä tulee niin paljon sivuvaikutuksia. Debrakine auttoi kaikkein pahimman yli,mutta siitäkin on luovuttu.
      Ei minulta ole koskaan yritetty tutkia,että mistä johtuu,vaikka paljon on tehty kalliita tutkimuksia. Tehty epilepsiadiagnoosikin ja siitäkin luovuttu 15-vuoden jälkeen.
      Sen ainakin tiedän itselläni,että jatkuva stressi,esim.toimeentulosta pitää kierrettä liikkeellä.
      Kaikki sinunkin mainitsemat ärsykkeet tekevät minunkin tilan huonommaksi. Se kun on kroonistunut,niin ei voi sanoa,että laukaisee migreenin,vaan pahentaa sitä. En toivo mitään uutta,ihmeellistä tapahtuvan,vaan yritän sinnitellä ja kestää. Toivottavasti saat apua.!

    • migraena

      Kroonikoita ollaan! Minulla migreeni alkanut jo vauvana. Sitten oli osittain poissa murrosiän, jolloin harrastin aktiivisesti urheilua. Palasi takaisin rajumpana kuin ennen 21 -vuotiaana, jonka jälkeen siitä sitten ollankin kärsitty enemmän ja vähemmän... Useita sairaala- ja osastoreissuja, kahdesti teholla, useissa kivunkatkaisuissa terveyskeskuksessa, sairaalan päivystyksessä ja neuron osastolla yms.

      Nyt meneillään parempi kausi, estolääkkeet poistettu pahojen sivuvaikutusten vuoksi. Kohtauksia tulee useita kertoja viikossa,mutta niistä selviää kuitenkin täsmälääkkeiden avulla. Kevät selvästi kiusaa, täytyy ottaa pian estolääkitys ilmeiseti takaisin.

    • kivaakivaakivaa

      Kroonikoita jep. Raskaudet myös pahentaneet. Nyt puol vuotta päivittäisiä kohtauksia. Mikään ei katkaise. Sairaslomalla ollut siitä lähtien.

    • kipuja loppuelämä?

      Täälläkin kroonikko. Sairaalaan turha enään mennä. Färkkilät eivät lopeta kohtauksia. Estolääkkeet ei sovi.

      2 kohtauksetonta päivää puolessa vuodessa.

      Toivottavasti sinulle loytyy joku hoito. Kipupolilta en niin sitä apua odottaisi. Ja neurologien tehtävänä on sulkea syyt pois, ei kipupoli sitä tee. Ja muutenkin kipupolin keinot migreenin hoitoon on vähäiset. Samat kuin neurologien. Meille kun ei saa kipulääkkeitä määrätä, jotka poistaisivat kipua. Ettei tule särkylääkepäänsärkyä.

      Ei ole tarkoitus pilata päivääsi, mutta, no. Itse näet.

      • kroon

        Näinhän se on. Neurologeille on tärkeää,ettei vaan ole mitään muuta sairautta,kuin migreeni. Kun kaikki muut on saatu karsittua pois,niin on asiat hyvin.
        Muuta apua ei saa kuin lääkkeet. Hyvä ketkä saavat apua niistä,mutta itse en ole saanut . Omalla kohdallani ei yksikään lääke ole ollut sellainen,että olis tullut sellainen olo,että olen terve. Aina kun olen lääkkeen lopettanut,niin olen kuin jostain kauheasta painajaisesta herännyt. Nykyään tulee särkylääkkeistäkin sellainen olo.
        Akupunktiosta jonkunlaista lievitystä olen saanut.


    • ehdotus...

      Moikka! Ketkä kaksi tämän viestiketjun kirjoittajista olisivat halukkaita testaamaan yhtä luontaistuotetta, jospa siitä olisi apua ankaraan kipuun? Itselläni helpotti satunnaiset migreenit ja viikottainen päänkipu, kun aloin käyttää... Särkylääkkeitä en ole syönyt kohta vuoteen. No, mun migreenit ovat olleet leikkiä kroonisen kivun rinnalla. En uskalla luvata mitään, mutta lähetän testerin ilmaiseksi kahdelle vapaaehtoiselle, sillä sopimuksella, että tuotetta otetaan ohjeen mukaan ja molemmat raportoivat kokemuksistaan tässä viestiketjussa esim. kerran viikossa. Tuotteen nimeä ei mainita täällä missään vaiheessa, jotta pysytään itse asiassa. Jos auttaa ok, jos ei auta, sekin ok. Pieni käytännön tutkimus siis. Sen verran itselläni on migreenistä kokemusta, että haluan todellakin näyttää yhden mahdollisuuden, josta voi olla apua kipuihin. Mulla eka kohtaus iski 14-vuotiaana ja nyt tällä erää viimeisin 36-veenä eli viime kesäkuussa, joten pitkään niistä sain "nauttia".
      Toivon asiallista suhtautumista ehdotukseeni. Tuotteesta sen verran, että meillä sitä maistelevat lapsetkin...
      Laita postia [email protected] ja saat lisää tietoa.

    • Edelleen kivuton :)

      Anteeksi, että ehdotin testiä. Hyvä keskustelu katkesi noihin kahteen edelliseen viestiini... Aurinkoa kesään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe