Ajattelin vaan kysyä kuinka moni käy töissä samaan aikaan kun yrittää lukea pääsykokeisiin?
Ja jos saisi vaihdettua hyviä lukuvinkkejä, välillä kun tuntuu ettei aika tai voimat kerta kaikkiaan riitä kumpaankin..
töitä ja pääsykokeita
2
69
Vastaukset
- funkyrabbit
Itse luen pääsykokeisiin töiden ohella, itseasiassa luen töissä. :) Työnkuvani on onneksi sellainen, että voin siinä ohella näppärästi lukea ja tehdä ennakkotehtäviäkin. Tänäänkin sain luettua melkein viisi tuntia putkeen, kerkesi tulla aika hyvä flow!
- tötteröörö
Itse aloitin työt n.1kk sitten ja teen kesän yli, eli olen kyllä pystynyt lukemaan ennen töiden alkuakin (kirjat julkaistiin helmikuussa). Pyrin lukemaan työpäivän päätteeksi 2 kappaletta kirjasta ja viikonloppuisin sitten enemmän (väh.6h/pvä) (töissä minulla ei ole mahdollisuutta edes vilkaista kirjoihin, siellä on hektistä menoa). Olen asennoitunut niin, että vielä kun jaksaa tämän kuukauden, niin sitten pystyy rentoutumaan ja viettämään aikaa kavereiden kanssa jne. Sosiaalinen elämä on ihan nollassa, mutta kyllä mieluummin istun nenä kirjassa tämän kevään kuin olen ilman opiskelupaikkaa seuraavan vuoden.
Parhaiten auttaa jaksamaan juuri se, että sitten kesäkuussa ei tarvitse enää edes koskea noihin pääsykoekirjoihin ja kyllä tuo hakemani ala on ihan unelma-alani, joten siitä riittää kyllä motivaattoriksi :P Viime vuonna en tuonne päässyt (varasija, jatkoin tänä "välivuonna" vanhan "väärän alan" tutkintoni loppuun), joten tänä vuonna on panostus ollut aivan toista luokkaa ja on vähintäänkin tuplaantunut tuo halu päästä opiskelemaan :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232327Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37940- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780