Hei, en tiedä kuuluuko tämä nyt tälle palstalle mutta laitan sen silti tänne. Toivon että joku osaisi vastata.
Elikkäs eräät tuttuni ovat jo kiusanneet minua netissä jo jonkin aikaa. Kiusaaminen on ollut lähinnä haukkumista ja sen sellaista. Nyt kuitenkin he ovat eräässä nuorten suosimassa netin yhteisöpalvelussa tehneet loukkaavan profiilin minusta. Profiili ei ole suoraan minun nimelläni, eikä siinä ole minun kuvaanikaan, mutta siinä lukee sellaisia asioita että kaikki jotka vaikka vaan tietävätkin minut tajuavat, että se on tehty minusta. Profiilissa lukee loukkaavia ja tosi törkeitäkin asioita minusta ja läheisistäni. Jotkut asioista ovat totta, jotkut eivät. Tiedän siis ketkä henkilöt ovat profiilin takana. Olen joskus ollut heidän kaverinsa, ja olen kertonut heille luottamuksellisiakin asioita mitä he myös ovat levittäneet siinä tekemässään pilaprofiilissaan.
Olen niin väsynyt tähän, kun en tiedä mitä tehdä. Olen ilmiantanut profiilin muutaman kerran yhteisöpalvelun ylläpidolle, jotka kyllä ovat poistaneet sen, mutta ne kiusaajat tekevät aina uuden profiilin kun edellinen poistetaan!! Olen myös pyytänyt kiusaajia lopettamaan, mutta he eivät tee sitä. Minun tulee tosi paha mieli kun luen niitä kaikkia törkeyksiä mitä siinä profiilissa lukee minusta ja läheisistäni. On myös noloa kun niin monet tietävät että profiili on tehty minusta ja periaattessa nyt nauravat sitten mulle.
Oon ajatellut nyt joidenkin ystävieni kanssa, että teen tästä nettikiusaamisesta rikosilmoituksen poliisille. Haluaisin vaan tietää että mitä siitä sitten seuraa jos teen sen rikosilmoituksen? Kuinka nopeasti poliisi sitten lähtee selvittämään asiaa, vai kiinnostaako niitä edes tälläinen?? Millä rikosnimikkeellä tälläinen asia etenee, onko se kunnianloukkaus vai mikä? Ja mitä näille kiusaajille voi tulla rangaistukseksi? Olemme kaikki siis jo täysi-ikäsiä. Olen myös miettinyt sitä, että kun yksi näistä tytöistä siis näistä kiusaajista on kai tällä hetkellä ehdollisessa vankeudessa niin voiko hän sitten joutua vankilaan tämän asian takia? Kun en minä ehkä kuitenkaan haluaisi että kukaan joutuu vankilaan tämän asian takia.. Haluan vaan että se ahdistava kiusaaminen loppuisi. Ja en usko että se loppuu jos en ota yhteyttä poliisiin.
Tästä tuli nyt vähän pitkä postaus, toivottavasti joku jaksaisi lukea ja vastata :)
Nettikiusaaminen
4
1805
Vastaukset
- morjestajatapa
Sitten kun olet kyllästyt niin tapat koko paskajoukon.
- mun mielipide tässä
Pitää miettiä, mihin voimavarat riittää, kun en tiedä, miten pahasta porukasta on kyse. Varmaan on pakko ilmoittaa silti poliisille, koska raju kiusaaminen on aina oire jostain paljon vakavammasta, mikä pitäisi selvittää. Siis ne syyt siellä taustalla.
En miettisi sitä, joutuuko joku vankilaan, koska eiköhän se ole asia, johon on olemassa lakipykälät.
Ei tarvitse tuollaiseen alistua. - Munes
Siis joutuuko kiusaaja vankilaan?
- Anonyymi
Mulla on myös aika paha tilanne ja joka päivä on selviytymistä tän kans. On mua kiusattu aina koulussa ja varsinkin tää kiusaaminen nyt tällä hetkellä on aika pelottavaa jo. Ymmärtäisin jos olis vaan pienemmästä asiasta kyse mun kohdalla tää ei oo enää leikkiä.
Se on aika hyytåvä tunne ku ei mistään saa apua ja omat kuvat vaan leviää ja sua haukutaan pelkästään siitä että käy ulkona. Pelkään kyllä tosissani et mulle käy jotain tän takii. Siitä se syytteen nostaminen onnistuisi ku kaikki näkis miten mua on pahoinpidelty. Ihan vaan siks etten oo samanlainen ku muut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2261653- 991478
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1731261Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori381244Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks131107- 51974
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_189928Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric284892- 25838
- 48837