Appeni oli huolissaan koiraki kalkin saannista. Kysyi, olenko antanut 4 kk ikäiselle pennulle maitoa. Pentu on chihun ja japanice chin sekoitus. On nyt hieman hoikistunut, ei ole pentupallero enää.
Eläinlääkäri totesi koiran olevan ok. Tähän appi, että ei lääkärit kaikkea tiedä ja sanovat väärin.
Pentu on reipas ja energinen, syö royal canin pienten koirien pentu-ruokaa. Annan joskus kypsää jauhelihaa ja toisinaan kananmunan keltuaisen.
Ruoka-ajat ..no pidän ruokaa esillä, koska on pitkän päivän yksin kotona.
Aamulla ei syö, joten pakko jättää ruoka kuppi lattialle. Maitoahan ei saa antaa minun mielestä pennulle. Koira on hoikistunut, mutta terve ja iloinen.
Mistä tietää että ei ole aliravittu? Madottanut olen kolme kertaa.
Kääpiö-koiran pennun ruokinta
4
169
Vastaukset
- koiruli.
Maitoa ei saa antaa koirille, ne on laktoosi-intolerantteja. Eikä lisäkalkkiakaan saa antaa pennulle, vain laadukasta koiranruokaa, jossa on hivenaineet.
Koiralla tulee tuntua kylkiluut, mutta ne eivät saa näkyä (lyhytkarvaisella). Pieni rasvakerros kylkiluiden päällä tulee tuntua, mutta siten että luut vielä pystyy tuntemaan alla. Vasta sitten kun luita ei tunnu, on koira vaarallisen lihava. - Napuja
Anna jauheliha mieluummin raakana. Kyllä koirasi muuten saa tarvitsemansa syöttämästäsi nappulastakin. Se on ihan laatutavaraa.
- royalcanin-asiantuntija
Hei
Tasapainoinen, koiranpennuille tarkoitettu täysravinto riittää pennun ainoaksi ruuaksi. Etenkin, kun eläinlääkäri on todennut pennun olevan sopivassa kunnossa, ei ruokavaliota ole syytä muuttaa.
Kalsiumin saannin suhteen tärkeää on oikea tasapaino, ei liikaa eikä liian vähän. Lisäksi kalsiumpitoisuuden tulee ruokavaliossa olla oikeassa suhteessa fosforiin. Tämän vuoksi oikeanlainen kalsiumin saanti varmistetaan helpoimmin valmisruuan avulla.
Kasvavan pennun ylipainoa tulee välttää luuston ja nivelten turhan kuormituksen välttämiseksi. Terveen kasvun kannalta pennun hoikkuus on selvästi parempi vaihtoehto
Terveisin,
Henna Söderholm
ELL, asiantuntijaeläinlääkäri
Royal Canin Finland Oy - Anonyymi
Ei herran jee minkä pentutehdaskoiran päätit hankkia!😫
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse701664Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801275- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901030Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42884- 70862