Onko monilla täällä kokemuksia sellaisesta hiustenlähtöön tarkoitetusta lääkkeestä kun vivisante? Näin eräässä lehdessä siitä mainoksen ja se on lisäksi myös reseptivapaa ja sitä saa ihan luontaistuotekaupoista, tosin on vaan kallista kun maksaa muistaakseni jotain 50-euroa purkki. Haluaisin kovasti aloittaa syömään noita tabletteja, kun toi hiustenlähtö kovasti mua pelottaa.
Haluaisin vaan tietää hieman siitä, että auttaako oikeasti miten hyvin hiustenlähdön ehkäisyyn? Ainakin tossa mainoksessa annettiin ymmärtää niin että noi tabletit auttaisivat varmasti, mutta ainahan mainoksissa kaikkea ylistetään.
Olen siis vajaa kolmekymppinen mies ja haluaisin varmistaa jo näin nuorena sen ettei hiukset vaan ala lähtemään, kun on tämä ongelma mua kovasti pelottanut.
Vivisantesta kokemuksia
9
597
Vastaukset
- Pipicantesta päivää
Miten tämä sun kirjoitus jotenkin haiskahtaa mainokselta jo noin kilometrin päähän vai etkö ole oikeasti ottanut selvää näistä asioista ollenkaan?? Tietysti noinhan saa hyvin firman nimen otsikkoon. Ensinnäkin kysymyksessä on ravinnepillerit ja tuo mainitsemasi nimi on valmistajan nimi. Ja kolmanneksi kysymyksessä ei todellakaan ole mikään lääke, mitään oikeaa lääketuotetta et voi ostaa luontaistuotekaupasta, rohdosvalmisteita voi tietysti ostaa.
Jos hiustenlähtö on alkanut, tai pelottaa, kannattaa vähän googlata. Se on 95% todennäköisyydellä miestyyppistä hiustenlähtöä, kuten lähes kaikilla miehillä. Siihen ei auta joku proteiini- tai vitamiinipilleri, tai ravinnepilleri. Toistan siis: siihen EI AUTA mitkään ravinnepillerit, ei meriproteiinit, ei hirssiuutteet. Hiuksia voit hieman vahvistaa niillä ja saat lompakosta ylimääräiset rahat mukavasti pois myös.
Jos haluat pysäyttää hiustenlähdön, sinun tulee käyttää tuotteita jotka iskevät hormonaaliseen tekijään, DHT:n päänahassa tai sinun tulee aloittaa finasteridin syöminen (reseptilääke, yksi pilleri päivässä lopun elämän ajan).
Googlaa netistä miestyyppinen kaljuuntuminen, androgenetic alopecia, ja katso mitä löytyy.
Kuten tällä palstalla on moni kirjoittanut, Suomessa on ollut menossa vuosisadan kusetus (ehkä pyramidihuijausten jälkeen) hiustenlähdön syistä puhuttaessa kansalle. On esitetty että kaikenmaailman hirssiuutteet ja pölön pölön proteiinit oikeasti auttaisi. Ne ei pitkässä juoksussa auta. Kyllä jollain biotiinilla ja b-vitamiineilla voi hiuksia vahvistaa, mutta ei niillä pysäytetä miestyypin kaljuuntumista. Muutamia luontaistuotteita on, jotka on oikeasti suunniteltu tähän, googlaa lisätietoja! - Haluisin tietää...
"Miten tämä sun kirjoitus jotenkin haiskahtaa mainokselta jo noin kilometrin päähän vai etkö ole oikeasti ottanut selvää näistä asioista ollenkaan?? Tietysti noinhan saa hyvin firman nimen otsikkoon. Ensinnäkin kysymyksessä on ravinnepillerit ja tuo mainitsemasi nimi on valmistajan nimi. Ja kolmanneksi kysymyksessä ei todellakaan ole mikään lääke, mitään oikeaa lääketuotetta et voi ostaa luontaistuotekaupasta, rohdosvalmisteita voi tietysti ostaa."
En yritä mitään tässä mainostaa, jos siltä susta haiskahtaa. Halusin vaan ihan kysellä neuvoja, kun näin kerran erään mainoksen tosta vivisantesta ja ajattelin että jos siitä olisi vaikka jotain apua. Ton lääkkeen vai pitäiskö sanoa luontaistuotteen nimi oli siis vivisante hair, mutta sama se jos siitä ei kerran ole todellista apua.
"Jos haluat pysäyttää hiustenlähdön, sinun tulee käyttää tuotteita jotka iskevät hormonaaliseen tekijään, DHT:n päänahassa tai sinun tulee aloittaa finasteridin syöminen (reseptilääke, yksi pilleri päivässä lopun elämän ajan).
Googlaa netistä miestyyppinen kaljuuntuminen, androgenetic alopecia, ja katso mitä löytyy. "
Olen seurannut tätä palstaa jo pidemmän aikaa ja ottanut näistä jutuista selvää myös netin kautta ja siitä olen myös hyvin tietoinen, että tota finaa pitäisi syödä lopun ikänsä jos haluaa hiustenlähdön pysäyttää. Mulla kun on se ongelma, että haluaisin kovasti aloittaa ton fina-kuurin vaikka saman tien, mutta kun kyseessä on vaan reseptilääke jota lääkärit eivät valitettavasti oile kovin innokkaita kirjoittamaan, koska heidän mielestä se hiustenlähtö miehillä ei ole edes mikään syy hakea apua, eikä siihen heidän mielestä ole mitään tarvetta puuttua.
Kävin ekan kerran lääkärissä jo pari vuotta sitten tämän asian takia, mutta eipä vaan lääkäri suostunut kirjoittamaan mulle fina-reseptiä tai ylipäätään yhtään minkäänlaista lääkettä. Piti vaan puhuttelun siitä, kuinka hänen mielestään olen tullut täysin turhan vaivan takia lääkäriin ja saarnasi vaan siitä, miten se hiustenlähtö on miehillä yleistä joka pitäisi vaan osata hyväksyä. Arvaa vaan kuinka paljon vitutti ton lääkärikäynnin jälkeen, kyseessä oli terkkarilääkäri Helsingin kantakaupungin alueella, eli ei siis mikään pikkukylän landelääkäri, jossa ei tajuttaisi siitä, jos miehet haluaa myös säilyttää hiuksensa koko lopun elämäänsä.
Voisin kyllä mennä yksityisen puolen lekurille, jos vaan olisin aivan sataprosenttisen varma siitä, että saan kävellä lääkärihuoneesta ulos fina-resepti kourassa ja mieluiten vielä niin, että lekuri olisi merkinnyt tohon reseptiin ruksin siihen "sairauden hoito"-kohdalle, jolloin tämä lääke olisi monin kerroin eullisempi kun niin sanotusti "huvin vuoksi" kirjoitettuna. Vituttaisi vaan maksaa jotain satasen lääkärikäyntimaksuja yksityisellä puolella, jos vastaanotto ja lääkärin asenne ovat sielläkin samanlaisia mitä terkkarissa pari vuotta sitten. Tai sitten jos lääkäri on niin epäpätevä, ettei ole vaikka edes tietoinen näistä fina-lääkkeistä.- reseptejäsaanut
Yksityislääkärit kyllä yleensä ymmärtää, mä olen saanut kahdelta yksityislääkäriltä heti reseptin, toinen niistä tiesi heti mistä on kysymys ja kirjoitti heti yli vuoden pillerit, toinen lääkäri sanoi heti että joo saat reseptin jos kerran sulla on ollut ennenkin tätä, ja se kirjoitti reseptin "aikaisemman ohjeen mukaan", tosin se suhtautui hieman epäilevästi ja kyseli että onko oikeasti auttanut vaivaan. Nyt mä olen pitänyt paussia finassa koska oon löytänyt hyvän luontaistuote-yhdistelmän jolla homma pysyy myös hallinassa eikä hiuksia enää lähde ollenkaan. Finasta tuli hieman sivuvaikutuksia, siksi en oikein tykkää siitä.
- Haluisin tietää...
reseptejäsaanut kirjoitti:
Yksityislääkärit kyllä yleensä ymmärtää, mä olen saanut kahdelta yksityislääkäriltä heti reseptin, toinen niistä tiesi heti mistä on kysymys ja kirjoitti heti yli vuoden pillerit, toinen lääkäri sanoi heti että joo saat reseptin jos kerran sulla on ollut ennenkin tätä, ja se kirjoitti reseptin "aikaisemman ohjeen mukaan", tosin se suhtautui hieman epäilevästi ja kyseli että onko oikeasti auttanut vaivaan. Nyt mä olen pitänyt paussia finassa koska oon löytänyt hyvän luontaistuote-yhdistelmän jolla homma pysyy myös hallinassa eikä hiuksia enää lähde ollenkaan. Finasta tuli hieman sivuvaikutuksia, siksi en oikein tykkää siitä.
Niin mäkin olen kuullut että yksityisen puolen lääkärit yleensä ymmärtävät aina paremmin näissä hiustenlähtöasioissa ja ovat muutenkin pätevämpiä näissä jutuissa, kun nämä terkkarilääkärit joita ei suoraan sanottuna yleensä voisi vähempää kiinnostaa kirjoittaa mitään fina-reseptejä.
Voisitko mitenkään hieman mainostaa, että mistä lääkäristä oikein sait tuon fina-reseptin ja että miten paljon sun piti perustella lääkärille sitä että miksi haluat tohon hiustenlähtöön jotain lääkettä? Entä miten tonne yksityispuolelle saa varattua aikoja hiustenlähdön takia? Muistan itse kun varasin aikoinaan ton lääkäriajan tuolta terkkarista, niin oli ihan helvetin vaikeaa saada varattua edes tota koko aikaa, kun jo ajanvarauksessa hoitajat olivat ihan sitä mieltä, että onko mulla yhtään mitään syytä tulla lääkärin vastaanotolle tollaisen vaivan takia.
Itse haluaisin oikein välttämättä saada ton fina-reseptin, enkä välitä edes mitään sen sivuvaikutuksista, koska halusin vaan varmistaa sen että hiukset pysyisivät päässä koko loppuelämän ajan. Mulle se hiusten säilyminen kun on todella iso ja tärkeä asia. - reseptejäsaanut
Haluisin tietää... kirjoitti:
Niin mäkin olen kuullut että yksityisen puolen lääkärit yleensä ymmärtävät aina paremmin näissä hiustenlähtöasioissa ja ovat muutenkin pätevämpiä näissä jutuissa, kun nämä terkkarilääkärit joita ei suoraan sanottuna yleensä voisi vähempää kiinnostaa kirjoittaa mitään fina-reseptejä.
Voisitko mitenkään hieman mainostaa, että mistä lääkäristä oikein sait tuon fina-reseptin ja että miten paljon sun piti perustella lääkärille sitä että miksi haluat tohon hiustenlähtöön jotain lääkettä? Entä miten tonne yksityispuolelle saa varattua aikoja hiustenlähdön takia? Muistan itse kun varasin aikoinaan ton lääkäriajan tuolta terkkarista, niin oli ihan helvetin vaikeaa saada varattua edes tota koko aikaa, kun jo ajanvarauksessa hoitajat olivat ihan sitä mieltä, että onko mulla yhtään mitään syytä tulla lääkärin vastaanotolle tollaisen vaivan takia.
Itse haluaisin oikein välttämättä saada ton fina-reseptin, enkä välitä edes mitään sen sivuvaikutuksista, koska halusin vaan varmistaa sen että hiukset pysyisivät päässä koko loppuelämän ajan. Mulle se hiusten säilyminen kun on todella iso ja tärkeä asia.Mä sain ne yksityiseltä lääkäriasemalta hesasta, jonka nimi alkaa dex..... ..... ......
kyllä sä se löydät jo näillä vinkeillä, ei nyt kuitenkaan aleta mainostamaan täällä mitään terveyspalveluita, on muuten kirjoittanut yksi terveyskeskuslääkärikin vuosia sitten sen reseptin kun olin muissa asioissa lääkärissä. Ei se yleensä ole niin vaikeaa kun kuvailit, tosin se on totta että kunnallisen terveydenhuollon puolelle et ehkä saa varattua lääkäriaikaa ollenkaan jos sanot että haluat fina reseptin ainoastaan "kosmeettiseen" hiustenhoitoon...mutta jos menet yksityispuolelle ja saat yli vuoden pillerit kerralla, niin ei siellä nyt niin usein tarvi käydä. Ja kyllä yksityisten lääkäriasemien puhelinkeskuskin osaa neuvoa että kuka lääkäri voisi tietää enemmän hiustenlähdöstä, tosin mun mielestä se ei aina vaadi ihotautilääkäriä, koska tämä on niin tavallinen vaiva ja miestyyppisen hiustenlähdön tunnistaa jne..erikoislääkäri vaan maksaa enemmän, jos ei ole mitään kummallisempaa vaivaa päänahassa.
- lääkäripäkusipapää
Vivisantesta ei ole kenellekään mitään apua. Osta kunnon vitamiineja ja hivenaineita, piitä ja rikkiä. Ne antavat hiuksille elinvoimaa. Fina, ketokonatsoli ja minoksidiili ovat tieteellisesti todistettuja aineita. Käytä myös niitä.
Harvoinpa tuollaista kusipäistä lääkäriä tapaa joka ei ymmärrä, että hiustenlähto voi joillekin olla myös psyykkisesti kova juttu.- Haluisin tietää...
"Vivisantesta ei ole kenellekään mitään apua. Osta kunnon vitamiineja ja hivenaineita, piitä ja rikkiä. Ne antavat hiuksille elinvoimaa. Fina, ketokonatsoli ja minoksidiili ovat tieteellisesti todistettuja aineita. Käytä myös niitä."
Kuten sanoin sen että haluisin ton finan käyttöön erittäin mielelläni ja mahdollisimman pian, mutta ongelmana kun on vaan sen vaikea saanti. Tämän vuoksi haluaisin ottaa vastaan vinkkejä/mainoksia siihen liittyen, että mistä yksityislääkäreiltä Helsingissä sen saaminen on mahdollista ja kuinka paljon tuo lääkärikäynti tuolla yksityisellä puolella oikein maksaa?
"Harvoinpa tuollaista kusipäistä lääkäriä tapaa joka ei ymmärrä, että hiustenlähto voi joillekin olla myös psyykkisesti kova juttu. "
Valitettavasti näitä vanhanaikaisia jääriä riittää kyllä näissä lääkäreissä ja erityisesti just tuolla terveyskeskuksien puolella. Oon kyllä kuullut tällä palstalla ennenkin siitä miten monet ovat kertoneet siitä, kuinka terveyskeskuslääkärit eivät halua tota fina-reseptiä kirjoittaa tai sitten eivät edes tiedä mitään koko lääkkeestä. Se onkin vittumaista, kun jotkut lääkärit eivät tunnu tajuavan sitä että monille se hiustenlähtö on psyykkisesti tosi kova juttu.
- Mauri Pekkarinen
No kyllä kirjoittavat Finaa Propeciana,jos mangutte samaa lääkettä Gefinana tai Finasteridina niin eivät anna ja siihen on muut syyt!
- Haluisin tietää...
Mikä mahtaa olla syynä siihen ettei tota finaa suostuta kirjoittamaan Gefina-lääkkeenä tai oikeana finasteridina? Ymmärtääkseni tuo propecia ei ole läheskään niin tehokas lääke, kun mitä noi kaksi muuta, ainakin mitä olen tätä palstaa lukenut. Tuntuu oikein siltä, ihan kun lääkärit haluisivat tarkoituksella hiustenlähdön pysyvän ongelmana miehillä, kun ei haluta kirjoittaa siihen kaikkein tehokkaimpia ja oikeita lääkkeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803