Laitoin tämän viestin Jehovan todistajien palstalle, mutta sama teoria sopii myös tänne:
Minusta on hauska lukea näitä keskusteluja siten, että aina kun tulee vastaan sana "Jehova" tai "Jumala", vaihtaa siihen toisen sanan tilalle.
Tämä on hyvä tapa opettaa myös lapsille sen, että mikä on satua ja mikä totta.
Omat lapseni ainakin huomaavat sen heti, tällaisten esimerkkien avulla.
Olen rehellisesti kertonut lapsillemme, että edes aikuisiin ei pidä aina luottaa, koska jotkut aikuiset kertovat satuja tosiasioina. On hyvin tärkeää opettaa lasta ajattelemaan itse ja kriittisesti, eikä uskoa satuihin ilman todisteita.
Alla esimerkki Jehova vs. Vuoripeikko.
"Tämän maailman viisaus on tyhmyyttä vuorenpeikon edessä"
"Miten erilainen onkaan niiden tilanne, jotka hankkivat vuorenpeikolta saatavaa tosiviisautta!"
"Raamattu sanoo, että vuorenpeikko on ainoa viisas"
"Kaikki fysiikan lait, joihin ihmiset joutuvat tutkimuksissaan tukeutumaan,
ovat vuorenpeikon laatimia"
"Ex-puoliso ei siis saa mennä uuteen suhteeseen ennen kuin toinen ex-puoliso tekee vuorenpeikon silmissä aviorikoksen.
Näin se vuorenpeikko kontrolloi maallisen lain-päätöksen ja todellisen erillään asumisen jälkeen edelleen orjiaan. "
"Vuorenpeikon silmissä ollaan siis niin kauan naimisissa kunnes naidaan muiden kanssa"
Jumala vs. Vuorenpeikko
Satu___setä
2
95
Vastaukset
- Niuvanniemestäkö?
Mistä avaaja olet karannut?
- Satu___setä
VL-yhteisö ei näköjään osaa keskustella muusta kuin raiskauksista ja pedofiliasta.
Jehovan todistajat-foorumissa osaavat asian paremmin,
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9843736
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701469
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3351092- 45904
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html169779- 39749
- 49700
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244529577- 52571
- 116568
Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44531