Sain kutsun valintakokeeseen jossa soveltuvuutta testataan "mm. psykologisen soveltuvuuskokeen avulla"
..Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Voiko tämä pitää sisällään myös esim. ryhmätilanteen, haastattelua ynm, vai olisiko ne mainittu kutsussa erikseen?
Kutsussa sanotaan että koe kestää koko päivän..saakohan sieltä jotain syötävää vai viedäänkö sinne omat eväät?
Kiitos kaikille jotka tietää em. asioista jotain.
"Psykologinen soveltuvuuskoe"
1
2715
Vastaukset
- Ellu
Sain itsekin kutsun pääsykokeisiin sosiaali-ja terveysalalle Hamk:iin. Hain siis hoitotyön koulutusohjelmaan (sairaanhoitaja). Oon jo kerran aikaisemmin ollut tämän alan pääsykokeissa. Opiskelin nimittäin lukion jälkeen koulunkäyntiavustajaksi, jonne on suunnilleen samanlaiset pääsärit.
Pääsykokeissa on luultavasti jonkinlainen ryhmätilanne. Annetaan joku aihe mistä keskustella ryhmän kanssa. Kannattaa olla koko ajan mukana, mutta älä keskeytä muita.
Lisäksi on opettajan haastattelu, jossa hän kyselee erilaisia asioita sinusta. Lähinnä hän katsoo millainen ihminen olet ja sovellutko/oletko motivoitunut opiskelemaan ko. alaa.
Psykologin haastattelu oli ainakin tuolla kka:n koulutusohjelmaan haettaessa. Psykologi katsoo henkistä puoltasi aika tarkkaan. Ei saa olla liian herkkä tai tasapainoton. Mutta senhän kyllä ymmärtää. Itse en alkanut ainakaan mitään traumojani selittämään tai muuta...
Lisäksi on psykologiset testit, mun mielestä ihan helpot. Pitää piirtää, jatkaa jotain numerosarjaa, miettiä mitä joku mustetahra esittää ym. Mun mielestä tää oli/on päivän helpoin osuus. Mielikuvitusta/positiivisuutta vaan kehiin kokeissa.
Luulen että syömiset joutuu kustantamaan itse. Ainakin minun kutsussani lukee, että "kahvilapalvelut käytettävissä 11.30-14.30 välisenä aikana". Edellisissä pääsäreissä mua ainakin jännitti niin, etten edes paljoa pystynyt syömään... Mutta kandee varmaan jotain pientä välipalaa ottaa mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802861
- 1892465
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362185- 201493
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101284
- 131269
- 221241