Mikä on vikana kun videonauhuri ei ensin antanut videota ulos koneesta ja sitten otin vhs nauhurin kuoren irti ja pyöritin sieltä rattaista sormin videon ulos. Mutta ei edelleenkään toimi vaan yrittää vähän aikaa sylkeä videota pois mutta kuuluu vain sitä surinaa ja video ei liiku ollenkaan. Eikä myöskään ota sitä videota sisään. Kyseessä melkein tämän näköinen philips nauhuri mutta ei kuitenkaan ihan kuvan mukainen. http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://kuvat2.huuto.net/a/cd/ca7cd17b8dea7a0fc8bbee6051f41-orig.jpg&imgrefurl=http://www.huuto.net/kohteet/philips-vhs-videokasetti-soitin/174329692&usg=__Z3fxGSQ5YXWv1GBigXYNLCpJNC8=&h=480&w=640&sz=19&hl=fi&start=0&zoom=1&tbnid=FKo6SD5fKqs7FM:&tbnh=111&tbnw=148&ei=JxzATfqvNY6EswbCnODCBQ&prev=/search?q=philips vhs turbo&um=1&hl=fi&biw=1229&bih=518&tbm=isch&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=499&page=1&ndsp=23&ved=1t:429,r:2,s:0&tx=90&ty=75
Vhs nauhuri ei toimi
18
3247
Vastaukset
- Worm Shaft
Lienee Turbo Drive-koneisto ja sieltä on yksi (tai kaksi) ratas(ta) haljennut.
- .................
Joo on turbodrive tarkka malli on philips vr600. Kannattaako tuota alkaa korjaamaan vai pitäisikö suoraan heittää menemään?
- Worm Shaft
Kyllä se korjattavissa varmaankin on,mutta uudet rattaat http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?cPath=2073_1160_1264&products_id=11041
siihen pitää saada ja pitää myös osata vaihtaa ne.Homma on osaavalle aivan
helppo.Kannattaa kuitenkin tarkistaa myös muutaman muun osan kunto,ettei
tee hommaa aivan turhan takia.Painotelan kunto mm.on hyvä tarkistaa.- hieno homma
Tosiaan, vika on kuin onkin tuon shaft-kitin jommassakummassa rattaassa, yleensä juuri tuon lyhyemmän akselin rattaassa, joka on haljennut ja irronnut. Koko akseli tietysti vaihdetaan ja se menee napsauttamalla paikalleen, kun latauskoneiston iso ratas merkkiloven kohdalla, nauhanohjaimet perusasennossa ja hissi alhaalla. Ongelma on vaan siinä, että koko mekaniikka täytyy ensin irroittaa ja kaapelit pois sekä kasettihissikin ruuvata veks. Hissi asennetaan vasta akselinvaihdon jälkeen ala-asennossa sen merkkinuolien ollessa rattaissa kohdakkain. Kun varsinaista koneistoa irroitetaan, pitää varoa katkaisemasta kuvarummen alta lähtevää fleksikaapelia joissain malleissa. Kun vehje on koottu ja sähköt kytketään, hissi tulee sitten automaattisesti yläasentoonsa. Myös etupaneelin kasettiläpän pitää olla siten, että valkoinen ohjausvarsi sitä liikuttaa.
- tuon tajunnut
hieno homma kirjoitti:
Tosiaan, vika on kuin onkin tuon shaft-kitin jommassakummassa rattaassa, yleensä juuri tuon lyhyemmän akselin rattaassa, joka on haljennut ja irronnut. Koko akseli tietysti vaihdetaan ja se menee napsauttamalla paikalleen, kun latauskoneiston iso ratas merkkiloven kohdalla, nauhanohjaimet perusasennossa ja hissi alhaalla. Ongelma on vaan siinä, että koko mekaniikka täytyy ensin irroittaa ja kaapelit pois sekä kasettihissikin ruuvata veks. Hissi asennetaan vasta akselinvaihdon jälkeen ala-asennossa sen merkkinuolien ollessa rattaissa kohdakkain. Kun varsinaista koneistoa irroitetaan, pitää varoa katkaisemasta kuvarummen alta lähtevää fleksikaapelia joissain malleissa. Kun vehje on koottu ja sähköt kytketään, hissi tulee sitten automaattisesti yläasentoonsa. Myös etupaneelin kasettiläpän pitää olla siten, että valkoinen ohjausvarsi sitä liikuttaa.
aivan, pitää huomata, että koneiston pari kiinnitysruuvia ovat piilossa, kun hissi on ulkoasennossa. Siksi hissiä työnnetään sormin sisään sen verran ,että nuo torksruuvit paljastuvat samalla liikkuvan osan lukitukset vapauttaen, koska väkisin ei mitään saa murjoa.
- niinhän se on
tuon tajunnut kirjoitti:
aivan, pitää huomata, että koneiston pari kiinnitysruuvia ovat piilossa, kun hissi on ulkoasennossa. Siksi hissiä työnnetään sormin sisään sen verran ,että nuo torksruuvit paljastuvat samalla liikkuvan osan lukitukset vapauttaen, koska väkisin ei mitään saa murjoa.
Niin ja siellä on pohjalla on vielä pari muovista ankkuroivaa lukitustappia, joiden haarakkeet puristetaan yhteen kärkipihdein. Vasta nyt voi toivoa koneiston nousevan.
- kaikki järjestyy
niinhän se on kirjoitti:
Niin ja siellä on pohjalla on vielä pari muovista ankkuroivaa lukitustappia, joiden haarakkeet puristetaan yhteen kärkipihdein. Vasta nyt voi toivoa koneiston nousevan.
Totta ja se yksi torksruuvi, joka on kuvarummun lähellä pitämässä suojapeltiä fleksikaapelin päällä, ruuvataankin takaseinän aukosta ulkoapäin. Sieltä löytyy se pyöreä reikä.
- homma on saletti
kaikki järjestyy kirjoitti:
Totta ja se yksi torksruuvi, joka on kuvarummun lähellä pitämässä suojapeltiä fleksikaapelin päällä, ruuvataankin takaseinän aukosta ulkoapäin. Sieltä löytyy se pyöreä reikä.
Niinpä ja se täytyy myös laittaa takaisin, koska muuten kuvaan jää rakeista lumisateista häiriötä.
- keskustelu aloittaja
En ole varma onko se vika rattaissa koska kun kytkee johtoa kiinni ja irti video koneesta niin välillä sain videon menemään hitaasti sisään ja vähän ulos? Eikä näy että siellä olisi rattaita murtunut kun katsoin.
- tuo on nähty
Poweristakin kannattaa sitten se 47uF:n pikkulyytti vaihtaa hakkurin ensiöpuolelta. Sekin joskus laiskistaa muuten niin notkeaa koneistoa.
- Worm Shaft
Ei se vika olekaan hampaissa,vaan se "holkki" on haljennut,jolla ratas kiinnittyy
metalliakseliin.Pääsee sitten luistamaan siinä akselilla eikä jaksa kunnolla
liikuttaa kasettihissiä.- sitä se on
Aivan ja tuota halkeamaa ei edes paljain silmin näe, varsinkaan hissin ollessa paikoillaan. Tuo kasettihissihän on alapuolelta kiinnitetty neljällä kiiltävällä torx-ruuvilla. Niissä vanhemmissa turbo-driveissä sai sentään pohjapellin pois, jolloin ruuvit paljastuivat, mutta nyt pitää koko mekaniikkaosa nostaa ensin ylös. On se vaan pirullista.
- tuon havainnut
Muuten varma merkki rattaan halkeamisesta on juuri se paha rutina, kun kartiohammaskosketus on jo väljistynyt rattaan siirryttyä kauemmas ja hampaat lyövät yli.
- keskustelu aloittaja
Joo piti välillä aika pahaa rutinaa kun kokeilin. Saa siitä sen pohjankin irti mutta enpä taida alkaa tuota korjaamaan.
- yrittäjää ei laiteta
Vaikka pohjan irti saakin, tuskin sieltä paljastuu muuta kuin mustaa muovia? Kannattaisi vaan opetella tuo korjaamaan, kun on niin hyvät ohjeetkin. Ainahan se palkitsee.
- hakkuriprimääri
Minä sain hyvät ohjeet täältä kanavalta oman nauhurin korjaukseen, ajattelin että laitan laitteen roskiin ja katson joskus: Tämä Sony SLV-E735... oli kova työ purkaa tuo hakkuriteholähde kokonaan osiksi, mutta pikkuvika sisällä ja toiminut taas kuten uusi :)
Sen verran hyvä nauhuri ja jos on käyttöä niin kannatti korjata itselle.- monta avannut
Hyvähän se onkin. Ei vaan ole ajateltu paljon huoltajaa, kun tuo peltinen hakkuripurkki on siihen powerilevyyn tinailtu. Rulla menee imusukkaakin, ennen kuin konkat näkyviinsä saa.
- jeps..
Joo en viitsinyt tinailla niitä enää takaisin kaikkia, pysyy hyvin niillä nipsuillakin se hakkurin kotelo siinä hyvin, jos hajoaa taas samat konkat :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463202Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232738- 442553
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
- 821199