Hamppuöljystä apua vaihdev vaivoihin?

pinna jumissa

Olen 46v ja jonkunmoista pinnankiristystä alkanut olemaan n 2v,kunnes joku suositteli hamppuöljyä ruokalusikallista päivässä,ja kumma kyllä parin viikon jälkeen ei ole ollenkaan sellainen olo mitä se on viikkoa ennen kuukautisia.Onko kukaan sitä käyttänyt?Muita vaihdevuosioireita ei ole vielä ollut.

14

2491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turha toivo

      Oireet tulevat ja menevät. Joskus sattuvat niin, että sitä luulee jonkin vaikuttaneen positiivisesti. Kahdessa viikossa ei mitään selviä. Jos oireet pysyvät poissa puoli vuotta, niin voi jo uskoa, että ehkä auttaa. Tosin sekään ei ole varmaa. Vaihdevuosioireet voivat yhtä äkkiä kadota moneksi kuukaudeksi ja tulla sitten takaisin. Oikeasti niihin auttaa vain estrogeeni.

      • kesäheinätär

        Itse en taas näihin hormonihoitoihin luultavasti tule suostumaan,saa nähdä miten käy.
        Mutta mitä netistä olen hamppuöljystä lukenut se vaikuttaa hormonitoimintaan mm.
        Ja jos se vaikutus on vaan "korvienväli"vaikutusta niin hyvä niin,mutta takuuvarmasti joka ainut kuukausi viikko ennen kuukautisia olo oli kun ylitiukalla viulunkielellä ja nyt se tuntuu tosi löysälle.


      • joskus näinkin päin

        Mulle ei auttanut estrogeelin estrogeeni, kuukauden käytin. Luontaistuote Pueraria auttoi minua. Olen 56 ja vaihdevuodet reilusti päällä.


      • amore amore

        Joo, estrogeeni auttaa hyvin. Rakastuin intohimoisesti 53-vuotiaana ja kas kummaa - kuukautiset tulivat takaisin ja vaihdevuosioireet katosivat!
        Heh heh. Kai tämä oma sisäsyntyinen estrogeeni on myös ihan turvallinen vaihtoehto apteekin tavaraan verrattuna.
        En kuvittele, että tämä uusi nuoruus kestää loppuelämän, mutta mukavalta se tuntuu.


      • Lonelyblue
        amore amore kirjoitti:

        Joo, estrogeeni auttaa hyvin. Rakastuin intohimoisesti 53-vuotiaana ja kas kummaa - kuukautiset tulivat takaisin ja vaihdevuosioireet katosivat!
        Heh heh. Kai tämä oma sisäsyntyinen estrogeeni on myös ihan turvallinen vaihtoehto apteekin tavaraan verrattuna.
        En kuvittele, että tämä uusi nuoruus kestää loppuelämän, mutta mukavalta se tuntuu.

        Tämän reseptin minäkin haluaisin näin kesän kynnyksellä! Toivottavasti rakkautta riittää pitkään!


      • Aikansa kutakin
        amore amore kirjoitti:

        Joo, estrogeeni auttaa hyvin. Rakastuin intohimoisesti 53-vuotiaana ja kas kummaa - kuukautiset tulivat takaisin ja vaihdevuosioireet katosivat!
        Heh heh. Kai tämä oma sisäsyntyinen estrogeeni on myös ihan turvallinen vaihtoehto apteekin tavaraan verrattuna.
        En kuvittele, että tämä uusi nuoruus kestää loppuelämän, mutta mukavalta se tuntuu.

        Siitä vaan sitten vauvoja tekemään;DDDDDDDD
        En kyllä ottais kirveelläkään menkkoja takaisin! Mulla on ollut hormonikierukka vaihdevuosivaivojen hoitoon ja kyllä on verilitinäpäivät pysyneet poissa! Kuka sitä suttaamista enää haluaa reilusti yli 5-kymppisenä?


    • kesäheinätär

      Etukäteen jo pelottaa koko mahdollinen vaiva,vaikka tosiaan VASTA ollut näitä mielialajuttuja,kuukautiset on vielä aivan normaalit.Haluaisin kyllä jo etukäteen yrittää hoitaa asian ettei vaihdevuodet tulisi ihan kauheina.Asiakaspalveluammatissa ei ole hauskaa jos iskee ne hikipuuskat.Vaikka eipä sitä etukäteen pitäisi surra mutta kun suvussa naisilla ollut vaikeitakin aikoja ja nähnyt sivusta.

    • rasva pitää hehkeänä

      Omien kokemusteni kautta olen aivan vakuuttunut, että luonnolliset rasvat (ei mitkään margariinit ja kevytmömmöt) pitävät naisen nuorena!

      Hamppuöljy on hyväksi myös iholle ja hiusten kasvulle, monet atooppiset syövät sitä ihon takia.

      Voi on hyvä, oliiviöljy samoin ja esim manteliöljy ja kookosrasva. Sen sijaan ei pitäisi nauttia rypsiöljyä, jonka takia eri omegalaatujen suhteet ovat suomessa pahasti vinoutuneet mikä tulehduttaa elimistöä.

      D-vitamiini on toinen asia jonka yhteyttä kevyttuotteisiin ei ymmärretä. D-vitamiini tarvitsee imeytäkseen rasvaa. Maito d-vitaminoidaan mutta ihmiset on höy´kytetty juomaan rasvatonta maitoa, joten vaikka rasvatonta maitoa joisi kuinka lisätty d-vitamiini ei imeydy koska rasva on maidosta riistetty!

      Moni nainen rypistyy ja saa ennen aikaiset (hirveät!) vaihdevuodet palkaksi rasvan kaihtamisestaan. Koska d-vitamiini ei imeydy on myöhemmillä vuosilla edessä osteoporoosi.

      Osteoporoosi on lisääntyvyt voimakkaasti, vaikka kansa on juonut maitoa. Mutta kun se on ollut sitä rasvatonta litkua, ei ole siitä vastaavaan hyöytyä ollut.
      Itse katson että on pitkälti runsaasti nauttimieni luontasiten rasvojen ansiota että olen nuorekkaan näköinen ja ettei minulla ole riesaa vaihdevuosista. Mutta omapa asianne, ilkkukaa hamppuöljyn käyttäjää, kantakaa selkä vinossa kelvottomia kevyttuoteita ja kärsikää pahoista vaihdvuosista.

      • täsmennys

        "jonka takia eri omegalaatujen suhteet ovat suomessa pahasti vinoutuneet mikä tulehduttaa elimistöä."

        Tarkoitin sitä että koska pekkapuska on usuttanut suomalaiset käyttämään rypsiöljyä kaikessa ruuanlaitossa, mukaan lukien rypsiöljystä tehty margariini, niin rypsiöljyn saanto on Suomessa niin suurta, että tapahtuu vinoutuma omega-6 ja omega-3 rasvahappojen keskinäisen saannon suhteen.

        Kalaöljyt ovat myös erittäin suositeltavia. Vanha kunnon kalanmaksaöljy kunniaan! Itse tuotetta nauttineena en kuluneena talvena sairastanut yhtään flunssaa, en edes nuhaa. Hyvin harvoin aikaisempinakaan talvina.


      • Omega-3 ja -6
        täsmennys kirjoitti:

        "jonka takia eri omegalaatujen suhteet ovat suomessa pahasti vinoutuneet mikä tulehduttaa elimistöä."

        Tarkoitin sitä että koska pekkapuska on usuttanut suomalaiset käyttämään rypsiöljyä kaikessa ruuanlaitossa, mukaan lukien rypsiöljystä tehty margariini, niin rypsiöljyn saanto on Suomessa niin suurta, että tapahtuu vinoutuma omega-6 ja omega-3 rasvahappojen keskinäisen saannon suhteen.

        Kalaöljyt ovat myös erittäin suositeltavia. Vanha kunnon kalanmaksaöljy kunniaan! Itse tuotetta nauttineena en kuluneena talvena sairastanut yhtään flunssaa, en edes nuhaa. Hyvin harvoin aikaisempinakaan talvina.

        Pellavaöljy on myös terveellistä mutta maistuu ihan HIRVEÄLLE (YÖKS)


      • kesäheinätär

        olen kanssasi ihan samoilla linjoilla,mutta kun tutkin hamppuöljyä niin siinäkin on enemmän sitä omega 6sta....mikähän olisi semmoinen aine missä olisi suurin osa sitä 3sta?
        Jos en väärin muista niin 3sta pitäisi saada ja se6nen nimenomaan aihettaa sitä tulehdustilaa.
        D-vitamiinissa kuulemma ei ole iloa syödä sitä mikäli se ei ole D3.
        Margariineja en käytä ollenkaan.


    • Pilvissä

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Hamppuöljy

      Täällä sanotaan, että hamppuöljy voi aiheuttaa positiivisen huumetestituloksen, vaikka siinä ei huumevaikutusta olekaan. Pitäneekö paikkansa. Atoopikot ainakin saavat siitä apua.

    • 4+2

      Ylipäätään suomalaiset syövät ihan päin mäntyä. Liian vähän luonnollisia rasvoja ja sitten onkin yhtäkkiä hirmu lauma karseita vaihdevuosivaivoja kärsiviä naisia.

      LIsäaineet ja kemikalit ovat toinen elimistöä sekoittava asia. Moni mönjää itsensä päästä varpaisiin voiteilla jotka sisältävät hormonihäiritsijöitä ja latkivat lihomisen pelossa aspartaamilimsoja samalla valitellen kummallisia oireitaan. Itse en tikulla koske moiseen paskaan! Jolle USA:ssa ei saatu edes valmistuslupaa kuin lahjomalla viranomaiset.

      Hamppuöljy on hyvä paitsi atopiaan myös tukan kasvuun, ihoon ja yleiseen olotilaan, vaikuttaa varmaan hormonaalisestikin. Onhan kaiken hormonitoiminnan edellytys riittävä rasvahappojen saanti!!! Mikä tosiasia on unohdettu vallalla olevassa rasvavouhotuksessa.

      Hamppuöljy mikä on markkinoilla on valmistettu öljyhampusta, jonka viljelyn aikana tarkkaillaan huumepitoisuutta. En usko, että öljyssä olisi huumepitoisuuksia.

    • Tiuate

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe