Tämä ei taida missään määrin kuulua tänne, mutta kysynpä silti...
Koen oloni uhatuksi lapsen isän vuoksi. Meillä on yhteishuolto, mutta isä ei saa viettää aikaa lapsen kanssa kahden (enkä antaisikaan). Syynä mielenterveysongelmat. Yksinhuoltoa minulle ei annetta, koska isä kuitenkin "yrittää"...
No, ongelma on siinä, että jos minulle tapahtuu jotain, lapsihan ohjataan isälle. Isä ei ole kykeneväinen lasta hoitamaan, joten ilmeisesti huostaanotto on seuraava... Voisinko siis ilmaista tahtoni, esim. testamentissa, että toivoisin lapseni kasvavan isovanhempien (minun vanhempieni) luona, koska he ovat nytkin lapsen elämässä lähes päivittäin läsnä? Isän vanhempien kanssa tapaaminen on satunnaista. Ehkä 5-10 kertaa vuodessa...
Vai kuinka tälläisen asian voisi hoitaa? :-/
Testamentti tahtoasiassa..?
2
165
Vastaukset
- öedcmc
Tiedän yhden tapauksen, että vastaavanlainen paperi tehtiin. Muistan vain kuulleeni, että oli ongelmallista saada isän suostumus asiaan. Se varmaan kuitenkin on välttämätön.
Kysy lastenvalvojalta/sosiaalivirastosta neuvoa. - sossupaholainen
Kun lapsella on toinen huoltaja, lapsi siirtyy automaattisesti hänen huoltoonsa, jos kuolet lapsen ollessa alaikäinen. Voit tietysti kirjoittaa toivomuksesi paperille ja antaa vaikkapa vanhemmillesi, jotka sitten yrittäisivät seurata lapsesi tilannetta ja jos huomaavat, että lapsen asiat eivät ole hyvin, ottavat yhteyttä lastensuojeluun ja näyttävät kirjeesi. Silloin lapsi voidaan ottaa huostaan (jos isä ei todellakaan pysty lapsesta huolehtimaan tai hän vapaaehtoisesti suostuu) ja sijoittaa isovanhemmilleen. Tahtosi voit ilmaista, mutta varmaa ei ole, että se toteutuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760