saako ipadiin tai älykännykkään toimivan plotterin/navigaatio systeemin?
Plotteri
17
370
Vastaukset
- jakis5678
Saa.
- 1+1
Ei saa
- jamak1
Olipa jossain venelehdessä juuri juttu ja kehuttiin maasta taivaaseen eli kyllä saa....
- relaa.
Saapas.
- saapas mies
relaa. kirjoitti:
Saapas.
Nokialainen?
- ei saa?
Joo sitä ipadia testattiin plotterina juuri jossain venelehdessä, ja eikös se jotenkin toiminut.
Eri asia on käyttömukavuus, millä veneellä ajelee. Nopeaan moottoriveneeseen en kyllä sellaista ottaisi. Veneplotterissa on paljon hyviä puolia; fyysinen kestävyys, vedenpitävyys, kiinteä asennettavuus... En itse ottaisi kosketusnäyttöä, pirullinen käyttää kelissä. - SpK
Mulla on Android kännyssä NAvionicsin softa/kartta koko Itämerelle. Maksoi Android-marketissa 10€.
- 4+13
Kokemukset Android/Navionics-softan vakaudesta kiinnostavat. Moottori-lehden testissä Android-pohjaiset autonavigaattorit todettiin hieman epävakaammiksi kuin iPhone-pohjaiset. Molempia kyllä kehuttiin.
Akkukäyttöisenä ei Android varmaan pitkään toimi?
Hintansa väärtti tuo varmasti on, jos känny on jo valmiina.
- 10
Kokemuksia ei varmaan vielä monelta saa kuulla, softa on julkaistu viime kesän jälkeen Androidille (?). Ostin sen muutama vikko sitten 12e:llä. Hyvin on toiminnut sen pari kertaa minkä olen sitä hypistellyt.
Oman puhelimen akkukesto on surkea etenkin kylmällä säällä ja näyttö vaikea lukea päivänvalossa, joten en sitä varmaankaan tule käyttämään plotterina kun sellainen on ennestään veneessä. Purjehduskaverien kanssa kahvilassa elvistelyyn se on ihan jees. - jollas 1234
Kiitos vastauksista
- 27
et kai asu jollaksessa?
- Husse
Hankin viime kesänä Navionicsin iPhoneen varanavigaattoriksi. Taisi maksaa kokonaisen kympin. Toimi hienosti 30 solmun matkavauhdissakin Tompan iPhone-autotelineeseen kiinnitettynä. Ainoaksi laitteeksi ei sovellu, mutta varahärpättimenä hyvä ja ainakin mulla toimi kokonaisen päivän yhtä soittoa kaatuilematta.
No, jokainen palstaa pitempään seurannut tietää näkemykseni plotterin tarpeellisuudesta noin ylipäänsä, mutta kuitenkin kiinnostaisi tietää tuon iPhonen käyttömukavuudesta plotterina.
Itselläni on toisena puhelimena Nokian N97, eli kommunikaattori. Sen näyttöä on vaikea vaikea lukea kirkkaassa valossa, eikä sen ominaisuudet autonavigaattorina häikäise (ei edes kävellessä). Joten onko iPhonen näyttö selkeämpi lukea kirkkaassa valossa (näyttöjen koko on about sama), ja onko Nokialaisen heikko suorituskyky navigaattorina softaan/käyttöjärjestelmään liitttyvä ongelma?
Itse luotan edelleen perinteisiin paperikarttohin, enkä näe syytä niistä luopumiseen, joten joku kepeämpi plotteri voisi olla varteenotettava vaihtoehto niiden rinnalle. Tuo nykyinen puhelin vaihtuu tosin kohta E7:aan, enkä ole edes selvittänyt mahdollisia Symbian sovelluksia tähän asiaan liittyen, mutta ainahan tuon yksityispuhelimen voisi päivittää iPhoneen :)- 3+12=16
Välittäjä_LKV kirjoitti:
No, jokainen palstaa pitempään seurannut tietää näkemykseni plotterin tarpeellisuudesta noin ylipäänsä, mutta kuitenkin kiinnostaisi tietää tuon iPhonen käyttömukavuudesta plotterina.
Itselläni on toisena puhelimena Nokian N97, eli kommunikaattori. Sen näyttöä on vaikea vaikea lukea kirkkaassa valossa, eikä sen ominaisuudet autonavigaattorina häikäise (ei edes kävellessä). Joten onko iPhonen näyttö selkeämpi lukea kirkkaassa valossa (näyttöjen koko on about sama), ja onko Nokialaisen heikko suorituskyky navigaattorina softaan/käyttöjärjestelmään liitttyvä ongelma?
Itse luotan edelleen perinteisiin paperikarttohin, enkä näe syytä niistä luopumiseen, joten joku kepeämpi plotteri voisi olla varteenotettava vaihtoehto niiden rinnalle. Tuo nykyinen puhelin vaihtuu tosin kohta E7:aan, enkä ole edes selvittänyt mahdollisia Symbian sovelluksia tähän asiaan liittyen, mutta ainahan tuon yksityispuhelimen voisi päivittää iPhoneen :)http://www.navionics.com/MobileMarineFeatures.asp?MobileType=Nokia
- 1+9
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Itse luotan edelleen perinteisiin paperikarttohin, enkä näe syytä niistä luopumiseen, joten joku kepeämpi plotteri voisi olla varteenotettava vaihtoehto niiden rinnalle. Tuo nykyinen puhelin vaihtuu tosin kohta E7:aan, enkä ole edes selvittänyt mahdollisia Symbian sovelluksia tähän asiaan liittyen, mutta ainahan tuon yksityispuhelimen voisi päivittää iPhoneen :)Eipä se iPhonen näyttö mielestäni pahemmin Nokialaisesta erotu, valossa on himmeä. Myöskään mielestäni ei ole ollenkaan mukavaa tihrustaa kännykän kokoisesta näytöstä karttaa. Sen sijaan iPhonen eduksi pitää laskea sata kertaa toimivampi kosketusnäyttö joka toimii todella helposti verrattuna Nokian "raskaaseen" näyttöön. Omien vähäisten kokemusten perusteella softa/käyttis toimii ihan moitteetta iPhonessa.
Omassa paatissa (ohjaamo ulkona) olen pitänyt iPadia "plotterina" sisällä. Matkustajat voivat seurata sitä sieltä/kun on itse sisällä jotain tekemässä voi seurata kulkuaan. Se alkaa olla jo lähellä plottereita, ainakin sisätiloissa
- Jukka akkuj
Onko siinä kääntyvä näyttö, vaiko vain karttapohjoinen?
- 20+19
Ainakin iPhone/pad on muistaakseni vain north up. Mutta ainahan voit lukita näytön ja kääntää puhelimen niin että saat kurssin "ylös"... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv292377Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141503- 321473
- 291199
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021193- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015