Bulimia?

väsynyt-taistelemaan

Olen 22-vuotias nainen ja haluaisin tietää nyt mikä ***** mua vaivaa, tää on jo sairasta. Oon käynyt nyt ½ vuotta psykiatrilla, yrittänyt saada sitä kautta apua..
Olen googlettanut syömishäiriöiden oireita yms. ja yrittänyt itse saada selville tätä asiaa, haluaisin todella tästä parantua. Mutta kun luen bulimiasta, bedistä ja muista häiriöistä, niin löytyy paljon samaa mitä itselläni on. Bulimiaa ehkä eniten, mutta en oksenna ruokaa, kun en vain pysty. Olen pari kertaa mässykohtauksen jälkeen oksentanut, mutta en saa ruokaa tulemaan ulos millään. Käytän laxoberonia, paastoan ja treenaan ihan hulluja määriä.
Itselläni myös saman tyyppiset ahmimiset kuin muilla bulimikoilla, paino on normaalissa(162/59) tällä hetkellä, pelko silti kova että vielä se nousee takaisin sinne n.95 kiloon(vuosi sitten pudotin painoni 59 kiloon).
Mässäilyä toistuu n. 2-4 kertaa viikko, ennen söin vain vähän, nyt menee kilokaupalla. Vaikka kello olisi 11 illalla, ja haluan syödä esim. karkkia, niin lähden ajamaan vaikka 30 kilsaa, että saan sitä karkkia/keksiä/mässättävää. Monesti oon huomannu ja jopa sanonu itselleni ääneen, että tämä ei oo edes hyvää, älä syö.
Hoikimmillani painoin 52kg, siitä on aikaa n. 5 kk, asiat vain lähtivät käsistä, ahmimiset yleistyivät, ahdistaa, masentaa, väsyttää... Saatan oikeasti syödä aamusta iltaan asti, sitten ankaran rankka ruokavalio(n.900 kcal per pvä) ja raskas treeni (käyn salilla pakonomaisesti 6 päivää viikosta vähintään 1½h per pvä).
Pelkään parisuhteeni takia, olen todella muuttunut siitä mitä olin lihavana, silloin tunsin että nautin elämästä, osasin olla iloinen ja tyytyväinen joihinkin asioihin, nyt olen enää vihainen, tiuskin jatkuvasti kaikille, huudan miehelleni ja välillä jopa haukun häntä... Kaikki tämä ilmeisesti sen takia että saan purettua pahaa oloani. Olen täysin tunnesyöjä, ehkä aina ollutkin, joten syön pieneenkin stressiin. Nyt elämäntilanne sellainen että kaikki stressaa; raha-asiat, työasiat, remontti, opiskelujen loppuun saanti, häät sekä syöminen.
Tuntuu välillä että tekisi mieli vain antaa olla, luovuttaa..

Haluaisin kuulla myös sellaisten ihmisten kertomuksia, jotka parantuneet.. Miten ja kuinka? Itsestäni tuntuu että kuolen ennen kuin paranen. Vähintäänkin syön itseni hengiltä..

1

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Symbatix************

      Kauheaa lukea sun tekstiä kun oma tytär on ihan samassa jamassa.
      Olen yrittänyt saada häntä osastohoitoon, mutta ei lähde, tappaa itseään hitaasti mutta varmasti.
      Jos olisin sun äiti, kehottaisin menemään ihan sairaalahoitoon joksikin aikaa, ehkä sieltä saisi enemmän apua kuin pelkästä terapiasta.
      En ehkä kykene pelastamaan oman lapseni henkeä,mutta ilahdun jos sinä kuuntelet ja haet kunnollista apua.
      Ei todellakaan ole tervettä että koko elämä pyörii painon ympärillä ja tilanteen muuttaminen vaatii todennäköisesti hieman intensiivisempää hoitoa kuin mitä olet saanut.
      Ongelma ei ole painosi, vaan itsetuntosi, jonka olet menettänyt ja sen saat takaisin parhaiten asian hyväksymällä ja sillä että vastaanotat hoidot, mitä ne sitten ovatkin.
      Toivon sinulle paranemista, hyvä että tunnistat tilanteesi, nyt tarvitset vain kunnon hoitoa, ota selvää mistä sitä saat. Puhu myös läheisillesi rehellisesti, ehkä hekin voivat auttaa, ainakin etsimään paikan jossa asiaan on riittävä ammattitaito.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe