Eli, ensiasunnon ostajallahan sitä ei ole. Mites me muut, jos ostat asunnon niin maksat itse varainsiirtoveron. Tuleeko verottajalta maksukuitti, Voiko myyjä jotenkin voinut olla maksamati varainsiirtoveroa kun on sen asunnon joskus ostanut. Jos myyjä ei ole sitä maksanut, niin lankeaako maksu uudellle omistajalle, vai vero on puhtaasti henkilökohtainen. Joskus muistaakseen taisi olla leimavero ja sen maksu näkyi osakekirjassa ja piti huolehtia ettei se tule omalle kontolle maksettavaksi. Ehkä muistan väärin.
Varainsiirtovero
kyllä ei
1
347
Vastaukset
- Partnevia
Isännöitsijällä tai taloyhtiön hallituksella ei ole lupaa merkitä uutta omistajaa osakasluetteloon, ennenkuin varainsiirtovero on maksettu. Lainhuutoa kiinteistölle ei saa, jos varainsiirtoveroa ei ole maksettu. Kiinteistökaupassa uusi omistaja voi joutua vastuuseen maksamattomasta varainsiirtoverosta 10 vuoden ajalta tehdyistä luovutuksista, osakekaupassa asunto-oy vastaa verosta, jos sitä ei ole maksettu ja omistaja on merkitty osakasluetteloon osakkeenomistajaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722698
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232672Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072322- 341619
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401475- 281270
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181