naimisissa, mutta sydän toisaalla

hilla-mariia

Siispä tarinani lyhykäisyydessään on, että olemme olleet 7v yhdessä (vuoden naimisissa) ja kaksi lasta.
Itse en tunne miestäni kohtaan lainkaan niin kuin ennen, en oikein osaa sanoa, että rakastanko enään ollenkaan. Hän on ahdistanut jo pitkään minua enemmän ja vähemmän. Hänestä meillä on mennyt mahtavasti, kunnes tässä hiljattain kerroin hänelle, että olen ollut ihastunut jo ainakin puoli vuotta hänen kaveriinsa, jolle kertonut asiasta ja muutaman viestin vaihtanut tämän kanssa. Mutta tätä kaveria ei varatut naiset kiinnosta.

Totuus on kuitenkin se, että olemme vaihtaneet useammankin viestin ja hänellä on vahvoja tunteita minuakin kohtaan, mutta ei siis rupea varatun naisen kanssa mihinkään. Kerran olemme salaa tavanneet ja puhuneet asiasta.

Minua niin repii nyt kahteen suuntaan etten ymmärrä itsekkään. Mieheni olis valmis vielä yrittämään ja haluaisi kovasti, mutta minun tunteeni häntä kohtaan ovat niin sekaisin (ja onko niitä ylipäänsä) etten tiedä mitä tehdä. Lapsien takia en ikimaailmassa haluaisi erota, mutta onko lapsetkaan onnellisia onnettomassa parisuhteessa. Miehelleni on ihan käsittämätön asia, että olen ihastunut toiseen, kun meillä on mennyt hänestä niin hyvin. Onko liittoa järkeä jatkaa käytännön syistä, jos tunteet ovat toisaalla.

Miltäs tämä kuulostaa lyhykäisyydessään ulkopuolisen korviin?

47

1686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ONNI ON ERI ASIA...

...KUIN TYYTYVÄISYYS. Aivan normaalilta, sydämen asioita ei ohjailla järjellä. Jos haluat olla elämässäsi ONNELLINEN ja tuo toinen osapuoli rakastaisi myös sinua(ihastuksesi kohde, tutustu häneen parmmin jos sydän niin sanoo), ja et vain tyytyväinen, jotta et jää onnettomaksi TEE RATKAISU SYDÄMEN POHJALTA. SE ON AINA PARAS RATKAISU. MUTTA SITEN ETTÄ LAPSET OVAT TÄRKEIMMÄSSÄ ROOLISSA JA HEIDÄN HYVINVOINTIA AJATELLEN.

• SYdän & järki

Ei ole olemassa sydämen tai järjen asioita, on olemassa vain ihmisia ja ajatuksia, jotka tuottavat tekoja. On totta, että pitkä ihmissuhde vaatii tiettyjä taitoja ihmisiltä ja niitä tuntuu harvalla olevan ja harmittavan moni ei edes yritäkään oppia niitä. Kun selitetään itselle, että "tein niin kuin sydän sanoi" annetaan itselle oikeutus toimia ajattelematta ja usein myös hyvin vastuuttomasti ja ennen kaikkea itsekkäästi.

• Ei hyvää päivää..
        SYdän & järki kirjoitti:

Ei ole olemassa sydämen tai järjen asioita, on olemassa vain ihmisia ja ajatuksia, jotka tuottavat tekoja. On totta, että pitkä ihmissuhde vaatii tiettyjä taitoja ihmisiltä ja niitä tuntuu harvalla olevan ja harmittavan moni ei edes yritäkään oppia niitä. Kun selitetään itselle, että "tein niin kuin sydän sanoi" annetaan itselle oikeutus toimia ajattelematta ja usein myös hyvin vastuuttomasti ja ennen kaikkea itsekkäästi.

Jep,täysin oikeassa olet"sydän ja järki"!Tämä on tätä päivää,valitettavasti.Satutetaan toista ja lujaa,kun "sydän sanoo niin".Huh huh,miten itsekästä ja kavalaa toimintaa.Kun ihmiset ymmärtäisivät ENSIN YRITTÄÄ SAADA SUHDE TOIMIMAAN KEINOLLA MILLÄ HYVÄNSÄ,mutta tämähän VAATISI SUHTEEN ETEEN PANOSTAMISTA TÄYSILLÄ ja kuka sellaista viitsii..Toisekseen.pitäisi EROTA ENNEN TOISEEN SUHTEESEEN HYPPÄÄMISTÄ,elellä itsekseen ja selvitellä kuka minä olen ,mkä meni pieleen,mikä on minun osuuteni asioista ja mitä toivoisi tulevan tuovan.TÄMÄ ON LASTENKIN EDUN MUKAISTA.Pitäisi myös miettiä,miten itse tuntisi,jos asiat olisi toisin päin,joutuisi itse kuulemaan,että"olen ihastunut sun kaveriis".Ja itsekkyyttä on myös se,että asettaa tämän"kaverin" tälläiseen aemaan!Toivottavasti ymmärtää pysytellä kaukana.Joo,sori,ei löydy sympatioita täältä!!!

• egtarioeghaoed

Kuulostaa siltä, että oot sitten mennyt tekemään sen about suurimman tyhmyyden, mitä tehdä voi... Ihastumaan siipan kaveriin! Itselle on aina ollut kirjoittamaton laki, että kavereiden miehiin tai oman miehen kavereihin ei "sekaannuta". Mieti nyt edes hetki, miltä miehestäsi tuntuu! Tarpeeksi rankka pala on se, että vaimo sanoo, ettei enää rakasta - ja samaan syssyyn vielä se, että on ihastunut hänen kaveriinsa!
      Mietipä lisää: jos eroaisit... Miten luulisit lähipiirin suhtautuvan, jos alkaisit suhteen miehesi kaverin kanssa? Sorry, mutta tuskin olisitte niissä piireissä mikään suosikkipari, koska monelle tuo alussa kertomani "kirjoittamaton laki" on kovaa valuuttaa!
      Ja sitten vielä yksi miettimisen arvoinen asia: jos eroaisit... Olisiko tuo oikeasti hyvä pohja uudelle parisuhteelle? Pakenet onnettomuuttasi suoraan toisen syliin! Jos olet onneton etkä rakasta miestäsi, eroa ja tee asiat mahdollisimman "hyvin" lasten kannalta - mutta älä kaada vastuuta omasta onnellisuudestasi toisen ihmisen niskaan! Entäs sitten, jos suhde tämän toisen kanssa ei onnistusikaan? Mitäs sitten tekisit? Yrittäisit exää paremman puutteessa takaisin..?
      Muuten... Miksi ihmeessä menit naimisiin, jos jo saman tien olet ollut ihastunut toiseen..? Tooooosi reilua... Halusitko vain "päivän prinsessana" ymmärtämättä, mistä avioliitossa on kyse?

• Ime ite laumasielu

Itse aloin seurustelamaan naisen kanssa joka oli kihloissa yhden parhaimmista kavereistani kanssa. Vuosien ajan lähennyimme ja lopulta rakastuimme. Erosivat ja aloimme seurustelemaan. Osa nyrpisti nenäänsä, todelliset ystävät pysyivät. Ne, joilla oli merkitystä. Mutta ovatkin fiksuja ihmisiä, osaavat katsoa ihmisiä asioiden ohi. Siihen eivät monet kykene.

Kyseisen kaverin kanssa olemme asiallisissa väleissä. Moikataan kun tavataan. En kadu yhtään. En ajatellut kaverin kanssa perhettä perustaa ja arkea elää. Tämän nykyisen avopuolisoni kanssa sen sijaan odotamme esikoista enkä ole koskaan ollut yhdenkään naisen kanssa yhtä onnellinen kuin hänen kanssaan. En vaihtaisi sekuntiakaan pois.

Ei se tarkoita että meidän alkumme olisi ollut helppo, päinvastoin. Tai menty vain omaa onnea seuraten. Kyllä tämä oli pitkän prosessin tulos molemmin puolin.

"Mietipä lisää: jos eroaisit... Miten luulisit lähipiirin suhtautuvan, jos alkaisit suhteen miehesi kaverin kanssa? Sorry, mutta tuskin olisitte niissä piireissä mikään suosikkipari, koska monelle tuo alussa kertomani "kirjoittamaton laki" on kovaa valuuttaa! "

Mitä V-I-T-U-N väliä muiden mielipiteillä on? Kasvattavatko muut lapsesi? Elävätkö toiset elämääsi? Ihmiset keksivät pian muuta juoruttavaa ja toisia arvosteltavia. Tällaisissa tilanteissa ihmiset ovat oikeasti tekopyhimmillään. "Voi ku kauhiaa, kui se ny tollai, ajattele ny itsekin, emmää ainakaa ym ym ym"

Kasvata selkäranka ja ota vastuu omasta onnestasi. Se on ainoa asia johon voit täysin itse vaikuttaa. Tietysti lapset mutkistavat tilannetta mutta kyllä asiat aina sujuvat kun uskoo niiden sujuvan ja tekee kovasti töitä asian vuoksi.

• hilla-mariia

Todellakin tiedän miten järjen vastaista on ihastua miehen kaveriin. Enkä todellakaan itsekään olisi sitä halunnut enkä suunnitellut, mutta näin siinä nyt tapahtui, josta koen hirvittävää syyllisyyttä. Ja tiedän, että miehelleni se vasta kova paikka onkin. Enkä todellakaan ole halunnut mitään "päivää prinsessana"! Meillä ei sitä paitsi ollut mitään erillisiä häitä lainkaan, että se siitä prinsessa-leikkien ajattelusta.

Ei olisi kyllä mitenkään taattua, että erottuani rupeaisin heti suhteeseen miehen kaverin kanssa, jos lainkaan. Ja niin varmasti saataisiin kyllä monien, monien vihat niskaan, jos rupeaisin suhteeseen kyseisen kanssa. Olen kyllä miettinut näitäkin asioita niin paljon. Nyt minulla on vain olo, että haluaisin olla yksin (lapsien kanssa).

En ole sysäämässäkään vastuuta omasta onnelisuudestani kenenkään niskaan. Lapset ovat minulle kaikki kaikessa ja heidän takiaan juuri yritänkin tehdä oikein(?). Lapset kärsivät erosta varmasti tavalla tai toisella, mutta kärsivät ne myös siitä, jos perhe-elämäkään ei onnistu. Eikös sitä sanota, että parempi kaksi onnelista pariskuntaa lapset kuin yksi onneton perhe., vaikkakin onnelisuudesta ei ole mitään takuitan koskaan kenenkään kanssa välttämättä.

Tilanteemme on nyt se, että mieheni haluaa kovasti yrittää vielä jatkaa suhdettamme vihdoin tajuttuaan ongelmiemme laajuuden. Muuttaa pieleen menneitä asioita ja muuttua itsekin. Minulla taas on kirveen heittänyt kaivoon-olo. Olen niin väsynyt, että luovuttaminen tuntuisi helpolta...tästäkin huolimatta haluan ja yritänkin vielä mieheni kanssa. Mitään takeita ei kuitenkaan asiasta ole johtaako mikään mihinkään hyvään..

• BeenThere65

Sinä olet nyt niin sekaisin, ettei kannata tehdä mitään isoja ratkaisuja. Ehdota miehellesi koe-eroa, eli jos se vain on mahdollista, muuta pois hetkeksi ja ottakaa aikalisä. Voi olla ettei miehesi tällaiseen suostu, mutta kyllä tällaistakin tapahtuu. Kun saat mieheesi ja yhteiseen elämäänne etäisyyttä, huomaat mitä hän ja elämänne sinulle oikeasti merkitsevät. Koeajalle sovittte selvät pelisäännöt, eli mikä on sallittua ja mikä ei. Kommunikaatio on tässä tärkeintä.

Omalla kohdallani koe-ero kesti vuoden, jonka aikana käännettiin kaikki kivet. Ero tuli, mutta ainakin yritettiin kaikkemme.

• hilla-mariia

^^^Tuosta juuri puhuin miehelleni eilen ja hän kyllä suostuisi tuohonkin, koska se olisi parempi ratkaisu hänenkin mielestään kuin ero. Lasten kannalta vaan mietityttää tuokin, että mitä niille selittelee...

• Eräs saman kokenut

Lähes melkein samassa veneessä olen, ainut eroavaisuus on tässä se, että kumpikaan meistä ei ole halukas eroamaan omasta puolisosta. Kumpikin taistelee omalla tavalla tätä vastaan, koittaa järkeillä ja on siinä onnistuttukin.
      Ja koska kaikkea ei voi tässä elämässä saada niin me olemme vain tyytyneet -tietoon- keskinäisestä vetovoimastamme ja sen hillitsemisestä.

Komppaan tota tunnetta, se on huima, ja mitä voimakkaampi se on, sitä vähempi sua kiinnostaa oma mies. Ja kun vielä saat vastakaikua kuten mäkin...se vie jalat alta.

Mutta muista, se ARKI tulee siihen toiseenkin suhteeseen!!! Ihan varmasti tulee, ajattele järjellä. Katso tulevaisuuteen, koita nähdä kokonaisuutena se, mitä aiot nyt tehdä ajatusten tasolla, rikkoa perheesi, sen perheen jonka varmasti olet rakkaudella rakentanut.

KUN se arki astuu siihen uuteen suhteeseen...Mitäs sitten? Otatko taas eron?
      Sanon vain, että kasva aikuiseksi. Ole vanhempi lapsillesi. Vaimo miehellesi.

Meillä on yli puolet pidemmät suhteet kuin sinulla ap ja näin pitkää suhdetta ei lähdetä poikkasemaan oikeasti koskaan, sitä EI poikkase mikään. VAsta kun kuolema meidät erottaa- tyylillä mennään.
      Kun on ollut toisen ihmisen kanssa puolet elämästään onnellisesti niin en mä ainakaan keksi itselleni, puolisolle, lapsille tarpeeksi hyvää syytä rikkoa tätä perhettä.

Ps. Omaan puolisoonkin voi rakastua uudelleen....

Lopuksi vinkiksi sanoisin sulle, että älä tapaa sitä toista miestä, anna miehellesi mahdollisuus. Hän on sen ansainnut.

• RakkausOnRumaSana

Sama tilanne mullakin oli. Molemmilla oli lapsia eikä kumpikaan halunnut erota ja sellaista pahaa lapsilleen ja perheelleen aiheutaa. Nykyisin olen onnellinen siitä valinnasta. Olen tämän miehen kanssa yhäkin puheväleissä ja olemme ystäviä. Kummallakaan ei ole samanlaista tarvetta tehdä ´'sitä samaa'. Sekin menee ohi kaikista suhteista yhtä varmasti. Jos puoliso olisi muuten huono ja vastuuntunnoton niin silloinhan se kannattaisi vaihtaa. Jos jatkat niin tulevaisuudessa miehesi ihastuu johonkin toiseen naiseen ja joudut käymään sen läpi. Vuoroin vieraissa. Ihmisellä on tapana ihastua ja kiintyä toisiin. Minulle rakkaus on ruma sana joka tarkoittaa vastuuntuntoa.

• hilla-mariia

^^Todella viisaita sanoja, kiitos niistä.
      Edelleenkin olen kovasti sitoutunut yrittämään vielä, enkä luovuttamaan.

Yritän järkeillä itselleni syitä miksi minun ja ihastukseni suhteesta ei voisi tulla koskaan oikeasti mitään pitkäkestoista vakavaa...ja näin todellisuudessa varmasti onkin. Toivotonta että järki vielä jotenkin toimii, mutta sydän huutaa ihan muuta. En kyllä kuitenkaan halua erota miehestäni toisen miehen takia, se ei ole kenenkään kannalta oikea syy eroon. Muiden ongelmiemme eteen olen nyt valmis tekemään töitä.

En ole, enkä tapaakkaan tätä ihastusta enää salaa. Soiteltu on harvakseltaan. Eikä hänkään omien sanojen mukaan halua hämmentää liittoamme yhtään, vaikka kyllä hän puheillansa kovastikin välillä puoltaa mieheni ja minun eroa. Tokihan se on ymmärrettävää, mutta jätän ne jutut omaan arvoonsa, koska hän ei kuitenkaan tiedä minun ja mieheni suhteesta kaikkea.

Tänään positiivisemmalla mielellä siis :)

• ei hyvää päivää

Kokemuksesta sanon, että tee päätös miehesi kanssa yhteen jäämisestä vasta kun ihastus on sammunut. Ja se lähteminen "ehkä" kaverin matkaan, on kyllä tälläkin palstalla naurettava heitto. Pari tekstaria ja tunne vetovoimasta. Ei hyvää päivää!!!! Ja sillä perusteella ulos avioliitosta?

Ja kun on kyse miehen kaverista, sanonta "en sekaannu varattuihin, vaikka oletkin ihana ja toisissa olosuhteissa blaa blaa blaa..." on vain kaunis ja kohtelias tapa sanoa, että sinä nyt niiiiin kamalasti häntä kiinnosta. Samaa minäkin olen käyttänyt "jos en olisi varattu, niin ehkä...". Vaikka en vapaanakaan...suoraan sanominen vain ihmiselle, joka on lähellä ja voi pahoittaa mielensä, on vaikeaa.

Lisäksi unohdat sen, että miehet tuppaavat olemaan melko lojaaleja kavereilleen. Tuskin kukaan haluaisi kiertopalkinnoksi kaveripiirissä ystävänsä vaimoa ja lapsia....siinä menisi varmaan osa siitä kaveripiiristä. Tuskin miehesi kaveri koskaan lähtisi sille tielle. Olisi jo lähtenyt jos olisi lähteäkseen, eikä sitä lojaaliutta kaveria kohtaan olisi.

Olet tainnut nyt tylsyyteen kehittää jonkun hillittömän kolmiodraaman. Kaipaat varmaan aika paljon huomiota, odotat toisten tekevän elämästäsi satua ja sinut onnelliseksi. Kasva aikuiseksi. Kunnioita ihmisiä lähelläsi.

Kirjoitat, että "ei olisi mitenkään taattua, että erottuani ryhtyisin heti suhteeseen miehen kaverin kanssa...". Varmistappa, että tämä kaveri olisi ylipäätään halukas suhteeseen kanssasi. Siis ihan suomenkielellä, ei kehollisilla viesteillä ja vihjailuilla. Kysy, "alatko suhteeseen kanssani ja huolehdit myös lasteni hyvinvoinnista jos jätän ystäväsi vuoksesi".

Viiraako kevät nyt hieman päässäsi????

• ime kuulia

Asun avoliitossa kaverini exän kanssa. Jos joskus joku sanoisi tulevaa vaimoani kiertopalkinnoksi tuon vuoksi tai muullakaan halventavalla nimityksellä, voi olla varma että remmiä tulee ja lujaa. Varsinkin tuollaiset kavereilleen elävät nyhveröt jotka eivät uskalla elää omaa elämäänsä kun pelkäävät kavereiden mielipiteitä.

Vittu mikä urpo.

• tack, näitä lisää

Aikuisen ihmisen tekstiä! Ihana lukea, kiitos. Muutakin kuin "mulle tänne kaikki heti", viis kenestäkään muusta, silloin kun oma navanalunen kutiaa.

• 12+12
        ime kuulia kirjoitti:

Asun avoliitossa kaverini exän kanssa. Jos joskus joku sanoisi tulevaa vaimoani kiertopalkinnoksi tuon vuoksi tai muullakaan halventavalla nimityksellä, voi olla varma että remmiä tulee ja lujaa. Varsinkin tuollaiset kavereilleen elävät nyhveröt jotka eivät uskalla elää omaa elämäänsä kun pelkäävät kavereiden mielipiteitä.

Vittu mikä urpo.

Selvä kiertopalkinto on muijasi. Sorry, jos tosiasia koskee. Itse olet valintasi tehnyt. Mikä tosiasiassa ottaa sun hiilisi? Etkö juuri mainostanut etteivät kaverien mielipiteet liikauta? Et siis elä omien oppiesi kukaan, urpo! Vai pelkäätkö muijan seuraavaa siirtoa kaverillisesi? Taitaa jo olla antanutkin....

• 13+14
        12+12 kirjoitti:

Selvä kiertopalkinto on muijasi. Sorry, jos tosiasia koskee. Itse olet valintasi tehnyt. Mikä tosiasiassa ottaa sun hiilisi? Etkö juuri mainostanut etteivät kaverien mielipiteet liikauta? Et siis elä omien oppiesi kukaan, urpo! Vai pelkäätkö muijan seuraavaa siirtoa kaverillisesi? Taitaa jo olla antanutkin....

Jos kaltaisesi talidomilapsi osaisi edes alkeellista provoilua ymmärtäisit että on eri asia välittää muiden mielipiteistä kuin kuunnella omasi pilkkaamista. Mutta turhahan se on olettaa että tuollainen älykääpiö mitään ymmärtäisi. Edes kun vittuillaan suoraan päin naamaa. Tässä kukaan viitsi jo valmiiksi jauhettua asiaa uudelleen puida. Saatko kenties seksuaalisia virikkeitä yrittämällä esittää fiksua netissä?

Logiikallasi vain neitsytmorsian ei olisi kiertopalkinto? Hyvää loppuelämää wow:n ja muiden kaltaisillesi tarkoitettujen "sosiaalisten kontaktien" parissa.

• 92392929
        12+12 kirjoitti:

Tämä kaveri lienee niitä tossukeita jonka "muijaa" (luultavimmin siis oikeaa kättä) kaverit käyvät seläntakana polkemassa. Siitä tuo nimittelyinto.

• eipä kestä
        tack, näitä lisää kirjoitti:

Aikuisen ihmisen tekstiä! Ihana lukea, kiitos. Muutakin kuin "mulle tänne kaikki heti", viis kenestäkään muusta, silloin kun oma navanalunen kutiaa.

Miksi te ihmiset olettatte aina kaiken lähtevän panetuksesta? Voisiko mieleen juolahtaa että kyse saattaisi olla rakkaudesta?
        Kertoo tosin hyvin omasta ajatusmaailmastanne.

Vai säälistäkö toisen kanssa pitäisi seurustella kun joskus sen virheen on tehnyt että on suhteeseen alkanut. Tosi aikuisten tekstiä tälläkin palstalla...

• 11+11
        13+14 kirjoitti:

Jos kaltaisesi talidomilapsi osaisi edes alkeellista provoilua ymmärtäisit että on eri asia välittää muiden mielipiteistä kuin kuunnella omasi pilkkaamista. Mutta turhahan se on olettaa että tuollainen älykääpiö mitään ymmärtäisi. Edes kun vittuillaan suoraan päin naamaa. Tässä kukaan viitsi jo valmiiksi jauhettua asiaa uudelleen puida. Saatko kenties seksuaalisia virikkeitä yrittämällä esittää fiksua netissä?

Logiikallasi vain neitsytmorsian ei olisi kiertopalkinto? Hyvää loppuelämää wow:n ja muiden kaltaisillesi tarkoitettujen "sosiaalisten kontaktien" parissa.

Tollasia ne ovat kaverin muijan nussioita, vakka kantensa valitsee. Eihän sunlaista luuseria fiksut naiset huolisikaan. Kiertopalkinto on jo sulle saavutus:)

• hilla-mariia
        11+11 kirjoitti:

Tollasia ne ovat kaverin muijan nussioita, vakka kantensa valitsee. Eihän sunlaista luuseria fiksut naiset huolisikaan. Kiertopalkinto on jo sulle saavutus:)

Mikä vittu tossa nyt on niin vaikeeta?!? Eihän se tee naisesta kiertopalkintoa, jos nyt sattuu kumppaninsa kaveriin rakastumaan. Miten se poikkeaa siitä, että rakastuu vieraaseen??????? Minä miellän kiertopalkinnon sellaiseksi, että käy useamman kaverin läpi lyhyillä suhteilla tai pelkällä seksillä!
        Ja onko pakko rupee haukkuu ketään????JOKAISELLA ON OIKEUS ILMAISTA OMAN MIELIPITEENSÄ ILMAN ETTÄ KENENKÄÄN TARTTEE SIIT VINKUU!!!!!!

• hilla-mariia

Jep, jep!
      Sovitaan sitten vaikka niin että viiraa ja pahasti xD

^^^"Siis ihan suomenkielellä, ei kehollisilla viesteillä ja vihjailuilla. Kysy, "alatko suhteeseen kanssani ja huolehdit myös lasteni hyvinvoinnista jos jätän ystäväsi vuoksesi". "
      --->>>KYLLÄ TÄSTÄ ON PUHUTTU IHASTUKSENI KANSSA JA HÄN OLISI VALMIS SUHTEESEEN, JOS JÄTTÄISIN MIEHENI!!!!
      Koskaanhan ei tietenkään voi tietää kuka puhuu totta, kuka ei....

Mua ärsyttää tälläiset ei hyvää päivää jeesustelijat, jotka huutelee muka viisauksiaan ilman, että ovat asioista perillä yhtään!

• leka81

Joo, se on helppoa moralisoida sivusta. Olen itse ollut samassa tilanteessa kuin sinä jonka seuraksena nyt elämäni paras ja ainakin toistaiseksi toimivin parisuhde.

Mikä kaveri sellainen on joka evää onnen entiseltä rakkaaltaan ja myös kaveriltaan. Omistushaluinen ja itsekäs.

Go for it!

Ja niille jotka puhuvat jatkossa luottamuksesta, pettämisistä jatkossa ym. Voi liitto kariutua ja pettämisiä tulla vaikka olisi kuinka onnellista tai alku kuinka lupaava. Jos aina pelkää satuttavansa itsensä ja haavoittuvansa ei koskaan oikeasti elä tai saavuta sitä minkä haluaa.

• Eräs saman kokenut

Ap on neuvoja vailla, vertaistukea ja vinkkejä. Jokaisella meillä on mielipiteemme asiasta kuin asiasta, ei ole oikeaa eikä väärää, voimme vain jakaa kokemuksiamme, antaa eri näkökulmaa tähän asiaan.
      Mitä tapahtuu, se on ap:ta itsestään kiinni. Ketään ei auta tuollainen vinoilu "viiraako kevät...".

Huomaat ap, että on myös toimivia suhteita, jotka ovat saaneet alkunsa tavalla, jossa sinä nyt olet. Kyllähän näistä kuulee, omakohtaisia kokemuksia ei ole eikä lähipiiristänikään. Antaahan nuo aina pienen toiveenkipinän. Mutta.
      Jos käy niin ettette saa miehesi kanssa suhdettanne toimimaan niin toivon, että olet kuitenkin koittanut tehdä kaikkesi perheesi pelastamisen eteen esim. parisuhdeterapia?
      Kun ja jos niin käy, että te eroatte ja lähdet lasten kanssa niin voit ainakin tehdä sen sitten paremmalla omallatunnolla, olet ainakin koittanut tosissasi!

En tarkoita pahaa, mutta kysynpä silti. Voit vastata tänne tai olla vastaamatta. Pääasia, että itse vastaat itsellesi.
      Sanoit että miehesi ahdistaa, millä tavoin? Miten pitkään sitä on jatkunut? Miten hän on muuttunut miehenä siitä kun te aikoinaan tapasitte toisemme? Onko lapset muuttaneet häntä? Aviolitto? Onko tapahtunut jotain muuta, jonka voisit kuvitella laittaneen tuon olosi ja tunteesi liikeelle? ON tärkeää että tiedostat ja tunnistat itse mikä siinä miehessä mättää ja mistä se tunne syntyy.

Äidin ja isän suhde on lasten koti. Jos perheessänne olisi väkivaltaa, alkoholismia tms, olisi lapsilla akutti hätä ja elinikäinen terapia edessä. Sinä kuitenkin lasten äitinä olet ahdistunut, onneton ja varmastikin poissaoleva, lasten isälle etäinen...? Lapset aistivat tämän kaiken, ne näkee enemmän kuin aikuiset aavistaakaan. Ne huomaa ettei vanhemmat helli toisiaan enää, äänensävyt puhuessa...kaiken. TÄmän kaiken varmasti tiedätkin, mä nyt vaan kirjoitan sen tähän mustaa valkoiselle :)

Jotain perheen eteen olisi tehtävä ja pian, ja se on hyvä, että teillä on jo tavallaan rattaat käynnissä. Mutta mieti vielä sellaista asiaa, jos te eroatte ( ja jos nyt muutat vaikka pois kotoa, lasten kera tai ilman, vai muuttaako isä pois kotoa koe-eroajalle?) niin miten sinä selität lapsille parhainpäin eronne? Perustellun syyn. Lapsi syyttää aina itseään. Ihan aikuisikään saakka avioero lapset tulee syyttämään itseään vanhempien erosta, perheen hajoamisesta.

Saatan kuulostaa inhottavalta ja julkealta, se ei ole kuitenkaan tarkoitukseni. Annan vain sinulle miettimistä. Nämä asiat ovat sellaisia asioita joita minä miettisin, nämä asiat tulee käydä läpi huolellisesti, pohtia eri näkökulmista, ottaa välillä lapsen asema, välillä puolison. Itseäänkään ei saa unohtaa.

En minä sinua syytä sormella, lähes saman kokenut olen, en ole pyhimys. Vaikka me emme minun tapauksessamme kumpikaan osapuoli halunneet erota omista puolisoistamme, kumpikin kävi mielessään läpi sitä, mitä jos... se on vaan koitettava "nähdä" sinne tulevaan, miten se elämä tulee konkreettisesti muuttumaan "jos.."
      Miettisin myös sitä, että jos minun tapauksessani se mies olisikin halunnut elämän kanssani, niin tiedätkös, kiinnostus olisi muttunut varmaankin ahdistukseksi aika pian. Tuo lause on meinaan sellainen ilmaan heitetty... panokset ON kovat. Siihen on vastattava kyllä tai ei. Mitä jos vastaatkin ei....? Minun tapauksessani kaikki oli/on niin kevyttä, ei ole paineita eikä mitään odotuksia. Me vaan tykätään :) meidän ei tarvitse tehdä mitään toistemme kanssa, ei tarvitse rikkoa kenenkään perhettä. Kaikki menisi poskelleen jos toinen esittäisi "vaateen/toiveen" yhteisestä elämästä.

• hilla-mariia

Et lainkaan ole inhottava tai julkea, ihan asiaahan sinä kirjoitit. Kiitos :)

Miehestäni kysyit...olen kokenut arvostuksen puutetta: hän ei joitain asioita ole ottanut kuuleviin korviin, mutta toisen esittämänä asia onkin loistava.
        Hän on puhuu kauniita sanoja minulle, mutta ulkopuolisille antaa ihan toisenlaisen kuvan (ei vaimon kanssa halua/kerkiä tehdä mitään jne...).
        Välillä hänen koskettamiset on ollut pelkkää "eläimellistä touhua".
        Emme perheenä, emmekä kahdestaan ole tehneet mitään yhdessä.
        Mitään väkivallasta tai alkoholismista ei ole kyse.
        Tuossa ny muutamia asioita...

Todellakin olen ollut poissaoleva ja hermot kireellä. Olen sanonutkin miehelleni, että minua ärsyttää kun lapsillekin tiuskin.

Mieheni on vihdoin tajunnut, että hänessäkin on ollut vikaa. Aluksihan hän piti ihastumistani vain ongelmana, vaikka näin ei tosiaankaan ole. Hän on nyt tämän parin viikon aikana todella yrittänyt suhteemme eteen ja muuttanut käyttäytymistään minua kohtaan. Minullakin on ollut tämä viikko todella hyvä viikko, ei ole ahdistanut. Niin vietimmehän me viikonloppuna laatuaikaa poissa kotoonta ihan kahdestaan ja luulenpa, että tuokin auttoi jollain tavoin.
        Ihastumiseni kanssa en nyt noin viikkoon ole ollut missään yhteyksissä ja tuntuu, että siitä pystyisinkin pääsemään yli. Mutta jos ja kun näen häntä niin pelkään, että tunteet taasen voimistuvatkin/ nousevat pintaan. Ja vaikea on olla häntä näkemättä, koska hänhän on mieheni kaveri ja lapsemme kummi.

Kovasti tässä kuitenkin yritetään ja tällä hetkellä tuntuu hyvältä :)

• Eräs saman kokenut

Mun silmiini osui heti, se ettet saa kotona mieheltäsi huomiota. Olet saanut sitä nyt vieraalta mieheltä ja se tuntuu huumaavan ihanalta (tiedän tuonkin tunteen..)
      Kyllä mä ymmärrän, et tossa tilanteessa sitä herkästi ja helposti antaa itselleen luvan ihastua, lähteä mukaan siihen ja antaa vastakaikua ihan tahtomattaankin. Se tunne vaan vie. Ja tossa tilanteessa sitä on tosi altis vieraalle, teidän
      suhteessanne on ollut särö, rako josta toinen mies on voinut tulla teidän väliin.

On ihanaa huomata olevansa viehättävä ja haluttava toistenkin silmissä, se pitää vaan osata järkeillä itselleen. Koita ajatella miehesi kaikki hyvät puolet mitä hänessä on (niin miehenä kuin isänä) ja sitten mieti toista miestä, mitä hyvää hänestä löydät. Punnitse sitten nämä, kummalle puolelle vaaka painuu. Tee samoin huonoille puolille.

Ja vielä sitten käyt ajatuksen tasolla läpi millainen voisi olla sinun ja vieraan miehen suhde. Miten näkisit sen? Mitä vastoinkäymisiä luultavasti olisi tulossa? Miten läheiset ottaisivat tämän asian vastaan? Ystävät? Miten teidän lapset, lapsesi, ottaisi asian jos äippä jättäisi perheen ja iskän ja lähtisi kummisedän matkaan? Ja mitä sitten kun arki tulee suhteeseen....mitä jos huomaatkin katuvasi miehesi jättämistä, hänellä olisi jo uusi nainen...hän ei ottaisi sinua takaisin. Kuten ei varmasti ottaisikaan!

Sun pitää pystyä järkeilemään tämä asia, näkemään se niin huonossa valossa. SE on se asia, jota kutsutaan järjeksi. Järkeile se mies pois mielestäsi! Äläkä puhu sille, älä tapaa. Välttele ->>> Jos tiedät hänen tulevan teille, lähde ajoissa ulos, kauppoihin, lenkille, kaverin luokse ja palaa vasta sitten kun tiedät hänen olevan lähtenyt. Jos hän soittaa, älä vastaa. Mutta tätä ennen, tee sille miehelle selväksi että et halua erota. Annoit ymmärtää että olette jutelleet avoimesti tästä? Siksi sun pitää kertoa miehelle tästä, jos aiot pysyä vaimona miehesi rinnalla. Näin voi auttaa sinua, ei tule käymään tms. Ettei hän ota toimintaasi minään pelleilynä. Voit vältellä JOS haluat, se on valinta.

Mulla on paska olo siitä miten olen miestäni "pettänyt" tunnetasolla, haluan pois tästä tunteesta jo senkin takia. En pidä itsestäni yhtään. Haluun arvostaa itseäni ihmisenä ja vaimona. Tie siihen on allani, ja kovassa käytössä ;) Voit ajatella asiaa myös näin kuten minä.

Ihminen, niin mies kuin nainen, tarvitsee toisen ihmisen läheisyyttä, huomiota, huomiointia, kosketusta, sitä tunnetta kun tietää olevansa toiselle jotain arvokasta ja ainutkertaista. Myös varmasti siis miehesikin kaipaa näitä. TE yhdessä voitte parantaa suhteenne, ette pysty siihen yksin.

Mutta sehän on hienoa et olette voineet olla kahden viikonlopun. Laatuaikaa.
      Ja sekin on hienoa, että miehesi todella yrittää nyt. Oletteko jutelleet mikä hänellä on ollut/mikä hänellä on? Miksi on ollut sinua kohtaan tuollainen? Toisaalta hyvä et itse on nyt tajunnut hänestäkin löytyvän vikaa ja koittaa korjata.
      Ymmärrän toki, että jos toinen on äksy niin se tarttuu kuten kaikki tunteet.
      Joskus ihmiset suhteissa ikäänkuin flegmatisoituu, ei muisteta hoitaa parisuhdetta, jos on ollut jotain stressiä pitkään ja kurjia aikoja, ne voi jäädä oikesti päälle pitkiksikin ajoiksi ja muuntautua ties miksi möröiksi. Kunnes toinen havahtuu huonoon oloon, silmät avautuu tilanteelle. Ja on aika nostaa kissa pöydälle.

• karppa..

Hilla-mariaalle, ja vähän muillekin toiseen mieheen ihastuneille. Tiedän kaveripiiristäni lähes identtisen tapauksen, kun kaverini vaimo valitti aina, että kaverini ei huomioi häntä tarpeeksi, eikä arvosta häntä, ja että arki on aina sitä samaa.

Tämä pariskunta oli ollut silloin 15v aviossa kun vaimo alkoi tätä valittaa, ja heillä on kaksi lasta. Sitten jonain päivänä kaverini vaimo, löysi työpaikaltaan jonkun miehen joka sitten hänen puheitten mukaan ymmärsi häntä, ja oli mahtavan huomaavainen mies, toisin kuin oma mies.

Ei aikaakaan kun heillä oli jo suhde keskenään, ja vaimo haki eroa miehestään, ja muutti tämän toisen miehen luo. Tätä "onnea" sitten kesti vajaa kaksi vuotta kun paljastui, että tällä uudella ukolla oli taas uusi nainen kierroksessa. Nainen yritti epätoivoissaan palata kaverini luo, ja lupasi mitä vaan jos mies ottaisi hänet takaisin. Mutta kaverini ei ottanut, eikä myöskään jatkossa ota enää tätä naista takaisin. Nyt tämä nainen asuu yksin onnettomana, ja katuu joka päivä sitä, että lähti miehensä luota pois.

Eli kannattaisi miettiä, mitä on pelissä kun luulee, että se toinen mies on omaa miestä parempi. Sitä paitsi joka suhteeseen tulee arki, ja se arki voi olla uudessa suhteessa tosi karu.

• Yks ketjusta

Karppa puhuu asiaa.

Ihastuessaan siinä ensi huumassa ei vaan naisimmeinen aattele noin pitkälle.Jos vastapeluri vielä innostaa lähtemään suhteesta, nainen on tosi kovilla. Järki vai tunne?

Onneksi mun "vastapeluri" ei haluu erota, sanoi sen selvästi heti ekalla tunteiden tunnustuskerralla eikä halua muuttaa elämäänsä. Kiitos hänelle siitä, tiedän paikkani enkä edes haaveile meistä. Vaikka tunteita on, ne pitää pitää pienenä eikä antaa niille liian isoa valtaa. Tunnekin muuttuu, intohimo säilyy ainakin meillä se tuntuu säilyvän mutta se ensihuuman hullu tunne on tasaantunut ja SILLOIN se järkikin saa tilaa. Jos mun vastapelurini olis antanut ymmärtää olevansa kiinnostunut yhteisestä elämästä kanssani niin olisin ollut tosi liemessä.

• nyt järkeä ja jarrua peliin, se arkikin astuu aina uuteen suhteeseen ja sitten ei ole hauskaa, lisäksi jos suhde alkaa noin se voi päättyä myös muutaman vuoden päästä samoin....
      lisäksi ryhtymällä suhteeseen puolison kaverin kanssa saa kyllä vihat itseensä.
      Eli ensi yrität omaa suhdetta kuntoon, ja unohdat ihastuksesi totaalisesti pysyt kaukana hänestä, että saat ajatukset toiselle radalle.
      Sitten puolison kanssa perheterapiaan, avioliittoleirille tai yhteiselle matkalle joka on riittävän pitkä.
      Tämä yleensä avaa jo solmut ja ymmärrät miksi oma puoliso onkin se paras.
      Tuo koe-ero on asia joka vain vie turmioon, siitä ei enää ole paluuta.
      Ja sitten muistat vielä lapsesi, ajattelet heidän parastaan ja lasten paras on aina, että äitä ja isä asuu yhdessä ja ovat avioliitossa.

• 13+14

jos olisin miehesi, olisi jo turpaan tullut, että tukka lähtee - siis kaverille.
      sinut olisin potkinut pihalle jo alta aikayksikön.
      kehtaat vielä syyttää miestäsi, kun olet itse ihastunut, suhdetta pidetään pystyssä yhdessä, eletään sen mukaan, käydään yhdessä treffeillä, elokuvissa, matkoilla - avioliittoleirillä, suhdetta ei pidä pystyssä yksin mies tai nainen.
      ihastumisia saa tulla, mutta järki pitää olla päässä, ja pysyä omassa liitossa - se on vain ihastuminen.

• Muuten tuossa ylempänä Karppa puhuu todellakin asiaa. AP-mieti sitä.

• ap hilla-mariia

Pitkästä aikaan palasin lueskelemaan tänne...
      Paljon on viisaita sanoja kirjoitettu ja kiitos niistä.
      Lienennä voin vähän päivittää tilannetta...mieheni kanssa olemme molemmat todella yrittäneet saada suhdettamme toimimaan ja olemme ihan ok onnistuneetkin. Meillä menee siis ihan mukavasti, vaikkakin toista miestä en ole pystynyt unohtamaan, vaikka mieheni niin valitettavasti uskookin.
      Tunteet ja järki repii nyt niin pahasti eri suuntiin ettei tosikaan. Päivä kerralla tässä mennään ja toivon, että järki ottaisi vallan. Tiedän niin todella, että suhde mieheni kaveriin olisi niin tuhoon tuomittu ja lapset ovat minulle todellakin se tärkein, joiden takia yritän tehdä oikein!!

• hilla-mariia

Hieman saattoi tuo edellinen kirjoitukseni nyt johtaa harhaan. Miehelläni ja minulla menee ok, mutta muutamia viestejä olen tämän toisen kanssa vaihdellut ja joutunut näkemään häntä (mieheni kaveri kun on).
      Nyt sit mut kivitetään...eilen tapasin hänet kahdenkesken...hänkin on nyt valmis tapailemaan salaa, vaikka alunperin oli tätä vastaan. Tunteet on kyllä niin vahvat molemminpuolin. Ja siis eilinen ei ollu mikään panoreissu! ..joku sitä kuitenkin heti ajattelee...juttelimme ja pari pusuu vaihdettiin.
      Ihminen ei vois olla kyllä enempää hajallaan kuin olen (oma vikanihan tietty joo, mut tunneasioihin, kun ei järjellä pysty vaikuttamaan vaikka haluaisikin).

• sad lisa

Neuvoni on: älä ala valehtelemaan miehellesi vaan kerro heti tilanne. Ensin ero, sitten vasta uusi suhde. Näin haluaisin itseäni kohdeltavan. Ei olisi niin paljon katkeruutta myöhemmin. Kun saa kuulla tulleensa petetyksi vuosien ajan, on se jotain niin kamalaa, että sen vuoksi neuvon edelleen, että kerro heti miehellesi avioliiton tilasta.

• toinenkin

Hilla-mariia: jos yhtään lohduttaa niin itse olen aivan samanlaisessa tilanteessa, tosin tuo toinen mies ei ole mieheni kaveri vaan perheellinen työtoverini.

Meillä on ollut parisuhteessa ongelmia jo muutaman vuoden ajan ja niitä on yritetty korjata mm käymällä perheneuvolassa juttelemassa. Mies on pahimman luokan besserwisser, aina oikeassa ja tietää kaikesta kaiken. Kotona kulkee perässä nalkuttamassa ja komentamassa, koskaan ei huomioi positiivisesti. Seksikin on aina siitä lähtökohdasta että häntä panettaa, olen suunnilleen yhtä kelvollinen silloin kuin oma kätensä. Perheneuvolassa koettivat valaa minuun itsetuntoa kun se oli jo aika matalilla miehen jatkuvan mollauksen myötä, kuitenkin viimeinen suora neuvo minulle kahdenkeskeisessä keskustelussa oli että kannattaa erota koska miehellä ei ole kykyä muuttua, mutta mahdollisuuksien mukaan odottaa kun lapset isompia (meillä kolme alle kouluikäistä lasta).

Ongelmat eivät ole kadonneet minnekään, ja niinpä olin varmaan otollaista maaperää ihastumiselle. Keväällä koulutusmatkalla sorruttiin kollegan kanssa samaan hotellihuoneeseen yötä viettämään, mitään muutamaa suudelmaa vakavampaa ei tapahtunut mutta jokin sai alkunsa...

Pikkuhiljaa kesän kuluessa ollaan ihastuttu ja muutama yhteinen yökin on saatu järjestettyä. Yhteydessä olemme päivittäin vähintäänkin sähköpostein tai tekstiviestein, ja näemme viikottain tosin välilä vain työn merkeissä. Molemmilla tunteet todella vahvat, mutta kummallakaan ei halua rikkoa perhettään vielä kuin lapset näin pieniä. Tilanne on aika raastava kun tunteet tahtovat yhtä ja järki sanoo toista, tällainen kuvio ei tule toimimaan ikuisesti mutta toistaiseksi parempaakaan ei olla keksitty.

Ja kyllä, tämä mies tuntuu enemmän oikealta kuin kukaan muu koskaan.

• Karjalasta kajahtaa

Täällä yksi samojen repivien tunteiden kanssa kahlaava. Suhde, jossa satunnaisia tapaamisia kestänyt miltei vuoden. Kolahtanut puolin ja toisin kovastikin. En tiennyt tällaista yhteyttä ja vetoa,samanhenkisyyttä olevan olemassakaan. Molemmilla avioliitot ja lapsia. Eli juuri niin ei hyväksyttävää kuin olla ja voi. Muttemme yrityksistä huolimatta kykene lopettamaankaan. Keskusteluyhteys toimii fyysisen vetovoiman lisäksi, oikealta tuntuu. Oma liittoni karilla miltei, mieheni ei ole halunnut panostaa minuun ja liittoomme vuosikausiin silloisista toiveistani huolimatta. Nyt kun huomaa minun ajatuneen todella kauas on itse oman kriisinsä myötä motivoitunut yrittämään. Itse olen epävarma, koska tunteeni, ne aidot ja tarvittavat, niin muualla. Olemme hakeneet parisuhdeterapiasta apua ja ottaneet aikalisääkin, silti kaikki yhtä sotkua. En elä läsnä missään, elän odotuksesta ja haaveista.Olen yksin ja uuden rakkauteni kanssa asiaa paljon puhunut, pyöritelleet, yrittäneet järkeillä ja silti, aseettomia toistemme suhteen. Isoja ratkaisuja, vaakakupeissa paljon, niin kuin täälläkin monesti todettu. Sydäntään vaan ei voi kätkeä. Ihanaa, kamalaa, surullista, kaikkea tätä. Joten minä ymmärrän, ettei kaikkea elämässä voi tälläkään osa- alueella hallita eikä ennustaa eikä kaikki mene aina by the book. Tai oikeassa järjestyksessä, ensin ero, sitten oma kasvu ja toipuminen ja sitten vasta uusi suhde. No, ei se vaan aina niin mene.Hyvä niillä, joilla on mennyt ja osaavat varmasti sitä arvostaa. Itse en tässä tilanteessa osaa muuta kuin katsoa mitä elämä tullessaan tuo. Älkää kivittäkö, teen sitä ihan itse kaiken aikaa. Tsemppiä kaikille, oli sitten järkeä tai tunnetta enemmin korvien välissä.

• ijk,lfkl

Mieti jos sun rakastamisi mies tekisi sammalla lailla miltä tuntuisi? sitäkin kannattaa miettiä.

• Kristiina-71

Avio-ero lapsena tiedän miltä tuntuu kun vanhemmat eroo sen takia en ole naimisiin mennytkään vaikka on mies ja lapsia ollaan oltu yli 20vuotta yhdessä susiparina ja hyvin on mennyt... eipähän tarvii erota kun ei olla naimisissa :)

• mkmkmkmk

Been there,done that...liki 10v suhde takana,lapset,talo ja nuorena yhteinen elämä aloitettu. Suhde alkoi karikkoisesti,koko aika menty läpi harmaan kiven-periaatteella ja pahoistakin ongelmista yli päästy. On jäänyt mies pettämisestä kiinni, olen itse ihastunut monesti. Monta unetonta yötä viettänyt miettin: Olisiko tuo toinen mulle se oikea(mpi)?? Olisinko onnellinen jonkun toisen kanssa? Tosi asia on vain se että arki astuu jokaiseen suhteeseen, lapset vie energiaa, työ ja kotityöt vievät aikaa suhteelta. Ei se parisuhde ole mitään ruusuilla tanssimista, mutta se tunne mikä tulee ihastumisesta on niin vahva ja pyörryttävä että sitä alkaa löytämään miljoonasti enemmän huonoja puolia omasta puolisostaan ja omasta suhteestaan. Mitkä on ne realiteetit tässä? Jätät miehesi koska ihastuminen aiheuttaa aivoissa hirmusen hormoonimylläkän, kivasti ne tuo vaaleanpunasen värin siihen ihastumisen kohteeseenkin.Uskon että jossain vaiheessa tuo uusi ihastuskin saa harmaat värit.. Jos oma mies on oikeasti hyvä,huomaavainen ja seksikin toimii, miksi heittää se kaikki hukkaan? Olen vuosien mittaan oppinut ymmärtämään tämän dilemman: kun omassa elämässä ja omassa parisuhteessa kaikki on "ihan kivasti ja ihan ok" ja tulee se joku ihminen joka vie jalat alta (niinku 10v sitte se nykynen omakin mies ;) )ihastut täyttä päätä ja rupeat luomaan haavekuvia päähäsi.. voin vain sanoa että maltti on valttia. Ihastuminen on ihanaa ja piristävää, se tekee itsetunnollekkin hyvää huomata että olen vielä jostain toisestakin haluttava. Mutta älä heitä sitä "ihan hyvää" liittoa tuosta vaan mäkeen, anna aikaa ja mieti asioita rauhassa.

• hilla-mariia

Nyt voivat, joktut ajatella saaneeni sen mitä ansaitsin...Nyt nimittäin olen siinä tilanteessa, että en tiedä kauanko mun pää kestää tätä esittämistä ja salailua. Olen muutaman kerran tätä toista miestä tavannut (ei seksiä) ja lähes päivittäin viestiä laitellaan.
      Tunteet vaan ovat voimistuneet koko ajan molemmin puolin. Itse esitän miehelleni ja kaikille vi*** onnellista pikku vaimoa ja mä en jaksa enää. Voin sanoa, että lapsetkin kärsii tästä tilanteesta, kun itse olen suhteellisen hajalla.

Että onko se sitten parempi yksi onneton perhe vai kaksi onnellista vanhempaa lasten kannalta...

• toinenkin

hilla-mariia: täällä tilanne edennyt samaan pisteen, meillä tosin seksiäkin (vietettiin viikonloppu yhdessä). Nähdään kerran tai maksimissaan kaksi viikossa, yleensä käydään ihan vaan kahvilla tms jossa voidaan vähän halata. Jos nähdään töiden merkeissä niin silloin tietysti oltava asiallisesti.

Pahinto oli että yhteisenä viikonloppuna ehdittiin myös jutella, sekstailla ja rakastua, tunteet on siis todella voimakkaat kummallakin. Ja jutellessa kävi ilmi, että tismalleen samana päivän (jo kolem kuukautta ennen tuota kohtalokasta koulutusmatkaa) molemilla oli pälkähtänyt päässä sajatus että tuossa olisi se oikea.

Kamla tunne kun samana aikaan nauttiin takastumisesta mutta joutuu elämään kaksoielämää, valehtelemaan ja salailemaan asioita perheeltään. Turhauttaa, harmittaa ja sydämeen sattuu.

Olemme sovpineet että ei tehdä mitään ratkaisuja nyt hätiköiden (molemmilla lapsia), vaan menään syksy näion ja katsotaan mihin maailma vie.

• Kaikenlaisia...?

Kuullostaa todella typerältä ja lapselliselta. Kioskiromantiikkaako etsit elämääsi vai mitä? Voi helvetti sentään! Ota nyt nainen järki käteesi ja miesti! Olit ihan yhtä ihastunut aikoinasi mieheesi kuin nyt jonkin muka-toiseen. Parisuhde on sitoutumista j yhteisen elämän rakentamista. Teillä on perhe ja asiat hyvin, miksei se riitä???!!

• itsekin ihastunut

AP: miksi oot menny miehes kans naimisiin? muuttuiko hän niin paljon ajan kuluessa että rakkaus loppui?

toiseen ihastumisen tunne on ihana ja vastakaiun saaminen huimaa päätä, oma mies on helppo unohtaa.

mieti miten ihastumisesi kohde toimii jossain ongelmatilanteissa ja vastoinkäymisissä...onko hänestä sinulle tukea jos alat suhteeseen ja myöhemmin tulee ongelmia, kun niitä aina jokaisessa suhteessa tulee pienemmässä tai isommassa mittakaavassa...

joskus voi olla menossa ojasta allikkoon ... joskus taas ei...

• hilla-mariia

^^ Kyllä miestäni rakastin, kun hänen kanssaan menin naimisiin ja oli siinä ehkä sekin, että kun kaksi lasta niin muka järkevämpää olla naimisissa.
      Olen kyllästynyt olemaan mieheni elämässä se itsestäänselvyys. Kyllä meillä on menty koko ajan enemmän ojaan päin syvemmälle :(

Tilanteeni on nyt mennyt siihen, että olen jossain määrin masentunut ja hakeuduin hoitoon, kun rupesi lasten kanssa olemaan vaikeeta. Lääkitys tähän sitten...

Tuohon "kaikenlaisia...?" kommenttiin voin vain sanoa, että tiedän, että parisuhde on sitoutumista, mutta se on aivan hel* vaikeeta, jos parisuhteessa on vain yksi, joka tekee näin... Kaikki ei todellakaan ole hyvin vai onko jos parisuhde muistuttaa enemmän kämppäkavereina oloa...???

• hyytihyyti

voipi mennä ohi se uusikin ihastus. Rakkaus kestää 2 vuotta, pää on sekasin eikä mikään oo koskaan tuntunu niin mahtavalle. Mutta jos oikein miettii, on ne edellisetki ollu mahtavia aikoinaan. Tunne vaan unohtuu, ei siitä saa enää kii. Monesti oon vaihtanu, ja mun neuvo on tää: jos seuraat sydämesi ääntä, et saa 2v pidempää suhdetta koskaan. Jos odotat sen 2v miehesi rinnalla, tuskin enää sen kaveri sua kiinnostaa. Ota se, kenen kanssa elämä on hyvää, viihdyt sen kanssa vaikka kipinää ei enää oliskaan jäljellä. Voi olla myös salaa ihastunut ja saada siitä jännitystä elämään, antaa kohteen vaihtua läpi elämän, mutta pitää omana tietonaan.

• cccpppp

"Rakkaus kestää 2 vuotta"

:D :D

Kyllä rakkaus voi kestää, jopa syventyä vuosikymmeniä! Rakastuminen/ihastus kestää korkeintaan tuon 2v...

• 3 vuotta sitten avioliittoni muuttui ja seksikin lopahti. 2 vuotta sitten ihastuin ja rakastuin. Nyt ei olla tämän naisen kanssa vuoteen tavattu eikä pidetty yhteyttä. Ikävä on kova eikä avioliittokaan panostuksesta huolimatta ole parantunut... Häntä tulen aina rakastamaan ja vaimon kanssa elelen lasten vuoksi siististi kämppiksen tapaan :( Koittakaahan jaksaa sirpaleisten sydäntenne kanssa!

• cccpppp

Kuullostaa siltä, että jos suhteenne on sinun puoleltasi ohi, niin se on ohi. Voitte asua yhdessä, vaikka liittonne on ohi. Tai sitten rehellisesti erota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4260
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      153
      1799
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1258
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1056
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      823
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe