Hyvä opettaja

KTM66

Minkälainen hyvä opettaja on? Ihan oikeita vastauksia eikä mitään pelleilyä pliis.

12

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adghjklödewerty

      avulias ja kiltti

    • titiititii54o343

      kuuma eukko joka antaa pillua.

    • Minävainminävain

      Hyvä opettaja on semmoinen , joka auttaa ja opastaa.Ei huuda , eikä vaadi liikoja.Kannustaa ja on mukava.
      Minulla on peruskoulun aikana olut yksi hyvä opettaja joka opetti 1-4lk

      se oli todella kova paikka kun ko opettaja lähti =(

    • Mun mielestä

      Hyvä opettaja on sellainen, joka on selkeästi se luokan auktoriteetti.
      Ei sellainen "ollaanpas nyt kaikki kavereita niin meillä kaikilla on kivaa"- tyyppi.

      Siis sellainen joka antaa selkeästi tehtävän, pistää sen alulle ja vahtii että tunnilla myös pidetään se pää kiinni, jos ei olla tekemässä ryhmä/parityötä.

      • matiasaalt.

        Auktoriteetti mutta huomioi myös muiden ihmisten mielipiteitä. Kannustaa ja auttaa, ei jätä ketään yksin


    • trhtjker

      no sellane fiksu ja nätti, kyl te tiiätte :D

    • N3rd g1rl 13

      Sellainen kuin minun luokanvalvojani, lapsirakas, joka hymyilee paljon, ja kuuntelee, jos on huolia.

    • tietäjä92

      Puhutko luokanopettajasta vaiko aineenopettajasta? Mielestäni hyvän opettajan kriteerit ovat vähän erilaiset näiden kahden välillä.

      Hyvä aineenopettaja saa opiskelijat innostumaan aineestaan olemalla itsekin innostunut siitä. Hän esittää omia ajatuksiaan (omia mielipiteitään) aineesta, kertoo miten itse sitä aikoinaan on opiskellut ja miksi on valinnut sen aineen. Innostuneisuus on usein tarttuvaa. Innostuneisuus voi näkyä esimerkiksi sillä lailla, että tunneilla alkaa itsekin mietiskellä uusia näkökulmia. "En ole ennen ajatellutkaan, mitäpä jos.... .. ... Hei tämähän toimii näinkin!" (siteeraan vanhaa fysiikanopettajaani)

      Melko tärkeä asia on, että opettaja tuo oman itsentä tunneille mukaan eikä esiinny vain epäinhimillisenä tietolähteenä. Opiskelijat samaistuvat paremmin henkilöön, joka esiintyy ihmisenä.

    • täs ois pari:

      tossa on tullu hyvii vastauksii mut mul on viel:
      -kannustava
      -rento
      -hauska
      -innostava
      -puuttuu kiusaamiseen ym. epäasialliseen huutelun
      -on "kaveri" oppilaille, eikä sellanen ylimielinen
      -puhuu normaali äänellä nätisti ei huutaen jos kysyy jotain
      -opastava
      -tukee opiskelussa
      -antaa toisen mahdollisuuden
      -pystyy pitämään kurin yllä että kaikki saavat oppimisrauhan
      tossa on jotain kaikkia kriteereitä täyttävää opettajaa ei ikinä oo mun opettajaks sattunnu oon kuitenkii jo yläasteel..

    • sellasta

      Hyvä opettaja on semmoinen, jonka kanssa aika lentää siivillä ja tunnit loppuvat kuin minuutissa. Eli siis semmoinen, joka on kiinnostava ja puhuu aiheesta jne

      • 13w tyttö

        Meidän koulussa on parikin tollasta opettajaa, mitä noissa kriteereissä kuvailtiin! (:


    • 6+7

      - Naispuolinen
      - Vähintään D-kupin rinnat
      - Käyttää avonaisia toppeja sekä minihameita
      - Antaa pojille mahdollisuuksia parantaa numeroita ennen todistuksen antamista
      - Hyväkroppainen
      - Tiukka perse

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe