Mielessä laihduttaja

lilliäinen

Olen 23 vuotias nainen. Pituutta on 160cm ja painoa 104kg.
Viimeisen vuoden aikana painoni on pudonnut -7kg.
Eihän se paljon ole, mutta eipähän ainakaan ole paino ollut nousussa!

Ongelmanani onkin se, että joka päivä aloitan laihdutuksen, mutta se jää vain ajatuksen tasolle. Aamulla katson peiliin ja totean itselleni, että : "tänään syön vähemmän, liikun enemmän. Teen vatsalihasliikkeitä ja heilun jumppanauhan kanssa". Kuitenkin illalla saan taas todeta, että ainoa liikuntamuoto mitä olen harrastanut, on tapahtunut ainoastaan sohvan ja jääkaapin välillä.

Toisinaan tulee kyllä käytyä kävelyllä, mutta sekin on aika kevyttä ja matkatkaan ei ole päätä huimaavat.

Olen aivan kamala syöppö. Kaikki hiilariherkut on ihan kultaa minulle, samoin suklaa ja jäätelö. En tarvitse, kuin pienen "muistutuksen" niiden olemassa olosta ja ei aikaakaan kun olen jo suunnilleen hamuamassa näitä ihania suussasulavia rasvahiilariroskia.

Tiedän kyllä, kuinka minun tulisi syödä ja liikkua, mutta en vain yksinkertaisesti kykene siihen. Olen heikko. Sorrun helposti. Olen ahne.

Häpeän itseäni ja tiedän terveyteni olevan vaarassa tämän herkuttelun ja syöpöttelyn myötä. Tiedostan olevani reilusti ylipainoinen, tiedän että moni päivittelee sitä kuinka olen antanut itseni mennä tämän näköiseksi.
Mutta tähän voin todeta, että paheensa kullakin. Joku jää koukkuun viinaan ja toinen taas tupakkaan. Minä olen koukussa syömiseen.
Kilojen saaminen on helppoa, mutta niiden karkoittaminen onkin sitten ihan eri juttu. Se ei käy vain sormia napsauttamalla, vaan sen eteen on tehtävä töitä.

Itse olen kärsinyt lähes koko ikäni pyöreydestä, mutta oikeastaan 4 viime vuoden aikana olen ollut suurimmillani. Häpeän itseäni, syytän itseäni ja lähes joka päivä haukun itseäni, mutta silti en kykene lopettamaan herkuttelua. Ajattelen lähes koko ajan ruokaa. "Mitä syön seuraavaksi ja mihin aikaan ja kuinka paljon" ja nämä ajatukset kamppailevat halujeni kanssa ja lähes aina ne halut voittavat terveen ajattelun.

Tähän väliin voin sanoa, että jos joku onneton läskiksi haukkuja purkaa ajatuksiaan tähän, voin kertoa etteivät ne hetkauta minua, sillä minä itse olen haukkunut itseni jo niin pahasta ja niin moneen kertaan, että muiden sanat ja ajatukset eivät enää tunnu miltään.

2

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotaintällasta

Sun on tehtävä PÄÄTÖS.
      Ei tarvitse syödä niitä herkkuja. Jätät ne ostamatta, niin ei tule syötyä. Mikä siinä niin vaikeaa on? Vaikka kuinka tekisi mieli, et osta niitä. Seuraavana päivänä on tosi hyvä mieli, kun tuli kuritettua itseään edellisenä päivänä. Kuukauden kun olet pitänyt itsesi kurissa, elämä ilman herkkuja on jo normaalihkoa. Tuo on vähän kuin vieroitus huumeista luulisin. Pitää vaan kärsiä aluksi, kunnes siihen tottuu.

• -25 kg

Aivan, aluksi on kärsittävä "vieroitusoieita" mutta kyllä ne menee ohi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      121
      3728
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      64
      2629
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      34
      2592
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      75
      2411
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      24
      2270
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      103
      1360
    7. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      626
      1255
    8. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      143
      1047
    9. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      1046
    10. Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko

Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K
      Luterilaisuus
      400
      1045
    Aihe