en tiedä mihin vanha keskustelu hävisi, mutta olisi vielä sellainen kysymys, että kun siinä on se perushuolto, niin kelpaako enää sinne kun on prikka otettu pois? siis se kun on 500, 1000, 2000, 4000, 6000, 8000 ja 10 000 katsastukset.
prikan poisti
6
106
Vastaukset
Kyseessä ilmeisesti moposkootteri?
Huolto-ohjelmaan ei kuulu prikan tarkistaminen vaan riippuen siitä onko neli vai kaksitahtinen niin sen mukainen huolto-ohjelma.... ja mainitsemiesi kilometrien kohdalla ei ole "katsastuksia" vaan huoltoja joilla ei ole mitään tekemistä katsastuksien kanssa jotka tekee viranomaiset eli katsastusmiehet...- .........
Ja kannattaa oikeasti opetella itse tekemään niitä huoltoja. Ne ei todellakaan ole vaikeita skoottereissa ja mopoissa jos hieman viitsii nähdä vaivaa. Olen itse laskenut että olen säästänyt noin 800 euroa kun olen huoltanut itse.
- reba44
Mutta, miten sen takuun kanssa jos ei ole huoltokirjassa leimaa?
ei huoltokirjan leima mikään autuaaksi tekevä ole... huoltoliike tai jos itse tehty huollot niin vastaavat aina tekemisistään...
toisin sanoen jos teet itse huollot niin mahdollisen vaurin tapahtuessa joudut selittämään miten ole tehnyt huolon jne mutta jos esimerkiksi elektroninen nopeus mittari jostain kuman syystä hajoaa niin se tulee tietenkin takuuseen koska mikään huolto ei vaikuta sen toimintaan mutta jos esim kone leikkaa kiinni ja syy nä on lian pitkät huoltovälit niin sitten huollon tekijä joutuu vastuuseen tai paremminkin omistaja jos ei ole huollattanut sitä... itse siis voi huoltaa jos tietää mitä tekee ja on valmis ottaman vastuun tekemisistää... valtuutetulla huoltoliikkeelä huoltaminen ei ole pakollista vaikka joku muuta väittäisikin.
kuitenkin sanoisin että jos et tiedä mitä teet ja luotat netin keskustelupalstoilta saatuihin vinkeihin niin varauksella luottaisin niihin "neuvoihin" varsinkin rekisteröimättömiltä "neuvojilta...
huoltoliikkeet kyllä antavat neuvoja ja kertovat mitä pitää tehdä missäkin kilometrimäärässä... ja eivät neuvo niin vie kahvipaketti ja pullapitko mukanasi niin vot neuvoja tulee
- Sammy35967765
Takuu raukeaa jos ei käytä skobaa takuuhuolloissa, silloin kun niiden aika on.
- reba44
Joo´o. Ehkä vien eka huoltoon valtuutetulle, vaikka vähän epäilyttää koko homma? Otan sen pullapitkon mukaan ja supliikkia peliin.
Muistelen aikoja menneitä kun ostin uuden Solifer Speedin, niin ei siinä ollut mitään takuuhuoltoja. Jos ei lähtenyt käyntiin niin mäkistartti tai tulpanvaihto ja eikun menox!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466