prikan poisti

ghjuyihyjgrfd

en tiedä mihin vanha keskustelu hävisi, mutta olisi vielä sellainen kysymys, että kun siinä on se perushuolto, niin kelpaako enää sinne kun on prikka otettu pois? siis se kun on 500, 1000, 2000, 4000, 6000, 8000 ja 10 000 katsastukset.

6

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyseessä ilmeisesti moposkootteri?
      Huolto-ohjelmaan ei kuulu prikan tarkistaminen vaan riippuen siitä onko neli vai kaksitahtinen niin sen mukainen huolto-ohjelma.... ja mainitsemiesi kilometrien kohdalla ei ole "katsastuksia" vaan huoltoja joilla ei ole mitään tekemistä katsastuksien kanssa jotka tekee viranomaiset eli katsastusmiehet...

    • .........

      Ja kannattaa oikeasti opetella itse tekemään niitä huoltoja. Ne ei todellakaan ole vaikeita skoottereissa ja mopoissa jos hieman viitsii nähdä vaivaa. Olen itse laskenut että olen säästänyt noin 800 euroa kun olen huoltanut itse.

    • reba44

      Mutta, miten sen takuun kanssa jos ei ole huoltokirjassa leimaa?

      • ei huoltokirjan leima mikään autuaaksi tekevä ole... huoltoliike tai jos itse tehty huollot niin vastaavat aina tekemisistään...
        toisin sanoen jos teet itse huollot niin mahdollisen vaurin tapahtuessa joudut selittämään miten ole tehnyt huolon jne mutta jos esimerkiksi elektroninen nopeus mittari jostain kuman syystä hajoaa niin se tulee tietenkin takuuseen koska mikään huolto ei vaikuta sen toimintaan mutta jos esim kone leikkaa kiinni ja syy nä on lian pitkät huoltovälit niin sitten huollon tekijä joutuu vastuuseen tai paremminkin omistaja jos ei ole huollattanut sitä... itse siis voi huoltaa jos tietää mitä tekee ja on valmis ottaman vastuun tekemisistää... valtuutetulla huoltoliikkeelä huoltaminen ei ole pakollista vaikka joku muuta väittäisikin.
        kuitenkin sanoisin että jos et tiedä mitä teet ja luotat netin keskustelupalstoilta saatuihin vinkeihin niin varauksella luottaisin niihin "neuvoihin" varsinkin rekisteröimättömiltä "neuvojilta...
        huoltoliikkeet kyllä antavat neuvoja ja kertovat mitä pitää tehdä missäkin kilometrimäärässä... ja eivät neuvo niin vie kahvipaketti ja pullapitko mukanasi niin vot neuvoja tulee


    • Sammy35967765

      Takuu raukeaa jos ei käytä skobaa takuuhuolloissa, silloin kun niiden aika on.

    • reba44

      Joo´o. Ehkä vien eka huoltoon valtuutetulle, vaikka vähän epäilyttää koko homma? Otan sen pullapitkon mukaan ja supliikkia peliin.

      Muistelen aikoja menneitä kun ostin uuden Solifer Speedin, niin ei siinä ollut mitään takuuhuoltoja. Jos ei lähtenyt käyntiin niin mäkistartti tai tulpanvaihto ja eikun menox!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe