Kukaan halukas rakentamaan paritaloa?

paritalo rakenteille

Elikkä lyhykäisyydessään vuokralla asuminen tympii ja tarkoituksena olisi rakentaa paritalo joensuun kaupungin vuokratontille ja asua itse siinä 2-4v ja myydä pois(toivottavasti voitolla). Kaveri piirissäni ei kuitenkaan ole ketään joka olisi valmis panostamaan omaa rahaa / aikaansa projektiin. Eli etsinkin nyt kaveria / pariskuntaa jolla olisi samanlaiset suunnitelmat ja joka olisi valmis osallistumaan itse rakentamiseen.

Tähän asti mitä olen miettinyt
-Sijainti karhumäki tai rantakylä
-Paritalo n.75m2 / puoli (3h k s autokatos)
-Valmispaketti esim. kastelli

-Pohjat tekisi itse ja rungon ottaisi valmiiksi pystytettynä vesikattopäälle valmiina, sen jälkeen tekisi itse mahdollisimman paljon.

-Lämmitys muoto on vielä auki, pitäisi vertailla perustamis/ käyttökuluja sekä aikaa missä lämmitysjärjestelmä "maksaisi itsensä takaisin".

-Rakennusaika väljä (itse kävisin kuitenkin töissä ) keväällä 2012 aloitus ja tavoitteena saada syksyksi talo ulkopuolelta valmiiksi, talven aikana sitten tekisi sisustus hommia oman aikataulun mukaan

-Itse mitä olen kustannuksia laskenut niin valmiina hinta olisi n. 100-110t€ /puoli. Etuoven ilmoituksia selatessa samanlaisista asunnoista pyydetään n.150t€

Itselläni vasara pysyy kädessä eikä muutenkaan peukalo ole keskellä kämmentä.

Jos kiinnostuit pistä tänne ajatuksia, katsotaan jos meillä olisi samanlaiset suunnitelmat ja pääsäisiin toteuttamaan projektia.

7

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuki-ukko

Mitäpä tuohon omia rahojasi käytät? Kaupunki kyllä rakentaa puolestasi ilmaiseksi ja saat asuakin puoli-ilmaiseksi. SDP huolehtii sinusta kunhan vaan äänestät sitä. Pistä muut maksamaan hulppean asumisesi,niin tekee Joensuussa kymmenet tuhannet. Näin voit elää leveästi,ostaa upean auton ja veneet,matkailla Portugalin patatiisissa joita matkoja olemme tukeneet jatkuvasti kuten nyt näkyy.

• mallia pakolaisista

Joensuuhun älä mittään rakenna. Joensuu perrii ylihintaista tontin vuokraa ja perrii ylihintaista kiinteistöveroa. Mee vaan Joensuun sossun luukulle, sitten voit syleksiä päivät kattoon, tienestis ja asumises on toistaseks turvattu. Niin tekkee pakolaiset.

• on kokemustakin

Eläkä mää Ylämyllylle tai Lehmoon.
        Lääkärit löytyy mistä löytyy tai tätä ongelmaa ei ole jos käyt yksityisellä tai työterveyslääkärillä.
        Lasten koulut vielä ala-asteella sujuu, mutta yläasteelle tai lukioon tulee sitten tenkkapoo kun pitää linja-autoilla mennä kirkonkylille. Tai lukioon Joensuun puolelle.
        Samoin linja-auton kulku kannattaa katsoa, tai kimppakyyti jos kaupungin puolelle haluaa nuoret kouluun tai harrastuksiin.

Itse Joensuun puolella työssä käyneenä voin sanoa kokemuksesta että ne 2 autoa syö sen kiinteistöveron ja autolla rahtuuajat ihan kirkkaasti.

Katso missä on mahdollinen lapsiesi yläaste, lukio ja lääkäri ainakin aluksi.
        Samoin kulkeeko linja-autot jos halajat kauemmaksi kaupungista.
        Silloin jää vapaa-aikaakin enemmän.

• A

Moikka! Joko olet löytänyt rakentajat? :)

• Maissit kotiin

Paritalojahan on myynnissä reippaasti, miksi et ostaisi, vai eikö asuntokauppa suju? Voittoja tulee niille jotka saa myytyä, 20%?

• raksamies jns

Herää kysymys miksi paritalo.Eikö olisi riidattomampi oma talo?
      Joensuun kaava-alueella et voi vapaasti valita lämmitysmuotoa varmaankaan.

• voitot kotiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      282
      4150
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2365
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1511
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      998
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      133
      972
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      820
    Aihe