uusi pesukone hyppii

neuvoja?

sain juuri uuden pesukoneen ja pesen sillä nyt ekaa kertaa, ei pysy paikoillaan linkouksessa. maksoin myös asennuksen, joten onko tää nyt minun vastuullani? oletan että kuljetustuet sun muut on hoksattu poistaa.

kylppärin lattia on kalteva, ja kone oli selvästi epätasanossa, eli keikkui. yritin vähän siirtää jalkojen alla olevia läpysköjä ja nyt vakaampi, mutta ei silti ihan reilassa.

voinko mä itse vakauttaa koneen, ja miten, vai pitääkö pyytää kuljetusmiehet takaisin? mieluummin hoitaisin homman itse, kun ties kauan tässä muuten menee.

4

4110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pesukoneellinen pyyk

Myöhäinen vastaus. Märkätilojen lattian kuuluu olla kalteva, koska veden tulee päästä valumaan viemäriin. Pyykinpesukoneen pohjassa on luultavasti jokaisessa kulmassa säädettävä jalka. Erityisesti suoravetorummullisten koneiden tulee olla vaaterissa. Asennukseen kuuluu myös tuo vaateriin laitto vatupassia käyttäen. Jos et halua soittaa asentajille, ja vaatia heidän tekemään työnsä, niin kannattaa käydä ostamassa vesivaaka ja pyöritellä koneen jalat, niin että kone tulee vaateriin. Toki ensiapuna voi pyöritellä jalat niin, että pesukone on suhtkoht suorassa (laattojen saumoja katsellen)'

• rtyttry

Minkä merkkinen pesukone jos saa kysyä?

Minkälainen lattia sinulla on? jos on laattalattia, niin ongelma voi olla se, että pesukoneen liukastelee itsensä pois paikaltaa, ts. tietyssä kohdassa esim. linkouksen alussa kone liikahtaa pikkuisen, koska laattalattia on liukas ja kun pesukone sitten vähänkin pääsee liikahtamaan, niin se menee pois tasapainosta ja alkaa hyppimään.

Yksi ratkaisu ongelmaasi voisi olla laittaa kumiläpyskät pesukoneen jalkojen alle, vaikka tyyliä auton kumimatosta palaset jokaisen koneen tassun alle, tai vastaavaa, nuo kumiläpyskät voi ehkäistä koneen liukastumisen ja pitää sen siten paikallaan.

• Höltsäkkä

kuljetustuet ovat kuitenkin poistamaatta.

• Voihan kone

Mitkähän läpyskät siellä jalkojen alla on?

Useimmissa koneissa on ruuvattavat jalat, joilla saat koneen suoristettua. Niin että se on vaaterissa, kuten sanotaan. Eli jos lattia viistää, niin ruuvaamalla jalkoja suuntaan tai toiseen, saat koneen tasaan. Ei siihen tarvita välttämättä vatupassiakaan. Kyllä sen näkee milloin jokin on tasa ja milloin ei. Viimeistään heiluminen kertoo sen.;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1678
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67