Ihastu ihminen päivään jokaiseen, myös päivään synkkään ja sateiseen,näe silloin aurinko takaa pilvien usko uuden huomiseen,valoon ja kauneuteen.Harmailla pilvilläkin on kultaiset reunat.
rOKOTUS VANHUUDEN HAPPAMUUTTA VASTAAN.
20
164
Vastaukset
- matilda*
Vuoden vaihtuminen saa jokaisen miettelijääksi. Ajattele onnistuneita hetkiä, ihmeitä, oivalluksia ja huomaat auringon taas paistavan.
Positiivarit - 73sxcz
Tottahan on ,kun näillä palstoilla vilkuilee muuta ei voi sanoa ,kyllä huonolla mielellä on iso porukka ,. MONET KETJUT MENEVÄT ILKEILYKSI JA KELJULUKSI. Hämäräksi porukka välillä on tullut,kyllä olisi hauskoja juttuja lueskella.Mielellään vaikka muisteluja,tai kysymyksiä esimerkiksi näin mikä on suosikkisi viikonpäivistä?
- 69sid
Arvosta jokaista hetkeä, joka sinulla on.Ja arvosta sitä vielä enemmän, kun saat jakaa sen jonkun läheisen kanssa, sellaisen, joka on valmis viettämään aikaansa kanssasi.. siis huomenna sadaan lapsia kylään.
- sussucxzs
Yksinäisyys on ikävää, monella se on pakko tilanne, varmaan senkin takia on helpotus saada keljuilla ,edes palsta kavereille, ,koitetaan ymmärtää.
- Lorena*
Yksinäisyyttä jo kolmatta päivää, syykin on, kompuroin nilkkaani senverran suunnistaessa että nyt on nilkka paketissa, mutta kyllä se tästä. Skypeillyt olen ja you-tube on ollut käytössä. Luen partsilla romskua ja kahvia hörppäilen, myönnän paikalla olo ei ole vahvimpia puoliani.
Ehkä maanantaina olen jo iskussa ja lähden autoilemaan.Vasen jalka vaihteissa ja oikea onkin kunnossa, ostan uuden s ä n g y n kun entisen vieterit ovat entiset, nukun siis punkassa jonka joka paikka venyy ja paukkuu.On aika vaihtaa patjaa sänkyineen 120cm leveä on ja pysyy yhden hengen käytössä, se vain on varmaa.
Täytyy vain armahtaa itseänsä, joskus sitä vain on tehtävä niinkuin tilanne sattuu olemaan ja peruutettava menot.
Onko nyt pikku-kesä kuten minua vanhemmat asian ilmaisevat, ainakaan kesä kaikilla mausteilla ei ole ilmassa. Partsilla lohenpunaset pelargoniat kukkivat täysillä, on siinä iloa silmille kun partsi muuttaa ilmettä viherkeitaaksi. Ilta auringon laskiessa otan pienet neuvoa antavat iltateen kanssa partsilla ja pian alkaa olla unihiekkaa silmissä ja hyvät unet taattuna.
- tulenlieskatt*
Yksin jää kun hyvät sanat hukassa lie, eivät pahat sanat iloon vie. Vain ikävä vieraana viihtyy ja sydän turhaan kiihtyy. Kauniin sanan ja hymyn jos antaa se hyvää yksinäisyyteen kantaa. Siis toiselle;
ei kaunis, hyvä sana ole nolo, vaan siitä tulee itselle myös hyvä olo. Elämämme on laina vain, emme ole täällä ain. - Ystävyys on tärkeää
Terveisiä vaan täältä toiselta jalkavaivaiselta. Olen joulunut sattuneesta syystä olemaan paikallani pari kuukautta ja yksinäisenä ihmisenä se on pistänyt minut mietiskelemään elämääni ja kaikkien yksinäisten eloa ja oloa:
Minulla on onneksi ollut muutama ystävä ja aikuiset lapsenikin ovat avuliaasti hoitaneet tuon kaupassakäynnin ja soppahuollon sekä huoltaneet roskat pois ja ilahduttavasti imuroineet asuntoni - etten ihan sotkussa elä.
Kaikki käsiin saamani kirjat olen lukenut ja ystäväni ovat tuoneet lisää lukemista, ristisanoja ratkottavaksi ja onneksi minua on kuskattu kyläänkin autokyydillä muutaman kerran.
Radio- ja tv-ohjelmat olen kuunnellut ja katsonut 'melkein kaikki'.
Summa summarum - nyt jo pääsen liikkeelle, en tullut mökkihöperöksi, mutta sanompa että on hyvä, kun on yksikin ystävä. Totaalinen yksinäisyys on jopa kohtalokasta. Ei pidä erakoitua ihan tieten tahtoen.- Lorena*
Oli hyvin lohduttavaa lukea sinnittelyäsi jalkaongelmaisena, kirjoitus muuten auttoi pitämään mielialaa ylhäällä ja torjui alamaissaoloa. Kiitos. Samat ovat tunnelmat, miltei pakonomaisesti sitä etsii edes jotakin viihdykettä tähän juttuun. Huomenna olisi kirurgin vastaanotto, saas nähdä mitä tuleman pitää.
Nyt ymmärtää miten tärkeää on itsensä huolto ja hoivaaminen jotta pysyisi edes kohtalaisen hyvässä kunnossa. Toivon sinulle antoisaa toipilasaikaa, pidetään lippu korkealla vastustuksista huolimatta.
- sinisirkku-
Vilkas viikonloppu yllättäen:D
Poikani ei päässyt äitienpäivänä tulemaan perheineen, vaan nyt soitti tulevansa ja toi kaikki ruokatarvikkeet mukanaan.
Täällä kokkasi ja laittoi kaiken valmiiksi, sain istua valmiiseen pöytään. Ihan hemmottelivat ja seurustelivat hauskasti kanssani. Oli kyllä ihana yllätys, nyt voi vaan odotella illan jääkiekkomatsia hyvillä mielin.
Palstalla onkin niin monta päivänpolitiikkaa käsittelevää aloitusta, taitaa olla peräti parikymmentä johon ei osaa osallistua, joten kiva kun on joku poikkeus!
Jännittävää jääkiekkoiltaa:D- Verkkaista täällä
Tyhjäksi ja tympeäksi on mennyt koko palsta, Pari kakaraa täällä enää provosoi suurin kirjaimin keskustelua. Politiikasta ei ole minkään moista tietoa kohan huuteleva aivan kuten persut vaalien alla, Eipä ole asiaa ainakaan toistaiseksi tänne-
- Hurraa nuorille!
Et voi olla tosissasi, 2.4 miljoonaa katsoi kun Suomi pelasi JÄÄKIEKON MAAILMANMESTARIKSI! Meidän vanhojenkin kelpaa tuuletella! Kyllä on hyvää esimerkkiä Suomen nuorisolle ja luulisi vanhojenkin arvostavan liikuntaa positiivisuutta ylläpitävänä voimana. Tästä maailmanmestaruudesta voimme iloita kaikki ja iloisesti!
- kohtuus kaikessa
Samaa mieltä, mutta joillekin kun riittää pelkkä uutinen, kaikki ei jaksa kiekonperässä huitovia katella tuntitolokulla.
- Hurraa Suomi!
Tekee hyvää innostua ja hurrata heiluttaen käsiä!
- he
Kiitos on mukavaa lueskella tälläisia ketjuja ,tulee mieli hyvälle tuulelle.KATISKA oli puolillaan kaloja ,on kaverille perkaamista ja kissalle evästä.MINÄ LAITAN pienistä patakukkoa,ei se kylläkään niin hyvää tule ,kun en voi käyttää ruisjauhoja,.Keliakian takia.terv.heta
Ei voi olla totta!
Täällähän on kinttujansa kolhineitten plutoona. Itsekin onnistuin Tallinnassa kompastumaan rappusissa heti sen jälkeen, kun olin todennut päässeeni rapuista ilman apua. Viimeinen askelma oli vielä saavuttamatta, ja ylpeys kävi sananmukaisesti lankeemuksen edellä.
Siellä on monissa paikoin niin korkeat askelmien välit, että tällainen matalajalkainen joutuu melkein käsin auttamaan saadakseen koipensa seuraavalle askelmalle.
Nyt ovat nilkka ja polvi ruvella, että tuli siltäkin reissulta suveniireja hankituksi.
Ja halvalla! Ei mennyt kuin sukkahousut rikki. Onneksi oli niin lämmintä, että hyvin pärjäsi ilman sukkiakin.
Oli muutenkin mukava reissu. Vanhassa kaupungissa käveltiin ja syötiinkin, istuttiin puistossa syöttämässä puluja ja Merikeskuksen pihalla istuttiin fantalla ja kuuntelemassa pelimannin musisointia.
Aurinko paahtoi, eikä kiirettä ollut minnekään.
Aurinkoista huomispäivää toivottelen kaikille.- susmorsian ek.
Kiitos Tallinnan kuulumisista, itse en vielä uskalla sinne reissulle lähteä. On vasta puoli vuotta hyvän ystäväni kuolemasta, on Tallinnakin niin tuttu, näin sinut siellä Vana Linnan muhkurakaduilla hissukseen etenevän, Kunhan näistä muista "kolhuista" vähän tokenen, niin sitten.
Aina kun uskon tämän elämäni menevän oikean suuntaisesti.....kun tuli niin paljon muuta kestettävää, en ennättänyt surra "liikaa", on osittain vielä käsittelemättä se yllättävä kuolema. Niinhän sitä sanotaan, että menetyksen tilalle tulee muuta, minulle minulle sopivaa, mutkikasta.
Kun tulee lopulta melkein kestämättömiä asioita eteen, alkaa vaistomaisesti naurattaa, huumori, pilailu, koettelemusten muuttaminen jopa farssiksi, pelastaa monta kertaa. Eikä oikeastaan ole enää "Pajazon" naurua, kuten ehkä aikaisemmin. Vaan että...vieläkö tämäkin.
Minusta tuntuu, että otsikon happamuus-sana on minulle vieras käsite...ei kaiketi ole ennättänyt hapantua.
No, tuossa purkasin näköjään vähän itteeni, haitanneeko mittään. Voiton puolella "taas" ollaan, mutta eihän minun elämäni sovikaan olla suoralla tiellä kulkemista. Mutkikasta, mäkistä, kivien potkimista tieltä.
Tulee Viron avara taivas taas mieleeni, miten se voikaan olla niin avara, laajempi, korkeampi. Ei kuitenkaan haikealla mielellä, vaan onnellisena siitä, että on senkin kokenut.
Sydämellisesti Sinulle, ilopilleri, ja miehellesikin, hyvää kesää!
Kävelehän hissukseen, niin minäkin...jo.
- he
Surkeaa se on kesällä olla jalka kipeänä ,kun nyt olisi parempi liikkuakin kun talvella. Minä ainakaan talvella pelkään liukastumisia,kun on tuo luukato ,miksi sitä sanotaan 3kertaa on nilkka murtunut ,niin on varovaiseksi talvella tullut..onneksi 2v olen ollut jaloistani terve . Riittävästi on muita kolotuksia,kuuluvat meidän ikäisille. Kärsi kurja kärsi vaan ,kirkkaaman kruunun saat.
- MERENKAIPAUS
LUKEKAA hyvä vanhuus ja helppo kuolema. KREKASSA kuulema on sellaista. Muuttakaamme sinne. UUSOA JA AURINKOA.
- he
JOS jaksaisi ja olisi rahaa,mikäpäs jos matkustelis ,vielä kun se yksi rahan puutteen lisäksi "Terveys ei anna matkustella.Mieluiten löhöö laiturilla ja kanava pistoja harrastaa. terv heta
- auringonpaistetta
Oi heta, tulee niitä lämpimiä päiviä tänne laitureillekin ja ah, Suomen suvi on kauneinen. Minä otan välillä särkylääkettä myös kolotuksiin ja kyllä se olo helpottuu. Mutta kesä saa minut onnelliseksi ja iloiseksi, tuoksut ja värit sulostuttaa mieltä ja unohdan säryt ja kivut välillä taivaan sineen. Eikä lämmin luita riko - ja jahka vedet hieman lämpenee menen uimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131413- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31047Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15951Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9918Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86890- 32820
Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.58814T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37748Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44744