Koneeni näyttä pysähtyy silloin tällöin alle sekunniksi, joskus harvoin jopa muutamaksi sekunniksi. Tätä tapahtuu etenkin peleissä.
Tämän lisäksi, pysähtyminen aiheuttaa joskus muita ongelmia. Joskus näytön kuva jää paikalleen, mutta kaikki muu toimii (esim. peli, äänet kuuluu, kun ukkeli ampuu jne).
Joskus jokin näppäimistön näppäin lakkaa toimimasta, kunnes sammutan ja käynnistän koneen. Joskus koko näppäimistö lakkaa toimimasta.
Joskus hiiri lakkaa toimimasta, joko kokonaan, nappi tai pari, rulla, rulla tiettyyn suuntaan, hiiren liikutus ylös/alas vasemmalle/oikealle tai kokonaan.
Joskus kun kosken hiireen, osoitin liikkuu heti ympäri ruutua, painaa eri nappeja (hiiressä ja joskus myös näppäimistössä)
Joskus äänet menevät pois, joskus ne jäävät "looppaamaan".
Virustorjuntaohjelmat eivät auttaneet/löytäneet mitään. Formatointi ja windowsin uudelleen asennus ei auttanut. Uuden windows version (xp --> vista) hankkiminen ei auttanut. Uudet ajurit eri laitteisiin ei auttanut. Uusi bios ei auttanut.
Vaihdoin näytönohjaimen, myöhemmin prosessorin. Ei vaikutusta. Lopulta ostin uuden koneen. Ongelma jatkui. Ajattelin, että vika on sähköverkossa.
Eräänä päivänä näin mainoksen hienosta pelihiirestä. Vaihdoin sen vanhan optisen logitech hiiren tilalle. Ongelma lakkasi. Laitoin vanhan hiiren toiseen koneeseen... samat ongelmat alkoivat.
Siis mitä täh? Miten yksi optinen hiiri voi tehdä noin? Kyllä se aluksi toimi hyvin, kun sen sain. Vähän ajan päästä kolmannessa koneessani alkoi samat ongelmat. Siinä oli samanlainen hiiri.
Osaako joku selittää? Ymmärrän periaatteessa hyvin tietotekniikkaa.
Miten on mahdollista?
ihmettelijä???
3
114
Vastaukset
- lfvöleföl
itse en ymmärrä tietotekniikkaa, mutta ensimmäisenä tarkistaisin lisälaitteiden vaikutuksen, kun esiintyy omituisia oireita. en ihmettele yhtään, että hiiri voi tehdä tuollaista.
No jaa, itse olen törmännyt HP:n tietokoneisiin mitkä kaatuivat jos sinne oli asennettu WinZip..
- Pyyhis
Lonkalta voisi epäillä että hiiressä on joku fyysinen vika, mikä sekoittaa sen käyttämää usb-väylää. Yleensä usb hiiret ja näppikset ovat idioottivarmoja, mutta koskaan ei tiedä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2018824- 695795
- 245367
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni405250Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv395094Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h824997- 624523
- 434187
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on533490- 493175