Ostin parin sattuman kautta humminbird 150 kaikuluotaimen ja nyt mietin sen käytännöllisyyttä. Haluan siitä helposti mukaan otettavan ja vaivattoman käyttää.
Ajattelin että voisin kiinnittää kaiun näytön johonkin laatikkoon(K20cm x L10cm x S20cm). Virtapiuhan veisin läpi siihen laatikkoon, jossa yhdistäisin piuhat vanhaan 12v porakoneen katkaistuun kahvaosaan. Kiinnittäisin katkaistun porakoneen kahvaosan laatikon sisälle niin, että kahvaosa tulisi esiin pohjasta ikään kuin siihen kuuluen. Akku kavisi siis sen laatikon pohjaan kiinni.
Kaikuluotaimesta vetäisin puolen metrin päähän anturin johdon. Se menisi vapatelineeseen, johon laittaisin sokalla kiinnitettävän anturitelineen. Kaiun näytön laatikkoon tulisi alapuolelle kiinnike, jolla saisin sen kiinitettyä samaiseen vapatelineeseen veneen laidan sisäpuolelle.(Vapateline on siis veneen levyinen hankaimesta-hankaimeen malli)
Onnistuuko tuo porakoneen akun hyödyntäminen käytännössä? Jos akun kapasiteetti on 1,1Ah niin eikö täydellä akulla pitäisi toimia yli viisi tuntia?
Olisi helppo ladata ja kuljettaa.
Kannettavan kaikuluotaimen rakentaminen
haukiuuno
0
157
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2802908Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka492298Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1141723
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051664Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 561189
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181