Miksi mies ei kosi?

surullinen.

Joo, elikkä olen odotellut, että kosisi ja kihlasormukset hommattaisiin. Mutta ei, jopa häistä kesälle on puhuttu, mutta kihlautumista ei ole tullut. Olen kertonut haluavani olla kihloissa. Nyt vain mennyt hommasta kokonaan maku, kun pitänyt vihjaista itse tuo kosinta. Olisin halunnut romanttisen yllätyksellisen kosinnan. Ollaankohan niin erilaisia, että kannattaa kääntyä kannoiltaa? Oikeasti miksi toinen ei halua aiheuttaa iloa ja olla mieliksi kosimalla, vaan jättää mielellään sen välistä ja suorilta ikään kuin naimisiin ja tietenkin niin, että muut ehtivät tietää aikeista jopa ennen kuin mitään kihlaustakaan on tapahtunut.

7

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun ei niin ei

      Ehkä asutte jo yhdessä? Sano yksikin syy, miksi mies haluaisi enempää?

      Veikkaan, että mies vielä haluaa katsella enemmän markkinoita.

      • ap.

        No, ei olla yksissä ja ei halua alkaa muita kattelemaan. Mä konkreettisesti haluaisin kihlasormuksen.


    • asia vai rituaalit

      Oletteko sopineet menevänne naimisiin? Vai vaan puhutte muuten häistä kesälle tyyliin "pidetääks elokuussa rapujuhlat vai viittiskö sittenkään"? Jos olette sopineet, olette jo kihloissa. Ehkä siksi mies ei katso voivansa kosia, koska sehän olisi samaa kuin sanoa "vaikka olemme jo sopineet menevämme naimisiin, niin tuletko vaimokseni"? Monen miehen logiikkaan ei varmaan mahdu, että sovittua asiaa pitää tietyin juhlamenoin kysellä uudelleen.

      Asian vierestä, mikä siinä kosimisessa on yleisesti niin ihmeellistä? Eikö asia, eli avioliitosta päättäminen ole tärkeämpää kuin odottelu, että jos mies vanhakantaisesti ilmaisee haluavansa juuri minut? Itse aikanaan odottelin kosintaa, kunnes totesin, ettei sitä varmaan tule, joten päätin kosia itse. Suunnittelin paikan ja ajankohdan. En vaan ehtinyt, kun mies kosi sitten kuitenkin ensin. Oleellista oli, että sovimme naimisiinmenosta eikä joku prinsessailu. Ja monilla se prinsessavaihde ei tuosta yhtään helpota, vaan siitä vasta alkaa ne vaatimukset, joita oman hääpäivän pitää olla.

      Aloittajalle, toivottavasti saat haluamasi, mutta jos se on avioliitto, niin nykytyttö voi tosiaan kosaista itsekin. Ja jos olette jo kihloissa (eli sopineet naimisiinmenosta), niin voithan sanoa, että "kun meiltä nyt jäi semmonen *oikea* kosinta välistä, niin pidetääks vaikka kahden kesken juhlailta meidän kihlauksen kunniaks".

      • ap.

        Jep. Jotenkin noin se on mennyt, eli ollaan ajankohtaa katseltu ja ikään kuin päätetty, jos saadaan kirkko... Ja pappi ja asiat järjestettyä mennään naimisiin, mutta se kihlasormus puuttuu. Onpa viitannut silleenkin, ettei olis halukas kihloissa pitkään olemaan (tai ollenkaan). Mutta mä haluan sen kihlasormuksen.


      • edellinen vastaaja
        ap. kirjoitti:

        Jep. Jotenkin noin se on mennyt, eli ollaan ajankohtaa katseltu ja ikään kuin päätetty, jos saadaan kirkko... Ja pappi ja asiat järjestettyä mennään naimisiin, mutta se kihlasormus puuttuu. Onpa viitannut silleenkin, ettei olis halukas kihloissa pitkään olemaan (tai ollenkaan). Mutta mä haluan sen kihlasormuksen.

        No kuten todettu, jos olette sopineet menevänne naimisiin, olette kihloissa. Ei siis muuta kuin ehdottamaan ukkelille, että "mennäänkö tänään ostamaan kihlat". Sormus on vain esine, niitä saa kaupasta rahalla.

        "Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet." (Avioliittolaki 1. luku, 1. §)


    • 13+16

      Juuri noin, kuten edellä on kirjoitettu: te olette jo kihloissa.

      Sano miehelle, että toivoisit saavasi myös kihlaSORMUKSEN. Sormushan ei ole mitenkään välttämätön; sormuksen hankkiminen ei tarkoita samaa kuin kihlaus ja toisaalta kihloissa voi ihan hyvin olla ilman sormustakin.

      • vallat

        Paljon on sellaisia henkilöitä (myös naisia), jotka eivät käytä avioliitossakaan sormusta. Syitä siihen on monia. Ei sormus ole mikään must !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      102
      3205
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3116
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      322
      1959
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1459
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1246
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      888
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      125
      817
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      757
    Aihe