Mitä kiusaaja ajattelee

Kiusaaja2

Tulen tällä viestillä saamaan kaikkien kiusattujen vihat niskaani, mutta ajattelin että voin ainakin omalta kohdaltani kertoa millaista on olla kiusaaja.

Ensin taustaa:
Olin ala-asteella kiusattu, vaihdoin koulua sen takia kerran. Yläasteella asiat parani hieman, sielläkin kyllä puhuttiin selän takana ja muistan kuinka ajattelin aina koulupäivän jälkeen "tänään oli hyvä/huono päivä" ja yritin selvitä päivästä kerrallaan, koska tulevaisuus ei näyttänyt kovin hyvältä. Olin kuitenkin jo yrittänyt muuttua, jottei heillä olisi syytä kiusata mua. Ikävä kyllä ihmisellä on pitkä muisti, ja eivätpä he unohtaneet millainen olin ollut aikaisemmin. Jos ei muuten löytynyt syytä mollata niin sitten kaiveltiin menneisyyttä. Vaihdoin taas koulua. jOlin ollut hyvinkin masentunut ennen koulun vaihtoa ja olisi moneen otteeseen tehnyt mieli tuottaa hyvin suurta fyysistä ja henkistä tuskaa kiusaajilleni.

Noniin. Eli siis koulun vaihto eri kaupunkiin. Halleluja. Sain aloittaa aivan uudeltä pöydältä ja paransinkin statustani luokan hierarkiassa (ennen olin aina ollut pohjasakkaa) Ikävä kyllä muhun takertui kiinni sellai selkärangaton valittaja, joka laski mun arvostusta muiden silmissä. Ite en tajunnut sitä ensin, mutta ihmeen kaupalla sain tilaisuuden/tarjouksen siirtyä niiden joukkoon, joiden kanssa oikeasti halusin olla. (He halusivat olla mun kanssa, mutteivät viitsineet enemmän kaveerata, koska tämä roikkuja olisi tullut perässä. He vihasivat kyseistä roikkujaa ja kiusasivat tätä kun en ollut läsnä. Olin vissiin tälle kiusatulle myös jonkinasteinen suojamuuri heiltä.) Nyt mun vain piti päästä eroon tästä roikkujasta, jonka ainaisesta valittamisesta ja pessimistisyydestä olin saanut jo kauan sitten tarpeekseni. Valinta: tylsä kaveri vai iso liuta hauskoja uusia ystäviä? Obvious.

Nykyään mut tunnetaan siitä, että sanon mitä ajattelen, enkä häpeä mitään. Omatuntoni ei kolkuta, vaikka kävelisin suoraan jonkun samassa koulussa olevan luokse ja sanoisin päin naamaa "kieltääks sun uskontos dödön käytön?" "aika kätevät noi tollaset isot tuuletusaukot sun kengis(kengät riekaleina)" nauran jos joku mokaa, ekän ole hiljainen puhuessani jostain iljettävästä tyypistä pahaa. Tää ei oo mun pahan olon purkamista tai oman egoni pönkitystä. Vaikka olen ollut kiusattu, en myöskään sympatisoi kiusattujen kanssa. Miksi?

Kiusaan vain niistä asioista, joihin kiusauksen kohde voi itse vaikuttaa. Käyttäisi dödöä tai ostaisi uudet kengät, niin en vittuilisi siitä. Kohteitani ovat sellaiset, joilta puuttuu tyylitaju(lenkkareissa kouluun, sama paita kuukauden ympäri päällä), eivät huolehdi hygieniastaan(haju sellainen ettei suihkussa käynyt viikkoon), käyttäytyvät oudosti(opettelisivat käytöstapoja, lukemaan ihmisten kehon kieltä, lopettaisivat idioottimaisen puhumisen, käyttäisivät maalaisjärkeä) tai ovat ulkomuodoltaan ällöjä(en tarkoita kasvonpiirteitä, niille kukaan ei voi mitään, mutta jos on läski ja plösö, niin harrastakoot liikuntaa! jos hiukset näyttävät kuolleilta rotanhänniltä joita ei ole koskaan harjattu/leikattu/pesty, niin tehkööt asialle jotain!) Ihmisen kuuluu osata pitää huolta itsestään. Vaikka sanotaan että pitäisi hyväksyä kaikki niinkuin he ovat, se ei tarkoita että voidaan hyväksyä toisen järkyttävä olemus, jonka seuraan joutuessaan tekee mieli pidellä nenää ja juosta pakoon.

Minäkään en tietysti ole täydellinen, mutta itse tulin suosituksi sen takia, että kiinnitin huomiota siihen mistä minua kiusattiin ja korjasin nämä virheeni ennen kuin vaihdoin koulua. Uudessa koulussa he eivät enää ilmeisesti keksineet musta sitten sanottavaa. Nykyään kukaan ei viitsikään, koska nauran päin naamaa ja heittäydyn ilkeäksi.

Ja tässä mitä ajattelen käyttäytymisestäni: kiusaaminen on hauskaa. Minkä sille voi. Nautin siitä.

Viestin merkkimäärä tuli täyteen. Jatkan seuraavaan viestiin tätä romaaniani.

87

3099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiusaaja2

      Jatkuu...

      Vinkki kiusatuille: kuunnelkaa, mistä teitä kiusataan. Onko haukuissa piilotettuna totuutta? Jos ei, älä kuuntele vaan jatka elämääsi. Jos on, tee asialle jotain.

      Kiusaajana voin sanoa, että vältän sellaisten kiusaamista, jotka eivät reagoi mitenkään kiusaamiseen. Mutta jos saan pienimmänkin reaktion, esim. hermostuneen katseen minuun tai musta poispäin, se riittää että jatkan. Tai jos kiusattu osaa puhua mut pussiin. Mitä kukaan ei ole vielä onnistunut tekemään, koska yleensä sellaset, jotka osaavat pistää vastaan, pitävät huolta itsestään eikä heistä saa väännettyä mitään kiusaamisen aihetta.

      Nämä eivät siis päde ala-asteella tapahtuvaan kiusaamiseen, siellähän jos ei kiusaajia huomioi, niin tönäistään vesilätäkköön... Siihen voin antaa vinkkinä, että välttäkää mahdollisia kiusaamispaikkoja, ja pysytelkää välituntivalvojan näköpiirissä. Mutta eipä täällä varmaan hirveästi ala-astelaisia lukijoita ole.

      Suurimpia dissauksen syitä(tunnista itsesi?):
      - tyhmät kysymykset (niin oppitunnilla kuin muutenkin)
      - itsestäänselvyyksien latelu (yritetään kalastella opelta pisteillä, mutta huom. kaikki nauravat sulle...)
      - turha jaarittelu (ei huomaa toisen kehonkielestä, että haluaa juttelijan hiljenevän ja kaikkoavan)
      - hoitamaton ulkonäkö (hygienia, ruokoton parta, hiuksissa ei minkäänlaista kampausta/leikkausta, plösöys)
      - vaatetus (samaa paitaa EI käytetä kolmea päivää putkeen, tytöillä pitää olla eri vaatekokonaisuus joka viikonpäivä, pojilla ok jos sama paita kerran peräkkäisinä päivinä viikossa. vaatteiden pitää olla oikean kokoiset, ei nuhjaantuneita, huonosti istuvia, vanhempien vanhoja vaatteita, seuraa edes hieman mitä luokkatoverisi pitävät päällään. älä pukeudu massasta erottuvasti, jos sinulla ei ole tarpeeksi selkärankaa sopimaan erottuvien vaatteiden kanssa)
      matkiminen (älä matki luokan suosituimpia liian selkeästi, saat vihat niskaasi)
      - harrastukset (jos teet vapaa-ajallasi jotain "normaalista" poikkeavaa, älä mainitse sitä. dataus 24/7, baletti jne eivät ole kehumisen arvoisia harrastuksia)
      - hermostuneisuus (vaikka kiusaajat saavat sinut jännittyneeksi, älä näytä sitä. sun sätkyilylle nauretaan oikein makeasti)
      - valittaminen (kukaan ei jaksa kuunnella pessimistiä. ole mieluummin hiljaa)
      - huono ryhti (ei yleensä dissauksen kohde, mutta huono ryhti kielii huonosta itsetunnosta/kunnosta, jolloin on helpompi ruveta haukkumaan. Kanna itsesi siis hyvässä ryhdissä!)

      Lista jatkuisi vielä, mutta nyt en jaksa kirjoittaa enempää.

      • Teini, hei

        Sinä puhut koko ajan muista, mutta kerro välillä itsestäsi. Ehkäpä luonteestasi ja elämästäsi löytyy syitä sille, miksi olet kiusaaja. Syy ei näet todellakaan löydy kiusatuista. Onko sinua hemmoteltu ja kasvatettu ilman rajoja? Siitähän se hyvä tulos syntyy, joidenkuiden vanhemmat taitaa luottaa onneensa vähän liikaa... Tutustu itseesi äläkä muovaa itseäsi ulkoisten paineiden mukaan. Nehän ei tunnetusti kesken lopu eikä myöskään pysy samana päivästä toiseen. Miksi kiusaaja on niin heikko ja yksinkertainen?


      • Kiusaaja2
        Teini, hei kirjoitti:

        Sinä puhut koko ajan muista, mutta kerro välillä itsestäsi. Ehkäpä luonteestasi ja elämästäsi löytyy syitä sille, miksi olet kiusaaja. Syy ei näet todellakaan löydy kiusatuista. Onko sinua hemmoteltu ja kasvatettu ilman rajoja? Siitähän se hyvä tulos syntyy, joidenkuiden vanhemmat taitaa luottaa onneensa vähän liikaa... Tutustu itseesi äläkä muovaa itseäsi ulkoisten paineiden mukaan. Nehän ei tunnetusti kesken lopu eikä myöskään pysy samana päivästä toiseen. Miksi kiusaaja on niin heikko ja yksinkertainen?

        Syy ei löydy kiusatuista? Mistä minä ne syyt heidän kiusaamiseensa oikein keksin?

        Kasvatuksessani ei ole vikaa, kaverini ovat enemmän hemmoteltuja ja meillä kotona on aina olleet tarkat säännöt mitä saa tehdä ja mitä ei, tietysti maalaisjärkeä ja omaa harkintaa myös käyttäen. Rahasta ei kylläkään ole ollut pulaa, vaikkemme mitään rikkaita ole.

        En voisi sanoa itseäni heikoksi tai yksinkertaiseksi. Heikko en ole fyysisesti enkä henkisesti, eikä kukaan ihminen voi olla yksinkertainen. Sitä se älykkyys teettää. Yksinkertaisia ovat esim. kasvit, joiden elämäntehtävä on yhteyttää ja levittäytyä ennen maatumistaan ja muuttumistaan takaisin maan ravinteiksi.

        Pyydän siis tarkentamaan mitä osaa kiusaajassa pidät yksinkertaisena.


      • Anliva
        Kiusaaja2 kirjoitti:

        Syy ei löydy kiusatuista? Mistä minä ne syyt heidän kiusaamiseensa oikein keksin?

        Kasvatuksessani ei ole vikaa, kaverini ovat enemmän hemmoteltuja ja meillä kotona on aina olleet tarkat säännöt mitä saa tehdä ja mitä ei, tietysti maalaisjärkeä ja omaa harkintaa myös käyttäen. Rahasta ei kylläkään ole ollut pulaa, vaikkemme mitään rikkaita ole.

        En voisi sanoa itseäni heikoksi tai yksinkertaiseksi. Heikko en ole fyysisesti enkä henkisesti, eikä kukaan ihminen voi olla yksinkertainen. Sitä se älykkyys teettää. Yksinkertaisia ovat esim. kasvit, joiden elämäntehtävä on yhteyttää ja levittäytyä ennen maatumistaan ja muuttumistaan takaisin maan ravinteiksi.

        Pyydän siis tarkentamaan mitä osaa kiusaajassa pidät yksinkertaisena.

        Kaikkea sinussa!!!!!


      • wsfgh

        Sinä saat palkkasi,jokainen paha sanasi on tallessa,luuletko saavasi menestystä elämässä,eräänä päivänä kaadut.Sinun lapsiasi kiusataan,älä sitten valita kun kaikki tulee vasten naamaasi.Ja jos minun lastani loukkaat niin se on nimesi kanssa iltalehden etusivulla,ja niin koko kansa saa tietää mikä sinä olet.


      • Salla K.

        Mitä syytä on kiusata muutenkin syrjäytymässä olevaa ihmistä? Kai hän jo muutenkin kärsii tarpeeksi? Eikö voisi yrittää auttaa ja muuttaa häntä osoittamalla hänelle rakkautta ja välittämistä?

        Kaikki ihmiset eivät ole yhtä vahvoja. Toiset ovat henkisesti hauraampia, väsyneempiä, alttiimpia masennukselle, syyt voivat olla geneettisiä tai elämänkohtaloista/kasvatuksesta johtuvia tai kaikkien näiden seurausta yhdessä. Mikä oikeus on olla ilkeä heikommalle? Ei voi olettaa, että koska minä jaksan tehdä muutoksia elämässäni, tuo toinenkin jaksaa yhtä lailla. Mitä jos hänen päivänsä kuluvat hoitaessa pikkusisaruksia? Onko oikein jyrätä heikommat tieltään? Haluaisitko itse olla tuollaisen heikon asemassa?


      • Mietis_uudestaan
        Kiusaaja2 kirjoitti:

        Syy ei löydy kiusatuista? Mistä minä ne syyt heidän kiusaamiseensa oikein keksin?

        Kasvatuksessani ei ole vikaa, kaverini ovat enemmän hemmoteltuja ja meillä kotona on aina olleet tarkat säännöt mitä saa tehdä ja mitä ei, tietysti maalaisjärkeä ja omaa harkintaa myös käyttäen. Rahasta ei kylläkään ole ollut pulaa, vaikkemme mitään rikkaita ole.

        En voisi sanoa itseäni heikoksi tai yksinkertaiseksi. Heikko en ole fyysisesti enkä henkisesti, eikä kukaan ihminen voi olla yksinkertainen. Sitä se älykkyys teettää. Yksinkertaisia ovat esim. kasvit, joiden elämäntehtävä on yhteyttää ja levittäytyä ennen maatumistaan ja muuttumistaan takaisin maan ravinteiksi.

        Pyydän siis tarkentamaan mitä osaa kiusaajassa pidät yksinkertaisena.

        Tottakai syy johtuu myös kiusaajasta. Kaikki katsos ei kiusaa ihmisiä, jotka käy suihkussa kerran viikossa tai ei harrasta trendikästä lajia tai pukeutuu rumasti. Niin miksiköhän jotkut kiusaa? Siihen varmaan on monta syitä, mutta syitä pitää lähteä etsimäänkin sieltä kiusatun taustoista. Eikä toisen vaatteista, kampauksesta tai harrastuksista. Itse tunnen ihmisen, jolla on likaiset vaatteet ja väehmmän trendikkäät... sukatkin haisee. Olen vähän liian kiltti sanoakseni siitä, koitan vaan pidätellä hengitystä. Joku päivä taidan kyllä vihjata jotenkin nätisti tai tarjoudun pesemään hänen sukkansa, koska ehkä hän ei itse huomaa haisevansa. Tai pyykkikone on rikki tai jotain. Muuten oikein mukava tyyppi. Onhan se tietysti väärin kanssa ihmisiä kohtaan, jos ei huolehdi hygieniastaan. Mutta se nyt tuskin häiritsee ketään jos toisella on "väärä harrastus"? Ja aina löytyy syy kiusata. Vaikka kaikki hoitaisi nuo luettemasi asiat kuntoon, niin aina jotain kiusattaisiin. Ja sitäpaitsi olisi tylsää, jos kaikki pukeutuisi ja käyttäytyisi samoin.

        Sä kuvittelet olevasi muita parempi ja fiksumpi, mutta et todellakaan ole. Pönkität vaan omaa itsetuntoasi muita kiusaamalla. Ja arvostat vaan jotain pinnallisia asioita. Säästä ihmeessä nämä kirjoituksesi, niin saat kunnon naurut sitten vanhempana.


      • Moikka!

        Kiusaamien ei ikinä ole oikein. Itsekin varmaan kokemuksesta osaat sanoa, että kiusaamisesta tulee aina ikävä olo kiusatulle. Mainitsit, että kiusaat, koska joku pukeutuu nuhjuisiin vaatteisin tai vähän kuluneisiin vaatteisiin. Oletko ajatellut, että joillakin perheillä ei yksinkertaisesti ole varaa merkkivaatteisiin, mistä johtuu, että jotkut pukeutuvat sisartensa tai vanhempiensa vanhoihin vaatteisiin. Jokaisella ihmisellä on oikeus olla juuri sellainen kuin haluaa. Ylipaino ei koskaan ole syy kiusata ketään. Se voi johtua sairaudesta, eikä ihminen välttämättä voi sille mitään. Oletko puhunut kenenkään kanssa siitä, kun sinua kiusattiin? Yksi mahdollinen henkilä, jolle voi puhua on vaikkapa koulukuraattori. Kiusaaminen voi jäädä vaivaamaan senkin jälkeen, kun se on päättynyt. Kavereiden välinen keljuilu on ok, kunhan siitä kukaan ei loukkaannu. Suosittelen puhumaan jonkun kanssa tästä kiusaamisesta. Kehotamme sinua itseäsikin vielä miettimään, kannattaako ketään kiusata.

        Terveisin Tiia ja Eve Kalajoen rovastikunnan nettisaappaasta


      • Kiusattu

        KIITOS PALJON! TAJUSIN MITÄ PITÄÄ MUUTTAA.


    • 0grpi89

      Pisteet rehellisyydestäsi!

      Tosin jos kukaan ei käyttäytyisi kuin sä, ketään ei kiusattaisi. Parempi maailma siis, you know...

      Kiusaajat kiusaavat, koska:

      1) ne on sadisteja
      2) niillä on itsellään niin paha olo
      3) niillä on huono itsetunto

      Mihin näistä kuulut?

      Ps. Mua itseäni ei vois vähempää kiinnostaa, millaiset vaatteet muilla on tai miten ne käyttäytyy tunnilla. Ei ne ihmiset ole olemassa mua varten, joten ei niiden tarvii olla mun makuuni.

      • 0grpi89

        Niin ja sitä vielä, että kiitos vinkeistä! En itse ole kiusattu, mutta joillekin kiusatuille voi olla hyödyksi huomata, miten kiusaaja ajattelee. Todellakin.... kaikki mahdollinen maailmassa ärsyttää kiusaajaa.... huh huh...... melkoinen lista asioita....


      • Kiusaaja2
        0grpi89 kirjoitti:

        Niin ja sitä vielä, että kiitos vinkeistä! En itse ole kiusattu, mutta joillekin kiusatuille voi olla hyödyksi huomata, miten kiusaaja ajattelee. Todellakin.... kaikki mahdollinen maailmassa ärsyttää kiusaajaa.... huh huh...... melkoinen lista asioita....

        Jos noista pitäisi valita, niin ehkä sadisti, mutta se ei kyllä ole totta. On minullakin omatunto, mutta se ei nosta päätään silloin kun näen kiusaamisen oikeutetuksi. Jos potkaisisin viatonta lasta, tottakai kärsisin kamalista omantunnon tuskista.


      • 0grpi89
        Kiusaaja2 kirjoitti:

        Jos noista pitäisi valita, niin ehkä sadisti, mutta se ei kyllä ole totta. On minullakin omatunto, mutta se ei nosta päätään silloin kun näen kiusaamisen oikeutetuksi. Jos potkaisisin viatonta lasta, tottakai kärsisin kamalista omantunnon tuskista.

        Minäpä kerron sulle: Nautit selvästi siitä vallan tunteesta, joka tulee toisen ihmisen alistamisesta/mollaamisesta. Oma itsetunto nousee kohisten ja olo on kuin maailmanvaltiaalla.

        Ei se mitään, tiedän itsekin miltä se tuntuu. Pariin kertaan olen iteki ollut sellainen nuija, että olen syrjinyt toista vain sen takia, että "itteään vaan ärsyttää".

        Onneksi tajusin ajoissa lopettaa! Hävettää vieläkin ihan kauheasti...

        Tajuaisit nyt sinäkin kuinka monta elämää oikein pilaat! Onko se niin vaikeaa? Jos on, niin varaa aika psykologille. Ei siis pahalla. Kovin.


      • hihheihuhhei

        No tännehän tuli kauhee kouhu yhestä tyypistä :DD

        Kiusatut ehdotan yhtä juttua, älkää alistoko vaa nyrkit ylös ja vetäkää kiusaajaa turpaan ja näyttäkää ettette oo mitän nössöjä paskoja, no eihän se teil ikinä onnistu ku ootte nössöjä ketkä menee heti itkemään opettajalle ja siitä tulee enemmän kiusaamista. jos mua joku kiusaa nii koulun jälkee mettään ja nyrkil tajut kankaalle...

        itse olen kiusaaja joten kuten :P heheh, mutta ei mua oo ainakaa pitkää aikaa uskaltanu kiusata/dissata ku ollaan menty punttikselle nii...

        PS: Kiusaaja on vitun tyhmä sana ja siitä jo leimataan kiusaajaks ku vähä sanoo jollekki tuhmasti... -.- ja anteeksi äidinkieleni.


    • Freaking tired

      Sinun puheesi nyt kyllä kusee ja pahasti jos suoraan sanotaan.

      Ihminen voi olla tukeva ihan perimänkin takia (itse olen hyvä esimerkki, en ole lihava vaan laiha ja vaikka syön kuin hevonen pysyn yleensä aina samassa koossa enkä liiku muuten paitsi kävele joskus lyhyitä lenkkejä). Miksi edes pitäisi laihduttaa jos terveydessä ei ole suuria ongelmia vaikka olisi muutama kilo sinne tai tänne, se on eri asia jos on sairaanloisen lihava ja se haittaa elämää paljon. Turha heitä on kuitenkaan haukkua tai mainita painosta mitään ku net itse tiedä syytä miksi hän on tukeva, miksei ihmiset voi vain unohtaa painoa... Se ei ole kuitenkaan kovin iso asia elämässä ja jos on, sitten kannattaa tarkistaa pää.

      Oudosti käyttäytyminen... En jaksa edes tästä kunnolla saarnata mutta jos itse et kestä eri ihmisten käyttäytymisiä et ole kunnolla oppinut sosiaalisia tapoja ja henkisesti olet vielä epäkypsä. Anna ihmisten käyttäytyä miten tahtovat! Sinä et taaskaan tiedä miksi joku ihminen käyttäytyy tietyllä tapaa (ongelmia perheessä, huono itsetunto jne.) joten älä syytä häntä siitä. Mainita voit huonosta käyttäymisestä jos se haittaa sinua mutta turha siitä on kiusata.

      Vaatteet taas... Oikeasti? Miksi pitäisi kiinnittää huomiota miten joku pukeutuu tai käyttääkö se paskasia kenkiä joka päivä. Tuo on vain turhaa nipottamista jos valittaa toisen rikki olevista kengistä. Mistä tiedät ettei henkilöllä vaikka ole rahaa uusiin kenkiin? Valitatko jos joku köyhempi ihminen tulee viereesi nuhruisissa vaatteissa? Nuo on taas asioita joihin ei voi kuulle itse oikein vaikuttaa varsinkaan nuoret jotka saa rahansa huoltajilta. Myös tuo " tytöillä pitää olla eri vaatekokonaisuus joka viikonpäivä" on jo mitä typerin asia jota olen koskaan kuullut. Jos käytät eri vaatteita joka päivä kuormitat vain luontoa ja rahaa menee turhaan. Miksi oi miksi pitäisi olla niin tarkka vaatteissa. Käyttäkööt mikä on mukavin päällä ja mielyttää itseään, muilla ei ole mitään sanomista siihen jos ei mielytä silmiä.

      Suurin osa muuten noista sinun vinkeistä on enemmänkin itsensä tukahduttamista kuin kiusaamisesta eroon pääsyä. Ei kovinkaan moni muuten ymmärrä toisten kehonkieltä kovinkaan hyvin ja tuskin kovinkaan moni ujo henkilö edes uskalla sanoa sinulle takaisin kun mainitset hänelle jotain masentavampaa. Mitä vikaa baletissa muuten on? Se on mitä kauneinta mitä tiedän ja tärkeä osa kulttuuria!


      Näin ohi mennen mainitsen että itse olen ollut kiusaaja että kiusattu.

      • Kiusaaja2

        Pointtinihan oli se, että jos haluaa päästä eroon kiusaajistaan, pitää yrittää tehdä itselleen jotain. Jos ei välitä kiusaajistaan, niin sitten on niin kuin on. Hyväksyy lihavuutensa/erilaisuutensa jne.. Jos sinua haukutaan läskiksi eikä se sinua haittaa, asian voi antaa olla. Jos se haittaa, niin sitten liikkumaan ja harkitsemaan laihdutusta.

        Ikävä kyllä oudosti käyttäytyvät eivät vain pärjää tässä elämässä, "normaalit" menevät heistä ohi työhaastatteluissa ja kaikessa muussakin. Siksi olisi tärkeää jos he tajuaisivat muuttaa käyttäytymistään soveliaampaan suuntaan. Vaikka olisi kuinka ongelmia perheessä, siitä on päästävä yli, tai muuten ei vain ole tarpeeksi vahva selviytymään tässä maailmassa. Vahvat selviävät, heikot eivät. Kaikilla on vastoinkäymisiä, joillakin hyvin suuriakin, ja silti he selviävät. Siis on turha sanoa, että jollakulla on ongelmia vastoinkäymisiensä takia, kun joku muu on selvinnyt samoista asioista. Älä sano että "kaikki ovat yksilöitä", koska sillä ei ole väliä, vaan selviytymiskyvyllä. Darwinismi kunniaan.

        Niin se vain menee, että suosituilla vaatteet vaihtuvat joka päivä, eikä 5 vuotta vanhempia vaatteita enää käytetä. Tai uudempiakaan, jos ne ovat rikki. En ota kantaa siihen kuinka luontoa tai rahaa kuormittavaa se on, koska itselleen sopivien ja hyväkuntoisten vaatteiden käyttäminen osoittaa oman itsensä arvostamista, tyylitajua ja viitseliäisyyttä. Samojen, nuhruisten, rikkinäisten vaatteiden käyttäminen osoittaa kaiken puolista välinpitämättömyyttä. Jos samaa vaatepartta käytetään viikko putkeen, tulee mieleen kysymys: "Milloin tuo paita on viimeksi pesty? Onko suihkussa käymisestä hyötyä jos se on likainen?"

        Jos ei ole rahaa, menkööt töihin. Kouluttautukoot niin hyvin, että pääsee parempipalkkaiseen ammattiin kuin amisvanhempansa. Työttömänkin korkeasti koulutetun vanhemman tuloilla pitäisi olla varaa pestä vaatteensa ja ostaa edes pari erilaista paitaa.

        Siksi sitä pitää opetella. Ujon pitää oppia rohkeammaksi, tai ei selviä. Suositut eivät ole ujoja, vaan avoimia ja siksi suosittuja. Heikot häviävät, vahvat vievät... Ja totta, baletti on mielestäni ihan mukavaa taidetta, mutta se ei ole harrastuksena "in". Sitä saa harrastaa, mutta sillä ei kannata ylpeillä.


      • 0grpi89
        Kiusaaja2 kirjoitti:

        Pointtinihan oli se, että jos haluaa päästä eroon kiusaajistaan, pitää yrittää tehdä itselleen jotain. Jos ei välitä kiusaajistaan, niin sitten on niin kuin on. Hyväksyy lihavuutensa/erilaisuutensa jne.. Jos sinua haukutaan läskiksi eikä se sinua haittaa, asian voi antaa olla. Jos se haittaa, niin sitten liikkumaan ja harkitsemaan laihdutusta.

        Ikävä kyllä oudosti käyttäytyvät eivät vain pärjää tässä elämässä, "normaalit" menevät heistä ohi työhaastatteluissa ja kaikessa muussakin. Siksi olisi tärkeää jos he tajuaisivat muuttaa käyttäytymistään soveliaampaan suuntaan. Vaikka olisi kuinka ongelmia perheessä, siitä on päästävä yli, tai muuten ei vain ole tarpeeksi vahva selviytymään tässä maailmassa. Vahvat selviävät, heikot eivät. Kaikilla on vastoinkäymisiä, joillakin hyvin suuriakin, ja silti he selviävät. Siis on turha sanoa, että jollakulla on ongelmia vastoinkäymisiensä takia, kun joku muu on selvinnyt samoista asioista. Älä sano että "kaikki ovat yksilöitä", koska sillä ei ole väliä, vaan selviytymiskyvyllä. Darwinismi kunniaan.

        Niin se vain menee, että suosituilla vaatteet vaihtuvat joka päivä, eikä 5 vuotta vanhempia vaatteita enää käytetä. Tai uudempiakaan, jos ne ovat rikki. En ota kantaa siihen kuinka luontoa tai rahaa kuormittavaa se on, koska itselleen sopivien ja hyväkuntoisten vaatteiden käyttäminen osoittaa oman itsensä arvostamista, tyylitajua ja viitseliäisyyttä. Samojen, nuhruisten, rikkinäisten vaatteiden käyttäminen osoittaa kaiken puolista välinpitämättömyyttä. Jos samaa vaatepartta käytetään viikko putkeen, tulee mieleen kysymys: "Milloin tuo paita on viimeksi pesty? Onko suihkussa käymisestä hyötyä jos se on likainen?"

        Jos ei ole rahaa, menkööt töihin. Kouluttautukoot niin hyvin, että pääsee parempipalkkaiseen ammattiin kuin amisvanhempansa. Työttömänkin korkeasti koulutetun vanhemman tuloilla pitäisi olla varaa pestä vaatteensa ja ostaa edes pari erilaista paitaa.

        Siksi sitä pitää opetella. Ujon pitää oppia rohkeammaksi, tai ei selviä. Suositut eivät ole ujoja, vaan avoimia ja siksi suosittuja. Heikot häviävät, vahvat vievät... Ja totta, baletti on mielestäni ihan mukavaa taidetta, mutta se ei ole harrastuksena "in". Sitä saa harrastaa, mutta sillä ei kannata ylpeillä.

        "Pointtinihan oli se, että jos haluaa päästä eroon kiusaajistaan, pitää yrittää tehdä itselleen jotain."

        Pointtinihan oli se, että jos haluaa päästä eroon kiusaajistaan, pitää yrittää tehdä kiusaajilleen jotain.

        Niin... siis oho! En nyt tarkoita väkivallankeinoin.... se ei ratkaise mitään.

        "Darwinismi kunniaan."

        Kuulostat ihan Hitleriltä. Rotuoppia puhtaimmillaan: "erilaiset" poistetaan maailmankartalta ja kovikset hallitsee.

        Vau, kyllä maailma olisi kerrassaan ihana paikka, jos kaikki olisivat kiusaajia. Lähimmäisenrakkaus kukkisi kuin leskenlehdet keväällä. Ah!


      • Freaking tired
        Kiusaaja2 kirjoitti:

        Pointtinihan oli se, että jos haluaa päästä eroon kiusaajistaan, pitää yrittää tehdä itselleen jotain. Jos ei välitä kiusaajistaan, niin sitten on niin kuin on. Hyväksyy lihavuutensa/erilaisuutensa jne.. Jos sinua haukutaan läskiksi eikä se sinua haittaa, asian voi antaa olla. Jos se haittaa, niin sitten liikkumaan ja harkitsemaan laihdutusta.

        Ikävä kyllä oudosti käyttäytyvät eivät vain pärjää tässä elämässä, "normaalit" menevät heistä ohi työhaastatteluissa ja kaikessa muussakin. Siksi olisi tärkeää jos he tajuaisivat muuttaa käyttäytymistään soveliaampaan suuntaan. Vaikka olisi kuinka ongelmia perheessä, siitä on päästävä yli, tai muuten ei vain ole tarpeeksi vahva selviytymään tässä maailmassa. Vahvat selviävät, heikot eivät. Kaikilla on vastoinkäymisiä, joillakin hyvin suuriakin, ja silti he selviävät. Siis on turha sanoa, että jollakulla on ongelmia vastoinkäymisiensä takia, kun joku muu on selvinnyt samoista asioista. Älä sano että "kaikki ovat yksilöitä", koska sillä ei ole väliä, vaan selviytymiskyvyllä. Darwinismi kunniaan.

        Niin se vain menee, että suosituilla vaatteet vaihtuvat joka päivä, eikä 5 vuotta vanhempia vaatteita enää käytetä. Tai uudempiakaan, jos ne ovat rikki. En ota kantaa siihen kuinka luontoa tai rahaa kuormittavaa se on, koska itselleen sopivien ja hyväkuntoisten vaatteiden käyttäminen osoittaa oman itsensä arvostamista, tyylitajua ja viitseliäisyyttä. Samojen, nuhruisten, rikkinäisten vaatteiden käyttäminen osoittaa kaiken puolista välinpitämättömyyttä. Jos samaa vaatepartta käytetään viikko putkeen, tulee mieleen kysymys: "Milloin tuo paita on viimeksi pesty? Onko suihkussa käymisestä hyötyä jos se on likainen?"

        Jos ei ole rahaa, menkööt töihin. Kouluttautukoot niin hyvin, että pääsee parempipalkkaiseen ammattiin kuin amisvanhempansa. Työttömänkin korkeasti koulutetun vanhemman tuloilla pitäisi olla varaa pestä vaatteensa ja ostaa edes pari erilaista paitaa.

        Siksi sitä pitää opetella. Ujon pitää oppia rohkeammaksi, tai ei selviä. Suositut eivät ole ujoja, vaan avoimia ja siksi suosittuja. Heikot häviävät, vahvat vievät... Ja totta, baletti on mielestäni ihan mukavaa taidetta, mutta se ei ole harrastuksena "in". Sitä saa harrastaa, mutta sillä ei kannata ylpeillä.

        Ja kysyn edelleen miksi painon pitää olla nykyään niin tärkeä asia elämässä että ihmiset joutuvat kärsimään sen takia? Miksei nuorille voi opettaa ettei sinun tarvitse olla solakka jotta muut ihmiset hyväksyisivät sinut ja jos toinen ei ole sitä omaa ihanne kokoa ei tälle täydy sitä sanoa. Ja sitten mietitään miksi nuorten henkinen elämä menee nykyään niin huonosti ja heidän oma vartalokuva vääristyy...

        Olkoot jos sinä haluat uskoa siihen "Vahvat selviävät ja heikot poljetaan jalkoihin" teoriaan, lopetetaan siis samantien kaikkien apujen antaminen nälkäisille kansoille, vähäosaisille ja syrjityille. Näin se maailma kulkee eteenpäin rikkaitten ja "normaalien" ansiosta... Ja tosiaan, selviytymiskyvystähän on kyse jos ihmisille opetetaan pienestä pitäen minkälainen sinun täytyy olla jotta pärjäät elämässä, jos et ole sellainen etkä tahdo edes muuttua ota tästä ase ja tee homma nopeasti jottet jää turhan kauan valtion ongelmaksi, apua sinä et tietysti saa vaikka tahtoisit muuttaa tapasi mutta olet liian heikko siihen. Huono homma.

        Heh... Itse juuri rakastan nuhruisia ja rikkinäisiä vaatteita enkä vaihtele vaatteitani kovinkaan usein vaikka olenkin tyttö ja vaatteet ostelen kirppikseltä tai käytän sisarusten vanhoja vaatteita.
        Ei minua siltikkään kiusata siitä tai edes mainita vaatteistani ellen ole pukeutunut hienommin, järkyttävää kun tajuan että koulussani on sittenkin ihan fiksua porukkaa vaikka olenkin luullut päinvastaista!

        Aika typeräähän se minusta on jos tahtoo tulla suosituksi muuttamalla itseään koska ei kelpaa sellaisenaan. Noh... Ehkä on sitten tyytyväinen kun esittää muuta mitä ei ole ja näyttelet puolet nuoruudesta. Katsotaan kauanko kestää ennein kuin mieli menee sekaisin.

        Opiskele siis ahkerasti jotta pääset ostamaan muodikkaita vaatteita joka viikko. Sehän se syy oli miksi sinua kiusattiin alun alkaen. Mahtaa ottaa päähän kun elämä meni paskaksi parin paidan takia?

        Olen itsekkin sitä mieltä että ujon täytyy oppia rohkeammaksi jotta hän voi kasvaa henkisesti mutta ei se ujous tarkoita sitä etteikö selviäisi hengissä elämästä. Onhan niitä suosittuja jotka ovat ujoja mutta ovat muulla keinoin saavuttaneet suosion esim. Ulkonäkö, kyvyt, käyttäytyminen jne. Ylpeilkööt harrastuksestaan jos on siitä ylpeä, naurettavaa jos pitäisi jopa harrastusten kohdalla katsoa mikä on tällä hetkellä "in" ja mikä "out".


        Luulin että ihmiskunnan rikkaus olisi erillaisuus... Taisin olla väärässä ja pahasti.


      • ES on hyvää

        Ylipaino ei ole perinnöllistä siinä mielessä että et voisi liikkumalla laihtua.
        Ja se perinnöllinen laihuus taas tulee siitä kun syöt 65prosenttia energiasta kuluu kun lämpöä poistuu kehosta, kun taas jos olet ylipainoinen sinun ihosi on saman kokoneinen kun laihalla mutta se on levittäytynyt isommalle pinta-alalle joten siitä ei kulu niin paljoa.


      • 12+11
        Kiusaaja2 kirjoitti:

        Pointtinihan oli se, että jos haluaa päästä eroon kiusaajistaan, pitää yrittää tehdä itselleen jotain. Jos ei välitä kiusaajistaan, niin sitten on niin kuin on. Hyväksyy lihavuutensa/erilaisuutensa jne.. Jos sinua haukutaan läskiksi eikä se sinua haittaa, asian voi antaa olla. Jos se haittaa, niin sitten liikkumaan ja harkitsemaan laihdutusta.

        Ikävä kyllä oudosti käyttäytyvät eivät vain pärjää tässä elämässä, "normaalit" menevät heistä ohi työhaastatteluissa ja kaikessa muussakin. Siksi olisi tärkeää jos he tajuaisivat muuttaa käyttäytymistään soveliaampaan suuntaan. Vaikka olisi kuinka ongelmia perheessä, siitä on päästävä yli, tai muuten ei vain ole tarpeeksi vahva selviytymään tässä maailmassa. Vahvat selviävät, heikot eivät. Kaikilla on vastoinkäymisiä, joillakin hyvin suuriakin, ja silti he selviävät. Siis on turha sanoa, että jollakulla on ongelmia vastoinkäymisiensä takia, kun joku muu on selvinnyt samoista asioista. Älä sano että "kaikki ovat yksilöitä", koska sillä ei ole väliä, vaan selviytymiskyvyllä. Darwinismi kunniaan.

        Niin se vain menee, että suosituilla vaatteet vaihtuvat joka päivä, eikä 5 vuotta vanhempia vaatteita enää käytetä. Tai uudempiakaan, jos ne ovat rikki. En ota kantaa siihen kuinka luontoa tai rahaa kuormittavaa se on, koska itselleen sopivien ja hyväkuntoisten vaatteiden käyttäminen osoittaa oman itsensä arvostamista, tyylitajua ja viitseliäisyyttä. Samojen, nuhruisten, rikkinäisten vaatteiden käyttäminen osoittaa kaiken puolista välinpitämättömyyttä. Jos samaa vaatepartta käytetään viikko putkeen, tulee mieleen kysymys: "Milloin tuo paita on viimeksi pesty? Onko suihkussa käymisestä hyötyä jos se on likainen?"

        Jos ei ole rahaa, menkööt töihin. Kouluttautukoot niin hyvin, että pääsee parempipalkkaiseen ammattiin kuin amisvanhempansa. Työttömänkin korkeasti koulutetun vanhemman tuloilla pitäisi olla varaa pestä vaatteensa ja ostaa edes pari erilaista paitaa.

        Siksi sitä pitää opetella. Ujon pitää oppia rohkeammaksi, tai ei selviä. Suositut eivät ole ujoja, vaan avoimia ja siksi suosittuja. Heikot häviävät, vahvat vievät... Ja totta, baletti on mielestäni ihan mukavaa taidetta, mutta se ei ole harrastuksena "in". Sitä saa harrastaa, mutta sillä ei kannata ylpeillä.

        Eli siis..

        Sinua kiusattiin nuorempana, ja itsetuntosi laski siinä määrin, että aloit uskoa kiusaajiesi olevan oikeassa, että sinussa oli oikeasti jokin vialla. Sitten siirryit niinsanottuun "valtavirtaan", ja aloit kiusata "erilaisia" ihmisiä, ilmeisesti kadeksuen heidän rohkeuttaan erottua joukosta, tai heidän välinpitämättömyyttään tähän "hierarkiaan".

        Tunnut ajattelevan, että kaikki mikä ei sovi sinulle on väärin. Lisäksi olet äärimmäisen epäkypsä; miksei joku voisi ylpeillä baletilla? Koitapas kasvaa sen verran, ettei koulun "hierarkia" ole kaikki mitä elämääsi mahtuu. Ei Einsteininkään kampaus mikään huolitelluin ollut, mutta silti herra oli äärimmäisen lahjakas JA arvostettu.

        Ja ei pahalla, mutta lopeta nyt jo se likaisista paidoista puhuminen.. alan jo epäillä et kärsit rupofobiasta.


      • Raukkaparka
        Kiusaaja2 kirjoitti:

        Pointtinihan oli se, että jos haluaa päästä eroon kiusaajistaan, pitää yrittää tehdä itselleen jotain. Jos ei välitä kiusaajistaan, niin sitten on niin kuin on. Hyväksyy lihavuutensa/erilaisuutensa jne.. Jos sinua haukutaan läskiksi eikä se sinua haittaa, asian voi antaa olla. Jos se haittaa, niin sitten liikkumaan ja harkitsemaan laihdutusta.

        Ikävä kyllä oudosti käyttäytyvät eivät vain pärjää tässä elämässä, "normaalit" menevät heistä ohi työhaastatteluissa ja kaikessa muussakin. Siksi olisi tärkeää jos he tajuaisivat muuttaa käyttäytymistään soveliaampaan suuntaan. Vaikka olisi kuinka ongelmia perheessä, siitä on päästävä yli, tai muuten ei vain ole tarpeeksi vahva selviytymään tässä maailmassa. Vahvat selviävät, heikot eivät. Kaikilla on vastoinkäymisiä, joillakin hyvin suuriakin, ja silti he selviävät. Siis on turha sanoa, että jollakulla on ongelmia vastoinkäymisiensä takia, kun joku muu on selvinnyt samoista asioista. Älä sano että "kaikki ovat yksilöitä", koska sillä ei ole väliä, vaan selviytymiskyvyllä. Darwinismi kunniaan.

        Niin se vain menee, että suosituilla vaatteet vaihtuvat joka päivä, eikä 5 vuotta vanhempia vaatteita enää käytetä. Tai uudempiakaan, jos ne ovat rikki. En ota kantaa siihen kuinka luontoa tai rahaa kuormittavaa se on, koska itselleen sopivien ja hyväkuntoisten vaatteiden käyttäminen osoittaa oman itsensä arvostamista, tyylitajua ja viitseliäisyyttä. Samojen, nuhruisten, rikkinäisten vaatteiden käyttäminen osoittaa kaiken puolista välinpitämättömyyttä. Jos samaa vaatepartta käytetään viikko putkeen, tulee mieleen kysymys: "Milloin tuo paita on viimeksi pesty? Onko suihkussa käymisestä hyötyä jos se on likainen?"

        Jos ei ole rahaa, menkööt töihin. Kouluttautukoot niin hyvin, että pääsee parempipalkkaiseen ammattiin kuin amisvanhempansa. Työttömänkin korkeasti koulutetun vanhemman tuloilla pitäisi olla varaa pestä vaatteensa ja ostaa edes pari erilaista paitaa.

        Siksi sitä pitää opetella. Ujon pitää oppia rohkeammaksi, tai ei selviä. Suositut eivät ole ujoja, vaan avoimia ja siksi suosittuja. Heikot häviävät, vahvat vievät... Ja totta, baletti on mielestäni ihan mukavaa taidetta, mutta se ei ole harrastuksena "in". Sitä saa harrastaa, mutta sillä ei kannata ylpeillä.

        Olet väärässä. Työelämässä arvostetaan ihmisiä, jotka tulevat toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Sehän on oikein kulunut lause työhakemuksissa... Sinun sosiaalisilla taidoilla tuskin työelämässä pärjäisi. Vaikka onhan näitä työpaikoillakin kiusaajia. Ehkä tulevaisuudessa oletkin työpaikka kiusaaja. Mutta varaudu siihen, että siellä ei myöskään kiusaamista hyväksytä.


      • Anonyymi
        Kiusaaja2 kirjoitti:

        Pointtinihan oli se, että jos haluaa päästä eroon kiusaajistaan, pitää yrittää tehdä itselleen jotain. Jos ei välitä kiusaajistaan, niin sitten on niin kuin on. Hyväksyy lihavuutensa/erilaisuutensa jne.. Jos sinua haukutaan läskiksi eikä se sinua haittaa, asian voi antaa olla. Jos se haittaa, niin sitten liikkumaan ja harkitsemaan laihdutusta.

        Ikävä kyllä oudosti käyttäytyvät eivät vain pärjää tässä elämässä, "normaalit" menevät heistä ohi työhaastatteluissa ja kaikessa muussakin. Siksi olisi tärkeää jos he tajuaisivat muuttaa käyttäytymistään soveliaampaan suuntaan. Vaikka olisi kuinka ongelmia perheessä, siitä on päästävä yli, tai muuten ei vain ole tarpeeksi vahva selviytymään tässä maailmassa. Vahvat selviävät, heikot eivät. Kaikilla on vastoinkäymisiä, joillakin hyvin suuriakin, ja silti he selviävät. Siis on turha sanoa, että jollakulla on ongelmia vastoinkäymisiensä takia, kun joku muu on selvinnyt samoista asioista. Älä sano että "kaikki ovat yksilöitä", koska sillä ei ole väliä, vaan selviytymiskyvyllä. Darwinismi kunniaan.

        Niin se vain menee, että suosituilla vaatteet vaihtuvat joka päivä, eikä 5 vuotta vanhempia vaatteita enää käytetä. Tai uudempiakaan, jos ne ovat rikki. En ota kantaa siihen kuinka luontoa tai rahaa kuormittavaa se on, koska itselleen sopivien ja hyväkuntoisten vaatteiden käyttäminen osoittaa oman itsensä arvostamista, tyylitajua ja viitseliäisyyttä. Samojen, nuhruisten, rikkinäisten vaatteiden käyttäminen osoittaa kaiken puolista välinpitämättömyyttä. Jos samaa vaatepartta käytetään viikko putkeen, tulee mieleen kysymys: "Milloin tuo paita on viimeksi pesty? Onko suihkussa käymisestä hyötyä jos se on likainen?"

        Jos ei ole rahaa, menkööt töihin. Kouluttautukoot niin hyvin, että pääsee parempipalkkaiseen ammattiin kuin amisvanhempansa. Työttömänkin korkeasti koulutetun vanhemman tuloilla pitäisi olla varaa pestä vaatteensa ja ostaa edes pari erilaista paitaa.

        Siksi sitä pitää opetella. Ujon pitää oppia rohkeammaksi, tai ei selviä. Suositut eivät ole ujoja, vaan avoimia ja siksi suosittuja. Heikot häviävät, vahvat vievät... Ja totta, baletti on mielestäni ihan mukavaa taidetta, mutta se ei ole harrastuksena "in". Sitä saa harrastaa, mutta sillä ei kannata ylpeillä.

        Toivottavasti sinäkin kehityt vielä tuollaisesta alkeellisesta ajattelusta


    • myllytysalkaaa

      mua on kiusattu ärräviastani liian useaan otteeseen, olen harjoitellut ärrää.. tuloksetta ;( vieläkin kiusataan, siksi päätin viime syksynä treenata lihaksiani lähes joka päivä vuoden ajan, jotta pääsen hakkaamaan kiusaajani verille kesäloman alkaessa.

      Hyvää kesälomaa kusipää! *nyrkki nassuun*

      • Kiusaaja2

        Harjoittele kovemmin.

        Kiitos! samoin sulle oikein aurinkoisia lomia ^^


    • ..............

      Jos "luonto" kerran karsii erilaiset, jotka eivät näin ollen voi missään pärjätä, niin miksi vaivaudut vielä osoittelemaan? Mitä sulle oikein kotona opetetaan? Kerro joitain esimerkkejä, joissa sun vanhemmat on neuvoneet tekemään ja asennoitumaan oikein. Oletko kertonut, että kiusaat ja se on sinusta ihan oikein? Onko pakko niellä nykyteini-ideologia ihan pureksimatta, koska ei noissa vuodatuksissa ainakaan mitään itsenäistä ajattelua ole havaittavissa. Olet siis päätellyt, että vain nuoleskelijat voivat saavuttaa onnen? Varmasti syviä ja luottamuksentäyteisiä ihmissuhteita tiedossa jatkossakin, pääasia että kulissit eivät kaadu... Pinnalliselta kuulostaa kaiken kaikkiaan, mutta oletkin vielä nuori.

    • "Vinkki kiusatuille: kuunnelkaa, mistä teitä kiusataan. Onko haukuissa piilotettuna totuutta? Jos ei, älä kuuntele vaan jatka elämääsi. Jos on, tee asialle jotain. "

      Sinun neuvoasi noudattaen minun olisi pitänyt jättää tekemättä ne asiat, missä loistin. Olisi pitänyt lopettaa runoilu ja lukeminen. Olisi pitänyt kuunnella kiusaajia, kun he haukkuivat kirjoittamani runon, jonka uskalsin esittää koulun juhlassa. Olisi pitänyt lopettaa opiskelu, ettei olisi tarvinnut kuunnella sitä "hikkehikkehikkesaatananpaskahikkeläskirumapunanaamafinniällötys" mantraa. Lopettaa olisi pitänyt myös piirtäminen ja japanilaisten sarjakuvien lukeminen...

      Ugh. Ei kiitos.

      Mistä sinä tiedät, mille asioille jokin voi jotain? Et mistään. Minulla oli esimerkiksi hyvin paha akne. Pesin kasvojani kahdesti päivässä, kolmella eri puhdistusaineella, ihovoiteella ja kasvovedellä. Ei toiminut. Vältin yhdessä vaiheessa suklaata, sipsejä tms. Ei toiminut. Sain terkkarilta kehotuksen ostaa reseptivapaata lääkettä. Ei sekään toiminut. Minun kohdallani toimi vasta e-rit-täin voimakas lääke.

      Miksi hitossa minun hiuksissani pitäisi olla kampaus/leikkaus jos ne ovat näin ihan hyvät? Minulla on pitkät vaaleat hiukset, joita usein pidän auki. Ne ovat minusta hyvät niin. Käytän samoja vaatteitakin monta päivää putkeen, jos ne eivät ole likaisia :D. Nauraisin, jos joku tulisi minulle puhumaan "koska olet tyttö, sinun on joka päivä keksittävä itsellesi uusi asu, etten ala kiusaamaan sinua." Jösses.

      Siirrytään samantien koulupukuihin, jos pitäisi pukeutua kuin muut luokassa.

      Sanot, ettei kukaan jaksa kuunnella pessimistiä, mikä helvetti itse luulet olevasi?

      "Älä tee näin, älä tee noin, älä tee tuota, älä tee tätä valivalivalivali."

      Mainitsen nyt vielä, että olen avoin persoonallisuus, muttei minusta koskaan tullut "suosittua", ja Luojalle kiitos siitä.

      • Jotainviallapäässäsi

        Vau, tämä asenne kiusatuille! Ja jos on niin suuri ongelma niin JÄTÄ MEIDÄT RAUHAAN! Herranjestas, minun elämäni, teen niin kuin itse huvittaa, enkä todellakaan kuuntele tollasta tyyppiä. Arvaa mitä? Mun elämä olisi parempaa jos sinä olisit vaikka Marsissa? Vaikka olet ehkä suosittu niin me kiusatut vihataan sua. Osataan vaan tehdä se hiljaa, toisin kuin sinä


    • sfhfsggsgsbjhgdsjhgs

      Tiivistän alottajan "wall of textin":

      "Olin kiusattu, mutta sitten rupesin itse kiusaamaan, ja nyt mulla on hyvä itsetunto!"

      Saatana, tulispa sota ja tappas tollaset nilkit.

    • dasgfdsg

      Aloittaja on kyllä ihan vitun pihalla....

    • ksdlKHLSHDK

      Tollaset asiat, ( tyylitaju, käytös ) muissa ihmisissä ei oo sun asias. Antaa kaikkien kukkien kukkia, tai jotain sellasta. Keskity enemmän ittees ku muihin, äläkä härnää niitä sen takia mitä ne on. Ne on niitten asioita.

    • vizzuu

      Tällä aloittaja homolla on kyllä asiat huonosti itse kiusasin yhden vuoden ala-asteella ja kaduin paljon sitä itkin illoin nykyään olen sen ketä kiusasin niin ollaan kavereita näin se voi muuttua.

    • jsdåoög

      Niin tosiaan lihavuudellehan voi aina tehdä jotain? Olen kanssas täysin eri mieltä. Jotkut ovat toki silkkaa laiskuuttaan lihavia, mutta joillekin tulee esimerkiksi joku sairaus eteen. Itselläni on tämä ongelma, enkä laihdu millään vaikka olen yrittänyt. Lääkärissä sanotaan, että sairauteni vaikeuttaa painonhallintaa, mutta se on jokaisella yksilöllistä. Älä siis ihan oikeasti viitti kiusata ihmisiä ulkonäön takia, se on äärimmäisen inhottavaa. Jonakin päivänä se sun kiusattava saattaa olla p*rse jota joudut nuolemaan töissä.

    • ksdkjsjhhjs

      Sinulla on selvästikin psyykkisiä ongelmia. Ja tietenkin aivan onneton käytöskasvatus. Eihän toiselle voi mennä päin naamaan valittamaan ulkonäöstä tai epäonnistuneesta käytöksestä. Varsinkaan kun se ei ole mitenkään kohdistunut sinuun. Tehän käyttäydytte kuin sivistys olisi vielä jossakin tuhansien vuosien päässä tulevaisuudessa. Teidän nuorten täytyy opetella paremmin sietämään erilaisuutta muuten eläminen on ihan mahdotonta. Keskittykään enemmän itseenne ja omaan kehitykseenne. Jota sinäkin olet osittain jo tehnyt mikä on hyvä juttu. Jätä vielä pois tuo kostomollaus sillä se kohdistuu nyt aivan viattomiin. Sinusta voi tulla ihan hyvä ja menestyvä tyyppi, jos jätä toiset rauhaan ja keskityt kehittämään itseäsi.

    • Nakkimakkaram,l

      Voi kunka monta mukavaa ihmistä, jotka olisivat alussa halunneet tutustua sinuun olet mennyt haukkumaan päin naamaa ja menettäny siinää. Mennä ny pikku asioista haukkumaan..

    • fijpokvgpprvgpoe¨pov

      Jos kaikki pitäis vain huolen omista asioistaaan niin ei kiusattais!
      ja jos sua kiusataan sano kiusaajalle että miks se sua kiinnostaa, pidä huoli omista asioista, miks puhut mulle koko ajan ookko SSyrjäytynyt!

    • ewsdvwef

      ei vittu mä nauran näille 'ei lihavuuten voi vaikuttaa tyypeille'. jos syöt vähemmän kuin kulutat niin laihdut, ei ole vaikeaa. vaatteiden jne. perusteella kiusaaminen on perseestä, mutta jos joku haisee paskalta niin saa kai asiasta huomauttaa?

      • huhhuh.

        voi idiootti, etkö tajua että joillain ihmisillä se lihavuus - TAI YHTÄ HYVIN LAIHUUS - vain yksinkertaisesti on GEENEISSÄ, HE EIVÄT ASIALLE VOI MITÄÄN TEHDÄ!


    • Voi hellantuuteli

      Ei saa. Jos jonkun omahyväisen paskiaisen mielestä joku on lihava tai käyttää hassuja vaatteita, niin pitäkööt ajatuksensa omana tietonaan.
      On äärimmäisen epäkypsää lähteä pukemaan näitä ajatuksiaan sanoiksi. Veikkanpa että sellaisella toiminnalla omahyväinen paskiainen saa sen pellen roolin, ei suinkaan se jota omahyväinen paskiainen yrittää mustamaalata.

    • ewsdvwef

      itse olen ollut elämäni aikana hieman pullea, sen jälkeen sitten alipainoinen ja nyt olen suhteellisen lihaksikas. omaan painoon voi todellakin vaikuttaa. koska nimimerkki huhhuh. ei katso asian näin olevan perustelen kantaani ovelasti: oliko vaikkapa Auschwitzin keskitysleirillä yhtään läskiä juutalaista, kun leirillä oli vietetty hetken aikaa? vastaus: en ainakaan ole kuvista huomannut, joten on varsin loogista ajatella,etää lihavuus ei ole geeneissä, vaan täysin nauttimaasi energiamäärään sidonnaista. on toki totta, että jotkut ihmiset lihovat helpommin, mutta viimekädessä jokainen voi painoonsa vaikuttaa (paitsi juutalaiset, joille ei ruokaa kovin paljoa annettu heh heh)

    • VITTUUNTUNUT

      Voi kuule pieni paska alottaja, mee ittees ja mieti!

      mitä esim semmoinen ihminen voi muka tehä jolla on paha akne? joka ei helpolla lähde pois? kerro mulle tämä?

      EIKÖ KUKAAN SAISI OLLA ENÄÄ OMA ITSENSÄ!!! VOI jumalauta SUN KALTAISTEN IHMISTEN TAKIA JUSTIIN NÄITÄ KOULUSURMAAJIA TULEE!! OLET MURHAAJA

    • James-95

      " tai ovat ulkomuodoltaan ällöjä. en tarkoita kasvonpiirteitä, niille kukaan ei voi mitään, mutta jos on läski ja plösö, niin harrastakoot liikuntaa!"

      Joillakin ylipainoisuus tulee geeneissä ja heidän on vaikeampi laihduttaa. Ja kun tuollaiset ihmiset haukkuvat häntä, niin hänelle tulee tietenkin paha olo ja yrittää parantaa tilannetta syömällä jotain. Noidan kehä.

    • ailukinsiemen

      no huh mitä tekstiä§

    • pootis

      ei jumalauta mitä tekstiä. Ihmiset on ihmisiä mutta, ei saa kiusata jos on erillainen. Ja aloittaja sais vittu häpeää ja kunnolla koska, mikä järki siinä on ku tulee huomauttaa joka asiasta jos, jokin ei miellytä. Esim. Hyi vittu mitä paskaa sä käytät päivästä toiseen, osta jotain uutta. Siis WTF?

    • Se on hyvä juttu että et kiusaa toisia asioista joihin he eivät voi itse vaikuttaa vaan niistä joihin he voivat. Negatiivinen kritiikki voi olla rakentavaa, mutta kiusaus on aina huono asia(kuten varmaan huomasit entisissä kouluissasi). Ei tarvitse olla kiusaaja ollakseen korkealla hierarkiassa. Esimerkiksi eräs tuttuni on kristitty ja täten hän ei ikinä kiusaa ketään, hauku, on aina ystävällinen ja hän on melkein kaikkien ystävä.
      Tuo listasi joistakin kiusatuista asioista pätee minuun aika hyvin mutta miksei minua kiusattu? Noh jos yrittivät niin en huomannut sitä koska olen ollut trolli pitkän aikaa internetissä ja olen tottunut paljon pahempaan joten psykologinen kiusaus ei toiminut. Mutta miksei minua kiusattu fyysisesti? Johtuisiko se siitä että olin yksi luokan vahvimpia? (en yritä laijua tällä vaan antaa neuvoa).
      Jos olet fyysisesti vahva niin kiusaajat eivät välttämättä uskalla fyysisesti kiusata vai olenko aivan väärässä? Psykologista vahvuutta en osaa neuvoa parantamaan. Se on liian henkilökohtainen asia että osaisi auttaa.

    • seppä91

      Kerronpa tähän aiheeseen liittyen oman selviytymiskeinoni, joka on testattu tähän mennessä ala- ja yläasteella, lukiossa, rippikoulussa, kesäleireillä, armeijassa (mikä täydellinen paikka psykologisiin kokeiluihin) sekä viimeisenä yliopistossa.

      Ala-asteen neljännellä luokalla sain tarpeeksi kiusaamisestani, joka oli pahentunut asteittain toiselta luokalta lähtien. Tilanteeseen päädyin yksinkertaisesti olemalla yksi luokan hiljaisista (en siis ollut koulussa siinä vaiheessa erityisen hyvä enkä mitenkään muuten poikkeava). Ajauduin siis hitaasti kaveripiirien laidoilla ja vihdoin tipahdin pois kokonaan. Kiusaaminen kärjistyi sanallisesta varsinaiseksi toiminnaksi (pipon jahtaamista talvella jne.).

      Yritin ensin turvautua tietysti korkeampaan auktoriteettiin eli tässä tapauksessa opettajiin. Lopputuloksena oli muutama puhuttelu kiusaajille, mutta sehän vain kärjistää tilannetta saadessani ylennyksen kantelupukiksi. Koko koulujärjestelmän toiminta olikin ala-arvoista. Päätin siis toimia itse. Ensimmäisenä tulee tiedostaa oma arvonsa ihmisenä ja alkaa luottaa itseensä (itsellenikin tämä oli vaikein vaihe).

      Kiusaaja(joukossa) on yleensä yksi johtaja, jonka auktoriteettiin muut ryhmän jäsenet luottavat. Kyseinen henkilö ei yleensä ole se kaikista suosituin henkilö, vaikka luultavasti onkin tämän kaveri. Kiusaajan on luonut oman ryhmänsä suojaksi itselleen. Itse olen saanut kuulla paljon kuinka kiusaaja on uhri itsekin, mutta sen hyväksymiseen ei ole myötätunto (yllätys, yllätys) riittänyt. Jokaiselle muotoutuu jo varhaisessa vaiheessa oma ''rooli'' ryhmään ja sen muuttaminen voi olla hyvinkin vaikeaa. Helpointa tämä on silloin, kun vaihtaa koulua eli aloittaa puhtaalta pöydältä, mutta myös esimerkiksi siirtyminen yläasteelle toimii hyvin varsinkin jos ryhmät sekoittuvat sen aikana. Jos ryhmät muuttuvat (koulun vaihto, luokkatason vaihto, armeija, lukio, yliopisto jne.) niin toimi esimerksi seuraavasti: ryhmien perusta rakentuu jo parin viikon kuluessa, vaikka kokoonpanoa voi vielä myöhemminkin (hitaasti) muokata. Lyöttäydy siis mukaan johonkin kahden tai kolmen hengen porukkaan aktiivisesti eli puhu heille/vietä aikaa heidän kanssaan. Tässä porukassa on yleensä henkilö, joka vie sinut mukanaan osaksi muita ryhmiä. Toinen vaihtoehto on ottaa itse ''johtajan'' rooli eli aktiivisesti murtaa vanha roolinsa. Samaan aikaan etsiydy osaksi muitakin ryhmittymiä, jolloin voit rakentaa oman kaveriverkoston myöhemmin tuomalla ryhmiä yhteisten tapahtumien kautta yhdeksi isoksi (vaikka edes löyhästi kasassa olevaksi) ryhmäksi. Lopputuloksena et ole enää yksittäinen maalitaulu, sillä olet paljon vaikeampi kohde, jos pysyt ryhmän jäsenenä.

      Toinen päävaihtoehto on luoda oma ryhmänsä (tämän toimii myös silloin, kun ryhmät ovat jo muotoutuneet), sillä usein samassa koulussa (ota huomioon myös muut luokkatasot/luokat) on muitakin yksinäisiä/muuten vain epäsuosittuja. Mene aktiivisesti puhumaan heille ja hitaasti rakentamalla tuo mukaan aina uusia henkilöitä (vanha kaveripiirisi voi toimia pohjana, mutta voit aloittaa vaikka yhdestäkin uudesta kaverista). Näin syntyy uusi ryhmä, jonka jäsenet saavat tukea toisistaan eli ryhmä on aina vahvempi kuin jäsentensä summa. Bonuksena olet lähes automaattisesti aktiivisella otteellasi tehnyt itsestäsi ryhmän epävirallisen johtajan, jolta muut mahdollisesti kysyvät mielipidetta tai myöntyvät helposti kantaasi, jota voisi pitää viimeisenä sanana, jossa on huomioitu muiden mielipiteet. Olet nyt kiusaajan tavoin johtaja etkä maalitaulu. Vastakkainasettelua on turha hakea ryhmien välillä, vaikka kosto niin suloiselta tuntuisikin. Tasavahvoista ryhmistä ei voittajaa löydy, vaikka vihamielisyyttä löytyisikin julkisivun takaa.

      Jos olet luonut oman ryhmäsi niin edessäsi on valinta eli jatkaako samalla porukalla vai etsiäkö toinen ryhmä, johon liittyä. Jos ryhmät vasta hakevat muotoaan niin jos havaitset jonkun toisen luoneen oman ryhmänsä/olevan tuleva ''suosittu'' henkilö niin tartu tilaisuuteen ja tee hänestä kaverisi. Hänen kauttaan pääset sisälle muihin muodostuviin ryhmiin ja lopulta osaksi suurempaa kaveripiiriä kuin voisit itse luoda. Voit jopa löytää itsesi samasta kaveripiiristä kuin aikaisempi kiusaajasi, mutta koska olet tähän asti päässyt niin olet luultavasti hankkinut niin paljon itseluottamusta ettei hän saa savustettua sinua ulos ryhmästä.

      Soveltamalla näitä perusperiaatteita olen päässyt kiusatun roolista sekä ongelmista itsetunnon kanssa eroon kokonaan. Toki muistot ovat edelleen ja pitkävihaisena kannan entisille kiusaajilleni edelleen kaunaa. Siinäpä syy tämän viestin naputteluun. Kiusatulle sellainen huomio, että sinä luot oman tulevaisuutesi eli älä anna muiden tehdä sinulle uraa valmiiksi vaan tee itselle oma.

      • ajatusta lukemastani

        Voi luoja mitä lapsellisuutta.... Mitä ihmeen höpötysjuttua te nimettöminä harrastatte, aikuiset akat ja ukot?:D Kuule mä ainakin muistan, että silloin aikoinaan kun koin jonkinasteista koulukiusaamista, vaikken mikään luokan kiusatuin ollutkaan ja kyseessä oli koulu, jossa oli sekaisin erityisluokille kuuluvat adhd- ongelmaperheiden kakarat ja akateemisten kakarat ja muut fiksut, eli mistään ei tullut luokassa koskaan mitään, niin pääkiusaajani oli muistaakseni joku ihan siis psyykisesti ja kai ehkä älyllisestikin "ongelmatapaus" ja sen hännystelijä ja sitä kiusailemisissaan hyväksikäyttävänyt joku sitä fiksumpi sitten; joka taas oli (muistaakseni...) joku kermaperseinen työläisperheensä ainoa kakara, jolle vanhempansa maksoi kaiken. Koskaan ne kiusaajat eivät myöskään olleet mitään luokkkiensa kauneimpia tai komeimpia tai koulussa parhaiten pärjääviä, mutta lähinnä joitakin sellaisia, joilla oli vahva "viiteryhmäenemmistö" koulussa, eli kaikkien vanhemmat esim. samoissa työpaikoissa keskenään ja sellaista.... Kiusatut taas sitten, oli muistaakseni joko kadehdittuja ominaisuuksia omaavia, eli kauniita tai komeita tai/ ja fiksuja ja jotenkin kypsempiä henkisesti aina, kuin kiusaajansa tai sitten sellaisia, jotka oli jotenkin niin vaikeissa tilanteissa kai kotioloissaan tai jotain, että he ns. "leimaantuivat" penikkasakissa ihan vain sillä, että jos erosivat jotenkin ainoastaan yhdenlaista käytösmallia edustavasta massasta, vaikkeivat mitään olisi häiriköineetkään. Itseäni ainakin kiusasi sekä kiusatut, että kiusaajat - silloin alaikäisenä : kiusatuimmat purkivat minuun sen, kun eivät uskaltaneet sanoa kiusaajille mitään ja kiusaajat hyödynsivät ikääni nähden henkistä kypsyyttäni, eli heistä oli hauskaa se, kun en kehdannut moralilta juurikaan v*ttuillla. Mutta sen myönnän, että en minäkään mikään enkeli ollut sikäli, että kyllä kaveerasin yhdessä vaiheessa myös sellaisten kanssa, jotk arkoja ja ujoja ehkä kiusasivatkin, vaikka itsekin olin kiusattu ja vaikka minuun ne silloiset kiusaajani _niinsanotut kaverini_, suhtautuiviat täysin ylimielisesti pieäen munua ihan pellenään, jpotas seurasta riippuen milloin pilkkasivat ja milloin kehuivat... Kiusaajilla kun se perustuu johonkin sairaaseen oman tahdon puutteeseen ja hirarkiahännystelyyn se kiusaaminen, ja se näkyy kiusaajaluonteisten ihmisten käytöksessä jo lapsina; se piirre, mielestäni.

        Mua ainakin kadehtittiin mm. siitä, etten ole yksinhuoltajaperheestä. Ja siitä varmaan myös sairaat epäteinit aikuisiä leikkineet parat varmaan myös sai yhden kiusaamisen aiheen kohdallani, ettei mua kiinnostanut seurustella alaikäisenä juuri kenenkäään kanssa, eli en ollut innostunut "nostamaan" asemaani nuorisohierarkioissa merkityksettömille nuorison edustaja- kiusaajaääliöille ainakaan sillä, että olisin alkanut seurustella jonkun pojan kanssa alaikäisenä, kun ei ne v*ttuakaan kiinnostaneet niiden persoonat, vaikka "seukkaamiseen" kanssani halukkaita poikia olisi kohdallani riittänyt ja vielä uteliaisuus taisi olla yksi kiusaamisen peruste kohdallani... EN ollut perheestä, joka ei olisi esiintynyt paikallislehdissä, joten mua ja perhettäni luultiin kateellisina rikkaiksi, tai jotkut luuli.

        Ei se oikein sovi, että henkisen kehityksen tasoltaan kauheen eritasoisia lapsia ja nuoria laitetaan samoihin luokkiiin. Kai ne koulukiusailemiset jättää joihinkin pahojakin traumoja ja valtavan ikävää se.

        Mite muuten, kun mä veikkaan, että koulukiusaajat on useimmiten niitä, jotka menee ensimmäisen kylänpojan tai kylän tytön kanssa naimisiin, ei etenne lääkäreiksi, juristeiksi , tietelijöiksi tai miksikään merkityksellisiksi ja sitten muistelee orgassmin partaalla joissakin kapakoissa aikoja, kun kiusaiilivat kadehtimiaan, sellaiset umpijuustopäät? - Ja samalla aikaa kenties kiusatuisi josksu joutuneet eivät enää välttämättä muista edes kiusaajiensä nimiä... Kuka ja millaiset siinä oikeasti olisivat säälittäviä?

        Mulla ainakaan ei ole mitään kaunaa mua koulussa joskus kakskytvuotta sitten kiusanneita kohtaan, enkä ihan oikeasti edes tiedä, että miltä ne näyttää tai mitä niille kuuluu tai haluakaan tietää tai olla tekemisissä jos ei ole ihan pakko, mutta en mä niiden asemassa kehtaisi tulla edes puhumaan mulle mitään tai kuvitella, että mä muistaisin niiden naamat.


    • sairasta anonymite!

      Säälittävyyden huippu on aikuiset ihmiset, jotka näillä nettipalstoilla kiusaa. Mulla ainakin kiusaamisen kohdallani lopetti se, että aloin liikkua fiksujen ihmisten porukoissa ja kun tajusin, että ei mun ole mikään pakko kaveerata sellaisten kanssa, jotka ei suurinpiirtein yhtä fiksuja kuin mä ole. Siitä syystä olenkin koko aikuisikäni saanut onnen omata vain hyviä ja aitoja ystäviä, enkä koskaan edes muistele joitakin lapsuuden satunnaisia kokemuksia, kuten sä nimetön, joka kiusailemista arvostat hölmöyttäsi, mutta nyt tälle palstalle tulin palstahauon kautta siksi, että kun yritin etsiä palstaa AIKUISTENJUNTTINETTITORSPOJEN nettikiusaamis-aiheesta ja sellaista ei löytynyt, vaikka sellaiselle palstalle todella olisi tilausta, kun ei ainakaan Suomi24- kirjoittajat osaa tehdä mitään muuta, kuin kiusata...

      Mua muistaakseni kiusattiin siksi, kun olin niin hyvännäköinen ja lisäksi mua pidettiin kermaperseenä, kun pärjäsin normaalisti koulussa - siis silloin alaikäisenä. Ja sadistit nauttivat siitäkin, muistaakseni, että kun olin ujo ja punastelin, enkä kehdannut sanoa kenellekään mitä sylki suuhun tuo, kuten juntit aina kehtasivat. Toivottavasti persoonani ei kiinnosta koulukiusaajiaani enää tänä päivänä, koska mulle riitti se, että mä pääsin niistä ihmisistä eroon, eli ettei niiden kanssa ole tarvinnut olla aikuisiällä tekemisissä tai edes miettiä mitään sata vuotta sitten tapahtuneita asioita. Ja onneksi korkakouuihinkin valikoituu fiksuimmat, eli ei ole tarttenut kiusailemisen kohteena olla sen jälkeen, kun pääsi koulussa surkeammin pärjäävien häiriköinti- innosta eroon, eikä sellaisissa piireissä olla edes, vaan onneksi ainoastaan empaattisten ja kivojen kanssa saa elinpiirissään elää. Kiusailijat sitten erikseen omissa porukoissaan, jollaisten aivoituksista ei tartte ollla kiinnostunut.

    • Never better

      Itsehän olen ollut koulukiusattu erilaisuuteni takia. Peruskoulussa oli huonoin itsetunto ikinä, mutta taistelin sen lävitse muuttamatta silti itsestäni tippaakaan. Vieläkään ei pysty edes kaupassa käymään yksin, en vain pysty ujouttani ja vainoharhaisuuttani (joka sanoo, että kaikki vihaavat minua heti minut nähtyään.) Ja se on ihan vain koulukiusaamisen aiheuttamaa.

      Siltikin, en muuttaisi mitään. Olen vahvempi kuin yksikään teistä kiusaajista, sillä minulla on sielu ja lojaaleja ystäviä, jotka pitävät minusta minun itseni takia. Ei sen, mitä yritän heidän vuoksensa olla.

    • kakka.

      Mä en edes viitsi sanoa mitään. Kiusaaja2, tiedäkin että oot halveksittavinta mitä maan päällä on. Sä olet selkeästi pilannut monen ihmisen elämän, ja mä säälin niitä. Pilasit mun illan myös, nyt vituttaa ja ahdistaa ja tekis vaan mieli lyödä pää ikkunasta läpi, mutten tee koska et sä oo sen arvoinen. Toivottavasti on nyt ihan vitun hyvä mieli.

      Tiiätkö miksi ihmisiä kiusataan? Mulla on huono hygienia, pieni vaatevarasto, vaihdoin nimeni vuosi sitten, pukeudun massasta erottuvasti... Senkö takia? Ei vaan sen, että jotkut on niin vitun itsekkäitä että voi sanoa tollasta paskaa päin naamaa. Kyllä yhdellä mun tuntemalla kiusaajalla on hemmetinmoiset puskakulmakarvat, mutta sanonko mä siitä mitään? En. Kiusaamista on koska teillä sadistisilla paskoilla ei oo vittuakaan käytöstapoja. Mulla on sen verran, että tajuan että on helvetin epäkohteliasta sanoa tollasta päin naamaa. Mutta nyt munkin käytöstavat rakoilee ja voin sanoo sulle että sä olet täyttä paskaa etkä ansaitse ihmisarvoa.

      Se vielä, että ainakin mä olen älykkäämpi, syvällisempi, pohtivampi ja miellyttävämpi ku kukaan teistä paskoista. Suck on that.

    • GEV

      "Mulla on huono hygienia, pieni vaatevarasto, vaihdoin nimeni vuosi sitten, pukeudun massasta erottuvasti... Senkö takia? Ei vaan sen, että jotkut on niin ***** itsekkäitä että voi sanoa tollasta ****** päin naamaa. "

      Olet itsekkin itsekäs, kun et ajattele muita hygieeniasi puolesta. Kuvittele mitä kaikia pöpöjä kannat, jos et peseydy ja tartutat ne toisiin... itsekästä. Nimen vaihtamisesta sen verran, että sekin on itsekästä ja minusta ainakin loukkaavaa vanhempiasi kohtaan, kun vaihdat heidän päättämän nimesi.

      "Se vielä, että ainakin mä olen älykkäämpi, syvällisempi, pohtivampi ja miellyttävämpi ku kukaan teistä paskoista. Suck on that."

      Et tämän raivoviestisi jälkee vaikuta miltään noista.

    • Tarkoi XXI

      Hyökkäät sen kimppuun mitä pelkäät löytyvän itsestäsi...sen luontaisen sadismin voimin minkä itsekäs ihminen löytää itsestään voimantunnossaan..

      Ihmisten monimuotoisuus pelottaa sinua ja inhottaa, sekin on aika iljettävä piirre ihmisessä itsessään.

      Koitat pitää pintasilaustasi kunnossa ilmeisen neuroottisesti, mutta sisäiset käsityksesi ihmisyydestä ja oikeudenmukaisuudesta ovat kieroutuneita, samoin kuin kykysi myötäelää on ilmeisen kehittymätön, mutta sitä et enää kykyne omin voimin toteamaan..


      Epäilen sitä, mutta ehkä joskus heräät tuosta nuoruuden tyhmyydestäsi, vaikka liian myöhään se joka tapauksessa tapahtuu: vahinko on jo ehtinyt tapahtua moneen otteeseen muille ihmisille. Paljon pahaa oloa olet jättänyt elämään muihin ihmisiin pitkiksi ajoiksi eteenpäin sairaalloisella ja epärakentavalla, tunteettomalla konformismillasi...joka on vain muutenkin korostuneen omahyväisyytesi hedelmä ja sairautesi luoma omien puutteittesi käänteinen peilaus.

      En toivo mitään hyvää sinulle elämässäsi.

    • jepa5

      GEV, ei se kuulu sulle millään tapaa jos joku on vaihtanut nimensä. Et sä tiedä mikä nimi kyseisel henkilöl on ollut, tai mikä syy sillä oli nimensä vaihtamiseen. Itsekin olen vaihtanut nimeni ja vaikka kiusaajat/muut sai siitä ihanasti jutun juurta aikaiseksi niin se oli täysin mun oma asiani. Hygieniasta olen kyl samaa mieltä että siitä täytyisi pitää huolta ihan muitakin ajatellen.

      • GEV

        Tottakai sellaisin asioihin pitää tehdä muutos mistä kiusataan, mutta suomessa on lailla kielletty antamasta lapselle nimi, joka voi loukata tätä. Jokaisesta nimestä saa väännettyä vaikka mitä jos miettii. Itsellänikin on niin harvinainen sukunimi, että meitä on maailamssa 28kpl. On siitä ja etunimestäkin tehty vaikka minkälaisia "lempinimiä" mutta eipä tuo juuri minua ole haitannut.


    • jepa5

      Vaikka nimi ei ehkä LOUKKAISI sen omistajaa, niin ei se tarkoita että sen omistaja ehkä pitäisi siitä. Ei minunkaan sukunimeä kanna kuin 47 ihmistä tällä hetkellä ja siitäkin on saatu kivoja lempinimiä aikaiseksi. Enkä mä ole sukunimeäni vaihtanut siksi että se haittaisi, vaihdoin etunimeni koska inhosin sitä.

    • jootire

      älkäää jaksako kirjotaa samoja asioita 500000 kertaan :DDD

    • ViuVui

      En tiiä onko joku muu jo sanonu tän kun en kaikkia lukenu;

      Väität että kiusaat/sanot että joku käyttäytyy huonosti.

      Voisin sanoa; "Katto iitees peiliin!".

      Säkö muka sitte oon käytöstapojen ammattilainen? Et. Joskus on suotavaa pitää ne mielipiteensä omana tietona just sen takia koska et tiedä kiusatun menneisyyttä ja näin ollen pahennat hänen oloaan. Joten sulla ei ole todellakaa varaa mennä sanomaan kenellekkään että hän käyttäytyy huonosti - itse käyttäydyt vielä huonommin ku et osaa pitää turpaas kiinni.

      Antakaa kaikkien kukkien kukkia rauhassa. Kukaan ei ole täydellinen, joten kenelläkää ei ole varaa moittia muita mistään.

      Mutta epäilen vahvasti että tuo AP ei voi mennä itteensä ja miettiä mitä kannattaisi tehdä ja mitä ei. Ei AP nää itteessään mitää vikaa ku kerran voi arvostella muita. Säälittävää tuommoinen "minä olen paras, mulla on varaa sanoa mitä vain".

      Mene kuule ittees miettimään omaa käytöstäs.

    • eager on opinions

      Koulukiusaaminen on valitettavasti ihan luonnollinen ilmiö. Mun mielestä ihmiset vois yrittää hyväksyä sen faktan, niin perseestä kun se onkin. Peruskoulussa ihmiset EI OLE valmiita ihmisinä eikä arvostelukyky ole todellakaan huipussaan. Mua on kans kiusattu aika paljon yläasteella ja kaunat on jääny, mut ne tyypit on kans kasvanu niistä ajoista. Kiusaaja2, en oo kokonaan eri linjoilla sun kanssas; jos esim. duunikaveris haisee paskalta ni tottahan siitä saa huomauttaa. Oot oikeessa siinäkin, et vahvat selviää täs yhteiskunnassa, mut sinuna välttäisin liian paljoa yleistämästä kuka "selviää" ja kuka ei. Ja viimeseks, täällä on jokasel oikeus itteensä. Jos joku haluaa käyttää samaa t-paitaa viikon, then so be it. Huvinsa kullakin. Kai ne nyt itekkin tajuaa jossain vaiheessa miten paljon se vaikuttaa hygieniaan.

      • Tao Tao Tao

        Hei daiju, on eri asia huomauttaa jostain asiasta kuin ruveta kiusaamaan sen takia.

        Ne "vahvat" jotka selvii painamalla muita alas ole muutenkaan kovin mieltäylentävää ihmislajia.
        Ei vahva ole synonyymi paskiaiselle - jos on susta, niin vältä ihmisiä parhaasi mukaan.


      • mattimeikäläinen86
        Tao Tao Tao kirjoitti:

        Hei daiju, on eri asia huomauttaa jostain asiasta kuin ruveta kiusaamaan sen takia.

        Ne "vahvat" jotka selvii painamalla muita alas ole muutenkaan kovin mieltäylentävää ihmislajia.
        Ei vahva ole synonyymi paskiaiselle - jos on susta, niin vältä ihmisiä parhaasi mukaan.

        Sanoinkin, etten ole KOKONAAN eri linjoilla ton jätkän kanssa. Oon tosin kiusaamista vastaan, ei siinä mitään, ja ymmärrän tietenkin pointtisi.

        Kaipa tolla kiusaajajäbälläkin on oikeus sanoa kantansa... jos ei kestä yleisön kritiikkiä ni itkeköön sitten sitä.

        Niin enkä muuten missään vaiheessa väittänyt tota kiusaajaa itseään vahvaksi jos sitä tarkoitat.


    • kakkaaaaa

      en lukenu puoliakaa mut vittu mitä paskaa

    • entine kiusattu

      LUE tota sun tekstiäs ja MIETI MITÄ vittua TEET MUILLE IHMISILLE SANOILLAS! oot itekki ollu kiusattu saatanan nilkki ja nyt teet samaa muille. saatana tallot ja poljet toiset maanrakoo nii OMA ITSETUNTOS KOHOAA. HAISTA vittu JA KATO PEILIIN!!

      kuvotat mua niin saatnan paljon ettet tiedäkkää

    • Juueikiittimulle

      Tuo on juuri sitä yksinkertaista ressukka-ajattelua, että pitää heti tehdä jotain sille asialle, josta kiusataan. Olen huomannut, etten muutenkaan viihdy tämän kaliiberin ihmisten kanssa. Lauman nuoleminen tyhmentää ja heikentää aivan liikaa.

    • En suosittele

      Kiusaajat on oksettavaa seuraa, jotenkin alikehittyneitä vielä aikuisinakin. Miksi siis yrittää miellyttää sellaisia, joita ei kuitenkaan kelpuuttaisi seuraansa, vaikka heille sopisikin. Täytyy olla jotenkin turtunut tapaus, että pystyy olemaan sikatyhmässä seurassa niin kuin normaalien kanssa. Kai se myös muuttaa ihmistä huomaamatta, ja huomaamatta tapahtuu myös seuran pohjasakottuminen eli vain ällöimmät luonnehäiriöiset kerääntyy ja pysyy lopulta sisäpiirissä, eikä niistä ihannekavereista sitten hyvällä pääsekään irti. Näkyy erityisesti aikuisiässä.

    • ScepticalJourney

      Harvinaisen paska analyysi. Mikä sä olet päättämään mikä on normaalia ja mikä ei? Niimpä, ei mikään. Sä pidät itseäsi muita parempana ja fiksumpana kun rupeat latelemaan mikä on oikein ja mikä väärin kuin joku h*elvetin tuomari joka tietää kaikesta kaiken.
      Moniin asioihin ei vain voi itse vaikuttaa, vaikka sä niin kuvittelet. Esim. ulkomuodossa on asioita joita ei pysty muuttamaan oli ne sitten sun mielestä etovia tai ei. Lisäksi sun mielipiteet on erittäin pinnallisia, mikä tietenkin on erittäin yleistä kiusaajille. Ei saa näyttää liian erilaiselta, ei saa olla erikoisia harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita ja niin edelleen. Sinunlaistesi takia h*elvetin monet kärsivät Suomessa. Heipparallaa

    • vitun eunukki?

      kaikki kiusaajat suoraan sanoen haistakaa vittu! painukaa vittu maatilalle eläimiä nussimaa! vittu teit kukaa jaksa katella!

    • Join es koulussa

      Älkää dissatk tätä ihmistä.
      Hän on antanut hyviä vinkkejä jotka TOIMIVAT.
      Testattu.

    • Jelena93

      Ala-asteella pahemmin ei kuule välkkävalvojia ole tai jos on, he katsovat läpi sormien. Ei se mitää, nytpä olen vanvempi kuin ennen ja varmana sanon suoraan, jos joku alkaa lässyttää!
      Kiusattu = ihminen, joka joutuu egoaan pönkittävän henkilön kiusan kohteeksi. Aiheuttaa huonoa itsetuntoa, itsemurhaa tai elämän pilalle menoa. Minulla meni elämä uusiksi, kun mua kiusattiin 9 vuotta!
      Kuvitelkaa itsenne, että sua haukutaan julkisesti, pilkataan, nöyryytetään yms. joka päivä, yhdeksän vuotta. Ei taukoa, koko ajan naurua, pilkkaamista ja itsetunnon syömistä.
      Kuvitelkaa, että selviättekö samana ihmisenä.

    • Adoette

      Entä kun kiusaamiselle ei ole esim. ulkonäkö perusteita tai vastaavia? Itse olen kiusattu ja olen ollut pitkän aikaa. Käyn ihan suihkussa päivittäin, joka päivä eri vaatteet, näytin kiusaamisen alussa ihan samalta kuin muut ja nyt kun en kuulu täysin massaan kuljen pää pystyssä, enkä välitä arvostelevista katseista. Olen pistänyt hanttiin, olen sanonut suoraan mitä ajattelen ja olen ollut välittämättä... En mitenkään erottunut edes ennen muista, joten miksi juuri minä? Siinä vasta kysymys, johon ensimmäisen viestin kirjoittaja varmaan ei osaa vastata.

    • Nuorisotyön PRO

      Alkuperäisen viestin kirjoittaja vaikuttaa kyllä vahvasti provolta ja trollilta... Mut eihän sitä tiedä vaikka olisikin tosissaan.

      Työelämässä ja muutenkin aikuisten maailmassa tuollainen oman egon pönkittäminen muiden pikkuvikojen kustannuksella osataan tulkita narsismiksi ja narsisti jää lopulta yksin.

      Aidosti vahvalla itsetunnolla varustettu henkilö ei joudu kurkottamaan muiden yläpuolelle. Pelko pistää hyökkäämään.

      Kuvaamaasi yttäytymismallia ei katkeruuttaan kannata harjoitella pentuna, vaikka koulussa näyttääkin vallitsevan usein viidakon lait. Kiusaamisesta selviytyy käsittelemällä sitä oikeiden, luotettavien aikuisten johdolla, jos ei opettajien niin kuraattorin tai terveydenhoitajan

    • ahahah..

      Alko oikein ahdistaa lukee noit sun juttuja. Kuvitteletko sä oikeesti olevas joku vitun maailmanvaltias, joka saa päättää mikä on normaalia ja mikä ei, montako kertaa joku saa käyttää jotain paitaa peräkkäin. Ei ole sun tehtävä päättä tollasia asioita! JA ARVAA MITÄ! kuvittelet ehkä olevasi suosittu nyt, mutta tiedän, että muut ihmiset vain katsovat sinua inhoten. Jos sä tiedät miltä kiusaaminen tuntuu, miksi vitussa sä haluat aiheuttaa muille sen saman tuskan! ET OLE MAAILMANVALTIAS, JOTEN LOPETA LEIKKIMÄSTÄ SITÄ! Eikö olisi ihanaa olla ihminen, joka tunnetaan siitä, että hän on aina positiivinen ja ystävällinen. Ihmiset viihtyvät seurassasi aidosti. Muut katsovat sinua mukavana ihmisenä, johon voi luottaa. Eikö tämä nyt ole sitten sitä oikeaa suosiota?

    • N3rd g1rl 13

      Kiusaaminen on todella tyhmää. Tiedän sen varsin hyvin, koska minua kiusataan. Nimitellään, tönitään ja heitellään kuminpalasilla. En ymmärrä, mikä motiivi joillakin idiooteilla on kiusata muita. Voiko se olla katettua, koska saan suunnilleen aina 9:llä ja 10:llä alkavia, vai olenko kenties outo? Miksi minut valittiin silmätikuksi? Oli syy mikä tahansa, on totta,että jos kukaan ei kiusaisi ketään,
      kaikki olisi paljon paremmin. Eivätkö kiusaajat näe, miten tuskaiset oltavat kiusatuilla on? Miksi emme olisi kaikki sovussa, niin, että ketään ei kiusattasi, ja tukisimme toinen toisiamme, kun on huolia? Sanonpahan vaan, että kiusaajat ovat idiootteja koko sakki! Jos joku on erilainen, mitä sitten? Miksi on tehtävä muille mielipahaa? Mitä se muka hyödyttää? Olkaamme kaikki sovussa, erilaisiahan me kaikki olemme.

    • hävytöntä-ajattelua

      Minä olen elämäni aikana tuntenut kaksi tyttöä (13 ja 16-vuotiaat) ja yhden pojan (15v.) jotka ovat tehneet itsemurhan koulukiusaamisen takia. Masennus tietysti päällimmäisenä syynä.
      En ikinä voisi olla niin tunteeton kuin kiusaajat, että saisin hyvänolon- tai paremmuudentunnetta siitä että olisin murhannut ihmishenkiä!
      Rikollista pitäisi rangaista.

    • jou.

      Peukkua jos kiinnostaa tietää vittuakaan mitä kiusaaja ajattelee.

    • omg2

      Oi jösses tuota aloittajaa. Siinä on ihmisellä kasvu vielä kovasti kesken. Onkohan se vielä tänään yhtä vitun ääliö kuin 2011... Voi härregude tokkinsa sentään, huh huh

    • kuningas!

      Kiusaaja on

    • Mitä valitat?

      Ei esim. vaatteisiin voi välttämättä itse vaikuttaa, jos ei ole rahaa ostaa sellaisia vaatteita kuin haluaa. Ja vaikka joku haluaisikin käyttää rumia vaatteita, niin hänellä on siihen oikeus. Haluaisitko muka, että kaikki muut pukeutuisivat paremmin kuin sinä ja olisit itse se epämuodikkain? Eikö se ole ennemminkin kilpailuetu, että joku on sinua huonompi jossain asiassa?

    • kokemuss

      tavallaan ymmärrän sua, että kiusaat koska se on hauskaa. Itsekin varmaan olisin kiusaaja jos olisin kusipäisempi ja/tai tyhmempi. Mutta koska olen itsekin ollut yhden sairaan kusipään kiusattavana ja muutenkin katsonut vierestä, millainen tulevaisuus kiusasjilla on, en kiusaa. Heistä tulee luusereita.

      Mutta toisaalta on kiusaamisessa hyvätkin puolensa, mutta ei kiusaajalle vaan kiusatulle. Itse ainakin opin parantamaan itsetuntoani. ennen itsetuntoni oli 6- (tämä siis kiusasmisen aikana). Kun kiusaaminen loppui (kesäloma alkoi) parsnsin itse itsetuntoni 9-:seen. En tosin olisi onnistunut ellen olisi huomannut että kiusaajani on nössö. Vähän kun menin sille vittuilemaan niin hiljeni heti. Eipä tuo tosin uskaltsnut päin naamaa tulla mitään sanomaan, kuin muutaman kerran ja joka kerts onnistuin sanomaan vastaan niin että hiljeni. Pitäisi tappaa sellaiset nössöt täältä maan päältä kuljeksimasta, ajatelkaa, jos hänen kaltsinen sairas kusipää (fiksumpi ja sana valmiimpi sellainen) onnistuisi pääsemään vaikka poliisiylipäälliköksi, siitä ei hyvä heiluisi.

      Hän siis kiusasi minua pihumalla paskaa ja viemällä siten lähes kaikki kaverit. nykyään hän vieläkin jauhaa musta paskaa, ajattelinkin mennä joku päivä hänen oven taakse (olin siis ennen hänen kaveri niin tiedän missä asuu) ja pamauttaa halolla päähän oikeen kunnolla, niin että muistaa loppu ikänsä kenestä jauhoi paskaa. olis pitäny tehä se jo vuosii sitten.

      Mulla ois alottajalle myös kysymys: kuka sä kuvittelet olevas, kun luulet et sulle kuuluu miten toiset pukeutuu tai millasia he on? Itselleni kun on vastaavaa tultu inisemään, niin oon sanonu vaan et "vittuukos teille kuuluu kuin paljon mä syön, saatana ahmin teidät seuraavaks jos ette painu vittuun siitä inisemästä
      . vetäkää käteen." hiljenivät kummasti ja painuivat.

      pahoitteluni kirjotusvirheistä

    • DJ9

      Joo hbjthgjhkjktjhjjkhhhjtjhhhjkj

    • Raukkaparka

      "Ostaisi uudet kengät". Oletkohan pikkuisen lapsellinen tai hemmoteltu? Ei tule mieleen, että tuo on asia mihin ei voi aina vaikuttaa? Kaikille lapsille ei raha tule kuin "manulle illallinen" ja saa aina uusia muodin mukaisia vaatteita, kännyköitä, mopoautoja sun muita. Joilla ei erotu porukasta. Mikä syy on kiusata siitä, että toisella on väärää merkkiä oleva vaate tai jopa rikkinäiset kengät? Ei se ole mikään puolustus, että kiusaat vaan sellaisista asioista joihin voi toinen vaikuttaa. Ihan kun se olisi hyväksyttävämpää. Ja jos se dödön puute sua häiritsee niin miksi et vaan voisi hienovaraisesti vihjata, että kuule oletko ajatellut, että voisit käyttää dödöä. Ei millään pahalla, mutta sä vähän haiskahdat. Sanoa vaan ihan sille ihmiselle itselleen, eikä toitottaa koko koululle. No sä et tietysti osaa, koska sulta itseltä puuttuu ne käytöstavat mitä sä peräänkuulutan muilta. Ja tuo kaikki uhoilu ja esittäminen ja toisten kiusaaminen on vaan sitä, että pelkäät että sua aletaan kiusata. Joten yrität saada porukan kiusaamaan jotain muuta. Et ole yhtään sen parempi kuin ne sun kiusaajat. Tai ne joita sä kiusaat. Vaan ole raukka pelkuri. Ymmärrän toisaalta, koska olet itse joutunut kiusatuksi. Mutta suosittu voi olla myös sellainen, joka on hyvä tyyppi. On mukava kaikille. Sä et välttämättä ole edes aidosti pidetty. Vaan muut ehkä mielistelee ja liikkuu sun kanssas, koska pelkää joutuvansa sun kiusaamaksi.

      Mieti sitä.

      • Väsyttää

        Oikeestaan alottaja on pahempi ko ne sen kiusaajat... Se nimittäin tietää kuinka syvältä kiusaaminen on, mut tekee sitä silti muille ja kuvittelee vieläpä sen olevan jotenki oikeutettua. Sairas ihminen.


    • Naurettavaa

    • Mitä_oikeasti_ajattelet

      Joku voi kärsiä liikahikoilusta, johon ei tavalliset dödöt auta. Taustalla voi olla myös jokin sairaus. Ja mä en ymmärrä ollenkaan tota harrastusjuttua? Koska noita harrastuksia sitten saa alkaa harrastamaan, aikuisenako? Vai ei sittenkään. Mikä sä oot sanomaan, mitä saa harrastaa. Miksi pitäisi jättää harrastus josta sattuu kauheasti tykkäämään vaan siksi, että se ei ole niin hieno harrastus muiden mielestä?

      Sä tiedät itsekin, että sun kiusaaminen ei johdu kuitenkaan mistään muiden vaatteista, haisemisesta, oudoista puheista tms. Ne on vaan tekosyitä sulle ja ikään kuin puolustelet itsellesi kiusaamista, että kiusaat vain sellaisista syistä. Etkä vaikka siitä, että toinen on vammainen tai jotain jolle ei voi mitään. Oikeasti sä saat nautintoa muiden kiusaamisesta. Ja yrität esittää kovista ja kiusaamisella päästä suosituksi. Ne muiden vaatetukset on asiassa ihan sivuseikka ja ei sua oikeesti ihan hirveesti kiinnosta, jos joku käy jossain baletissa tai kaulahuivi ei sovi väreiltään muuhun vaatetukseen tai on väärän mallinen.

      Mua on joskus kiusattu mm. hajuasioiden takia. En edes tiennyt oikeasti haisevani. Koska siihen tottuu. Kun muutin pois kotoa huomasin vanhempani haisevan. Ja kun kävin lapsuudenkodissani niin sama haju tarttui vaatteisiini ja hiuksiini. Kyseessä oli vanha talo ja vanhoissa taloissa on usein joku ominaisuushaju. Mutta se oli ehkä jotain kosteutta, hometta ja mitä lie. Mutta ei mua kiusannut kuin muutama luokalla. Muut oli fiksumpia. Mulla oli myös vääränlainen polkupyörä ym. Ostin kesälomarahoilla uuden. Ja muotifarkut ym. Mutta ei se auttanut. Niin pääsin kesätöihin, kun en hakenut mihkään muotiliikkeeseen...

      Sä voit ehkä päästä töihin (muka) fiksuilla puheilla, siistillä ulkoasullasi. Mutta voi olla, että sua katsotaan kieroon, jos alat työkavereitasi kutsumaan läskiksi ym.! Kato kun oikeasti niitä lihavia voi olla siellä töissä. Ehkä ovat työhaastattelun aikaan olleet laihoja, mutta myöhemmin lihonneet (ja se ei ole syys antaa potkuja). Tai ovat muuten olleet niin päteviä, että päässeet lihavuudestaan huolimatta töihin. Tai sit voi olla jotain taiteellisia tyyppejä tms. "erilaisia". Kaikille kun ei ole tärkeintä työntekijöiden upea ulkomuoto. Riippuu ihan alasta. Ja erilaisuus on rikkautta. Vaikka teininä halutaan niin kovasti olla samanlaisia kuun muut.

      Oletko kertonut vanhemmillesi, että kiusaat muita? Eivät varmaan olisi kovin ylpeitä. Jos eivät sitten ole yhtä sivistymättömiä tampioita kuin sinä. Anteeksi, siis sivistymättömiä ihmisiä.

    • Mitä_oikeasti_ajattelet_

      "Olin kuitenkin jo yrittänyt muuttua, jottei heillä olisi syytä kiusata mua. Ikävä kyllä ihmisellä on pitkä muisti, ja eivätpä he unohtaneet millainen olin ollut aikaisemmin."

      Eli vaikka sun kiusaamat tyypit muuttas noi kaikki asiat sun listalla mistä niitä voidaan kiusata niin niitä voitas silti kiusata, kun ovat joskus olleet erilaisia. Täytyy vielä vaihtaa kouluakin vai?

      "Ja tässä mitä ajattelen käyttäytymisestäni: kiusaaminen on hauskaa. Minkä sille voi. Nautin siitä."

      Jaa niin tuossahan se tulikin omassa tekstissäsi. Nautit kiusaamisesta. Mitähän tekisitkään, jos kaikki noudattaisivat neuvoja eikä sulla ois noita luettelemiasi syitä kiusata! (mitkä ei ole edes ne oikeat perimmäiset syyt kiusaamiseesi). Eli syyhän siis on sinussa! Jos et nauttisi kiusaamisesta, et kiusaisi vaikka joku tulisi lenkkareissa kouluun tai ei kävisi suihkussa!

      Mitä jos sairastuisit vaikka syöpään tai joku lähiomaisesi sairastuisi. Alkaisit todennäköisesti arvostamaan muita asioita kun jotain helkkarin vaatteita.

      Mieti nyt vähän. Muilla on oikeus käydä koulunsa rauhassa ja nauttia elämästä ilman idioottien kiusaamista. Varmaan kiusaaminen aikanaan satutti sua aikalailla ja oikeasti tiedät miltä se tuntuu. Sä kostat kiusaamisen syyttömille. Ehkei sua kiusattas vaikka lakkaisit ton esittämisen ja kiusaamisen. Pitkäaikainen kiusaaminen voi johtaa vaikka mihin. Oisko kiva, jos joku tekis vaikka itsarin sun takia! Etkö muka yhtään välittäs? Toivottavasti näet joskus järjen valon. Ja mieluummin jo kouluaikana eikä sitten vasta aikuisena.

      • Mitä_oikeasti_ajattelet

        "Olin ollut hyvinkin masentunut ennen koulun vaihtoa ja olisi moneen otteeseen tehnyt mieli tuottaa hyvin suurta fyysistä ja henkistä tuskaa kiusaajilleni."

        Vielä tohon kohtaan kiinnitin huomiota. Ehkä sulla ei ole mahdollisuutta aiheuttaa niille kiusaajille sitä henkistä tuskaa. Joten aiheutat sitten noille ihmisille joita kiusaat. Jotka on syyttömiä siihen, että sua on kiusattu. Et sä ehkä olis edes avautunut täällä palstalla muiden kiusaamisestasi, jos et pätkääkään välittäs noista kiusatuista. Ei sun olo oikeasti tolla käytökselläsi parane. Ehkä käy jopa päinvastoin vaikka nyt luuletkin olevasi onnellinen ja nauttivasi kiusaamisesta. Onneksi koulu loppuu joskus. Toivotaan, että sua ei sen jälkeen ainakaan kiusata (eikä nitä joita nyt kiusaat), eikä sun tarvi kiusata ketään.


    • Missäootap

      Tää aloitus olikin jo vanha! Kiinnostas tietää millainen tuo ihminen on nykyään. Vieläkö kiusaa vai tuliko järkiinsä.

    • Puutettarakkaudessa

      Luulen yksinkertaisesti,että kyseessä on rakkauden puute.Minua on kiusattu,niin myös lastani.Se sattuu,sisimpään,mutta vähän lievittää tuskaa,kun ajattelen,ettei kiusaajakaan ole päässyt pienellä.En tarkoita "kostona",vaan sillä,että ymmärrän,jotenkin,kiusaajaa,hänen omia haavojaan.Tietysti on olemassa raja,niinkuin kaikissa asioissa,joita ei vaan voi hyväksyä.

    • Anonyymi

      Joo tiän tä on vanha joten joo
      Mut joku hukkaa tismallleen saman keskustelun viime vuonna mut se poistetttiin koska pikkasen meni asiattomaksi se keskustelu

      Se oli näkojeen kopioni sen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe