Det talas mycket om att folk inte vågar tala svenska på offentliga platser.Efter sannfinländarnas brakseger har attityderna mot svenska språket blivit ännu negativare.Är det sant ?
Vastaukset 8
- hasse100
Nej. Jag har inte märkt något.
- thanksanseey
Yeh, , well i speak a lots of american, and you swedish...
Whatta wanna do?
I'd like some teaching me some better swedish language...
- Preferrally some girl. - 228w
Jag försöker åtminstone låta bli att tala svenska där jag kan tänka mig att någon kan ta på näsan.
- Virtanen05
Såklart man vågar tala svenska varsomhelst!
- 66669
Inte vågar man tala svenska på alla ställen.Det är nog bäst att hålla munnen fast helt och hållet.Om man inte talar finska utan brytning alltså.
- Virtanen05
66669 kirjoitti:
Inte vågar man tala svenska på alla ställen.Det är nog bäst att hålla munnen fast helt och hållet.Om man inte talar finska utan brytning alltså.
Finska pratar jag förstås med finskspråkiga men med vänner familj osv pratar jag alltid svenska på allmän plats utan nån rädsla var jag än befinner mig i Finland!
- svenskaälskandefinne
Virtanen05 kirjoitti:
Finska pratar jag förstås med finskspråkiga men med vänner familj osv pratar jag alltid svenska på allmän plats utan nån rädsla var jag än befinner mig i Finland!
Om jag träffade en svenska talande människor skulle jag vara glad att tala svenska med henne fast jag är inte svenskt.
- Iida07
svenskaälskandefinne kirjoitti:
Om jag träffade en svenska talande människor skulle jag vara glad att tala svenska med henne fast jag är inte svenskt.
Det är klart att de flesta finskspråkiga är ok,men sen finns ju de här som ser rött om de hör svenska.Tyvärr har ju sannfinländarna manipulerat vanliga människor att tro att alla svenskatalande är rika och har en massa fördelar.Det är alltid minoriteter som får lida när det går dåligt för samhället.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa611346Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää911028- 164937
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105874Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30863Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as25808Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201772Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks46760Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 27704
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu126703Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.166625VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43616- 61602
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12585- 85548
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo187511sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75497- 55497