Det talas mycket om att folk inte vågar tala svenska på offentliga platser.Efter sannfinländarnas brakseger har attityderna mot svenska språket blivit ännu negativare.Är det sant ?
Vågar du tala svenska ?
8
101
Vastaukset
- hasse100
Nej. Jag har inte märkt något.
- thanksanseey
Yeh, , well i speak a lots of american, and you swedish...
Whatta wanna do?
I'd like some teaching me some better swedish language...
- Preferrally some girl. - 228w
Jag försöker åtminstone låta bli att tala svenska där jag kan tänka mig att någon kan ta på näsan.
- Virtanen05
Såklart man vågar tala svenska varsomhelst!
- 66669
Inte vågar man tala svenska på alla ställen.Det är nog bäst att hålla munnen fast helt och hållet.Om man inte talar finska utan brytning alltså.
- Virtanen05
66669 kirjoitti:
Inte vågar man tala svenska på alla ställen.Det är nog bäst att hålla munnen fast helt och hållet.Om man inte talar finska utan brytning alltså.
Finska pratar jag förstås med finskspråkiga men med vänner familj osv pratar jag alltid svenska på allmän plats utan nån rädsla var jag än befinner mig i Finland!
- svenskaälskandefinne
Virtanen05 kirjoitti:
Finska pratar jag förstås med finskspråkiga men med vänner familj osv pratar jag alltid svenska på allmän plats utan nån rädsla var jag än befinner mig i Finland!
Om jag träffade en svenska talande människor skulle jag vara glad att tala svenska med henne fast jag är inte svenskt.
- Iida07
svenskaälskandefinne kirjoitti:
Om jag träffade en svenska talande människor skulle jag vara glad att tala svenska med henne fast jag är inte svenskt.
Det är klart att de flesta finskspråkiga är ok,men sen finns ju de här som ser rött om de hör svenska.Tyvärr har ju sannfinländarna manipulerat vanliga människor att tro att alla svenskatalande är rika och har en massa fördelar.Det är alltid minoriteter som får lida när det går dåligt för samhället.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418