Hei!
Lapsellani oli 6-vuotis synttärit ja kutsuimme kaverijuhliin muutaman lapsen. Kutsussa (lasten vanhemmille toimitetuissa) oli selkeä maininta, että jos ei pääse osallistumaan pyydämme ilmoittamaan (puh/spostilla) tai mahdollisista erityisruokavalioista.
Yksi kutsuttu lapsi ei ilmoittanut mitään eikä saapunut paikalle, vaikka oli usean viikon kysellyt tulevista juhlista.
Tiedän ko. lapsella olevan molemmat vanhemmat suht´ täysissä järjissä ja osaavat lukea kutsun, osaavat käyttää puhelinta ja sähköpostia.
Utelias kun olen niin miten voisin tiedustella kohteliaasti heiltä wtf?
Synttärikutsut ei vastausta
22
1771
Vastaukset
- ...
Voi tsiisus, yks synttärikutsu, pikkujuttu!
- jotain rajaa
Kyllä nyt kannattaa unohtaa koko juttu. Niin kyseisille vanhemmillekin on saattanut käydä. Joskus kannattaa suhtautua asioihin tyyliin " mitä väliä".
- mummu..-.
Syitä voi olla monia. Yksinkertaisesti vanhemmat ovat unohtaneet asian. Jotain äkkinäistä sattunut, jolloin kyllä lapsen kaverin vanhemmille ilmoittaminen muistuu viimeiseksi mieleen. Lapsi sairastunut/ vanhemmat sairastuneet. Lähteneet mummolaan....
Asia ei maailmaa kaada. - nou hätä..kai ?
samaa mieltä..jos ei jäänyt kuin yksi ilmoittamatta tulematta niin eihän siitä mitään vahinkoa tullut...tarjoilun tai muunkaan suhteen....meillä tokaluokkalaisen kavereiltä ei tule kaikilta tai oikeastaan yhdeltä lapselta edes paperilla olevaa synttärikutsuahän vain suupuhellaa kutsuu kavereita koulussa,siispä joka kerta joutuu soittamaan heille kotiin että pidetäänkö synnttärit ja jos niin milloin ja mihin aikaan ja onko meidän maija vieraslistalla yms...ei oikein lasten välkisiin suupuheisiin osaa luottaa...
- aloittajan jatko
Joo eihän kukaan kuollut asian tiimoilta, vaan lähinnä halusin
tarkistaa käyttäytymis"koodeja".
Itse kun saadaan kutsuja, niin ilmoitamme Aina mahdollisista esteistä. Siksi kutsut ainakin meilläpäin lasten kutsuille kulkevat vanhempien kautta.
Halusin tarkistaa onko tuo "hällä väliä" tyyli ihan yleistä ja kuvastaako se nykyajan yhteiskunnallista menoa?- sitä sattuu
Sain aloituksesta sen käsityksen että ketään ei tullut ja se kyllä olisi ollut kaameaa.Mutta jos yksi jää tulematta,niin se ei ole niin suuri juttu.Ehkä olivat unohtaneet tai oli tullut joku välttämätön meno,ihan kaikki aikuisetkaan ei muista kaikkea ilmoittaa.
- hfrd
Enemmin uskon asian olleen niin, että lapsi oli tulossa juhliin ja sitten esim. unohtui ihan täysin siinä hetken ollessa käsillä. Jotkut ei sitten kehtaa jälkeenpäin sanoa että sori, unohtui tai sitten unohtivat sen ihan kokonaan... (tai tuli jotain tärkeämpää, esim. kolari tms)
Tuskin ihan yleistä on, mutta valitettavan usein meillekin kävi niin kun lapset olivat vielä alle koululaisia, (ja tällöin aikuisten pitää niistä huolehtia) kutsulapsut voivat pyöriä lapsella/repussa tms, eikä aikuiset edes välttämättä saa niitä käsiinsä tai sitten tämä kiireinen arki vaan aiheuttaa sen, että välillä jotain unohtuu.
Itse en ottaisi sitä noin vakavasti, aika hyvä tilanne jos vain yksi ei ilmoita/muista tulla. - 4t3t3t
Minä unohtaisin koko homman...
Toisilla voi olla kiire, tapahtua unohduksia, jäädä koko lappu saamatta.
Mitä väliä, jos eivät olleet edes ilmoittaneet tulevansa. - Käytöstapojen puute
Minulla on kokemusta sellaisesta oman tyttären lapsuudesta, että meidät kutsuttiin kylään eräälle tuttavalleni, jolla pieniä lapsia ja järjestin kaikki asiat että pääsimme vierailulle. Kun päästiin perille, kävi niin että isäntäväki lapsineen oli häipynyt.
Kun tiedustelin myöhemmin, oliko jotain ikävää sattunut kun ketään ei ollu kotona, totesi tuttavaäiti, että ei ollut, mutta hän olikin päättänyt lähteä jonkun toisen kanssa shoppailemaan. Me emme olleet niin tärkeitä eikä meidän aikataulumme merkinnyt mitään niin, että kukaan olisi viitsinyt ilmoittaa missään vaiheessa, että suunnitelmat muuttuivat. Itse näin vaivaa päästäksemme matkaan. Jäi paskan maku suuhun ja toivon että tyyppi sai maistaa omaa lääkettään jossain vaiheessa sillä minä en jaksanut noin epävakaan ja epäluotettavan tyypin kanssa olla enää missään tekemisissä.
En tiedä onko se nykymenon erityispiirre...ehkä jotkut on vaan kasvatettu tai jätetty kasvattamatta ja ovat luonnostaan epäluotettavia eivätkä ajattele koskaan asioita toisten kannalta. Mutta olen oppinut aina kerrasta ja jättänyt tällaisten kokemusten jälkeen tyypit harjoittelemaan tapoja kaltaistensa kanssa. - santtu666
ei oo kuulunut äireeltä synttärikutsuja viiteen vuoteen lapsen isälle....
- miten olisi, jos
järjestäisit itse toiset kutsut.
- fkpwo
Ei se kuule ole sen velvollisuus.
Sinun velvollisuutesi on pitää omat kutsut omille sukulaisillesi kun lapsi on sinulla. Olettaen tietysti että huolehdit tapaamiset asiallisesti.
- Rauhaa!
Unohdus usein syy.
Myös se, että kutsuja alkaa olla niin paljon, että hyvien lahjojen vieminen alkaa olla rahallinenkin ongelma.
Joissakin päivähoitopaikoissa onkin jo sovittu, että sieltä ei ilamn muuta kutsuta kokoporukkaa synttäreille, vaan lapselle sanotaan montako vierasta voi tulla.
Koko syntymäpäiväkekkeritouhu on alkanut mennä amerikkalaiseksi touhuksi. Jotkut viedään Mc Donaldsiin hampurilaiselle ja vietetään hippalot henkilökunnan hermojen kustannuksella.
Lasten kutsut eivät ole virallinen tilaisuus.Älä ota noin raskaasti. Voit muuten ihan tavatessasi kysäistä, mikäs Mikolle sitten tuli, kun ei tullutkaan synttäreille.
Eihän siinä mitään erityistoimia tarvita.- Vaatimaton synttäri
Voi voi tuo Mäkkäritouhu on jo niiiiiiiiiiiiiiin tylsää ja lääst siisön ja vähä hupaisaa. Meille vuokrataan kakrun synttäreille seuraavan kerran HK-areena, ja sinne tulee Lordi ja ajattelin sitä heppasouta...mikäs Apocalyptica se nyt onkaan... esiintymään. Ajattelin Areenan ostamista kokonaan mutta pitää elää säästeliäästi tänä vuonna ja kukkaron nyörejä tiukalla. Ilmapalloja, gurmee-ruokaa ja jokaiselle lapselle lahjaksi joko valmennusopimus huippupalloilijaksi ja mallisopimus tai kauneusleikkaus vähän rumemmille, suurin osa vanhemmista kun ajattelee lapsen etua ja uraa mallina ja menestyjänä. Lapsen ohjelma pitää suunnitella minuuttiaikataululla jo vauvasta alkaen oikein ettei turhaa luppoaikaa turhuuksiin ja leikkeihin jää. Aika tehokkaasti käyttöön ja pojat NHL:än pelaajiksi, tytöt missikiertueelle. Lahjat pitää tietty olla tilaisuuteen sopivia. Vaadin myös asiallista pukeutumista, ja merkkivaatteita, kuten Prada, Boss jne.
- bbbrr
ap:lla on vähän liikaa aikaa käsissään. ei hän ole maailman napa, eikä hänen pikku juhlansa.
En tiedä mikä kyseisessä tapauksessa on ollut hiljaisuuden syy, mutta itsekin olen vastaavaa käyttäytymistä nähnyt. Vastaan aina kutsuihin, olen sitten tulossa tai en. Se on peruskohteliaisuutta ja isäntä/emäntä pystyvät varautumaan. Olisiko mukavaa, että tullaan kertomatta ja sitten ollaan naama näkkärillä, kun tarjottavat on loppuneet, tai erityisruokia ei ole? Kyllä pitäisi osata vanhempienkin alkeellisimmat käytöstavat. Ei maksa paljonkaan vaivaa laittaa vaikka tekstiviestillä: "Anteeksi emme pääse tulemaan Terv. N.N"
- ei tarvita laskuria
Meillä ei ainakaan koskaan ole laskettu tarjottavia niin tarkasti. Ostetaan riittävästi, tulee väkeä enempi tai vähempi. Jääkaappi täyteen. Jos jää niin syödään loput itse. Tarjoankin semmoista mitä voi syödä myöhemminkin...tomaatteja, melonia, juustoja, mehuja, keksejä jne. Ja aina kaksi kakkua. Enkä laita pöytään kaikkea kerralla vaan tarpeen mukaan.
- suhteellisuuden taju
Meidän perheeltä on valitettavasti käynyt noin. Emme ole ilmoittaneet ettei lapsi tule juhliin. Lapsi odottanut innolla juhlia, mutta ei ole päässytkään. '
Ja juu, ei kuule todellakaan kiinnostanut teho-osastolta oman lapsen viereltä häipyä soittelemaan, että kuule ollaan pahoilla kun "Mikko" ei tulekkaa. Nyt sattuu olemaan semmonen kurja tilanne, että Mikko makaa hengityskoneessa aivokalvontulehduksen takia. Mutta nauttikaa te muiden lasten kanssa synttäreistä.
Miksi kysyminen on niin vaikeaa? Kysyt vain suoraan, että miksi teiltä ei tultu niille synttäreille tai ei asiasta ilmoitettu.
Älä kutsu ketään, jos et tajua että ihmisille voi tulla jotain todella pakollista eteen ja aina ei pysty asiasta edes soittamaan. -Suhteellisuuden tajua siis asioihin. - sa
Älä nyt oikeesti mee tivaamaan mitään syitä. Teet ittestäs ihan höpsön.
Lasten kanssa tulee kaikenlaista. Kuten jo joku mainitsikin, niin voihan olla ettei kutsuttu lapsi ole muistanun näyttää kutsua vanhemmille.
Ota ihan rennosti ja pari palaa suklaata. Kyllä se siitä...
Elämässä on varmaan muutakin stressattavaa kun tämmönen asia. - ei kannata nipottaa
Ehkä aluksi oli tulossa, mutta suunnitelmiin tuli muutos, eivätkä ehtineet/jaksaneet ilmoittaa. Kuka ehtii aina ilmoittaa? Kun on niin paljon muutakin, mitä pitää tehdä. Kyllähän se on pieni juttu, mutta aina ei vaan ehdi/viitsi/jaksa. Joskus en itsekään etukäteen tiedä, pääseekö lapsi vai ei. Tai lapsi kieltäytyy totaalisti viime tingassa (Asperger mutta varmasti muutkin tekevät samoin joskus). Kun itse olin lapsi, ei koskaan vaadittu mitään ilmoittelua. Oli kivaa, kun jännitettiin, kuka se seuraavaksi ovella on ja kuka ilmaantuu juhliin. Se oli osa sitä juhlien jännitystä. Ja joka kerta kaikki lapset juoksivat ovelle tarkastamaan, kuka on seuraava tulokas.
Mielestäni asenteessasi on nipottamisen makua...Itse en ole lainkaan hermostunut, jos joku kutsutuista ei pääse eikä ilmoita. Tuleehan joku aina kumminkin. - jooh_________
unohtanut?
- harmi...
Kysy tuliko kutsu perille - jos joku muu tai posti sen toimitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234