Seuraakvaan

Kääppäririhmat

Akvaariossani on miljoonakaloja.

Testien mukaan vesi on kovahkoa.
Ph seitsemän paikkeilla.
Lämpötila 26.
Litroja on 140.

Toiveenani olisi saada jokin isompi pariskunta?, joka luonnollisesti estäisi milliksiä lisääntymästä liikaa. Näin raa`asti sanottuna söisi poikasia.

Olen miettinyt kääpiörihmoja. Onko ajatus tuhoon tuomittu ?
Millaisia kaloja tuonne voisi ottaa?
Kalojen tulisi olla rauhallisia ja ystävällisiä.

5

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;))

      Kääpiörihmat tykkäävät happamasta ja erittäin pehmeästä vedestä rihmakalojen tapaan, ne eivät sinun akvaarioosi mene. Miten olisi jokin rapu esimerkiksi? Partamonniakin pidetään usein poikasten syömiseen syyllisenä, en kyllä tiedä todenperäisyyttä. Tosin millikset itsekin syövät poikasia aika tehokkaasti, jos kovin suojaavaa kasvustoa ei ole ja on vähänkin nälkä. Suosittelisin kyllä jättämään milliksiä pelkän poikaporukan, näin ei poikastulvaa tule.

    • kääppäririhmat

      Partamonni ei syö poikasia. ( sekin löytyy )
      EI RAPUA / RAPUJA ! Syö kasvit ja lisääntyy itsensä kanssa tuhoon asti.
      Vanhemmat eivät syö kaikkia poikasia...

      Jotain isompaa tässä nyt tarvittaisiin. Mutta mitä ???

      Luonnollinen tasapaino olisi paras. Pidän sekä naaraista, että uroksista...

    • ;))

      Rapuja on muitakin kuin marmorirapu ja pienet sukaravut, esimerkiksi aurinkorapu ja sinirapu. Tosin jälkimmäiselle akvaariosi on liian pieni, mikäli pohjaa ei ole paljon. Että ei yleistetä rapuja. Itselläni on tosiaan 540 litraisessa rapuina mm. harjarapuja ja sukarapuja, eivätkä saksettomilla raajoillaan mitään aikaan saa. Nämä tosin eivät poikastulvaankaan auta.

      En jaksa selailla tähän sen enempää, mutta tässä on listaa kovan veden kaloista:
      http://www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=41&t=134281&start=0&st=0&sk=t&sd=a

      Etsi mieleinen ja katso, sopiiko noihin litroihin. Ei mielellään synnyttävää hammaskarppia, olet toisen poikastulvan syövereissä.

    • Kääppäririhmat

      Kiitos !
      Tuo sinisateenkaari oli aika kiinnostava, mutta litrat eivät varmaankaan riitä parveen kun on noita milliksiä.
      Joskus minulla oli jokin sateenkaarikala pariskunta mitkä viihtyivät hienosti kunnes akva meni rikki ja jouduin laittamaan ne sankoon hetkeksi... :( RIP.

      Parasta kait mennä kauppaan ja kertoa suoraa oman akvaarion olosuhteet ja mitä haluaa. ( faunassa - vaikka kallis onkin - on kai asiansa tuntevaa porukkaa, eivätkä ainakaan aikaisempien kuulopuheiden perusteella ole edes myyneet sopimattomia kaloja.) Toivotaan siis, että suosittelevat jotain kalaa.
      Tietysti otan itse ensin selvää mahdollisista vaihtoehdoista.

    • ;))

      Kultasinisilmä on ihan älyttömän kaunis kala, sitä itse himoitsen. Mutta pehmeään veteen se ei tule kysymykseen. Varmaan faunattaressa osaavat sanoa, jos on aiemmin hyviä kokemuksia. Itse olen aina kriittinen kaupan tietojen suhteen huonojen kokemusten takia.

      Olisiko mahdollista vähentää poikasten piilopaikkoja/niukentaa emokalojen ruokintaa hieman? Millikset kun rajoittavat usein itse hyvin omaa kantaansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe