Kuulin huhua et saab on käyttänyt joskus omegasta tuttua MV6 moottoria niin missä mallissa? Ite olen opelisti ja tämän saman huhun yhteydessä puhuttiin et joku saabin turbo kone menee omegaan kun puottaa vaan ja leimakin irtoais yhtä helposti. Opelin laatu moottorit loppuivat siihen kun päättivät ruveta käyttämään sanaa ECOTEC koneitten päällä joten moottoria kannattaa ruveta harkitsemaan saabin puolelta.
Missä saabissa on opelin MV6 kone?
5
398
Vastaukset
- Olisikohan ollut
vaikkapa Saab 900 jota valmistettiin vuosina 1993-1998. Siihen oli saatavisssa 2,5 litrainen GM-moottori.
-Myöskin 1984-1998 valmistetuissa Saab 9000-sarjassa on käytetty Opelista tuttua V6-moottoria ja sen iskutilavuus oli 2961cm3. - Kaikissa Saabeissa
Kaikissa Saabeissa on Ooppelin moottori, kaikki Saabit on tehty Ooppelin osista.
- 111111111111111
niin on volvosi tehty myös fordin osista ja skoda tehty volkswagenin osista. revi siitä pelle..
- Turbo Saabisti
Eikös tuohon Opeliin saa tietääkseni vaihdettua Saabin B204/234(9000/900turbo, vm:94-98) moottorit, oon muistaakseni jostain lukenut että pitäis mennä B omegan lodjuun suoraan, ainaskin Vectraan menee. Yhteen ng900 Saabbiin vm-96 (jossa juurikin tuo B204L) johon oli vaihdettu Calibran tai B Vectran 6-pykäläinen loota..
Samalla vaivallahan vaihtuu myös se Saabin moottorinohjaus, Trionic 5 tai 7. Netistä löytyy ohjelmat millä sitä voi sitten säätää, myös ajonaikana :) Ja tuo vakio moottorinohjaus kuulemma riittää 500hv asti jos föönin, suuttimet ja yms päivittää. Ja tuo saabin 4-sylinterisen vakio alakertakin pitäisi kestää nuo voimat mitä isoja poikia oon kuunnellut :)
Niin ja kannattaa käydä katsomassa ocf:in sivuilta kun joku oli rakentanut aikanaan juuri kyseisellä myllyllä olevan takapotku kadetin :)
Tuossa nuista Saabin H-moottoreista vielä jos kiinnostaapi
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_H_engine#B204_.26_B234
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212286
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4242163Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?14974- 44794
Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34790Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109766Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!15764Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32689