Onnea kaikille teille, Äideille! ♥

lejanna

Oma äitini oli kuin leijonaemo minun hyvinvointini puolesta.

.

19

95

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos! Samoin siulle:)))
      Mie menen huomenna töihin aamuun seitsemäksi, töiden loputtua lähden ajelemaan kohti Savonmuoata:)
      Siellä on kaks villiä pojanviikaria, joten ohjelmaa riittää:))))
      Kotona keskimmäinen tyttäreni teki jo eilen tosi kauniin täyskärin, nautiskeltiin perheen kanssa sitä yhdessä:)))))

• lejanna

Ei katsonut yläkerran herra minua äidin arvoiseksi, mutta omaa äitiäni en voi kuin kiitollisena muistella.
        Hän, jos joku, oli todellinen äiti.

Täykkäriä mielisin, suin maiskuttelevin :))

Ajahan varovasti!
        .

• friidu-54

Kiitos, kaunis lejanna...minunkin äitini oli sellainen joka laittoi meidät etusijalle omalla tavallaan elämässään aina... Tämä olkoon hänelle omistettu. Tämän asenteen ehkä häneltä imin;))

Hän rakasti lukea ranskaa minun ikäisenä hänestä ranskankieli oli kiehtova ja kaunis...siksi hänen muistolleen itse nyt tässä laitan hänen suuren ihailemansa laulajan soimaan. Meille kaikille ehkä tunnettuimmain kuitenkin: http://www.youtube.com/watch?v=1gTGmbA40ZQ&feature=related

Ja nyt itse mutsina jännittyneenä odottamaan...huomista päivää..kahvia ja kakkua sängyyn tarjottuna ja ehkä saan suukon;)))...ruusut jo saanut olenkin;)))

Hyvää Äitien Päivää palstalaiset ja lejannalle myös;))

Tsau:Friidu

• lejanna

Ihanaa, olitpa jo laittanut biisin, joka minullekin ranskan kieletä tuli mieleen.

Jos jotain tajuan, sinä itse olet oikea äityli, niin olen ollut lukevinani.

.

• friidu-54
        lejanna kirjoitti:

Ihanaa, olitpa jo laittanut biisin, joka minullekin ranskan kieletä tuli mieleen.

Jos jotain tajuan, sinä itse olet oikea äityli, niin olen ollut lukevinani.

.

yritän parhaani;)) Aina ei helppoa...mutta, minulle riittää oikeesti se että, kundit jotka meille molemmille rakkaat tietävät että, rakastan heitä sellaisenaan enkä jätä en petä..elämässä siinä vierellä kuljen niin kauan kun se mahdollista;))) tätä kun aina varmistelen....niin omanikin välillä tuskastuu:....joo...joo..MÄ tiedän mutsi sä RAKASTAT mua. Sen jälkeen oloni kumman huojentunut;)))

Täydellinen mutsi en ole missään tapauksessa enkä siihen pyri..mutta, tämä on kuitenkin elämässäni minullekin tärkeintä;)))se että, tässä Rakkaus asiassa ei ole epäilemistä...;)))

• lejanna
        friidu-54 kirjoitti:

yritän parhaani;)) Aina ei helppoa...mutta, minulle riittää oikeesti se että, kundit jotka meille molemmille rakkaat tietävät että, rakastan heitä sellaisenaan enkä jätä en petä..elämässä siinä vierellä kuljen niin kauan kun se mahdollista;))) tätä kun aina varmistelen....niin omanikin välillä tuskastuu:....joo...joo..MÄ tiedän mutsi sä RAKASTAT mua. Sen jälkeen oloni kumman huojentunut;)))

Täydellinen mutsi en ole missään tapauksessa enkä siihen pyri..mutta, tämä on kuitenkin elämässäni minullekin tärkeintä;)))se että, tässä Rakkaus asiassa ei ole epäilemistä...;)))

Täydellisyyteen ei kukaan pääse, sinä olet lämmin ja lempeä, sen olen lukenut.

.

• friidu-54
        lejanna kirjoitti:

Täydellisyyteen ei kukaan pääse, sinä olet lämmin ja lempeä, sen olen lukenut.

.

ehkä kun tarpeeksi on joutunut asioiden eteen...niin lopulta sitten tyytyväinen vain siihen kaikkein olennaiseen. Riittää se puhdas ja aito rakkaus minkä voi itse tai saa antaa.. ja kun huomaa että, se rakkaus kuitenkin sellainen voima joka voimista on voimakkain..se kantaa...silloinkin kun muut rakenteet ympärillä pettävät..

Ainoa asia mielestäni joka on pysyvä...raha ja muu vain elämälle välttämättömyys..

• Heikunkeikku

Thaksistä:) Äitejä siellä, Äitejä täällä, jokapuolella Äitejä Hiiiiala, Hiiiiala Hei.....(luetaan laulaen)

Minä alan kohtapuoliin lastaamaan autoon multaa, kanankakkaa ja eilen ostamani kolme Pelargoniaa ja lobelioita. Kuten myös muutaman esikasvatetun ruusupavuntaimen. Niin ja maton. Sitten hurahutan palvelutaloon äitini luokse ja tällään parvekkeen nätiksi. Voi sitten työntää pyörätuolilla äitin sinne istumaan ja nauttimaan auringosta.

Sieltä ajaa hurahutan pojan luo ja ette kyllä ikuna arvaa, mitä meinaan siellä tehdä.
      Ilikiääkö sitä ees sanoa:)
      Okei sanon ma.
      Lapsenlapset ovat saaneet puutarhaan ison Trampoliinin. Tämä muori lupas eilen, että meen siihen hyppimään. Aijeeeee, että jännityttää. Mitäs jos hyppäisin liian korkialle, etten uskaltaisi tulla alaha.

Jumps, Jumps, Jumps.... Muori ylläällä, Muori allaalla, ylläällä, allaalla...

Oikein Mahtavan-yli-kutkuttavan-super-älyttömästi Onnea Äideille ja mummuille.

• RIMMIR

:) Elämysmatkalle olet menossa. No onpahan jopa kauempana asuvilla naapurin muksuilla muistelemista, kun mummon punainen kuontalo vilahteli kattoharjan yläpuolella :)))

Oikein hauskaa päivää niin äideille kuin mummoillekin.

• Heikunkeikku

Katselin eilen, kun keskimmäinen poika pomppi ja välillä teki kieppejä.
        Oli täysi työ pitää omat jalaat maassa kiinni ja pitäytyä vain katsomisessa. Kovasti olin intoa täynnänsä:- Oih munkin tekis mieli...
        Sain siinä sitten kutsun: -Tuu säki mummu hyppimään, tää on kivaaaaaaa...
        Juuri kun olin irrottamassa toista jalkaa, saadakseni aikaan ensimmäisen askeleen kohti Trampoliinia, niin pihan perältä pötkähti naapurin poika paikalle.
        Vetäsin ensiaskeleeni takaasi ja seistä törötin muina miehinä.
        En viitsinyt naapurin pojan kera ruveta hyppelehtimään.
        Lupasin sitten tänään mennä pomppimaan.

Aikomukseni on laittaa sukkahousut päähäni, tunnistamisen vaikeuttamiseksi.
        Täten voin mielin määrin ilakoida trampoliinilla, eikä ohiajavat autotkaan tunnista minua.
        -Äitiiii, kato tuola pomppii mun opettaja
        tai
        -Hei Jerri, kato tuota vanhusta, tuolla trampoliinilla, eikö se ole sun opettaja

Ehei, ehei, en ala menettelemään kasvojani. Eiku sukkahousut päähän ja menoksi.

Tarkistin myös, että se trampoliini kestää meikäläisen pomppimista. Kuulemma 180 kiloonen pötikkä vois siinä pomppia, enkä ihan niin paljoa paina.

• RIMMIR
        Heikunkeikku kirjoitti:

Oli täysi työ pitää omat jalaat maassa kiinni ja pitäytyä vain katsomisessa. Kovasti olin intoa täynnänsä:- Oih munkin tekis mieli...
        Juuri kun olin irrottamassa toista jalkaa, saadakseni aikaan ensimmäisen askeleen kohti Trampoliinia, niin pihan perältä pötkähti naapurin poika paikalle.

Täten voin mielin määrin ilakoida trampoliinilla, eikä ohiajavat autotkaan tunnista minua.
        tai
        -Hei Jerri, kato tuota vanhusta, tuolla trampoliinilla, eikö se ole sun opettaja

Tarkistin myös, että se trampoliini kestää meikäläisen pomppimista. Kuulemma 180 kiloonen pötikkä vois siinä pomppia, enkä ihan niin paljoa paina.

Lapsenlapsillani on myös trampoliini. En ole vielä uskaltanut... , mutta toinen mummi on niin rohkea, hän kömpi siitä turvaverkon aukosta sisään (minä olisin varmaan jäänyt kiinni siihen aukkoon?!) ja pompiskeli siellä muksujen seassa. Vaan hän onkin sellainen 45 kiloinen rohkea mummu :) Iloiset kiljahdukset vain kajahteli ympäristössä.

• Heikunkeikku kirjoitti:

tai

Tuo trampoliinijuttu oli hyvä, toivottavasti et nyrjäyttänyt paikkojasi se kun on hiukan arvaamaton vempele. Tosin jos olisi omassa porukassa sellainen, heti menisin...siis olen kateudesta vihreänä:)) Suosittelen kypärää:)))

Me raijattiin itsemme lenkille kun olimme syöneet, lammen ympäri on aina kiva kävellä, tosin toinen koirista aiheutti nuorimmalle tuskaa kun kumpikin oli päättänyt pitää päänsä ja välissä oli vain hihna. Oppia ikä kaikki ja ihana äitienpäivä kaikenkaikkiaan kun minä vielä tykkään laittaa ruokaa, toiset syödä sitä, roolijako olla pitää.

• Kaikille Äideille aurinkoista päivää ja hyvää mieltä, lintujen laulua, lempeitä tuulia.
      Rutistuksia, suukkoja omilta ihanilta lapsilta !

• lejanna

• lejanna kirjoitti:

Minunkin äidilläni oli tapana laulaa, laulut olivat mitä milloinkin, iskelmistä virsiin.

Orvokkeja äidille - Henry Theel

http://www.youtube.com/watch?v=TkSShNtdBlk
        .

Jep. Laulamisesta jää niin ihanat muistot.

Mä laulan lapselleni ja lapsenlapselleni usein laulua Ihme ja kumma. Se on niin kaunis ja siinä on helpot nuotit joten olen opettanut heitä soittamaan pianoa ensimmäiseksi sillä kappaleella. laulan..* auringossa aina varjo seuraa kulkijaa..*

Toinen lempikappaleeni on äidiltäni opittu ja jota laulan lapselleni ja lapsenlapselleni on Oi katsohan lintua oksalla puun.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      550
      2112
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      386
      1709
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1539
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1408
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1116
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1092
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1077
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      858
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      12
      833
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      823
    Aihe