Essee koulukiusaamisesta

mariiiijja

Hei,eli olen 9. luokalla ja pitäisi tehdä essee koulukiusaamisesta. En todellakaan keksi mitään aloitusta,voisiko joku jotenkin mahdollisesti auttaa ?
Tiedän,että minun pitäisi selvitä tästä yksin,mutta apu olisi tarpeen.

6

1629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunturin Saana

No tee esimerkiksi itsellesi mind map aiheesta. Eli hahmottele, mitkä asiat mielestäsi kuuluvat aiheeseen yleisellä tasolla (esim. mitä koulukiusaaminen on, mitä sen hyväksi voidaan tehdä) ja millaista koulukiusausta olet itse nähnyt tai kokenut.
      Voit tietysti myös listata asioita ranskalaisin viivoin.
      Kun listaat asioita, oli lista sitten muotoa mind map tai ranskalaisin viivoin, voit miettiä, mitä asiaa haluat tarkastella. Esimerkiksi haluatko keskittyä siihen, miten koulukiusausta voitaisiin vähentää vai pelkästään kuvailla asiaa muuten. Valinnanvaraa on. Jos keksit, mitä haluat sanoa, selviää aloituskin.

• mariiijja

siis kun mun pitää tarkastella asiaa ettisin ja kirkon näkökulmin ja sitten oma mielipide :D kun tää on uskonnontunnille,ja tää aihe ikävä kyllä määrättiin mulle. muuten kiitos !

• Tunturin Saana

No siinä tapauksessa...
        Tarkastele kristillistä etiikkaa, mitkä ohjeet mielestäsi ottavat kantaa siihen, kuinka muita ihmisiä tulee kohdella ja siten koulukiusaamisaiheeseen?
        Tässä on kokoavasti kristillisesta etiikasta:
        http://www.suol.fi/raamattunet/krisetik.html

Tutkailin Ev.lut. kirkon matskuja. Kirkko itse ottaa hyvin vähän kantaa koulukiusaamiseen, paremminkin välillisesti kuin suoraan.
        Esimerkiksi tässä:
        http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/A652B2F82C764995C22577C100300008?OpenDocument&lang=FI
        puhutaan ihmisarvosta. Konkreettisestihan kirkolla on esimerkiksi nuorisotoimintaa.

• Tunturin baana
        Tunturin Saana kirjoitti:

No siinä tapauksessa...
        Tarkastele kristillistä etiikkaa, mitkä ohjeet mielestäsi ottavat kantaa siihen, kuinka muita ihmisiä tulee kohdella ja siten koulukiusaamisaiheeseen?
        Tässä on kokoavasti kristillisesta etiikasta:
        http://www.suol.fi/raamattunet/krisetik.html

Tutkailin Ev.lut. kirkon matskuja. Kirkko itse ottaa hyvin vähän kantaa koulukiusaamiseen, paremminkin välillisesti kuin suoraan.
        Esimerkiksi tässä:
        http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/A652B2F82C764995C22577C100300008?OpenDocument&lang=FI
        puhutaan ihmisarvosta. Konkreettisestihan kirkolla on esimerkiksi nuorisotoimintaa.

on se nykyään helppo, kun tulee koulusta läksyjä niin kysy netistä, kyllä joku aikuinen tekee ne puolesta. Hohhoijaa.

• mariiijja

okei,kiitos paljon :)

• Anonyymi

vedäköteen ja tee ite tehtävät

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe