isällä vai äidillä alzheimer ?

alzheimeriko vai ??

vanhempi sisarukseni riitaantunut vanhempieni kanssa eikä missään tekemisissä kenenkään kanssa enää muutamiin vuosiin. Vanhemmillani alkon käyttö lisääntynyt tuon jälkeen, ilmeisestikkin tuo tapaus erittäin vaikea hyväksyä vaikkeivät voi sille mitään eikä tilanne muuksi muutu. No viime aikoina äitini alkanut kertoa minulle epäilyistään, että hänen puolisonsa sairastaisi alzheimeria kun suuttuu kännissä niin helposti ja kuulemma jankkaa asioita uudestaan ja uudestaan. Itse olen huomannut äidissä tuota jankkausta ja asioiden kyselyä uudestaan ja uudestaan, kännissä turha kertoa jotain tärkeää koska ei kuitenkaan muista sitä seuraavana päivänä. Isässä en huomannut moisia piirteitä. Onkohan se yleistä, että sairastunut osapuoli yrittää ujuttaa omaa sairauttaan toiseen ? Onko alzheimer tosiaankin sellainen tauti ?

4

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sh.

      Ei ole.

      Aikaa varaamaan neurologille jos epäilee ko. tautia.

    • muistisairaan om.

      Mitenkä on asia selvinpäin?
      Vai ovatko he kokoajan kännissä?
      Jo kännääminen vie muistia, mutta jos norm. oloissa toistaa samoja asioita kannattaa käydä muistihoitajan juttusilla.

    • ------------

      Minusta tuo kuulostaa enemmän alkoholismilta.

    • sitäpä se on

      taitaa olla lakoholismin aiheuttamaa "huonoa vointia".


      Niinpä niin, alkoholi on viisasten juoma! Ilmankos minulle itselle ei maistu se ollenkaan!! Enkä jaksa kuunnella kauaa kännisien örinöitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe