Minulla on nytten undulaatti ja koira ( toinen undulaatti kuoli viime kesällä! ) mikä papukaija minulle sopisi? minulla olisi jo kokemusta. haluaisin kyllä isomman kuin undu minun unduni ovat arastelleet ja saaneet yhden poikasen ( henkiin ) kiltimpi kuoli kesällä ja niin: Olen rajaltaan 6 - 7 tuntia pois kotoa, mutta minulla alkaa taidekoulu joten yhtenä päivänä se lyhyenee eli kaijalle on kylläkin aikaa, mutta en haluaisi hintaa korkealle ja mielellään helppohoitoinen ja kunnon kaveri mikä on tottunut muihin eläimiin eikä puhkaise silmiä... minulla olisi ajattelussa harmaapapukaija mutta se on aika iso. siniara olisi myös hyvä toive mutta vielä isompi kalliimpi ja harvinaisempi. olen kyllä linturakas ja läsnä
Mikä papukaija minulle?
4
213
Vastaukset
- SEY
ÄLÄ ota mitään papukaijaa!!! Etkö tiedä että undulaattia ei saa pitää yksin! Tyhmä et tiedä linnuista mitään ja silti pesität niitä -.- Eläinrääkkääjä!
- sul-undufani
ensimmäiseksi se kuoli.. -.- en ole pesittänyt sen JÄLKEEN ja en usko että itse paremmit tiiät
- Ankku_
Hei,
sinuna ostaisin ensinnäkin undulaatillesi kaverin, mielummin useita. Mielestäni undulaatteja pitäisi olla aina vähintään 4. Siitä on hyvä lähteä liikkeelle. Oletan että olet vielä nuori henkilö, joten sinuna en missään tapauksessa ottaisi mitään suurempaa lintua, kuten harmaapapukaijaa, ja siniaran saaminen lemmikiksi on käytännössä mahdotonta. Kaikki suuremmat papukaijat maksavat yli 500 euroa, jopa useita tuhansia euroja, puhumattakaan häkistä ja tarvikkeista! Jos haluat helppohoitoisen lemmikin, niin kaikki suuremmat papukaijat voi pyyhkiä pois listalta myös sen vuoksi - ne vaativat todellakin osaavaa käsittelyä, paljon aktiviteettejä ja aikaa.
Jos haluat jonkun vähän isomman linnun, niin voisin suositella neitokakadua. Se ei ole juuri haastavampi kuin undulaattikaan. Myös jotkut muut pienet linnut kuten kaijaset voisivat tulla kysymykseen. Kunhan ensin hankit yksinäiselle undulaatillesi kavereita! Myös undulaatista voi saada kesyn, jos hankit sen osaavalta kasvattajalta poikasena ja perehdyt sen eleiden lukemiseen, käsittelyyn ja positiiviseen vahvistamiseen. Lue lisää tietoa esim. sivustolta www.papukaija.fi.
Siinä jotain vinkkejä! - sul-undufani
Iloisesti linnullani on nyt kaveri.. mietin asiaa ja otin sille kaverin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865