Liiketalouden AMK Varkaudessa?

TradeAikoja

Voisiko joku jakaa kokemustaan kanssani, millaisena olet kokenut Varkauden AMK:n liiketalouden ohjelman? Onko koulutuksen sisältö mielekästä ja hyödyllistä? Minulla on pieniä aikeita hakeutua sinne, joten kaipaisin entisten tai nykyisten opiskelijoiden kokemuksia opetuksen sisällöstä ja tasosta. Eli lähinnä että kohtaako opetus oikeata elämää vai jääkö se irralliseksi, niin kuin arvelen markkinoinnin ko:n tekevän?

Ja jos tämä teksti sattuu jo valmistuneiden ja työllistyneiden silmiin, niin kertokaa miten hyvin koulutus vastaa työmarkkinoiden tarpeita?

Kiitän vastauksistanne

23

592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonnekinmuualle

Hukkaan menee . 2 lastani käynyt ko. ohjelman, ja on täysin ajanhukkaa. Lähinnä kouluttajien suojatyöpaikka koko laitos.

• katso peiliin ja mit

ettei vaan ne sinun kullanmurut ? no joo

• rooperttinen

itse opiskelin siellä vajaat kymmenen vuotta sitten. Pitkään olleet vakio-opet oli hyviä, mutta sitten oli paljon epäpäteviä sijaisia jotka ei tienneet opettamastaan aineesta sitä vähää kun oppilaansa. liekö muuttunut nykyään.

Taitaa ne tradenomit olla muualla kuin pääkaupunkiseudulla lähinnä kauppojen kassoilla ja toimistotyöntekijöinä kuka edes työtä onnistuu saamaan. eli vastaa siltäosin työmarkkinoiden tarpeita että sellaisiin töihin saa amk:n käyneitä joihin ei oikeastaan vaadita mitään koulupohjaa.

• juujuupa

En tiedä yhtään entistä koulukaveria, joka olis kaupan kassalla. En myöskään tiedä yhtään työtöntä. Yksi saattaa olla tuolla toimistotyöntekijän nimikkeellä töissä, mutta en ole aivan varma. Ala kuin ala, työllistyminen on myös omasta aktiivisuudesta kiinni.

Tradenomin tutkinnoilla pääsee niin monen tyyppisiin työtehtäviin, että vaikeahan koulutuksen on kaikkea kattaa. Itse en ainakaan vielä koulun aikana tiennyt, mihin lopulta haluan, joten en esimerkiksi päättötyötä ja harjoittelua osannut sen mukaan valita. Oli työ mikä hyvänsä, niin eihän siihen koulussa valmistuta, vaan itse työssä. Eli kyllä mielestäni koulutuksen taso on tai ainakin oli Varkaudessa hyvä ja kattava.

• kylmää.

• TradeAikoja

Minun käsitykseni mukaan ainakin taloushallinnon puolelta löytyy kyllä töitä tekevälle, sitä lähinnä aprikoin että mitenkä lienee tämän kansainvälisen liiketoiminnan ko:n? Markkinointia vähän vierastan ja varmaan sen kohdalla voi tuo sanomasi pitää paikkaansakin pk-seudusta, sitä en tiedä.

Varmaan tuo tradenomin koulutus on lähinnä "yleinen" katsaus kaupan alalle, mutta kai tuolla koulutusohjelmalla on jotain väliä sen suhteen, miten työllistyy valmistumisen jälkeen? Entä työharjoittelut/vastaavat? Toimiko homma niiden suhteen, sitä kauttahan voisi ajatella saavansa kokemusta ja kontaktejakin hyvällä tuurilla?

• Työtön juoppo.

Hyvin nopeaälyinen ja matemaattisesti suuntautunut saa duunia. Tavallinen keskitason tyypille ei ole duunia. paskahommaa provikalla voi saada. Kauppakorkeastakin valmistuu suoraan kortistoon. Kauppatieteen tohtoreitakin on kortistossa!!?? Mitä vielä luulet AMK-urasta!! Lue lääkäriksi jos päätä riittää! Duuni on takuuvarma ja voi valita!

• inssi Varkaudesta

Insinöörit työllistyy hyvin Varkauden seudulla. Paikalliset isot firmat palkaa insinöörejä. Koulutusohjelmia on tosin enää vain yksi eli energiatekniikka. Sit on englanninkielinen Industrial Management. Sen käynyt kaverini työllistyi hyvin.

• EI työllisty
      • AMK Varkaus

Varsinkaan tällä seudulla ei ole duunia. Tradenomit ja insinöörit on työttöminä. Myös ammattikorkean opettajia on työttömyysputkessa.
        Ammattikorkeaa myötäilevät kirjoittaa tänne totuuden vastaisesti ja antaa tyhjää toivoa. Energiatekniikka koulutusohjelma on täyttä roskaa!

Jyväskylässä on ekonomeja kauppojen kassoilla ja tohtoreita puhelinmarkkinoinnissa ja kiinteistömyyjinä. Tradenomeilla työllistyminen on vaikeampaa.

• Tulevaisuus-
    • 8+11
    • Savonialta

Moi,

Kiitokset kiinnostuksesta Savoniaa kohtaan. Juuri tehdyn tutkimuksen mukaan Varkauden kampuksen opiskelijat pitävät opettajia ammattitaitoisina ja opetusta sekä opetusmenetelmiä hyvinä.

Olet tervetullut tutustumaan kampukseen, koulutusohjelmiin sekä viitattuun tutkimukseen paikan päällä. Yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

http://portal.savonia.fi/amk/esittely/kampukset/varkaus

• AMK Varkaus

Savoniassa opettajat ovat ammattitaitoisia, mutta insinöörejä ja tradenomeja valmistuu runsaasti yli tarpeen. Savoniassa kannattaa keskittyä kysyntään ja kouluttaa työllisyyteen. Käytännössä Savoniasta valmistuvat joutuvat kortistoon.

• AMK-Varkaus

Warkauden Lehden juttu ei paneutunut ytimeen eli ylikoulutukseen. Kirjoitus turhaan korosti Kuopio/Varkaus jännitteitä. Myös Navitaksen "hanke"energiatestaus??!! On täydellistä tietämättömyyttä. Suomessa on testauspalveluissakin ylitarjontaa ja johtava testaaja VTT ei pysty tarjoamaan kannattavasti testauspalveluita. Tyyppillistä Navitas patterimopoilua. WL-tuella.

• tradenomi vm. -04

Valmistuin 2004 taloushallinnon suuntautumisella tradenomiksi Varkaudessa, osa-aikatöissä olin opiskelujen ohessa ja kesät kokoaikatöissä. Valmistuttuani olen vaihtanut työpaikkaa kerran omasta halustani, yhtään päivää en ole ollut työttömänä. Olin kyllä silloin hieman pettynyt kouluun, koska olin odottanut suuntautumisopinnoilta enemmän. Joidenkin asioiden käsittely jäi mielestän liian pinnalliseksi, esim. palkanlaskennan opinnot eivät paljon viisaammaksi tehneet, käytännössä piti asiat opetella myöhemmin. Tiedä sitten millaista on nykyään.

Taloushallinnon alalla on töitä tarjolla jopa Pohjois-Savossa, itse ainakin olen kokenut töiden saamisen helpoksi, vaikka mitään ns. suhteita ei ole. Omalla aktiivisuudella ja oppimishalulla pääsee pitkälle. Koulutus ei kyllä tee ammattilaista tällä(kään) alalla, todellista työnantajien arvostamaa osaamista saa vain kokemuksen ja työn tekemisen kautta.

• Savonia-Varkaus
    • Työtön TRADENOMI

TOTUUTTA ON TURHA KIISTÄÄ!

• Näreparta

Ei Foster Wheeler tai Andritz Varkaudessa ihan jokaista valmistuvaa inssiä voi palkata. Näin on näreet.

• Crow master
        Näreparta kirjoitti:

Ei Foster Wheeler tai Andritz Varkaudessa ihan jokaista valmistuvaa inssiä voi palkata. Näin on näreet.

koita nukkua niinkun ihmiset nukkuvat ennen kukonlaulua. kohta on varkauvessa satoja uusia työpaikkoja!

• Piirustaja¤__¤

Crow master
      Samaa laulua laulettu kokoajan.

Ei näy ei kuulu, meinaan uusia työpaikkoja.

Asukasluku pienenee kovaa vauhtia ja työpaikat sitä mukaa.

Terveisin
      Piirustaja

• teollisuuskaupunki

Ennuste on huono.Työpaikat on menetetty ja käännettä ei ole näköpiirissä.

• Anonyymi

jauhelihakeitto

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe