Kipu peräreiän oikealla puolella

ytugfddf

Eli joskus iskee öisin todella kova kipu peräaukon oikealle puolelle. Kipu on todella kovaa ja sitä voisi kuvata viiltäväksi, sekä puristavaksi. Kipu kestää yleensä n 10-30min. Tätä tapahtuu siis ainoastaan öisin ja siihen herää varmasti. Joskus menen pytylle ja koitan vääntää jotain ulos, mutta se vaan pahentaa kipua. Peräpukamista ei ole kyse. Se on lääkärissä todettu. Lääkäri ei tiennyt, eikä osannut antaa mitään vastausta, mistä tämä johtuu. Onko jollain ollut samankaltaisia oireita ja onko syytä selvinnyt?

11

4685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vertaistuki tässä

      Olen aina potenut samaa. Kipua edeltää jokin urheilusuoritus, esim. jumpassa poikkeuksellisen pitkät sarjat vatsalihasliikkeitä tai useammat orgasmit, jotka koen voimakkaana niin että koko keho jännittyy ja varsinkin vatsan seutu. Voi tulla myös seuraavana päivänä siitä kun on ottanut alkoholia humaltumiseen asti ja on hieman krapulainen olo.

      Minulle on selitetty näin: Suolessa on koko ajan säännöllinen aaltoliike, joka kulkee vatsasta peräaukkoon päin. Äkillisestä ja yksipuolisesta rasituksesta johtuen liikkeen suunta häiriintyy ja se yrittää kulkea vastakkaiseen suuntaan. Tästä aiheutuu kramppimainen kipu, joka menee ohi. Vaivaan liittyy usein huono aineenvaihdunta, eli paljon tavaraa suolessa. Itselläni on aina ollut huolimatta oikeasta ravinnosta, omistan ns. liian pitkän suolen.

      Kipuun liittyy myös hien pintaannousu ja joskus lyhytaikainen tajunnan menetys.
      Otan kaksi disperiiniä heti. Valelen peräaukon ja alavatsan seutua niin kuumalla vedellä kuin mahdollsta ja yritän rentouttaa vartaloa. Kävelen hitaasti ja hengitän rauhallisesti ja syvään. Joskus tosin ei pysty muuta kuin makaamaan ulisten lattialla, silloin olisi hyvä että alla olisi lämmin matto, kylmä lattia pahentaa kramppia.

    • Nainen 46v

      Hei, minulla ainakin peräsuoli kouristaa joskus keskellä yötä ja se kipu kestää n. 30 minuuttia. Jopa orgasmi ilman anaali sexiä aiheuttaa sen kouristuksen.

      Tästää on aikaa parisen viikkoa kun heräsin siihen kipuun, niin keksin sellasen jutun, että sormilla työnsin peräaukon alueen sisälle päin ja kipua ei kestänyt niin kauan kuin ennen.

      Minäkin kysyin lääkäriltä, että mistä se johtuu, niin lääkäri ei osannut sanoa mitään.

      Olen usein väittänyt, että se kouristus johtuu siitä jos on istunut paikallaan liian kauan. No en tiedä johtuuko siitä.

      • autsvaan

        Mulla on ihan samaa. Kuukautisten aikaan yleensä, mutta muulloinkin. Olen monta kertaa pyörtynyt näiden kipukohtausten aikana, tuskanhiki vaan valuu. Orgasmi tosiaan aiheuttaa tätä kans, sekä istumatyö. Helpotusta olen ainoastaan saanut hädesalvasta ja samalla "venyttelee" peräaukon suuta kun on laittanut ton rasvan. Tää on todella nolo vaiva, kerran tuli kaupassa ja pyörryin sielläkin. Lääkäriin en ole kehdannut mennä.


    • TaraK

      Sama juttu. Kipu tulee nimenomaan öisin, tarkemmin aamuöisin. Mulla kipu kestää noin 45 min ja vaihtaa puolta. Eli ensin vasemmalla puolella noin 3cm peräaukon suulta ja sitten samasta kohtaa oikealta puolelta. Kipua voisi kuvailla tylppänä, niinkuin joku iskisi nyrkillä, mutta jatkuvaa. Mulla kipu alkoi umpisuolen leikkauksen jälkeen noin 5 vuotta sitten. Ensimmäisen kerran se tuli heti leikkauksen jälkeen jo heräämössä. Sen jälkeen kipu on tullut 3-6 kertaa vuodessa. En ole käynyt vielä lääkärissä, mutta harkinnut sinne menemistä. Kuulostaako tämä yhtään samalta? Oletko käynyt lääkärissä?

      • nerppa

        Protip kaikille vaivasta kärsiville! Itsellä ainakin auttaa kipuun/voi jopa lopettaa sen kun menette jollekin kovalle tuolille istumaan (vessanpytty on myös hyvä), istutte tuolille niin tiiviisti takapuoli penkkiä vasten kun saatte ja nojaatte eteenpäin. Omalla kohdalla tuon harjoituksen tekeminen n. 15-30 min krampin alkamisesta yleensä poistaa krampin tai ainakin lieventää kipua huomattavasti. Eli seuraavan kerran kun juokset tuskanhiki otsalla sinne pytylle, niin älä yritä pusertaa mitään ulos vaan istu vain tiukasti alustassa ja hengittele syvään.

        Itsellä myös nämä krampit liittyvät vahvasti orgasmeihin, varmaan jotenkin yhteydessä siihen että kun emätin supistelee oikein paljon niin se jotenkin saa peräsuolenkin sitten kramppaamaan.
        Olen ajatellut itselleni lohduttautumiseksi että koska en pode juuri minkäänlaisia kuukautiskipuja, niin kai tämä on luonnon tasoitus saada minut asettumaan toisen naisen sijaan :D


      • Peräsuoliii
        nerppa kirjoitti:

        Protip kaikille vaivasta kärsiville! Itsellä ainakin auttaa kipuun/voi jopa lopettaa sen kun menette jollekin kovalle tuolille istumaan (vessanpytty on myös hyvä), istutte tuolille niin tiiviisti takapuoli penkkiä vasten kun saatte ja nojaatte eteenpäin. Omalla kohdalla tuon harjoituksen tekeminen n. 15-30 min krampin alkamisesta yleensä poistaa krampin tai ainakin lieventää kipua huomattavasti. Eli seuraavan kerran kun juokset tuskanhiki otsalla sinne pytylle, niin älä yritä pusertaa mitään ulos vaan istu vain tiukasti alustassa ja hengittele syvään.

        Itsellä myös nämä krampit liittyvät vahvasti orgasmeihin, varmaan jotenkin yhteydessä siihen että kun emätin supistelee oikein paljon niin se jotenkin saa peräsuolenkin sitten kramppaamaan.
        Olen ajatellut itselleni lohduttautumiseksi että koska en pode juuri minkäänlaisia kuukautiskipuja, niin kai tämä on luonnon tasoitus saada minut asettumaan toisen naisen sijaan :D

        Minulla juuri sama, ja orgasmien yhteydessä tulee, eli varmaankin liittyy jotenkin siihen supisteluun :D Helvetin kivuliasta, mutta ei onneksi vaarallista.


      • täyttätuskaa
        Peräsuoliii kirjoitti:

        Minulla juuri sama, ja orgasmien yhteydessä tulee, eli varmaankin liittyy jotenkin siihen supisteluun :D Helvetin kivuliasta, mutta ei onneksi vaarallista.

        Olen miespuolinen henkilö ja viimme yönä iski kipu. Oli niin kovaa että meinasi laattalentää tai sellainen huono olo ja kylmähiki. Meinasin soittaa jopa ambulanssin sit se kuitenkin meni ohi noin 10 minuutissa.
        Mikä helvetin vitsaus tuokin onmitä on ihmiselle keksitty:(


      • DrAnonymous
        täyttätuskaa kirjoitti:

        Olen miespuolinen henkilö ja viimme yönä iski kipu. Oli niin kovaa että meinasi laattalentää tai sellainen huono olo ja kylmähiki. Meinasin soittaa jopa ambulanssin sit se kuitenkin meni ohi noin 10 minuutissa.
        Mikä helvetin vitsaus tuokin onmitä on ihmiselle keksitty:(

        Proctalgia fugax - eipä siihen paljon meistä lääkäreistä apua. Puuduttavaa sisältävät peräpukamavoiteet voivat viedä kivun nopeammin. Jos hyvin tiheään uusii sitten diltiatseemivoide kuurina.


    • koetakestaa

      Tuntuupa tutulta, minulla ollut vuosien ajan, enkä tiedä syytä. Kipu tulee yleensä yöllä, jos olen peiton alla hyvin lämpimässä. Ei auta kuin lähteä kävelemään ja koettaa jäähdyttää jalat ja takapuolen alue nopeasti, niin se auttaa. Joskus kipu palaa, kun menen takaisin sänkyyn - siis pari kierrosta lisää jähtymistä ikkunan edessä tai parvekkeella. Käveleminen auttaa myös, kierrä ympyrää, vaikka se ensin sattuu ja jalat tuntuvat horjahtelevan. Saan kipukohtauksen, jos olen ollut päivän tai pari vähäisellä ruualla ts. laihdutuspäivillä huonolla tavalla. Jos vähennät tai satut vain syömään jonain päivänä niin, että suolessa ei ole normaali tila, niin koeta syödä kuituja vaikka höyryttämällä purjoa ja syömällä niitä jonkin kastikkeen kanssa.
      Nimi on proctalgia fugax, englanninkielissä tekstissä: syytä ei tiedetä, parannusta ei ole ja yleisempi naisilla kuin miehillä. Koeta löytää muutosta ruokavalioosi.

    • Anonyymi

      Internetin aikakaudella on ollut näin hankala selvittää mistä on kyse.

      Yleisimmin kyse on lantiopohjan lihaksen krampista, joka tuntuu peräsuolessa jossain anaalin takana. Kipu saattaa säteillä vatsaan. Tässä tapauksessa kyse ei ole peräsuolen ongelmasta kyse. Lääkärit eivät aina osaa sanoa mistä kipu johtuu, jos siihen ei löydy fyysistä syytä, kuten peräsuolen haavauma, tulehdus, leikkauksen kompikaatio tai kasvain. Tällainen selittämätön kipu alkaa useimmiten yöllä.

    • Anonyymi

      Kyse on peräsuolen kramppaamisesta. Kokeilkaa nostaa polvet kiinni rintaan, niin se peräsuolen alue rentoutuu. Jos istutte pytyllä, laittakaa vaikka roskis jalkojen alla. Sängyllä vetäkää jalat koukkuun siten, että polvet on tuossa lähellä kaulaa ja kietokaa kädet jalkojen ympärille, että ne pysyy siinä lähellä kehoa ja koittakaa rentouttaa alapää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe