Olen 31v. kahden lapsen (3v. ja 6v.) äiti. Olemme miehen kanssa ihan yksissätuumin päättäneet ettei enempää hankita. Se on molemmille ollut selvä asia.
Ajoittain itselläni tulee kausia, jolloin kuitenkin mietin että mitäs jos vielä kerran. Järki sanoo selvästi "ei", mutta minua hämmentävät nämä tunteet. Jollakin tavalla haikailen kovasti sitä raskautta ja uutta pienokaista.
Mieheni ei todellakaan halua enää lisää, hänen päätään en saa kääntymään. Mutta itsestäni en voi ihan satavarma olla, ettenkö sittenkin vielä kerran haluaisi kokea sen.
Olen taas ihan sekaisin näiden tunteiden kanssa.. Onko kellään vastaavia ajatuksia? Miten tästä pääsee yli?
Vieläkö yksi??
3
127
Vastaukset
- suositteleva mies
Jos suhde on kunnossa ja rakastatte toisianne oikeesti ja kaikki pelaa -jopa se seksi - niin totta kai kannattaa tehdä vielä kolmas, mutta sitten alkaa jo piisata yhteiskunnan taakka teidän osaltanne.kin onhan se kohtuutonta lapsilisiä toisten maksaa.
Mutta jos yhteiseloa meinaat lapsella korjata -kuten moni -niin anna olla ja
erotkaa ennemmin.
-Kysy ukoltasi kuitenkin ensin asiaa, ennen kuin jätät napit pois. - Porvariko?
Hyvä "suositteleva mies"
Mielestäni tasapainoisten, koulutettujen ja itse elämänsä maksavien suomalaisten tulisi tehdä enemmän lapsia. Näillä maahanmuutajien syntyvyysluvuilla suomalaiset ovat parin sadan vuoden päästä vähemmistö, jollei porukka ala lisääntymään runsaammin. Myöskin suomalaiset yhteiskunnan tukemat perheet tuntuvat lisääntyvän enemmän, koska saahan lapsista kivaa lisätuloa.
Joten kaikki keskiluokkaiset ja siitä ylöspäin, ei joka lapsi tarvitse omaa huonetta siitä kivitalosta. Suomeen enemmän omillaan pärjääviä yksilöitä, jotka oppivat ahkeruuden ja omillaan toimeen tulemisen jo kotona! Olen sitä mieltä, että hyvätuloisille voisi antaa verovähennyksiä kun lapsiluku ylittää neljän!!!
Saataisiin tasapainoa tähän yhteiskuntaan, missä 270.000 suomalaista on varhaiseläkkeellä kuka milläkin verukkeella ja joka kolmannelle lapsiperheelle myönnetään asumistukia.. MINUN PUSSISTANI!!! Ja älkää ymmärtäkö väärin. Maksan kyllä mielelläni veroja, kunhan tulonsiirrot suunnataan ihmisille, jotka yrittävät.. - äiti x2
No täällä sama tilanne...vielä vuosi sitten ajattelin että kaksi riittää mutta nyt ollu vauvakuumetta ja suunnilleen päivittäin ollu mielessä kolmannen yritys..mut enpä tiedä saako miehen päätä käännettyä kun on just myös ollu varma ettei enää lapsia! meillä tyttö 6v ja poika 2,5v. ois vaan niin ihana jotenki kokea raskaus uudestaan ja oon miettiny et kumpikohan sieltä tulis,poika vai tyttö..kun on vauvakuume "päällä" ni ei järjellä pysty ajatteleen vaan on se tunne koko ajan sisällä et haluaa!!
äiti x2 vm 80
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle222838Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A101952Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.541811Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671779Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell971713Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1211684Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.711465Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001245Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta121218Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311198