Mitä minun täytyy kaasona tehdä?

Pihalla kun lumiukko

Olen aivan hämilläni osakseni laskeutuneesta kaason nimikkeestä. Häävieraana en ole koskaan ollut, eikä minulla ole minkäänlaista käsitystä mitä minun pitäisi tehdä.

Tai no käsitykseni on ainakin rajallinen. Minun tulee ilmeisesti:

- suunnitella ja järjestää polttarit
- olla yleinen tuki ja turva, makutuomari mm. hääpuvulle
- olla häissä apuna

MUTTA onko minun velvollisuuteni suunnitella häiden ohjelmistoa tai järjestää niitä? Ystäväni nakittaisi minut aivan varmasti näihin hommiin.

Ja sen verran ujo olen, että en mitään puheita haluaisi millään pitää. En kai ole sellaiseen velvollinen?

2

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaaso koiranvirassa

      -suunnittelet ohjelmat, leikit
      -juonnat ohjelmat
      - teet hää ja polttari kansiot
      - suunnittelet polttarit
      - autat koristeluissa ja korttien teossa
      -olet morsiammen paska sanko minne morsian saa nollata hermonsa
      - seisot alttarilla morsiammen tukena ja hyysäät koko aamun morsiamen ympärillä
      - autat morsianta vessassa.
      - yrität pitkin päivää korjata mahdollisia ongelmia juokset keittiön ja pihan väliä tai missä nyt vaan epäkohtia havaitaan
      - todennäköisesti et kumminkaan osaa täysin miellyttää morsianta ja järjestää hänelle hänen unelma häitään,
      - Aamulla lähdet siivoamaan hääpaikkaa
      - Kiitokseksi kovasta työnteosta ja ressistä saat todennäköisesti haukut, jollet päin naamaa niin seläntakana viimeistään
      - Olet ilmaista työvoimaa ja sinua kohdellaan sen mukaisesti.
      - menetät rahaa (omat vaatteet, meikit, kampaukset, polttarikulut yms) ja sinulla saa olla sievoinen summa millä kuittaat polttari yms kuluja ennen kuin saat rahastettua osallistujat joista puolet saattavat tehdä vielä oharit.

    • iloinen kaaso

      Kannattaa aina ennen kaasoksi suostumista selvittää morsiamelta mitä se käytännössä tarkoittaa, jotta tietää suoriutuuko tehtävästä mielekkäästi/ylipäätänsä. Kysy morsiamelta mitä hän tarkalleen haluaisi sinun tekevän ja sitten neuvottelet aikasi ja halusi mukaan mitä tulet tekemään / voitko olla kaaso. Morisan ei voi velvoittaa sinua tekemään mitään muuta kuin olemaan henkisenä tukena, mutta oma näkemykseni on että jos kaason tehtävään suostuu niin silloin autetaan tarvittaessa myös kohtuudella hääjärjestelyissä.

      Sano suoraan ettet haluaisi pitää puhetta tai toimia "juontajana" eli olisiko bestman halukas hoitamaan nämä asiat. Ja jos sinulta toivotaan puhetta niin sen ei tarvitse olla pitempi kuin onnen toivotus muutamalla sanalla ja maljan nosto. Sopikaa melko tarkkaan mitä sinä tulet hoitamaan ja hoida ne kunnialla. Kaikkeen ei tarvitse suostua, kannattaa keskustella morsiamen kanssa ja sopia työnjaosta että saat tehtyä oman osasi mahdollisimman hyvin. Ikävää jos välit viilenee hääjärjestelyjen aiheuttamien erimielisyyksien takia, eli kannattaa pitää homma rentona ja mielekkäänä. Jos tuntuu että morsiamella on suunniteltuna sinulle liikaa töitä niin kysy voisiko hän ottaa toisenkin kaason jotta voisitte jakaa tehtäviä tai voit sanoa ettei sinun rahkeesi riitä kaasouteen loma/työ/lastenhoito yms. suunnitelmista johtuen, eli olisikohan viisaampaa pyytää jotakuta toista kaasoksi.

      ps. muista pyytää ajoissa polttariseurueen jäsenten yhteystiedot morsiamelta ja aloita järjestelyt ajoissa kokoamalla porukka yhteiseen aivoriiheen. Suunnitelkaa yhdessä, mutta kaasona sinä pidät ohjakset käsissösi ja teet päätökset. Monet polttarit kaatuneet suunnitelmien viimetinkaan jättämisestä ja polttariporukan hajoilemisesta erimielisyyksiin..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe