tulipa lämpimät päivät hetkeksi,

hehe lämmintä piisaa

näinköhän voisi jättää parvekelaatikossa olevat viiden seitsemän sentin peikonkakkarataimet ulos yöksi. Kylmää pitäisi sietää, mutta kun nämä ovat niin pieniä vielä. Ja loppuviikoksi taas viilenee.

Kävinpä tänään puutarhamyymälässä/taimimyymälässä: Kyllä oli vilskettä, rouvat hakivat kukkia sen minkä jaksoivat maksaa :) Ihan nolottaa kun itsellä on vasta noin pienet "kukkaset". Mutta enpä viitsi tänä vuonna taimia ostella, katsotaan miten käy noitten kanssa. Siinäkin on ihan tarpeeksi, kun ostelee hiukka uutta multaa vanhoihin ruukkuihin - niin olen saita, etten kaikkia vanhoja multiakaan viitsi pois heittää, laitan vaan vanhan päälle vähän uutta ja sekoittelen sekä nakkaan haisevat rakeet mukaan.

Nukenkauluksetkin ovat ihan pikkuriikkisiä vielä, taimiruukuissa ovat. Jaaha, vähän tuntuu naurettavalta, kun pussin kyljessä luki että taimiväli 30 cm - että noinko pienistä tulee koko ruukullinen, kunhan vaan lähtee kasvuun. No, saapa nähdä. Niitäkin varten pitää ostaa pari lootaa - ajattelin jostain halpahallista ostaa niitä sisustuskoreja, joita nyt myyvät halvemmalla, vuorata ne muovilla ja laittaa siihen kasvutarpeet sekä nukenkaulukset, kunhan vielä säät lämpenevät.

Juu, ja krasseja laitoin tänään itämään - hehe - sisällä pidetään, josko itäisivät nopeammin kuin ulkona. Viime vuonna ei kovin hyvin kyllä menestyneet - mutta jos laittaisi vähän varjoisempaan nurkkaan parvekkeella sitten. Sekä myös tuoksuherneet laitoin tänään yhteen lyhyeen parvekelaatikkoon, en minä ymmärrä kuinka monta hernettä siihen täytyis laittaa, pistin vaan viisi - mahtaako olla liikaa vain liian vähän.
Taimitarhalla oli mustasilmäsusannaa, kukkivana. No, omat ovat sellaisia parikymmentä senttisiä, niihinkin pitäisi ulkoa käydä jotkut pajukepit hakemassa.

Sellaista. Mites teillä?

2

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tipitii..

      kyllä niitä siemeniä voi useammankin laittaa. minä oon ainakin laittanut. tulee tuuhea kasvusto sitten. ja jos alkaa näyttää, että ahdasta tulee, niin ainahan voi harventaa! eli pistä vaikka lisää niitä siemeniä sinne lootaan.

      krassitkin kannattais melkein laittaa ulos. ne siemenet siis. sisällä niistä tulee väkisin tosi rimpuloita, ainakin minulla on sellainen kokemus. yleensä kylvänkin suoraan penkkiin siemenet.

      jopa peikonkakkarankin laitoin viimekesänä vaan suoraan penkkiin. hyvin ehti kukkimaankin :D toki ne voi esikasvattaakin. älä vielä yöksi ulos jätä, hiljaa hyvä tulee. päivällä ulkoilutat ja yöksi vielä sisään. etteivät vaan suutu taimiparat :D

      multa- asiasta vielä. itsekin moista kokeillut jonain vuonna. toivoa sopii, ettei vanhassa mullassa ole tuholaisia ;D

      minulla kasvaa täällä petuniat ja tupakat hienosti! latvonut oon niitä, että tuuheentuisivat. tomaatintaimet viistoistasenttisiä, hentoja tosin. tiedä sitten tuleeko noista mitään, ennen en ookkaan tompskuja kasvattanut.

      perennapenkissä nousee jo yhtä ja toista. itse en varmaan tänä kesänä kesäkukkia valmiina osta. syksyllä sitten kai jotain aleperennoja :D

    • dssfddfhgdfgdf

      Jaa, kyllä noi pikkuset peikot tuolla ulkona nyt pari vuorokautta läpeensä olivat. Mutta nyt saavat tulla sisälle, ilmat viilenee sen verran.

      Mutta tosi mahtava on tuo mustasilmäsusanna. Latioin tukikepit siihen nyt, ja pisin verso kiertyi päivässä ainakin kolme kertaa ympäri, toiset tulevat perässä.

      No, se siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe