17-vuotias leikattu tyttökissamme on oksennellut koko ikänsä, mutta nyt vanhemmiten vaiva on lisääntynyt. Tänään kissa on oksentanut ainakin 3 keraa, eilen kerran ja sitä edellisenä kerran jne. Oksentelu siis lähes päivittäistä ja joskus jopa useamman kerran päivässä.
Kissallamme on myös todettu virtsatietulehdus monta kertaa lyhyen ajan sisällä, mutta lääkkeillä se on aina mennyt pois (tai ainakin oireet, tulehdus tosin on varmaan sitten jäänyt muhimaan kun aina uusii). Nyt on menossa jälleen yksi virtsatietulehduslääkekuuri. Maksa- ja munuaisarvot on mitattu ja ne ovat koholla, niihin saatiin uusi ruokavalio jota kissaneiti syö hyvällä ruokahalulla. Se myös juo ja käy laatikolla normaalisti ja tuntuu muutenkin suht normaalilta, virkeältä ja seuralliselta.
Oksennus on milloin ruokaa, milloin vatsalaukun nesteitä, tavallisia karvapallojakin löytyy joskus. Mistä tämä oksentelu voisi johtua? Meneekö iän ja munuaisten/maksan piikkiin vai onko kyse ehkä jostain muusta?
Vanha kissa oksentelee?
3
295
Vastaukset
- abckissakäveleeh
jos kissa oksentelee päivittäin, jopa useita kertoja päivässä, niin kiikuttaisin nopsaan eläinlääkärille... tiedä vaikka olisi suolessa tukos tms.
- --ansku--
lääkekuurikin voi aiheuttaa pahoinvointia..mun neitikissalla oli kaks vuotta sitten virtsatien tulehdus..oli kans aika pahoivoivan olonen,,mutta lääkekuuri sekotti sen vatsan kokonaan..oksenteli koko ajan..muutaman päivän päästä lekuri käski lopettaa lääkekuuri syönnin ja oksentelukin loppu...Mutta aina kannattaa kysyä eläinlääkäriltä neuvoo...
- ummetuskissanom.
Mulle ainakin eläinlääkäri sanoi, että oksentelu johtuu siitä että ummetusta, kissa joutuikin suolentyhjennykseen ja tiputukseen, oli myös juonut huonosti. Sain neuvon että kissalle voi antaa ihmisten levolacia pienen lasten annoksen verran, mun kissalle se levolac ei ainakaan heti auttanut joten piti käydä eläinlääkärissä. Ei kakannut koska oli juuri steriloitu ja paikat kipeänä. Vaikka eläinlääkäri onkin kallis, kyllä sieltä sain apua ja kissa heti paljon virkeämpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625