Auttakaa tietämätöntä ja korjaustaidotonta! Menin sitten jenkin hommaamaan vaikka varoittelivat, ja nyt olen ongelmissa:
-00 Neon nostaa lämmöt tappiin heti koneen lämmettyä eli muutaman kilsan ajon jälkeen. Välillä katoaa nestettä, välillä ei. Syyläri on hiljattain vaihdettu, se vuosi ja siksi kosla pääsi keittämään muutamaankin otteeseen.
Olen uhkarohkeasti ajellut lyhyitä ajoja siitä huolimatta että välillä alkaa pulputtaa, joten kohta voi olla romuttamokamaa koko pirssi :(
Elikkäs mikä mahtaa olla hajalla nyt sitten? Ilmeisesti (lukemani ja kuulemani mukaan) joko vesipumppu, kansi tai kannen tiiviste. Onko olemassa luotettavaa testiä, jolla vian voi määrittää halvalla, purkamatta konetta? Mitä noiden em. vikojen korjaus mahtaisi maksaa halvimmassa mahdollisessa korjaamossa Lounais-Suomessa?
Neon pulputtaa
10
697
Vastaukset
- frangröbbä
jos se kerran heti kiehuu niin tarkista termostaati että on varmasti oikein päin,no jos kerran on keittänyt niin kannentiiviste on sitten vaihdettava nyt taitaa vesi vuotaa koneeseen ja tulee pakoputkesta ulos,pitäisi koko jäähdytysjärjestelmä putsata ettei ole tukoksia missään,tarkista vesipumppu toimiiko,tarkista muutkin vuodot,halpa korjaamo no ei sellaista olekaan soittele itse korjaamoihin ja kysy
- "halpaa"
termari tai kansipahvi.kuivana ajettu katso koneen takaa onko kansi märkä tms
ryhmän ja kannen välistä.öljyä ja jäähdytysnestettä silloin löytyy,
monelle vaikeaa katsoa ajoittain vedet yms
jos pahvi,niin rahaa menee kevyesti kaikkiin osiin
ja työhön. monelle ilmajäähdytteinen vw kupla tai mopo
sopii hyvin:) ei ole automerkistä kyse vaan laiskuudesta- mmakine'
Johtavana Kraisu-asiantuntijana voin vakuuttaa, että eihän tolla mitään ole tekemistä kannen kosteuden kanssa.
- HyyDenS
mmakine' kirjoitti:
Johtavana Kraisu-asiantuntijana voin vakuuttaa, että eihän tolla mitään ole tekemistä kannen kosteuden kanssa.
Kyllä mmakine tuntuu kaikki asiat hallitsevan, sen verran retee vanha ukko se vaan on!
- NeOnRikki
Ekalle vastaajalle: ei keitä heti, vaan muutaman kilsan ajon jälkeen eikä aina silloinkaan jos vauhti hiljainen. Vesi kiertää siis ilmeisesti jonkin verran, mutta ei tarpeeksi maantieajossa ja silloin nostaa lämmöt.
Tokalle: Kyse ei ole laiskuudesta, kun tietämätön nainen ostaa käytetyn auton. Myyjä ei kertonut, että auto on kolaroitu eikä asiasta ollut mainintaa "täydellisessä" huoltokirjassa joka tuli mukana. Valitettavasti en ole myöskään ennustaja. Syylärin vaihdon yhteydessä ilmi käyneen lievän keulakolaroinnin takia syyläri vuoti ilmeisesti alusta asti, jota en tietenkään huomannut koska kyseessä ensimmäinen autoni. Siksi pääsi keittämään ja meni ilmeisesti tuo kannen tiiviste.
Joten vittuilut sikseen ja vinkkejä edullisista korjaamoista Lounais-Suomesta?? Kiitos.- volvomies..
Jos kansipahvi on mennyt tai kansi halki , tekee auto painetta jäähdytysjärjestelmään.. Saattaa sotkea myös öljyä mukaan eli nesteessä näkyy rasvaa enemmän ajettuna harmaata "töhnää" Jos vuotaa nestettä koneen sisälle menee öljy harmaaksi.. Harvemmin neste valuu lohkon kylkeen mikä sekin on mahdollista ja myös helppo todeta.. Jos alumiinikansi niin kannentiivisteen vaihdon yhteydessä kannattaa oikaista kansi ja tarkastuttaa myös ettei ole haljennut.. Halkeamaa ei välttämättä näe silmällä ja yleensä halkeamasta ei vuoda kun kone on kylmä vaan vasta moottorin lämmettyä metallin laajetessa.. Yleensä kansi koeponniostetaan tutkittaessa halkeamaa, ja kannesta yleensä oikaistaan "kymppi tai kaksi" riippuen kuinka vino se on... Remontti ei ihan halpa juttu, älä ainakaan merkkikorjaamolle vie.. Kyseleppä vaikka paikallisesta ammattikoulusta autopuolelta. Ainakin täällä länsi-rannikolla korjaavat edullisesti oppilastyönä..
- sama..
volvomies.. kirjoitti:
Jos kansipahvi on mennyt tai kansi halki , tekee auto painetta jäähdytysjärjestelmään.. Saattaa sotkea myös öljyä mukaan eli nesteessä näkyy rasvaa enemmän ajettuna harmaata "töhnää" Jos vuotaa nestettä koneen sisälle menee öljy harmaaksi.. Harvemmin neste valuu lohkon kylkeen mikä sekin on mahdollista ja myös helppo todeta.. Jos alumiinikansi niin kannentiivisteen vaihdon yhteydessä kannattaa oikaista kansi ja tarkastuttaa myös ettei ole haljennut.. Halkeamaa ei välttämättä näe silmällä ja yleensä halkeamasta ei vuoda kun kone on kylmä vaan vasta moottorin lämmettyä metallin laajetessa.. Yleensä kansi koeponniostetaan tutkittaessa halkeamaa, ja kannesta yleensä oikaistaan "kymppi tai kaksi" riippuen kuinka vino se on... Remontti ei ihan halpa juttu, älä ainakaan merkkikorjaamolle vie.. Kyseleppä vaikka paikallisesta ammattikoulusta autopuolelta. Ainakin täällä länsi-rannikolla korjaavat edullisesti oppilastyönä..
Ps Korjaus" koeponnistetaan" on varmasti muitakin virheitä joihin puuttua mutta en vastaa päänaukojille.
- V Kraisu
Hanki www.ago.fi korjaus- ja huolto-ohjekirja, siitä on hyötyä huoltojen lisäksi tulevissakin ongelmissa.
- Allu kansipahvi
kansipahviremontti pitäis tehä fiat punto 2000 ja nyt pitäis päättää et vienkö tutul korjaajal vai amikseen. korjaamo pyytäis 300 egee. onko edullinen hinta vai kannattaako viedä amiksen?kestää tietty pal kauemmin.
- Vesipumppu
Vesipumppu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423