Lapaluiden välissä fysioterapeutin mukaan fasettilukko. Pahimmat oireet ovat särky, lievä pahoinvointi välillä - ja etenkin outo lihasvärinä levossa! Voiko joku selittää mistä tuo värinä "jossain sisällä" johtuu!? Mitä kannattaisi tehdä, fysioterapeutin mukaan paranee itsestään, muttei osannut tuosta värinästä sanoa.
Lihasvärinä
15
22932
Vastaukset
- toinen "värisevä" ;)
Mulla kans niitä värinöitä, kuulma niitä ei ole terveellä ihmisellä, sanoi neurologi. Olisi tosi kiva tietää mitä ne tarkoittaa ja kuinka ne saa loppumaan, eli onko mitään konstia tai lääkettä.
- Hanna
Siis neurologisi on sanonut ettei ole normaalia - onko sinua sitten tutkittu?! Mikä voisi olla kyseessä? Minä kyllä yhdistän vaivat niska- hartiajännitykseen, mutta pitäisikö tässä huolestua enemmän??
- se toinen värisevä
Hanna kirjoitti:
Siis neurologisi on sanonut ettei ole normaalia - onko sinua sitten tutkittu?! Mikä voisi olla kyseessä? Minä kyllä yhdistän vaivat niska- hartiajännitykseen, mutta pitäisikö tässä huolestua enemmän??
Niin, minulle sanoi neurologi joka tutkii selkävaivaani, että lihasvärinät eivät ole hyvä merkki, niitä oikein sairaalassa kyttäämällä kytättiin. Vielä en tiedä sairauteni laatua, kuitenkaan kyse ei ole "korvien välistä". Ei siis mitään jännitysvärinää.
- Hanna
se toinen värisevä kirjoitti:
Niin, minulle sanoi neurologi joka tutkii selkävaivaani, että lihasvärinät eivät ole hyvä merkki, niitä oikein sairaalassa kyttäämällä kytättiin. Vielä en tiedä sairauteni laatua, kuitenkaan kyse ei ole "korvien välistä". Ei siis mitään jännitysvärinää.
Voisitko kertoa lisää tuosta sinun värinästä ja selkävaivasta, kuinka kauan oireillut ja miltä tuntuu? Onko lääkäri yhtään sanonut mistä voisi johtua. Minulla värinää on tuntunut vasta reilun viikon, ja hyvin lievänä jossain selässä, voisihan sitä vapinaksikin kutsua. Minkä takia lääkärisi on niin varma että kyseessä on (vakavampi) sairaus?
- kari
Minulla ei värinöitä,mutta jomotusta ja eri asteista särkyä rintarangan molemmin puolin,tätä on kestänyt vuosia..välillä nykyään huippaa,pää on kuin "Haminan kaupunki".Millä eroon kierteestä?Kun fasettilukko aukaistaan fysioterapeutilla tai osteopaatilla(parempi)niin jonkun ajan päästä -lukko on taas selässä!
- Anonyymi
Hanna kirjoitti:
Voisitko kertoa lisää tuosta sinun värinästä ja selkävaivasta, kuinka kauan oireillut ja miltä tuntuu? Onko lääkäri yhtään sanonut mistä voisi johtua. Minulla värinää on tuntunut vasta reilun viikon, ja hyvin lievänä jossain selässä, voisihan sitä vapinaksikin kutsua. Minkä takia lääkärisi on niin varma että kyseessä on (vakavampi) sairaus?
Värinä johtuu ylivirittyneisyydestä vaikuttaa lihaksiin siis näin eli esim.stressi voi aiheuttaa lihaskireyttä ym.oireita samoin liika kuntoilu ja reenaaminen.Tavallaan joku hermo on sillon puristuksissa lihakset jumittaa.
- ansku
Kärsin itsekin aiemmin tuon tyyppisistä vaivoista ja värinästä, kunnes tajusin että syynä on yleinen ahdistuneisuushäiriö. Ylenpalttinen jännittäminen ja huolestuneisuus voi aiheutta lihasjännityksiä ja juuri tuota vapinaa. Tavallaan on neurologinen oire, mutta elimellistä sairautta ei ole. Voisiko olla teilläkin kyseessä? Kannattaa miettiä tarkkaan, koska usein on vaikea itse ymmärtää että taustalla voi olla psyykkinen tila.
- Hanna
Kävin tänään naprapaatilla joka niksautti selkääni - kuulemma lukkoja oli ja tänään en ole enää tuntenut värinää. Toivon tosiaan että se nyt hävisi ja syy tosiaan oli noissa nikamissa.
- niin
Siellä minäkin olen päässyt eroon tutnasta jota on ollut vähän ylempänä ja vähän alempana. Nyt taas tutisee makuu asennossa, kun ennen ne liityivä kumarteluun. Luulen , että syy on kuinkin nikamissa ja niiden huonoissa asennoissa.
- mororf
niin kirjoitti:
Siellä minäkin olen päässyt eroon tutnasta jota on ollut vähän ylempänä ja vähän alempana. Nyt taas tutisee makuu asennossa, kun ennen ne liityivä kumarteluun. Luulen , että syy on kuinkin nikamissa ja niiden huonoissa asennoissa.
Minä tärisen jaloista ja käsistä ja pelkään. Olen huolestunut ja hermostunut. Minua jännittää paljon, eli johtuuko tämä tästä huolestuneisuudesta ja hermostuneisuudesta? VASTATKAA KIITOS
- em
Minulla epämääräinen värinä johtuu rytmihäiriöstä, vasen haarakatkos sydämenjohtoradassa. pulssi tunuu normaalina ranteesta. Näkyy vain sydänfilmissä.
- Ramppeela
Minulla on reilun kuukauden tuntunut lihasvärinää levossa. Alkuun alaruumiissa, nyt tuntuu ruumiin vasemmassa puoliskossa. Olo on kuin rakennuksessa olisi jokin kone käynnissä, joka hiljaa värisyttäisi rakennusta ja tuntisin sen tärinän ruumissani. En tiedä mistä on kyse, mitenkään ahdistunut tai jännittynyt en ole. Värinä kuitenkin huolestuttaa.
- Huolestunut
Minulla on ollut kummallista värinää lihaksissa jo pari vuotta. Se alkoi jaloista ja on nyt pahentunut tuntuen ihan kaikkialla kehon lihaksissa, mutta eniten jaloissa. Tuntuu kuin ihon alla kuplisi. Tunne on voimakkain levossa. Neurologi etsi aivokuvista viitteitä Parkinsonin- ja MS-taudeista, mutta mitään ei aivoissa näkynyt. Normaalia tämä ei mielestäni ole. Muut ei koskettaessa tunne tai näe mitään värinää missään. Tunnen sen vain itse ja melko voimakkaanakin. Se on häiritsevää nukkumaan mennessä ja huolestuttaa minua. Kuinka yleistä tämä mahtaa olla ja tietääkö joku tästä pitemmältä ajalta enemmän?
- Anonyymi
Huolestunut kirjoitti:
Minulla on ollut kummallista värinää lihaksissa jo pari vuotta. Se alkoi jaloista ja on nyt pahentunut tuntuen ihan kaikkialla kehon lihaksissa, mutta eniten jaloissa. Tuntuu kuin ihon alla kuplisi. Tunne on voimakkain levossa. Neurologi etsi aivokuvista viitteitä Parkinsonin- ja MS-taudeista, mutta mitään ei aivoissa näkynyt. Normaalia tämä ei mielestäni ole. Muut ei koskettaessa tunne tai näe mitään värinää missään. Tunnen sen vain itse ja melko voimakkaanakin. Se on häiritsevää nukkumaan mennessä ja huolestuttaa minua. Kuinka yleistä tämä mahtaa olla ja tietääkö joku tästä pitemmältä ajalta enemmän?
Minulla aivan samoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla aivan samoin.
Mullakin ollut kymmenisen vuotta ajoittaista sisäistä värinää. Sairastin 2013 melko rajun akuutin rabdomyolyysin eli lihastulehduksen erään isomman liikuntasuorituksen jälkeen. Silloin testattiin varmuudeksi myastenia, mutta se oli negatiivinen. Värinää tulee ajoittain lihasten rasituksen jälkeen, tuntuu just eniten levossa tai nukkumaan mennessä. Mulla se liittyy jotenkin elektrolyyttitasapainon heittelyihin, lisäksi stressi, lihasjännitykset ja esim. kahvi provosoi sitä. Toki miettinyt paljonkin voisko lihaksissa olla joku aineenvaihduntasairaus jo nykyään, lähinnä oisko lihaksiin tullut krooninen autoimmuunitulehdus... Voimat lihaksissa ihan ok, mutta väsyminen on ollut ongelmana tuon rabdon jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346