Lihasvärinä

Hanna

Lapaluiden välissä fysioterapeutin mukaan fasettilukko. Pahimmat oireet ovat särky, lievä pahoinvointi välillä - ja etenkin outo lihasvärinä levossa! Voiko joku selittää mistä tuo värinä "jossain sisällä" johtuu!? Mitä kannattaisi tehdä, fysioterapeutin mukaan paranee itsestään, muttei osannut tuosta värinästä sanoa.

14

22013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen "värisevä" ;)

      Mulla kans niitä värinöitä, kuulma niitä ei ole terveellä ihmisellä, sanoi neurologi. Olisi tosi kiva tietää mitä ne tarkoittaa ja kuinka ne saa loppumaan, eli onko mitään konstia tai lääkettä.

      • Hanna

        Siis neurologisi on sanonut ettei ole normaalia - onko sinua sitten tutkittu?! Mikä voisi olla kyseessä? Minä kyllä yhdistän vaivat niska- hartiajännitykseen, mutta pitäisikö tässä huolestua enemmän??


      • se toinen värisevä
        Hanna kirjoitti:

        Siis neurologisi on sanonut ettei ole normaalia - onko sinua sitten tutkittu?! Mikä voisi olla kyseessä? Minä kyllä yhdistän vaivat niska- hartiajännitykseen, mutta pitäisikö tässä huolestua enemmän??

        Niin, minulle sanoi neurologi joka tutkii selkävaivaani, että lihasvärinät eivät ole hyvä merkki, niitä oikein sairaalassa kyttäämällä kytättiin. Vielä en tiedä sairauteni laatua, kuitenkaan kyse ei ole "korvien välistä". Ei siis mitään jännitysvärinää.


      • Hanna
        se toinen värisevä kirjoitti:

        Niin, minulle sanoi neurologi joka tutkii selkävaivaani, että lihasvärinät eivät ole hyvä merkki, niitä oikein sairaalassa kyttäämällä kytättiin. Vielä en tiedä sairauteni laatua, kuitenkaan kyse ei ole "korvien välistä". Ei siis mitään jännitysvärinää.

        Voisitko kertoa lisää tuosta sinun värinästä ja selkävaivasta, kuinka kauan oireillut ja miltä tuntuu? Onko lääkäri yhtään sanonut mistä voisi johtua. Minulla värinää on tuntunut vasta reilun viikon, ja hyvin lievänä jossain selässä, voisihan sitä vapinaksikin kutsua. Minkä takia lääkärisi on niin varma että kyseessä on (vakavampi) sairaus?


      • kari

        Minulla ei värinöitä,mutta jomotusta ja eri asteista särkyä rintarangan molemmin puolin,tätä on kestänyt vuosia..välillä nykyään huippaa,pää on kuin "Haminan kaupunki".Millä eroon kierteestä?Kun fasettilukko aukaistaan fysioterapeutilla tai osteopaatilla(parempi)niin jonkun ajan päästä -lukko on taas selässä!


    • ansku

      Kärsin itsekin aiemmin tuon tyyppisistä vaivoista ja värinästä, kunnes tajusin että syynä on yleinen ahdistuneisuushäiriö. Ylenpalttinen jännittäminen ja huolestuneisuus voi aiheutta lihasjännityksiä ja juuri tuota vapinaa. Tavallaan on neurologinen oire, mutta elimellistä sairautta ei ole. Voisiko olla teilläkin kyseessä? Kannattaa miettiä tarkkaan, koska usein on vaikea itse ymmärtää että taustalla voi olla psyykkinen tila.

    • Hanna

      Kävin tänään naprapaatilla joka niksautti selkääni - kuulemma lukkoja oli ja tänään en ole enää tuntenut värinää. Toivon tosiaan että se nyt hävisi ja syy tosiaan oli noissa nikamissa.

      • niin

        Siellä minäkin olen päässyt eroon tutnasta jota on ollut vähän ylempänä ja vähän alempana. Nyt taas tutisee makuu asennossa, kun ennen ne liityivä kumarteluun. Luulen , että syy on kuinkin nikamissa ja niiden huonoissa asennoissa.


      • mororf
        niin kirjoitti:

        Siellä minäkin olen päässyt eroon tutnasta jota on ollut vähän ylempänä ja vähän alempana. Nyt taas tutisee makuu asennossa, kun ennen ne liityivä kumarteluun. Luulen , että syy on kuinkin nikamissa ja niiden huonoissa asennoissa.

        Minä tärisen jaloista ja käsistä ja pelkään. Olen huolestunut ja hermostunut. Minua jännittää paljon, eli johtuuko tämä tästä huolestuneisuudesta ja hermostuneisuudesta? VASTATKAA KIITOS


    • em

      Minulla epämääräinen värinä johtuu rytmihäiriöstä, vasen haarakatkos sydämenjohtoradassa. pulssi tunuu normaalina ranteesta. Näkyy vain sydänfilmissä.

    • Ramppeela

      Minulla on reilun kuukauden tuntunut lihasvärinää levossa. Alkuun alaruumiissa, nyt tuntuu ruumiin vasemmassa puoliskossa. Olo on kuin rakennuksessa olisi jokin kone käynnissä, joka hiljaa värisyttäisi rakennusta ja tuntisin sen tärinän ruumissani. En tiedä mistä on kyse, mitenkään ahdistunut tai jännittynyt en ole. Värinä kuitenkin huolestuttaa.

      • Huolestunut

        Minulla on ollut kummallista värinää lihaksissa jo pari vuotta. Se alkoi jaloista ja on nyt pahentunut tuntuen ihan kaikkialla kehon lihaksissa, mutta eniten jaloissa. Tuntuu kuin ihon alla kuplisi. Tunne on voimakkain levossa. Neurologi etsi aivokuvista viitteitä Parkinsonin- ja MS-taudeista, mutta mitään ei aivoissa näkynyt. Normaalia tämä ei mielestäni ole. Muut ei koskettaessa tunne tai näe mitään värinää missään. Tunnen sen vain itse ja melko voimakkaanakin. Se on häiritsevää nukkumaan mennessä ja huolestuttaa minua. Kuinka yleistä tämä mahtaa olla ja tietääkö joku tästä pitemmältä ajalta enemmän?


      • Anonyymi
        Huolestunut kirjoitti:

        Minulla on ollut kummallista värinää lihaksissa jo pari vuotta. Se alkoi jaloista ja on nyt pahentunut tuntuen ihan kaikkialla kehon lihaksissa, mutta eniten jaloissa. Tuntuu kuin ihon alla kuplisi. Tunne on voimakkain levossa. Neurologi etsi aivokuvista viitteitä Parkinsonin- ja MS-taudeista, mutta mitään ei aivoissa näkynyt. Normaalia tämä ei mielestäni ole. Muut ei koskettaessa tunne tai näe mitään värinää missään. Tunnen sen vain itse ja melko voimakkaanakin. Se on häiritsevää nukkumaan mennessä ja huolestuttaa minua. Kuinka yleistä tämä mahtaa olla ja tietääkö joku tästä pitemmältä ajalta enemmän?

        Minulla aivan samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla aivan samoin.

        Mullakin ollut kymmenisen vuotta ajoittaista sisäistä värinää. Sairastin 2013 melko rajun akuutin rabdomyolyysin eli lihastulehduksen erään isomman liikuntasuorituksen jälkeen. Silloin testattiin varmuudeksi myastenia, mutta se oli negatiivinen. Värinää tulee ajoittain lihasten rasituksen jälkeen, tuntuu just eniten levossa tai nukkumaan mennessä. Mulla se liittyy jotenkin elektrolyyttitasapainon heittelyihin, lisäksi stressi, lihasjännitykset ja esim. kahvi provosoi sitä. Toki miettinyt paljonkin voisko lihaksissa olla joku aineenvaihduntasairaus jo nykyään, lähinnä oisko lihaksiin tullut krooninen autoimmuunitulehdus... Voimat lihaksissa ihan ok, mutta väsyminen on ollut ongelmana tuon rabdon jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe