Back to work

Emo kana

Nyt hetki on käsillä, melkein jo haistan ihanan arjen paluun, työt kutsuvat. Tämä äityysloma on ollut huikean pitkä. Olin äityyslomalla jo 2 ja puoli kuukautta ennen laskettua aikaa olosuhteiden pakosta. Nyt sitten syksyllä normi arkeen kiinni. Minun elämäni valo menee sitten tarhaan 1-vuotiaana. *syntymäpäivänään vielä* Näitä oman tunnon tuskia, oi voi. Mä olen aivan varmasti niitä äitejä, jotka miljoonista kielloista huolimatta höyrystää tarhan ikkunat , kun jää lasin taakse katsomaan,että kaikki varmasti sujuu. Hitto, itkettää jo pelkkä ajatuskin antaa itkevä tyttö hoitajan käsiin, vaikka itsekkin olen ollut töissä päiväkodissa ja tämä tapahtuma on varsin tuttu. Jestas, on se kova paikka. Noh, arki alkaa varmasti rullaamaan vauhdilla, kunhan alkuun pästään.

Nyt olisi hyvä hetki kirjoitella, että mistä tähän äidin ero ahdistukseen saisi helpotusta ja omia kokemuksia esikoisen ensimmäisistä tarhapäivistä olisi mukava kuulla :D

6

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aerwrwerwe

ajan kanssa varmasti helpottaa, mutta jos olet tuota mieltä ja tuntuu pahalta laittaa hoitoon, etkö mitenkään voisi jatkaa hoitovapaata muutaman kuukauden? Asuntolainaa voi esim. maksaa vain korkoja, menot minimiin. Jokaisen tulisi kuunnella omaa sisintä ääntänsä äitinä ja tehdä ratkaisut sen pohjalta.

• Tarhausta

1970-luvulla jätin lapsen tarhaan. Lattialle jäi istumaan, ei osannut vielä kävellä. Pahalle tuntui.

Yli kolme vuosikymmentä siitä on. Liimakorva jäi "lapselle" krooniseksi kaikkien korvatulehdusten jälkeen.

• Eroahistus

Itsellä sama edessä vuodenvaihteessa, lapsi silloin 1,5-vuotias... Ja pahalta tuntuu jo nyt. En millään tahtoisi viedä noin pientä vielä vieraiden hoidettavaksi, mutta mies on sitä mieltä, että sinne vaan. Olen varma, että pärjättäisiin kyllä taloudellisesti vaikka olisin vaikka puoli vuotta kauemmin kotona. Voisin tehdä satunnaisesti sairaslomansijaisuuksiakin, kun omalla äidilläni on mahdollisuus ottaa lasta siksi aikaa hoitoon.

Täällä päin ei oikein ole perhepäivähoitajiakaan, joten pahimmassa tapauksessa lapsi joutuisi päiväkotiin. Pph:lle juuri ja juuri suostuisin jättämään lapsen, mutta ajatus pienestä pirpanastani isossa päiväkotiryhmässä tuntuu aika karulta. Pakko vaan jatkaa miehen pehmittämistä, haluan hoitaa lapseni itse... :/

• Emo kana

Noh, hoitopaikka on kuitenkin saatu ja alkaa 1.8. Voi, että, kun tuntuu välillä apealta, etenkin, kun sisko jolla oma muksu sanoi, että "teethän sä sitten lyhennettyä päivää, KELA korvaa loput niin saat olla enemmän vauvan kanssa" Tokaisin vaan, että vaikea mainostaa itseään töihin, jos sanoo, että täyttä päivää en tee.

Haluan töihin, haluan jäädä kotiin. Etenkin, kun pelkään missaavani kaikki uudet jutut ja kuulen sitten tarhan tädeiltä, että oppi tänään sitä ja tätä. Mutta sitten taas toisaalta, kun perhepiirissä ei muita lapsiperheitä ole niin eikö se ikäistensä kanssa olo ole ihan mukavaakin. Näkee uusia naamoja ja mukavat hoitotädit pitää huolta.

Typerä syyllisyys, etenkin, kun meilläkin mies pystyy lähtemään etuovesta ihan ilosena asioilleen ilman omantunnon tuskia. Sanoin sille,että voiko se viedä tytön ekana päivänä, kun ahistaa :D se vaan totesi reippaasti, että "joo mä käyn viemässä." Noh, kyllähän minä vien, mutta tosiaan nessu paketti mukaan ja ilonen ilme naamaan, kai se siitä sitten lähtee :D

• 3+15

Sorry nyt vaan, mutta mä en ymmärrä sun ruikutustas. MIKSI laitat lapsen hoitoon, jos se tuntuu noin pahalta?!

Vuoden ikäinen ei tosiaan kaipaa ikäistänsä seuraa siinä määrin että se olisi syy hoitoon laittamiselle. Rahastako tässä oikeasti on kyse?

Ei heru säälipisteitä.

• Emo kana

En mä mitään säälipisteitä ole tullut keräilemään, kuhan puran ajatuksia, ihan kuin moni muukin näillä palstoilla. Kaipaan töihin, rahallekkin olisi tarvetta, mutta kyllähän vähän omatunto kolkuttaa, ei voi mitään. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      35
      2875
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      30
      2385
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      27
      1389
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1203
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe